Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2006, 20:53   #21
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Is het al in het nieuws geweest vandaag?
Ik heb nog niet gekeken, weet dus niet.
Tot dusver is Gun hieromtrent mijn enige bron.

Maar je kunt toch moeilijk verwachten dat zoiets niet in de openbaarheid komt.
Als het gebeurd is, in het kader van de huidige situatie, zie ik niet in waarom ze er over zouden zwijgen.

Jouw bewering lijkt me vergezocht.

Als er geen schietpartij was geweest, was er niks "om de aandacht mee af te leiden".

Hopelijk voor jou maken ze van deze schietpartij iets minder amok dan van diegene in Antwerpen.

Maar aangezien Eric Feremans en zijn geliefde Spirit enkel binnen het Belgisch grondgebied opereren, zal dat waarschijnlijk nog wel meevallen.
Is deze avond om 19.00 op één nieuws gegeven.

HIER

Laatst gewijzigd door Gun : 29 juli 2006 om 20:55.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 23:49   #22
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
U bedoelde Dr. Baruch Goldstein?

Dr. BaruchGoldstein was een New Yorkse dokter die op 25 februari 1994 terugkeerde naar Israël. Dr. Goldstein wandelde op een dag een overvolle Arabische moskee binnen, sloot de deur en jaagde met een automatisch machinegeweer 29 mannen de dood in. Dr. Goldstein, een vader van 4 kinderen, kon enkel gestopt worden toen de aanwezigen zich op de moordenaar stortten. Met meer dan 800 gelovigen in de moskee was het onmogelijk dat Dr. Goldstein nog levend uit de moskee zou kunnen terugkeren. Dit was een zelfmoordaanslag van de zuiverste soort. The Boston Globe meldde het verhaal van de fiere moeder: “Ik maakte vroeger dikwijls de bedenking ‘Wanneer gaat er eens iemand recht staan en dit soort acties ondernemen?’ en uiteindelijk was mijn zoon het die het deed!”

Het Dr. Goldstein verhaal is nog niet helemaal ten einde, het gaat van kwaad naar erger. Dr. Baruch Goldstein is intussen een volksheld geworden voor de bewoners van de bezette gebieden, waarvan de meesten in de West Bank gevestigd zijn. Zijn grafsteen is omgebouwd tot een gedenksteen en doet dienst als bedevaartscentrum. Websites als “The Goldstein memorial website” eren zijn daad.
ik denk dat men zulke zaken ook in Europa gaat meemaken de komende jaren, en het zullen niet enkel joden zijn die zulke daden begaan...we hebben er laatst al een voorproefje van gehad met de jonge Van Themsche...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 23:55   #23
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat U zich realiseert dat U de meest tegenstrijdige berichten in de geschiedenis van politics.be aan het posten bent.

Vergelijk deze eens met jouw post over Goldstein
Voor mensen zoals jezelf die alles als zwart-wit bekijkene en dan meer bij de zwarte aanhangen zal dat zeker een psychologische schok teweeg brengen dat er nog normale mensen rondlopen en die sommige zaken kunnen relativiseren.

Wat betreft het goedkeuren van moorden denk ik dat u beter eerst in de speigel gaat kijken voor dat u anderen er probeert van te beschuldigen.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 23:57   #24
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Volgens mij is het de bedoeling van dit soort berichten om de aandacht van de tragische situatie van de bevolking in Gaza en Libanon af te leiden.
Ik dacht niet dat één dode Jood jouw aandacht zal afleiden
Oud 30 juli 2006, 00:05   #25
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Voor mensen zoals jezelf die alles als zwart-wit bekijkene en dan meer bij de zwarte aanhangen zal dat zeker een psychologische schok teweeg brengen dat er nog normale mensen rondlopen en die sommige zaken kunnen relativiseren.

Wat betreft het goedkeuren van moorden denk ik dat u beter eerst in de speigel gaat kijken voor dat u anderen er probeert van te beschuldigen.
U weet duidelijk niet over wie u het heeft, maar hey nothing new onder de zon.8)

Indien u mij een beetje beter zou kennen zou U beseffen dat noch wit, noch zwart voor mij bestaat. Ik heb wel steeds de neiging om de Witten vollenbak met zwart te bekogelen en omgekeerd om het grijze in het wereldbeeld aan te tonen.

Ik heb maar één probleem, ik haat extremistjes, zeker als ze geconditioneerd zijn, dat wil zeggen, wanner hun extremistische mening geen eigen mening is maar wel een die hen is opgelegd door hun opvoeding, omgeving, religie of één of andere doctrine.

Good night sir!
Oud 30 juli 2006, 00:06   #26
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
U weet duidelijk niet over wie u het heeft, maar hey nothing new onder de zon.8)
Dat is een schromelijke vergissing
Oud 30 juli 2006, 12:45   #27
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Er lopen veel mensen en ook moslims rond die menen dat er geen andere oplossing voor problemen is dan het beoefenen van willekeurig zinloos geweld.
U moet toch toegeven dat die mening veel meer aanhang heeft onder moslims dan elders. Eén Baruch Goldstein maakt nog geen extremistisch-joodse terroristische golf.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 16:10   #28
Arnold
Minister

Arnold's schermafbeelding

Standaard

Beste forummers, gelieve het ontopic te houden en geen persoonlijke verhaaltjes af te steken. Bij hardhorigheid en doorgaan van dit soort gedrag zullen strafpunten worden uitgedeeld.

mvg,
Arnold.
Arnold is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 16:59   #29
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik denk dat men zulke zaken ook in Europa gaat meemaken de komende jaren, en het zullen niet enkel joden zijn die zulke daden begaan...we hebben er laatst al een voorproefje van gehad met de jonge Van Themsche...
Dit type aanslagen toont gewoon aan dat extremisme overal kan schuilen.

Heel veel Europeanen zijn niet op de hoogte van de daden van Goldstein.

Het is wel opmerkelijk dat er ook bij de Joden dit soort massamoorden wordt uitgevoerd. Ze beschikken over het algemeen over veel meer economische macht en kunnen de media gebruiken om doel te heiligen zonder te moeten overgaan op dit soort aanslagen.

De Palestijnen bijvoorbeeld hebben niet die economische macht en kiezen al snel de laag bij de grondse tactiek om zelfmoordaanslagen te plegen.
Oud 30 juli 2006, 19:16   #30
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Dat was inderdaad te verwachten. De man is aanhanger van de RoP (Religion of Peace)

En daarom dat zijn "peace be unto you" alleen maar op Moslims slaat.
Hij heeft het erg vredelievend aangepakt.
Oud 30 juli 2006, 19:20   #31
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Dat was te verwachten.
Sad but true. Ik woon in Antwerpen, tussen overwegend moslims. Enkele straten verder vindt je overwegend Joden. Ik hoop dat ze zo slim zijn hun conflict ginder te houden.
Het erge aan heel deze oorlog is dat er niet alleen slachtoffers ter plaatse vallen, maar dat de wereldwijde aanwezigheid van de strijdende goddsiensten, zijnde joden en moslims er voor zorgt dat het overal tot dodelijke escallaties kan leiden.

De pipo's vergeten wel 1 ding, dat hun beide religies rechtstreeks afstammen van de tradities van Abraham, die hun gemeenschappelijke (religieuze) voorouder was. Het derde geesteskind van deze aartsvader, het christendom, is gelukkig slim genoeg om afstand te houden van de strijd tussen de anderen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be