Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2006, 18:53   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ge kunt ook in de Van de Wervestraat de Lidl eens bezoeken om dan van daar als startplaats te wandelen tot aan de Lange Beeldekensstraat en het Stuivenberggasthuis, dan heb je een echte vreemdelingenbuurtwinkelwandeling gedaan, met een kleine omweg langs de Offerandestraat, waar veel mooie bazaars zijn.

Ge geeft me een gedacht : een van de dagen pak ik mijn camera en maak er wat foto's voor mijn Blog, ant er zijn nogal wat interessante gebouwen.
Misschien beter eens een hogedruk reiniger mee pakken
Oud 1 augustus 2006, 21:28   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Hoe verklaar je dan dat gisteren in het Nieuwsblad stond dat in de gevangenis van de Begijnenstraat 70 % allochtonen zitten waarvan het overgrote van Marokkaanse afkomst ?

Dat komt neer voor een percentage van 15 % vreemdelingen dat ze wel goed zijn voor 70 % van de criminaliteit.
bon, nog 1 die de tekst niet heeft gelezen maar toch wilt commentaar geven.

Die cijfers zullen wel kloppen, daar wordt niet over gediscussiëerd, maar de reden waarom dat er zoveel inzitten, dat wordt niet gezegd. Is het enkel omdat het Marokkanen zijn of zijn er socio-economische redenen in het spel?
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 21:39   #23
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Die cijfers zullen wel kloppen, daar wordt niet over gediscussiëerd, maar de reden waarom dat er zoveel inzitten, dat wordt niet gezegd. Is het enkel omdat het Marokkanen zijn of zijn er socio-economische redenen in het spel?
Hoe zou het in de ons omliggende landen zijn?
Neem nu Nederland, dat vroeger als het goede voorbeeld werd beschouwd?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 21:44   #24
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
reageer eens op mijn cijfers he... allez die van het Nieuwsblad...

of passen die niet in je kraam ?
pfff... wat valt daarop te reageren ?
exclusief misschien :
- hoe kom je erbij dat verantwoordelijk zouden zijn voor 70% van de misdaden ?
- ik ben al héél blij dat je niet verder bent gegaan met allerhande conclusies te maken aangezien de vorige al zowat alle basisprincipes van de statistiek met de voeten treedt : steekproef ( = begijnenstraatklantjes) is noch aselect noch representatief om maar alvast wat te noemen
ik dacht nu heel toevallig aan bv een éénvoudige kansberekening wat voor risico een brave doorsnee autochtoonse anaal maagdelijke jongedame loopt om gekeeld te worden nadat ze door 20 man van die 7.5% verkracht is.... dat moet toch een makkie zijn voor jou, Tegendradigheid

Laatst gewijzigd door praha : 1 augustus 2006 om 21:58.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 21:46   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Hoe zou het in de ons omliggende landen zijn?
Neem nu Nederland, dat vroeger als het goede voorbeeld werd beschouwd?
het is niet omdat er integratieproblemen zijn met een bepaalde bevolkingsgroep dat het hele systeem weg moet. verhaal van het kind en het badwater hé.

wat is trouwens het alternatief? een monoculturele samenleving is een utopie, dus wat dan wel? een grondlaag moet er zijn, maar vanaf je mensen gaat dwingen een bepaalde cultuur te volgen, krijg je problemen. en dan heb ik het niet over allochtonen, maar zeker over de verschillende (sub-)culturen die onder autochtonen bestaan.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 22:08   #26
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
exclusief misschien :
- ik ben al héél blij dat je niet verder bent gegaan met allerhande conclusies te maken aangezien de vorige al zowat alle basisprincipes van de statistiek met de voeten treedt : steekproef ( = begijnenstraatklantjes) is noch aselect noch representatief om maar alvast wat te noemen
ik dacht nu heel toevallig aan bv een éénvoudige kansberekening wat voor risico een brave doorsnee autochtoonse anaal maagdelijke jongedame loopt om gekeeld te worden nadat ze door 20 man van die 7.5% verkracht is.... dat moet toch een makkie zijn voor jou, Tegendradigheid
wat een belachelijke redenering weer eens kansberekening...hoeveel kansen heeft een zelfverklaard anti-racist zoals jij om morgen door één van die allochtoonse schoften, net vrijgelaten vanuit de Begijnestraat, aangerand te worden? Wel, ik zou zeggen meer als op de Loto te winnen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 23:08   #27
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat een belachelijke redenering weer eens kansberekening...hoeveel kansen heeft een zelfverklaard anti-racist zoals jij om morgen door één van die allochtoonse schoften, net vrijgelaten vanuit de Begijnestraat, aangerand te worden? Wel, ik zou zeggen meer als op de Loto te winnen...
Juist ja, wat heeft kansrekening nu met statistiek of sociologie te maken
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 00:40   #28
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
mmm ... zowat dezelfde kans dus als dat jij een parachute krijgt aangeboden in een neerstortend vliegtuig vol met pinguins 8)
Oud 2 augustus 2006, 00:47   #29
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Juist ja, wat heeft kansrekening nu met statistiek of sociologie te maken
carlgustaaf houdt het duidelijk bij een gevoelsmatige representatieve causale correlatie 1 op 1 betreffende donkere huidskleur en misdaad en derhalve houdt hij zich niet langer meer bezig met zulke onzin
Oud 2 augustus 2006, 06:50   #30
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Een genuanceerde benadering van sociologische problemen wollige praat?

Natuurlijk bevallen ze mij niet. Ik hou niet van criminaliteit. Alleen vind ik het jammer dat je deze thread komt verzieken met ongenuanceerd gestook, precies waar de threadstarter duidelijk een probleem mee heeft. Verdachtmakingen als de jouwe vertroebelen alleen het debat en brengen ons geen stap dichter bij een oplossing.
Citaat:
Wat volgens mij het meest waarschijnlijke is dat dat de relatie tussen etnische groep en criminaliteit via de intermediaire factor sociaal-economische situatie te verklaren valt. Een oude sociologische waarheid.
ja ik vind dat wollige praat. dat staat schoon op universitaire discussies, maar de man in de straat heeft daar geen boodschap aan.
Als ge als oud moederke op de grond wordt gesleurd omdat wat krapuul uw handtas willen afpakken dan zal die echt blij zijn als er haar iemand komt te zeggen : "Mevrouw, het is niet erg het is enkel het gevolg van de scheeftrekking tussen de relatie etnische groep en crimineel gedrag die door de intermediaire factor sociaal economische situatie te verklaren valt".

Echt waar dat madammeke gaat U omhelsen en zeggen : "oef nu ben ik gerust gesteld, nu enkel nog mijn gebroken heup laten opereren en hopen dat ik niet sterf aan de naweeën van het helpen van die kansarme sukkelaars".

allez en sorry dat ik niet meedoe aan het hiep hiep hoera gedoe en de discussie vertroebel..... djeezes...

Ik ben ook kansarm geweest in mijn jeugd en ik heb NOOIT zelfs maar de neiging gehad om mensen te overvallen hoor. NOOIT. Mijn ouders hebben mij dan ook geleerd wat mijn en wat dijn is. Moest ik zo iets gedaan hebben ik zou tegen de vuist van mijn vader zijn opgelopen....tjonge nog aan toe.... Goede mens trouwens... mijn vader...

Al die lulkoek die er rond geweven wordt, Casca, is gewoon een poging om de individuele schuld die er is bij criminelen af te schuiven op "de maatschappij"....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 06:53   #31
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

neen 't was te lang.. kunt ge der in het vervolg wat belekes bij doen voor deze volksjongen.... bedankt...

over die socio-economische redenen dat is zeker newspeak om te zeggen : het is de schuld van de maatschappij...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 2 augustus 2006, 07:05   #32
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
exclusief misschien :
jep dat is een makkie.

Even mijn computer opstarten.

Goed
1 stuk anaal maagdelijke jongedame
7/10 porties begijnstraatklanten
8/100 delen totaal aantal vreemdelingen
40 eenheden kansarmoede
53 porties criminaliteit
99 sociologische waarheden (oude he)
74 eenheden racisme
80 stuks discriminatie
99 eenheden intermediaire factoren
20 potentiele verkrachters
75 sociaal economische factoren
35 delen etnische groep

dat geeft als oplossing .........

sociaal economische situatie....

allez tevreden nu.

Oud 2 augustus 2006, 09:20   #33
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Al die lulkoek die er rond geweven wordt, Casca, is gewoon een poging om de individuele schuld die er is bij criminelen af te schuiven op "de maatschappij"....
Nope, dat is een poging om te begrijpen en zo tot duurzame oplossingen te komen.

Maar ja, 'de man in de straat', die heeft daar geen boodschap aan blijkbaar...
Oud 2 augustus 2006, 09:30   #34
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

casca
Citaat:
Nope, dat is een poging om te begrijpen en zo tot duurzame oplossingen te komen.

Maar ja, 'de man in de straat', die heeft daar geen boodschap aan blijkbaar...
Nee "de man in de straat" heeft daar geen boodschap aan "aan die pseudo-linkse idiote onzin.
De man in de straat wilt dat de politie effectief optreed en dat misdadigers serieuze straffen krijgen. Zodat hij weer veilig in zijn buurt kan rondlopen.
En hoe zielig dat u jeugd ook was of slecht.
Dat "GEEFT GEEN EXCUUS TOT MISDAAD"
en het excuus dat allochtonen geen dezelfde kansen krijgen is allang passé.
de allochtone jeugd krijgt dezelfde kansen op onderwijs als de autochtone jeugd. En dat ze geen jobs vinden, sorry jobs genoeg, ook al moet je 10 keer solliciteren.
Maar ja
dit verstaan "de linkse rakkers" niet

Laatst gewijzigd door Vorenus : 2 augustus 2006 om 09:31.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 09:33   #35
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
casca

Nee "de man in de straat" heeft daar geen boodschap aan "aan die pseudo-linkse idiote onzin.
De man in de straat wilt dat de politie effectief optreed en dat misdadigers serieuze straffen krijgen. Zodat hij weer veilig in zijn buurt kan rondlopen.
de allochtone jeugd krijgt dezelfde kansen op onderwijs als de autochtone jeugd. En dat ze geen jobs vinden, sorry jobs genoeg, ook al moet je 10 keer solliciteren.
Maar ja
Haat, halve waarheden en volledige onzin.

Je hebt je al goed aangepast aan politics.be.
Oud 2 augustus 2006, 09:35   #36
Vorenus
Banneling

Standaard

allé casca bewijst,

Wat is er onzin aan of is niet waar.

En waar zit de haat?

Ik heb toch geen bevolking Bedreigd.
Oud 2 augustus 2006, 09:44   #37
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
casca

Die 'onzin' is noch pseudo-links, noch idioot. Die is wetenschappelijk. Heb je het eigenlijk al gemerkt dat ik helemaal niet praat over 'excusen'? Misschien iets nieuws voor je, maar tout comprendre, c'est pas tout pardonner...

Citaat:
1) de meeste Vlamingen kunnen wel degelijk wél nog veilig in hun buurt rondlopen
2) een effectief optredende politiemacht en een deftig functionerend gerecht hebben geen fuck te maken met het begrijpen van de oorzaken van criminaliteit. Ooit gehoord van preventie?

Citaat:
Nogmaals, WIE heeft het hier over excusen, en niet over begrijpen en onze werkelijkheid verklaren?

Citaat:
de allochtone jeugd krijgt dezelfde kansen op onderwijs als de autochtone jeugd.
Ik neem aan dat ze daar ook met dezelfde kennis van de Nederlandse taal toekomen?

Of wacht, taalkennis is niet belangrijk zeker?

Citaat:
En dat ze geen jobs vinden, sorry jobs genoeg, ook al moet je 10 keer solliciteren.
... over leugens gesproken.

Ga daar anders eens over praten met de VWS'ers hier op het forum... ze zitten meestal in Maatschappelijke discussies. Huphup!

Citaat:
Maar ja
Neen, verstaan en begrijpen, dat doen we niet. We gaan alleen op zoek naar excusen.

*kuch*¨
Oud 2 augustus 2006, 10:00   #38
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Die 'onzin' is noch pseudo-links, noch idioot. Die is wetenschappelijk. Heb je het eigenlijk al gemerkt dat ik helemaal niet praat over 'excusen'? Misschien iets nieuws voor je, maar tout comprendre, c'est pas tout pardonner...
Enigste wat ik van u hoor is kansarmmoede. zal voor een klein percentage wel zo zijn maar wat met de rest?

Citaat:
1) de meeste Vlamingen kunnen wel degelijk wél nog veilig in hun buurt rondlopen
2) een effectief optredende politiemacht en een deftig functionerend gerecht hebben geen fuck te maken met het begrijpen van de oorzaken van criminaliteit. Ooit gehoord van preventie?
Preventie is een klein onderdeel om misdaad te bestrijden, niet de oplossing
Probeer jij nog maar om in brussel, antwerpen, en sommige wijken van dorpen en steden s'avonds is rond te lopen.

Citaat:
Nogmaals, WIE heeft het hier over excusen, en niet over begrijpen en onze werkelijkheid verklaren?
Begrijpen is niet genoeg, ingrijpen moet men ook doen

Citaat:
Ik neem aan dat ze daar ook met dezelfde kennis van de Nederlandse taal toekomen?

Of wacht, taalkennis is niet belangrijk zeker?
Dat ze geen goed nederlands kunnen is de fout van de vlaming en de baas zeker. Onzin, Zij moeten het leren en hun best doen. Dat is hun taak als ze hier willen leven.

Citaat:
... over leugens gesproken.

Ga daar anders eens over praten met de VWS'ers hier op het forum... ze zitten meestal in Maatschappelijke discussies. Huphup!
Dus is het weeral de fout van de vlaming en de wekgever dat de allochtoon geen werk vind. Tiens op de meeste werkplaatsen dat ik kom werken er allochtonen. Als het voor hun geen probleem is om werk te zoeken, waarom dan voor de rest wel.

Daarom dat jullie mss niet meer zoveel stemmen haalt,
omdat jullie de gewone man niet meer begrijpt.
Zou zeggen luister volgende keer is gewoon zonder het vingertje te opsteken van ik weet het beter.
Oud 2 augustus 2006, 10:21   #39
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat ze geen jobs vinden, sorry jobs genoeg, ook al moet je 10 keer solliciteren.
Maar ja
Nee, dat versta ik niet.
Toen ik pas afgestudeerd was heb ik veel van mijn ex-medestudenten ontzettend zien sukkelen om een job te vinden. 10 sollicitaties is een lachertje tegenwoordig. Eén van de mensen uit m'n jaar die ik beter kende had een map met meer dan 200 van haar sollicitaties die ze gedaan had binnen pakweg 5 maanden in verzameld.
Je "ook al' moet je 10 keer solliciteren is lachen met de mensen die werk aan 't zoeken zijn, en bewijst vooral hoe vér jij van de realiteit staat.
Oud 2 augustus 2006, 10:27   #40
Vorenus
Banneling

Standaard

Nee
Ik lach daar niet mee.
Mensen die serieus solliciteren verdienen mijn respect.
Maar je mag nooit denken dat het vanzelf komt.
En de meeste afgestudeerden maken een fout om alleen in hun studiekeuze te solliciteren ipv ergens een baantje te nemen en zo verder te solliciteren voor wat ze geleerd hebben.
Of het nu voor allochtoon of autochtoon is, Solliciteren gaat niet op 1 2 3
gewoon u best doen en je zal wel iets vinden.
Ikzelf heb nooit langer dan 1 week moeten wachtten voor een job,
Waarom zou een ander dat dan niet kunnen.

Laatst gewijzigd door Vorenus : 2 augustus 2006 om 10:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be