Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2006, 21:34   #21
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Die vuile Vlaemsche racist moet maar frans leren!
Bij de Post moeten ze degelijk personeel aannemen, dat is alles.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 21:35   #22
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard ook Vlaamse Brusselaars zijn maar mensen

Ik ben een Nederlandstalige Brusselaar. Niet een tweetalige maar zelfs meertalige Brusselaar.
Nietemin zal ik steeds Nederlandstalige documenten eisen... enerzijds om te verhinderen dat ééntalige Brusselaars door mijn laksheid in de toekomst problemen zouden krijgen en anderzijds omdat elke Brusselaar al lang weet dat het in de meerderheid van de gevallen niet 'om foutjes' gaat. Die zullen best wel voorkomen maar zelfs deze zijn dan merendeels het gevolg van een systeem dat door Franstaligen als een verfransingsmechanisme misbruikt wordt.
Sorrie voor de teentjes van de naievelingen waarop hier getrapt wordt.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 21:36   #23
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Indien België ééntalig franstalig zou worden, zoals het door God gewild was, zouden deze problemen er niet zijn.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 21:36   #24
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Bij de Post moeten ze degelijk personeel aannemen, dat is alles.
Ambtenarenmentaliteit ?
Oud 1 augustus 2006, 21:36   #25
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien België ééntalig franstalig zou worden, zoals het door God gewild was, zouden deze problemen er niet zijn.
Pardon?
Oud 1 augustus 2006, 21:37   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Wanneer ik het over de 'zwarte bevolking in Afrika heb ten overstaan van de blanke minderheid ga ik niet stellen dat die blank zijn omdat er al eens een albino tussen zit. Op dezelfde wijze (hoeveel percent van de Vlamingen vertegenwoordigt u nu ook weer?) beschouw ik u niet als de Vlaming. U als uitzonder(l)ing bevestigtgewoon de regel.
volgens een Vlaams-nationalistisch blad is er nochtans amper 22% voor de Vlaamse onafhankelijkheid, dus volgens jou is 78% een uitzondering.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 21:38   #27
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een Nederlandstalige Brusselaar. Niet een tweetalige maar zelfs meertalige Brusselaar.
Nietemin zal ik steeds Nederlandstalige documenten eisen... enerzijds om te verhinderen dat ééntalige Brusselaars door mijn laksheid in de toekomst problemen zouden krijgen en anderzijds omdat elke Brusselaar al lang weet dat het in de meerderheid van de gevallen niet 'om foutjes' gaat. Die zullen best wel voorkomen maar zelfs deze zijn dan merendeels het gevolg van een systeem dat door Franstaligen als een verfransingsmechanisme misbruikt wordt.
U bent dan ook de door God gezonden redder voor het Vlaamse vaderland, de strijder tegen die vuile, egoïstische imperialistische Franstaligen en Walen...
Oud 1 augustus 2006, 21:38   #28
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Pardon?
Natuurlijk. Alle problemen in dit land zijn te wijten aan de Vlamingen. We mogen dankbaar zijn dat de Heer ons de BUB heeft gezonden om ons te verdedigen tegen het vlaemsch-nationalisme.

Leve de BUB!
Leve België!

Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 1 augustus 2006, 21:39   #29
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leve België!

Kijk, dat is nu nog eens een wijze beslissing...

(de rest heb ik even selectief weggeknipt ).

Laatst gewijzigd door Kim : 1 augustus 2006 om 21:40.
Oud 1 augustus 2006, 21:41   #30
van Maerlant

Standaard

Dat is net het belangrijkste! De BUB gaat dit Prachtige Land van de ondergang redden! Leve de Voorzitter!

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 1 augustus 2006 om 21:41.
Oud 1 augustus 2006, 21:44   #31
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, een bewuste onderhuidse strategie. In snelheid gepromoot na WO2, toen Vlaanderen en al wat Vlaams was, nog meer dan voorheen door de Fransoze bewindvoerders in BSL, als mede-germaans-ras op taalkundig vlak vernietigd moest worden.
Ik moet zeggen, ze hebben puik werk geleverd. BSL is zowat helemaal franstalig. Alhoewel zéér vele Brusselaars (meer dan de steeds aangehaalde 10 a 15%) ook NL kennen en spreken.
Vlaanderen dient dringend in het NL onderwijs in BSL te investeren, opdat een volledige verfransing van deze ooit zo Vlaamse stad gestopt kan worden...
En het NLonderwijs in VL en BSL mag qua taal best wat assertiever én chauvenistischer opgevat worden !
Oud 1 augustus 2006, 21:49   #32
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
volgens een Vlaams-nationalistisch blad is er nochtans amper 22% voor de Vlaamse onafhankelijkheid, dus volgens jou is 78% een uitzondering.
Grappige en hoogst inteligente reactie. Peilingen kunnen door de vraagstelling alleen al (en die is altijd wel doordacht) over één en hetzelfde onderwerp totaal verschillende uitslagen geven.
Zo werd recent 'gepeild' in Australie dat het overgrote merndeel geen voorstander is van een Engelse koningin. Nochthans stemden de Australiërs massaal voor deze zelfde koningin toen zij daarvoor de keuze kregen in een volksraadpleging. Dat zij daar de keuze kregen tussen Hare Majesteit en een in Australië op dat moment zeer gehaat politicus is daar misschien niet vreemd aan.
Moet ik nog aanduiden dat deze raadpleging door royalisten werd opgesteld of had je dat al begrepen?

Ik hoor dagelijks, en over de jaren meer en meer, mensen op straat, in de metro, in de winkel en ga zo maar door die meer en meer voor een splitsing van België zijn. Ik ken zelfs monarchisten die voor de splitsing zijn maar zouden opteren voor een Vlaanderen met een koning.
Ik hoor ook al jaren dezelfde peilingen (vooral voor verkiezingen).
Ik herinner mij bijvoorbeeld de straffe uitspraak, gebaseerd op DE PEILINGEN, dat he VB zijn plafond bereikt had en zelfs in Antwerpen niet noemenswaardig kon stijgen. En ze hadden deels gelijk, wat het plafond betreft toch. Het VB heeft ettelijke verdiepen moeten toevoegen om alle nieuwe kiezers onder dak te kunnen brengen.

Je mag jezelf dan als vlijmscherp benoemen, veel inzicht toont je reactie dan toch echt niet aan.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 1 augustus 2006, 21:52   #33
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappige en hoogst inteligente reactie. Peilingen kunnen door de vraagstelling alleen al (en die is altijd wel doordacht) over één en hetzelfde onderwerp totaal verschillende uitslagen geven.
Zo werd recent 'gepeild' in Australie dat het overgrote merndeel geen voorstander is van een Engelse koningin. Nochthans stemden de Australiërs massaal voor deze zelfde koningin toen zij daarvoor de keuze kregen in een volksraadpleging. Dat zij daar de keuze kregen tussen Hare Majesteit en een in Australië op dat moment zeer gehaat politicus is daar misschien niet vreemd aan.
Moet ik nog aanduiden dat deze raadpleging door royalisten werd opgesteld of had je dat al begrepen?

Ik hoor dagelijks, en over de jaren meer en meer, mensen op straat, in de metro, in de winkel en ga zo maar door die meer en meer voor een splitsing van België zijn. Ik ken zelfs monarchisten die voor de splitsing zijn maar zouden opteren voor een Vlaanderen met een koning.
Ik hoor ook al jaren dezelfde peilingen (vooral voor verkiezingen).
Ik herinner mij bijvoorbeeld de straffe uitspraak, gebaseerd op DE PEILINGEN, dat he VB zijn plafond bereikt had en zelfs in Antwerpen niet noemenswaardig kon stijgen. En ze hadden deels gelijk, wat het plafond betreft toch. Het VB heeft ettelijke verdiepen moeten toevoegen om alle nieuwe kiezers onder dak te kunnen brengen.

Je mag jezelf dan als vlijmscherp benoemen, veel inzicht toont je reactie dan toch echt niet aan.
blijkbaar lees je niet goed, het was door een Vlaams-nationalistisch blad (doorbraak?). over de vraagstelling moet je je dus geen zorgen maken. In het aller-allerbeste geval zijn er peilingen die nipt 50% geven voor een Vlaamse onafhankelijkheid. Maar ik zou nog niet teveel jouw wensen voor waarheid nemen hoor.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 22:24   #34
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
blijkbaar lees je niet goed, het was door een Vlaams-nationalistisch blad (doorbraak?). over de vraagstelling moet je je dus geen zorgen maken. In het aller-allerbeste geval zijn er peilingen die nipt 50% geven voor een Vlaamse onafhankelijkheid. Maar ik zou nog niet teveel jouw wensen voor waarheid nemen hoor.
Ik maak me daar juist wel zorgen over ongeacht wie de auteur is. Aangezien de vraagstelling meer dan het onderwerp de uitslag van een peiling bepaalt is het systeem dat met de grootste omzichtigheid dient gehanteerd te worden. U en ik weten allebei dat over dit éne en hetzelfde onderwerp al talloze bevragingen werden gedaan met evenzovele verschillende resultaten.
De manier alleen al waarop u zo aan deze peiling blijft vasthouden bewijst dit al.

Peilingen zijn anderzijds ook de meest democratische vorm van beslising en dus zeker als instrument tot volksbevraging geschikt.

Maar toch oppassen! Mijn Australisch voorbeeld duidt duidelijk aan waarom...
Oud 1 augustus 2006, 22:28   #35
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Tussen haakjes, de meeste peilingen die gepubliceerd worden horen onder een welbepaalde politieke noemer.
Bevragingen in het rechtse gedeelte van de bevolking geven over het algemeen wel iets anders aan, een uitzondering niet te na genomen.
Zoals ergens anders reeds opgemerkt, één albino maakt niet alle afrikanen blank...
Oud 1 augustus 2006, 22:42   #36
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Uit Het Nieuwsblad :

Men vertikt het hier om een Vlaming een Nederlandstalig document toe te sturen.
Je geeft je fout toe, je bent bereid om te betalen, en dan stuurt men een Franstalig document op.
Of hoe de Vlaming door de 'Belziek' nog steeds behandeld wordt :
pour les Flamands la meme chose...

Dit is in 2006 dus nog steeds dagdagelijkse realiteit : van de Vlaming wordt verwacht dat hij Frans kan.
Indien een Fransoze Brusselaar een Nederlandstalig formulier zou toegestuurd krijgen, kan je ervan op aan dat Brussel in al zijn grondvesten reeds daverde, en dat de scheve situatie onmiddelijk zou rechtgetrokken worden.... Tja, zijn Fransoze Belgen dat toch te dom om NL te leren ????
Ocharme toch. Weer zo'n rabiate oude Vlaams-nationale zot.

Het gaat hier dus om een administratieve vergissing en die mens maakt er een taalkwestie van.

Nu blijkt ook dat die achterlijke flaminganten nog werken met papieren overschrijvingen.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 1 augustus 2006 om 22:45.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 22:45   #37
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ocharme toch. Weer zo'n rabiate oude Vlaams-nationale zot.

Nu blijkt dat die achterlijke flaminganten nog werken met papieren overschrijvingen.
Als er één belgicist nog geen internet gebruikt, kunnen we ineens zeggen dat die achterlijke belgicisten nog niet kunnen werken met internet.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 22:46   #38
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Bovendien was die domme flamingant in fout want hij had een verkeersovertreding begaan. In dat geval zou ik niet zo'n grote mond opzetten.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 00:08   #39
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Bovendien was die domme flamingant in fout want hij had een verkeersovertreding begaan. In dat geval zou ik niet zo'n grote mond opzetten.
't is niet omdat de walen niet beboet worden voor hun verkeersovertredingen (ze grabbelen wel wat inkomsten van vlaanderen mee) dat ze geen verkeersovertredingen begaan
Oud 2 augustus 2006, 00:09   #40
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

de argumentatie van Die Met Z'n Kleine Hans staat wel als een Paal boven een regenplas.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be