![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Mijn probleem met het kapitalisme is dat ze eigenlijk geen vrije handel voor ogen hebben. Mijn idee van algemene vrijheid is, dat de grens van mijn vrijheid ligt waar anderen hun vrijheid beknot worden. Iedereen moet even vrij kunnen zijn. In de huidige noord-zuidrelatie is dat niet het geval. Technische en wetenschappelijke vooruitgang juich ik enkel maar toe, zeker omdat ik merk dat de laatste tijd vooruitgang meer en meer gelijk staat aan meer duurzaamheid (nieuwe energievormen, recyclage van materialen, efficiënter gebruik, ...) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ok, sommigen staan afgunstig tegenover elkaar omdat ze denken dat hun project veel beter is en anderen met de eer gaan lopen enzovoort, dat is heel menselijk en spijtig want het vermindert de goede werking van de hulp. Maar dat het geldkloppers zijn, lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Tussen de kleine organisaties zitten misschien wel een paar profiteurs, maar om daarom alle NGO's over dezelfde kam te scheren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
serieus; we zouden toch beter één grote organisatie hebben met een doorzichtige boekhouding ipv van al die kleine vzw'tjes enz. (herinner je het ABOS-schandaal). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Anderzijds, moesten al die organisaties nu samenwerken en hun paperassen in één organisatie steken, tzou inderdaad beter zijn. (maar je zou de interne ruzies nogal zien oplopen ![]() en uw graptje: tis hier soms moeilijk om de grapjes van de gemeende opmerkingen te onderscheiden, na de 500ste keer: 'haha, dat is een grap. ... Ow, hij/zij meent het serieus.' weet je het niet meer. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
en omdat ontwikkelingshulp lang vanuit een meerderwaardigheidsgevoel is gebeurd 'we zullen die arme domme dutskes ne keer gaan helpen', waardoor er geen realistische projecten werden uitgevoerd. en omdat er inderdaad een hoop geld verdwenen is in de zakken van de staatsleiders of in onnodige projecten zoals stuwdammen (die dan weer worden uitgevoerd door westerse bedrijven waardoor het geld mooi is teruggevloeid). en omdat het simpelweg een werk van lange adem is. en lees gewoon eens dit artikel, zoals ik al had aangegeven, diene mens kan dat veel beter uitleggen als ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Geen ontwikkelingshulp, maar ontwikkelingssamenwerking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() Ik geef gene rotten bal aan ngo's. Heb met eigen ogen gezien wat voor werk ze ginderachter leveren. Corrupt tot op het bot.
Als ik iemand wil helpen doe ik dat persoonlijk. Heb daar niemand voor nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Uw interpretatie van vrijheid is ook de mijne hoor. Kapitalisme heeft als bedoeling een maximaal rendement te halen met een minimum aan inspanning. In dat opzicht is het logisch dat daar grenzen aan gesteld worden. Maar vrijheid impliceert ook verantwoordelijkheid. En die mis ik eigenlijk zowel bij de multinationals als bij heel wat regimes in de ontwikkelingslanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ik wordt toch ook verplicht om belastingen te betalen, en het is mij ook verboden om mijn gsm te gebruiken aan het stuur! Mensen die hier illegaal aanwezig zijn, moeten terug naar eigen land, zeker als ze daar nodig zijn. Daar is niks verkeerd mee. Wie hier wettelijk aanwezig (en niet tevreden) is kan uitgenodigd en geholpen worden voor een nieuwe start in eigen land. Die logica klopt 100% Laatst gewijzigd door luc broes : 3 augustus 2006 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat ik wou zeggen is dat het niet logisch dat je, om mensen aan te zetten hun eigen land op te bouwen, hen verplicht terugstuurt. Dan w�*llen ze hun land niet opbouwen, dan willen ze gewoon terug hier geraken. Het is mooi als je mensen wil aanzetten om hun land op te bouwen, maar ze ertoe verplichten zal niet werken. Het is eerlijker om te zeggen dat je vluchtelingen hier niet wilt omdat je vindt dat ons land al vol genoeg zit en ze niet welkom zijn, of iets dergelijks, meer onderbouwd enzo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar je vernauwt het verhaal te sterk: er is wel degelijk een verschil tussen illegalen, uitgeprocedeerden,... enerzijds en vreemdelingen die problematisch zijn in het kader van integratie waar de legaliteitskwestie zich niet stelt. Het zijn overigens niet altijd 'vluchtelingen' in de zin van de Conventie van Geneve, het zijn integendeel vooral economische vluchtelingen die hier een ander leven willen, nogal verblindt door allerlei praatjes en de TV. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar ik heb nog altijd niet echt een antwoord gehad op de vraag wat VB precies doet / wil doen voor ontwikkelingssamenwerking. Behalve dan illegalen opleiden en terugsturen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Uitnodigen als het kan, verplichten als het (mag en ) moet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
En zeker veel zinvoller dan advokaten aanstellen om mensen die hier weinig kansen hebben aanstellen om het zo lang mogelijk te rekken; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik moet trouwens het eerste bewijs nog zien dat die ontwikkelingshulp veel zoden aan de dijk zet. Empirisch bekeken lijkt eerder het tegenovergestelde het geval te zijn. 50 jaar geleden waren de meeste aziatische landen niet rijker dan de afrikaanse. Aziatische landen hebben nauwelijks ontwikkelingshulp gekregen, maar degenen die een markteconomie hebben ingevoerd zijn de economische toppers van de toekomst. Afrika daarentegen krijgt jaarlijks tonnen ontwikkelingshulp maar van enige vooruitgang is geen sprake.... Ik zou bijna denken dat veel NGO's het doelbewust doen. Ze willen zichzelf toch zeker niet overbodig maken(!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een vriendin van mij, 26 jaar, diploma handelsingenieur, intelligent maar niet uitzonderlijk heeft net 6 maanden op het WHO 'gewerkt'. Interessant om te horen hoe men daar salarissen van 6000 euro netto in de maand wil geven aan mensen net van school af die dat absoluut niet verdienen, hoe men zich daar bezig houdt met het beleggen van vergaderingen met als onderwerp 'waarover ze nog zouden kunnen vergaderen' enz. (dit is spijtig genoeg dus echt geen grap hoor) Ik vrees dat net enkel de héél kleine NGO's echt begaan zijn met werkelijke ontwikkelingshulp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() En daar een kader organiseren voor die terugkeer. Ontwikkelingssamenwerking betekent toch niet dat we al het werk voor hun moeten doen.
|
![]() |
![]() |