Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Stierenvechten?
Moet kunnen. 11 22,45%
Moet verboden worden. 38 77,55%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2006, 17:07   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Eén man krijgt zo'n stier niet eventjes dood hoor C uit W. Je moet wel weten dat deze stieren speciaal worden gekweekt uit de meest agressieve koeien en stieren.
De banderilleros (of hoe heten die mannen nu weer) en de picadores (dat zijn die met die zeer streng afgerichte paardjes) zijn dus wel noodzakelijk om de stier te laten verzwakken, of de matador heeft geen schijn van kans.

Het is niet de bedoeling dat het zo'n makke dikbillen zijn zoals we hier in de weide zien staan hoor.

Ik ben doodsbang van die beesten.
Ze worden dikwijls gedrogeerd, vooral als de matadores niet van topkwaliteit zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 augustus 2006 om 17:10.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 17:12   #22
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

idd, ze mogen wel met stieren spelen maar ze moeten niet verwond of gedood worden
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 17:24   #23
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Eén man krijgt zo'n stier niet eventjes dood hoor C uit W. Je moet wel weten dat deze stieren speciaal worden gekweekt uit de meest agressieve koeien en stieren.
De banderilleros (of hoe heten die mannen nu weer) en de picadores (dat zijn die met die zeer streng afgerichte paardjes) zijn dus wel noodzakelijk om de stier te laten verzwakken, of de matador heeft geen schijn van kans.

Het is niet de bedoeling dat het zo'n makke dikbillen zijn zoals we hier in de weide zien staan hoor.

Ik ben doodsbang van die beesten.
Ze eindigen als makke dikbillen, en zo worden ze doodgedaan.
Je laat je teveel leiden door je angst .
Oud 3 augustus 2006, 17:31   #24
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
walgelijk brutaal schouwspel voor een bloeddorstig publiek.
dierenwelzijn moet voorrang krijgen op cultuur, traditie en andere rechtsnationalistische identiteitsrukkerij.
Wat is dat voor een domme uitspraak, ik ben rechts en nationalistisch. Maar ik ben een fel tegenstander van stierenvechten. Dieren pijnigen en afmaken is voor mij geen cultuur. Als dit cultuur is, dan pas ik toch...
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 17:40   #25
Tegendradigaard

Standaard

is het waar dat de stierenvechter na de overwinning de ballen van de stier te eten krijgt... ?

of welke pervert heeft mij dat ooit eens gezegd... ik geloof er de ballen van...
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 17:43   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
is het waar dat de stierenvechter na de overwinning de ballen van de stier te eten krijgt... ?

of welke pervert heeft mij dat ooit eens gezegd... ik geloof er de ballen van...
Soms worden ook eens de cojones van de matador opgediend.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 17:44   #27
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Soms worden ook eens de cojones van de matador opgediend.
krijgt de stier die dan te eten... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 18:51   #28
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Jammer genoeg...
Als jij de stierenkloten hebt besteld in het restaurant, niet zo jammer als dan wanneer de stier zou winnen
Oud 3 augustus 2006, 18:52   #29
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik stem niet, want als veganiër en dieren vriend zou ik tegen moeten stemmen, maar anderzijds, wie ben ik om een traditie van millennia te willen rayeren?
Dat is het dilemma he...
Oud 3 augustus 2006, 19:45   #30
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Slechte tradities zijn er om afgeschaft te worden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 19:50   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Bepaalde dingen in onze maatschappij evolueren.
Zo ook onze houding tegenover dieren. Kijk maar hoe dierentuinen evolueren.

Ik denk zo dat naarmate een samenleving beschaafder wordt, ze meer respekt betoont tegenover dieren (net als tegenover de natuur, tegenover zwakkeren ...)

In Vlaanderen zijn we bijna zo ver dat zich amuseren ten koste van dieren, niet meer getolereerd wordt. (een gewone paardenwedstrijd is zich amuseren, doch niet a priori ten koste van het dier ...)

Die Spanjaarden zullen ook evolueren. Misschien zelfs wat vlugger dan ze zelf willen, want de wereld wordt kleiner. Het zal niet zo lang meer duren of de zusterorganisaties van gaia gaan er zich mee moeien. En langzaamaan zal er wel een draagvlak groeien bij de Spanjaarden zelf.
Waarschijnlijk wel eerst met hun honden, want daar gaan ze ook zeer barbaars mee om.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 00:28   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht

Ik denk dat die 'legende' of mop zijn oorsprong vindt in een traditie:
Wanneer een matador zich enorm bekwaam toont, dan kan de jury beslissen om dit te honoreren met het oor van de gedode stier. Dat wordt afgesneden door een van de helpers en publiekelijk overhandigd.
Wanneer de prestatie van de matador werkelijk uitzonderlijk was, dan krijgt hij de staart van zijn opponent als trofee.
Oud 4 augustus 2006, 00:44   #33
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Supe®Staaf
Ik heb er een heel vreemde verhouding mee.
Ik was nogal uitgesproken tegen............ tot ik het live meemaakte.
Toen bleken een pak van mijn bezwaren door de feiten te worden tegengesproken.

In vergelijking met wat het vee in Anderlecht meemaakt, krijgen stieren in de arena een heel 'menselijk' en vrij kort 'uiteinde' voorgeschoteld.
Na de corrida, nog voor je op een terras de emotie kan doorspoelen, hangen de beesten al in kwartieren gevierendeeld in koelwagens, klaar om naar restaurants geëxporteerd te worden.

Hoe erg is de 'gruwel'?
Als die stier de arena instormt, dan is het zo impressionant dat je echt naar adem hapt.
De sfeer grijpt je naar de keel.
Het is een pakkende confrontatie en zowizo een flirt met de dood voor de twee wezens in de arena.
Reken maar dat de matadors heel wat risico lopen, zoniet om er het bijltje bij neer te leggen, maar ferme kwetsuren, breuken, en hematomen, zijn geen uitzondering, zeker niet bij de mindere goden en 'novillada's' (student-stierenvechters, eigenlijk beginnelingen)

Ik had het geluk om naast een expert te zitten, die me de bewegingen uitlegde, en me talloze weetjes bijbracht, die de appreciatie, voor man én dier en hun prestatie aanscherpten.

Niks om wekelijks naartoe te gaan, maar bij gelegenheid toch voor herhaling vatbaar.
Citaat:
oorspronkelijk door Tegendradigaard
Ik heb vorig jaar eens de gelegenheid om zo eens een gevecht op TV te volgen live...

En ik moet zeggen een van die vechters deed het echt schitterend. Die dolde met die stier en die verwondde de stier bijna niet. En dan de doodsteek.... van de eerste keer en die stier viel zo dood als ne pier....
Groot applaus voor zowel stier als vechter...

Maar de vechter daar voor.... tjonge die moest geloof ik 4 keer steken met zijn zwaard eer hij de slagader (geloof ik toch) wist te doorboren en dan schokte de stier nog wel even door....
Dat vond ik dan weer minder....

ach ze doen maar als ze het leuk vinden. Wie ben ik om de Spanjaarden in hun eigen land te zeggen wat ze mogen en niet mogen....

Maar af en toe nen vechter eens oleeeee door de lucht zien vliegen mag ook voor mijn part.... OOOOOOLLLLLLLEEEEEEEEEE...
ik sluit me hierbij aan.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 00:45   #34
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik heb er een heel vreemde verhouding mee.
Ik was nogal uitgesproken tegen............ tot ik het live meemaakte.
Toen bleken een pak van mijn bezwaren door de feiten te worden tegengesproken.

In vergelijking met wat het vee in Anderlecht meemaakt, krijgen stieren in de arena een heel 'menselijk' en vrij kort 'uiteinde' voorgeschoteld.
Na de corrida, nog voor je op een terras de emotie kan doorspoelen, hangen de beesten al in kwartieren gevierendeeld in koelwagens, klaar om naar restaurants geëxporteerd te worden.

Hoe erg is de 'gruwel'?
Als die stier de arena instormt, dan is het zo impressionant dat je echt naar adem hapt.
De sfeer grijpt je naar de keel.
Het is een pakkende confrontatie en zowizo een flirt met de dood voor de twee wezens in de arena.
Reken maar dat de matadors heel wat risico lopen, zoniet om er het bijltje bij neer te leggen, maar ferme kwetsuren, breuken, en hematomen, zijn geen uitzondering, zeker niet bij de mindere goden en 'novillada's' (student-stierenvechters, eigenlijk beginnelingen)

Ik had het geluk om naast een expert te zitten, die me de bewegingen uitlegde, en me talloze weetjes bijbracht, die de appreciatie, voor man én dier en hun prestatie aanscherpten.

Niks om wekelijks naartoe te gaan, maar bij gelegenheid toch voor herhaling vatbaar.
Ik was ook eerst tegen stierengevechten, totdat ik het live in Sevilla heb mogen aanschouwen. Nooit gedacht dat het zo spectaculair zou zijn. Wat mij betreft moeten die gevechten niet worden afgeschaft.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 00:45   #35
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik denk dat die 'legende' of mop zijn oorsprong vindt in een traditie:
Wanneer een matador zich enorm bekwaam toont, dan kan de jury beslissen om dit te honoreren met het oor van de gedode stier. Dat wordt afgesneden door een van de helpers en publiekelijk overhandigd.
Wanneer de prestatie van de matador werkelijk uitzonderlijk was, dan krijgt hij de staart van zijn opponent als trofee.
stierenkloten zijn idd een "delicatesse" . en natuurlijk worden (werden) ze gehyped als afrodiasic . Ervan eten en de vrouwkes zouden nogal content zijn van de prestaties....

Ik heb deze delicatesse met zeer veel plezier aan mij laten voorbijgaan! niet dat ik ooit een stierevechter ben geweest.

Hou helemaal niet van stierengevechten , wel van VLEES . en lekker saignant, zo dat het bloed nog in je bord staat. Mijn vriendin vermoedt dat ik een weerwolf ben.

Laat die beesten niet lijden. Anderzijds het IS wel een deel van de lokale cultuur.... Moeilijk dus . Maar vroeger was het ook cultuur om je vrouw met een knots te slaan en naar je grot te sleuren om eens flink van bil te gaan of dat ze nu wou of niet ! Nikse te romantiek en bloemekes ! dingen veranderen.

dus : slachten JA ! tenslotte HUMAN : I AM ON TOP OF THE FOODCHAIN !
maar zo pijnloos mogelijk .

en vegetariers die mij hun tofu willen opdringen , kunnen ferm mijn stierekl*ten kussen ! 8)
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 4 augustus 2006 om 00:48.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 01:01   #36
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik zie liefst dit:

En iedere keer dat er in Pamplona flink gewonden vallen ben ik daar ook blij om. Geen langgerekt dierenleed voor amusement. Het doet me echt denken aan de publieke folteringen uit de middeleeuwen die op het dorpsplein werden gehouden. Een menigte die zich vergaapt aan de pijn van iemand die hulpeloos is.

Bah.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 01:15   #37
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
HUMAN : I AM ON TOP OF THE FOODCHAIN !
Nee hoor, dat zijn de roofdieren. Wij zijn alleseters, die zitten een trapje lager. Daarom ook dat teveel vlees niet gezond is voor mensen!
Oud 4 augustus 2006, 01:16   #38
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik zie liefst dit:

En iedere keer dat er in Pamplona flink gewonden vallen ben ik daar ook blij om. Geen langgerekt dierenleed voor amusement. Het doet me echt denken aan de publieke folteringen uit de middeleeuwen die op het dorpsplein werden gehouden. Een menigte die zich vergaapt aan de pijn van iemand die hulpeloos is.

Bah.
Voor de verandering ben ik het eens volledig met je eens!
Oud 4 augustus 2006, 01:24   #39
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee hoor, dat zijn de roofdieren. Wij zijn alleseters, die zitten een trapje lager. Daarom ook dat teveel vlees niet gezond is voor mensen!
so you're going all biological on me ?

Yep, wij zijn maar "een alleseter" maar hebben dankzij ons breintje en onze duimpjes ons intellect zo ontwikkeld dat we ALLE roofdieren ook in hun biotoop (zelfs a great white) met gemak kunnen "killen " en dan als de flexibele en intelligente omnivoor die we zijn, OOK kunnen verwerken tot fishsticks (samen met de ongevaarlijke koolvisjes)en die ook lekker kunnen verteren. who is eating who now he ! 8)

Dus als je het zo pragmatisch (en niet zuiver wetenschappelijk) bekijkt, staan we toch wel degelijk on top he.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 4 augustus 2006 om 01:26.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 01:27   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En iedere keer dat er in Pamplona flink gewonden vallen ben ik daar ook blij om.
Ik ben daar evenmin blij om als om het paar tiental stierebeesten dat in de arena aan zijn eind komt.
Het raakt me niet: wie met een stier wil dollen, moet niet zagen over geplette bollen.

Citaat:
Geen langgerekt dierenleed voor amusement.
Maar wel voor uw toernedoke?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be