![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan me trouwens eveneens inbeelden dat ondernemers personeel afdanken, dat ze niet meer kunnen gebruiken bij gebrek aan werk of omdat het niet meer rendabel is... Het feit dat men de schoolplicht tot 18 jaar heeft ingevoerd, is volgens mij evenwel een even grote oorzaak... Vanaf toen werden de vakscholen bevolkt met jeugd, die elders 'afgeschreven' werd wegens onhandelbaarheid en/of omdat ze daar moesten blijven tot ze 18 jaar waren... De gemotiveerden werden uitgelachen en 'gebasht', met het gevolg dat deze ook geen inspanningen meer (durfden) doen... Een kennis van mij werd vroeger door de directies van de 'vakscholen' op opgebeld/bezocht met de vraag of men geen afgestudeerden kon gebruiken, wat bijna steeds het geval was... Toen hij enkele jaren niets meer van die directies vernam, nam hij contact met ze... Wat bleek? Ze durfden niemand meer sturen, omdat ze geen gemotiveerden meer hadden... En dan hebben we - ik weet het... hier ben ik weer - de rol van de vakbonden, die zich nooit om werkgelegenheid/opleidingen enz. bekommerd hebben (dat werd me deze week nog door een vakbondsman bevestigd... Er zou nu evenwel een kentering zijn, allleszins bij de leiding... De basis, dat was nog iets anders... ![]() En dan, zoals ook reeds herhaaldelijk vermeld... de VDAB... Tja, wint daar maar een oorlog mee... Gelukkig is er daar schijnbaar ook het een en ander ten gunste veranderd... Vanzelfsprekend zal VDB (de kakbroek volgens sommige armoedeo-rganisaties ![]() |
|
![]() |
![]() |