Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2006, 02:05   #21
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jamaar het zijn gemeenteraadsverkiezingen, en in een gemeente maken
langdurig belastingbetalende vreemdelingen ook deel uit van de inboedel.
Ze zullen heus niet allemaal langdurige belastingbetalers zijn. Bovendien behoren vreemdelingen niet tot ons volk. Ze zien er anders uit, praten anders en hebben andere gewoontes. Ze zijn een volk, evenwaardig als het onze maar niet het onze. Deze mensen worden door links en mensen zoals u gebruikt als kiesvree om meer linkse (lees: anti VB) stemmen binnen te halen. Men maakt hun kop zot over racisme en opkomend extremisme dat men deze mensen aanport te gaan stemmen. Het is een puur strategisch instrument geworden wat ik altijd wel al gedacht had. De schrik jegens 'extreem-rechts' is veel te groot. Men praat tegenwoordig over niets anders meer.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 02:06   #22
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Op 8okt gaan we volgende weg op.....dat moge nu al duidelijk zijn

Citaat:
zaterdag 11 maart 2006 14:25

Mogelijk fraude bij verkiezingen in Amsterdam

Op verzoek van het Amsterdamse stadsdeel Bos en Lommer doet de ombudsman onderzoek naar fraude bij de gemeenteraadsverkiezingen van afgelopen dinsdag. Met name allochtone kiezers kregen in het stadsdeel hulp bij het stemmen.

In Amsterdam werd dinsdag voor de eerste keer met computers gestemd. In bepaalde gevallen zouden 'begeleiders' op de stemknoppen hebben gedrukt, niet de kiezers. De uitslag zal er niet door veranderen, maar het stadsdeel wil dat de ombudsman onderzoek doet.
Buurtvaders
Niet alleen in
Bos en Lommer zou sprake zijn van onregelmatigheden in stembureaus. Zo hebben buurtvaders in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart allochtone kiezers geholpen die moeite hadden met de stemcomputers. En in Osdorp, ook in Amsterdam-West, zijn volmachten verkeerd gebruikt.
Grote winnaar van de verkiezingen in Amsterdam is de PvdA. Voor een deel komt dat doordat veel allochtonen, bijvoorbeeld die in Amsterdam-West, massaal op de PvdA hebben gestemd. In de grote steden heeft 81 procent van de allochtone kiezers op de PvdA gestemd (lees ook Allochtonen stemmen massaal op PvdA).
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 07:21   #23
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
bij mijn weten moeten die allochtonen zichzelf gaan inschrijven. (al of niet aangemoedigd door lokale organisaties of partijen)
Inderdaad, het laten inschrijven moet je zelf doen. Ik heb geruime tijd geleden een brief gekregen van het gemeentebestuur waarin de voorwaarden waaraan je dien te voldoen werden vernoemd.

Nooit of te nimmer heb ik enig schrijven ontvangen van één of andere organisatie ter aanmoediging.

Uitdrukkelijk werd gesteld dat ik, indien ik wens te worden ingeschreven en wens gebruik te maken van het kiesrecht, ik nadien dan ook de plicht heb om daadwerkelijk te gaan stemmen.

Onnodig te zeggen dat ik mij heb laten inschrijven. Pas nadien mijn "dossier" is goedgekeurd door de gemeenteraad mag ik daadwerkelijk gaan stemmen. Van de beslissing zal ik schriftelijk op de hoogte worden gebracht.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 augustus 2006 om 07:26.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 07:23   #24
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Bovendien behoren vreemdelingen niet tot ons volk.
Tot jouw soort "volk" zou ik zelfs niet eens willen behoren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ze zien er anders uit, praten anders en hebben andere gewoontes.
Quelle horreur...
Oud 8 augustus 2006, 08:34   #25
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is ondertussen duidelijk, de vervalser is een belg van turkse afkomst die op de 10e plaats staat op de CD&V lijst. bron kanaal 3

Waarom hij bestaande mensen inschreef die hier niet om gevraagd hadden blijft onduidelijk. Misschien hoopte hij hen na de inschrijvingsperiode nog te overtuigen om voor hem te stemmen ?
RECHTZETTING

Volgens mijn (doorgaans goed ingelichte) bronnen ter plaatse ontkent de door kanaal 3 aangewezen schuldige elke Fraude. Hij heeft wel diverse mensen aangespoord om zich in te schrijven, maar ontkent elke vorm van vervalsing. Hij overweegt gerechtelijke stappen tegen kanaal 3 die zijn naam zonder enige vorm van bewijs in verband gebracht hebben met de fraude.

Blijkbaar zouden ook minstens één andere partij de betrokkene aangezocht hebben om op hun lijst te staan, maar de man koos voor CD&V.
lijkt mij de aanzet te zijn tot een heel smeuig verhaal van kleine dorpspolitiek.

Wordt zonder twijfel vervolgd als het gerecht met zekerheid de schuldige(n) kan vinden.

Laatst gewijzigd door spherelike : 8 augustus 2006 om 08:40.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 09:24   #26
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Verdachte geeft aandeel toe in verkiezingsfraude

an

document.write('');

ZELE - Personen uit de migrantengemeenschap hebben geprobeerd het aantal inschrijvingen op te drijven van vreemdelingen voor de gemeenteraadsverkiezingen in Zele.
Dat zegt het parket van Dendermonde, nadat maandagavond een verdachte in de fraudezaak werd ondervraagd. De verdachte gaf zijn aandeel toe.

Een eerste onderzoek toonde maandag concrete aanwijzingen aan van valsheid in geschrifte bij minstens 17 inschrijvingen van vreemdelingen voor de gemeenteraadsverkiezingen in Zele.

Vreemdelingen die als kiezer geregistreerd werden, zouden zelf niet of niet helemaal op de hoogte geweest zijn van hun aanvraag. In andere gevallen bleken personen die zich lieten registreren nog niet ingeschreven op het opgegeven adres. Bij 34 inschrijvingen waren er geen problemen. In een dertigtal andere dossier is het nog onduidelijk of er een fraude werd gepleegd.

Valsheid

Het onderzoek gaat verder naar andere betrokkenen. ,,Het blijkt dat mensen uit de migrantengemeenschap het aantal inschrijvingen hebben opgedreven'', meldt het parket.

,,Enerzijds door mensen aan te zetten zich in te schrijven, maar daar heeft het parket geen probleem mee. Anderzijds ook door valsheid te plegen, en dat is een strafrechtelijke inbreuk.'' bava

Bron de standaard

Al ene gesnapt, nu noch de anderen, en hopelijk het motief voor dit geklungel met duidelijk negatieve gevolgen voor de eigen gemeenschap.
Oud 8 augustus 2006, 09:57   #27
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Eigen fraude eerst.....

tja wat men al niet doet voor een stemmeke meer he....

'tis schijnbaar goed vertoeven in de buurt van de vetpotten van de macht....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 11:34   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Fraude met inschrijvingen niet-Belgen

ma 07/08/06 - In Zele, in Oost-Vlaanderen, is er blijkbaar geknoeid met de inschrijving van niet-Belgen voor de gemeenteraadsverkiezingen.

In 17 dossiers is er een onregelmatigheid vastgesteld. Het gerecht van Dendermonde is met de zaak bezig.
Het is niet bekend of politici of een partij bij de fraude betrokken zijn.
Niet-Belgen die aan een aantal voorwaarden voldeden, konden zich tot en met 31 juli laten registreren als kiezer voor de gemeenteraadsverkiezingen op 8 oktober.

bron : vrtnieuws.

Kan er in dit land nu een niks zonder dat er een zweem van fraude aanhangt ?

Wie zou er met dubbel krijt geschreven hebben ? Tja haalde het VB in Zele geen goede uitslag de laatste keer ? En tja met alle middelen bestrijden he... inclusief fraude ?

Als het waar is, dan gaan die "democratische" partijen toch wel erg ver he....

Het is een hele rare fraude, want allé, wat hebben ze nu feitelijk gedaan, ze hebben in de plaats van de mensen het zelf te laten doen, in hun plaats zich gemeld om te gaan stemmen.

Dus, zouden die mensen een oproepingsbrief gekregen hebben, en zouden ze daarmee moeten gaan stemmen.

Het was dus eigenlijk een frauduleuze poging om stemrecht om te zetten in stemplicht...

Dat ze al die oproepingsbrieven in alle gemeenten maar goed screenen, want wat ne slimmerik in Zele proberen foefelen heeft, is quasi zeker ook elders geprobeerd...

Eigenlijk is het makkelijk om te doen, als je ge een lijst hebt met adressen van allochtonen, en je bv, weet dat die mensen de moeite niet gaan doen om zelf de papperassen in orde te maken.

't enige wat je moet doen is de handtekeningen vervalsen. De gemeente doet ongewild de rest.

Eigenlijk is het een heel smerige vorm van verkiezingsfraude... meteen legt het ook een serieus security probleem bloot in de procedure.

Sjans dat hier een ambtenaar zijn ogen nie op zijn gat had, en gezien heeft dat er gefoefeld werd.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 11:36   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bij mijn weten moeten die allochtonen zichzelf gaan inschrijven. (al of niet aangemoedigd door lokale organisaties of partijen) Als ze hiertoe valsheid in geschrifte gepleegd hebben, kan dat enkel en alleen aan de inschrijver liggen. Het is in ieder geval geklungel, aangezien er problemen zijn met adressen.
Uw conclusie is dan ook weinig waarschijnlijk dat een partij medeplichtig zou zijn. Iemand inschrijven die het zelf niet weet, heeft immers geen nut, gezien hij niet zal gaan stemmen, aangezien hij niet weet ingeschreven te zijn. Of denkt u al aan computerfraude ? Een aantal op voorhand geregistreerde stemmen. Het grote complot tegen het VB in de wereldstad Zele, of hoe paranoia kan je wel zijn.
Toch wel, hij krijgt een oproepingsbrief, en de moment hij geregistreerd is, moet hij denk ik wel degelijk gaan stemmen.

Anders kloppen de lijsten niet in het stembureau, en kan die mens zelf een veroordeling oplopen.
Oud 8 augustus 2006, 11:39   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jamaar het zijn gemeenteraadsverkiezingen, en in een gemeente maken
langdurig belastingbetalende vreemdelingen ook deel uit van de inboedel.
Dus iemand die meer belastingen betaald mag 2 of 3 of 4 stemmen uitbrengen, ?

eerlijk is eerlijk hé.
Oud 8 augustus 2006, 11:42   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij eigenlijk meer interesseert, is wie dit heeft vastgesteld, en wie er daarna klacht ingediend heeft.
Tenzij computerfraude voor 17 (tot 47 in het slechtste geval) stemmen iemand aannemelijk lijkt, lijkt het mij eerder een poging met duidelijk genoeg geklungel zodat het zeker aan het licht komt, om het systeem van vreemdelingenstemrecht zelf in discrediet te brengen.
Ik denk, dat als we het ooit zullen weten, het over een geval van zeeeeer kleine dorpspolitiek zal gaan.
Het heeft bewezen dat het systeem lek is, en dat er hoogstwaarschijnlijk nog gevallen zullen zijn.

Voorbeeldje,

Ik heb een ledelijst van een "VZW" , ik weet dat de helft geen letter vlaams klapt, of met moeite zijn eigen naam kan schrijven.

Ik maak voor elk van hun een papier, op, teken het, stuur het op naar de gemeente,

en hoppa, X kiezers erbij die een oproepingsbrief, krijgen, Mensen komen ermee naar de "VZW" en daar doen we effe de uitleg wat ze moeten doen.

it's as simple as that !
Oud 8 augustus 2006, 11:46   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is ondertussen duidelijk, de vervalser is een belg van turkse afkomst die op de 10e plaats staat op de CD&V lijst. bron kanaal Z

Waarom hij bestaande mensen inschreef die hier niet om gevraagd hadden blijft onduidelijk. Misschien hoopte hij hen na de inschrijvingsperiode nog te overtuigen om voor hem te stemmen ?
Dus nationaliteit afpakken, van de lijst gooien en deporteren als straf, ...

lijkt me wel gepast.
Oud 8 augustus 2006, 12:02   #33
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het heeft bewezen dat het systeem lek is, en dat er hoogstwaarschijnlijk nog gevallen zullen zijn.

Voorbeeldje,

Ik heb een ledelijst van een "VZW" , ik weet dat de helft geen letter vlaams klapt, of met moeite zijn eigen naam kan schrijven.

Ik maak voor elk van hun een papier, op, teken het, stuur het op naar de gemeente,

en hoppa, X kiezers erbij die een oproepingsbrief, krijgen, Mensen komen ermee naar de "VZW" en daar doen we effe de uitleg wat ze moeten doen.

it's as simple as that !
In theorie klopt je verhaal, maar practisch ?

Zoals je zelf al zei, je moet zeker zijn dat ze niet zelf al een aanvraag indienden, en de twee verschillende handtekeningen zouden kunnen opvallen. In zele was er een probleem met de opgegeven adressen, dus je ledenlijst moet perfect in orde zijn, of je loopt tegen de lamp bij de controle of je wel op het juiste adres in de de gemeente woont. Bovendien moet je met zekerheid weten of de niet belg aan de voorwaarden voldoet om te mogen kiezen, anders krijgt hij een afwijzing, wat aanleiding kan geven tot "ik heb niets gevraagd". Bovendien moet iedereen van de groep goedschiks meewerken aan de verplichte stemming, er moet er maar ene zijn die bij het ontvangen van zijn oproepingsbrief aan de bel gaat hangen, en het hele kaartenhuisje stuikt in elkaar.

Uw scenario, is fraude met goedkeuring van de betrokkenen (achteraf), een gevaarlijk scenario. Wie heeft er zekerheid over het stemgedrag van de "geforceerde" kiezers ?
Als echte verkiezingsfraude lijkt het mij niet echt een scenario met veel kans op succes.
Ik ben benieuwd naar de motivatie van de dader(s)

Laatst gewijzigd door spherelike : 8 augustus 2006 om 12:04.
Oud 8 augustus 2006, 12:10   #34
Tegendradigaard

Standaard

Verdachte van fraude in Zele heeft bekend
di 08/08/06 - Eén van de verdachten van fraude bij de inschrijving van niet-Belgen voor de gemeenteraadsverkiezingen in Zele heeft bekend.
(foto VRT) De man is gisteravond ondervraagd door de politie. Om wie het gaat, wil het parket van Dendermonde niet kwijt.

Het onderzoek naar andere betrokkenen gaat intussen voort. Vast staat dat mensen uit de Zeelse migrantengemeenschap veel niet-Belgen wilden inschrijven voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Ze zouden zich daarbij schuldig hebben gemaakt aan valsheid in geschrifte. Sommige vreemdelingen waren als kiezer geregistreerd, maar wisten dat zelf niet.

Zeker zeventien dossiers zijn vervalst, over dertig andere is er nog geen duidelijkheid.

Bron VRTnet.

tja de fraudeurs zijn in ieder geval al goed geïntegreerd. Pech natuurlijk voor hen dat ze niet in Wallonie wonen...

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 8 augustus 2006 om 12:12.
Oud 8 augustus 2006, 12:18   #35
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
In theorie klopt je verhaal, maar practisch ?

Zoals je zelf al zei, je moet zeker zijn dat ze niet zelf al een aanvraag indienden, en de twee verschillende handtekeningen zouden kunnen opvallen. In zele was er een probleem met de opgegeven adressen, dus je ledenlijst moet perfect in orde zijn, of je loopt tegen de lamp bij de controle of je wel op het juiste adres in de de gemeente woont. Bovendien moet je met zekerheid weten of de niet belg aan de voorwaarden voldoet om te mogen kiezen, anders krijgt hij een afwijzing, wat aanleiding kan geven tot "ik heb niets gevraagd". Bovendien moet iedereen van de groep goedschiks meewerken aan de verplichte stemming, er moet er maar ene zijn die bij het ontvangen van zijn oproepingsbrief aan de bel gaat hangen, en het hele kaartenhuisje stuikt in elkaar.

Uw scenario, is fraude met goedkeuring van de betrokkenen (achteraf), een gevaarlijk scenario. Wie heeft er zekerheid over het stemgedrag van de "geforceerde" kiezers ?
Als echte verkiezingsfraude lijkt het mij niet echt een scenario met veel kans op succes.
Ik ben benieuwd naar de motivatie van de dader(s)
ach in het stemlokaal volgend scenario he.

Manier, ikke koem met maine vriend want die kan nie goe spreke de Nederlands en ikke moete hem een bietje hellepe...

Tja en als voorzitter van het stembureel wil je toch niet de ombarmhartige racistische klootzak uithangen he.... dus laat je het toe dat ze met twee achter het gordijntje verdwijnen.

en dan in het stemhokje:

Ali, ikke hemme oe toch gezeegd datte gij moete de stemmeh oeppe den Hassan he. Die gade van alles goede veur onse doen...

en voila se ... en 's avonds den Hassan... is verkozen he....

lang leve de vreemdelingenstemfraude...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Oud 8 augustus 2006, 13:13   #36
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
De "rode brigades" zijn weer aan het afzwakken.Het past niet in hun kraam.Het moest eens fraude zijn gepleegd door het V B ,dan was dit forum veel te klein.de V R T trouwens ook.
Naar verluid zou het inderdaad het VB zijn...
Ik wacht in grote spanning.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 13:28   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Citaat:
Vast staat dat mensen uit de Zeelse migrantengemeenschap veel niet-Belgen wilden inschrijven voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Ze zouden zich daarbij schuldig hebben gemaakt aan valsheid in geschrifte
. Sommige vreemdelingen waren als kiezer geregistreerd, maar wisten dat zelf niet.
Ja echt, eh...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 13:32   #38
Tegendradigaard

Standaard

't zullen die niet bestaande vreemdelingen van het VB zijn denk ik....
Oud 8 augustus 2006, 13:51   #39
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Beke paranoia aan't kweken?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 14:06   #40
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Beke paranoia aan't kweken?
bwa je weet toch dat volgens ericferemans alles maar dan ook alles de schuld is van het VB....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be