![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Microsoft in 2200:
"We are Microsoft, you will be assembled, resistance is futile" Microsoft en GM: At a recent computer expo, Bill Gates reportedly compared the computer industry with the auto industry and stated: "If GM had kept up with technology like the computer industry has, we would all be driving twenty-five dollar cars that got 1000 miles to the gallon." In response to Bill's comments/General Motors issued a press release stating the following: "If GM had developed technology like Microsoft, we would be driving cars with the following characteristics: 1. For no reason whatsoever, your car would crash twice a day. 2. Every time they repainted the lines on the road, you would have to buy a new car. 3. Occasionally, your car would die on the freeway for no reason, and you would accept this, restart, and drive on. 4. Occasionally, executing a maneuver such as a left turn would cause your car to shut down and refuse to restart; in which case you would have to reinstall the engine. 5. Only one person at a time could use the car, unless you bought 'Car95' or 'CarNT.' Then you would have to buy more seats. 6. Macintosh would make a car that was powered by the sun, was more reliable, five times as fast, and twice as easy to drive, but would only run on five percent of the roads. 7. The oil, water, temperature and alternator warning lights would be replaced by a single 'general car fault' warning light. 8. New seats would force everyone to have the same butt size. 9. The airbag system would say 'Are you sure?' before going off. 10. Occasionally, for no reason whatsoever, your car would lock you out and refuse to let you in until you simultaneously lifted the door handle, turned the key and grabbed hold of the radio antenna. 11. GM would require all car buyers to also purchase a deluxe set of Rand McNally road maps (now a GM subsidiary), even though they neither need them nor want them. Attempting to delete this option would immediately cause the car's performance to diminish by 50 per cent or more. 12. Every time GM introduced a new model, car buyers would have to learn how to drive all over again because none of the controls would operate in the same manner as the old car. 13. You'd press the 'Start' button to shut off the engine. BTW: Win 2000 rules!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() ![]() No comment
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Apple heeft nochtans haar besturingssysteem ook gestolen.
P.S. WIN XP professional op mijn PC , 3 jaar al aan het draaien zonder crash. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
PS : jij bent één van de gelukkigen. Probeer nu hetvolgende : maak een Word-document van meer dan 10 pagina's, paste hierin een een grafiek van SPSS (statistisch programma voor GLM en GLS-procedures), eentje van Statistica (statistisch programma dat vooral sterk is in multivariate statistiek en multipele regressies), en eentje van Sigmaplot (standaard grafiekenprogramma in de wetenschappen). Save dit, en open op een andere computer. Probeer dit vooral eens op een computer met Windows 98 erop. Je gaat nog lachen, maar groen dan wel... PPS : vergelijk ook eens de prijs voor een licentie XP Home (zoals wij hebben, en die crasht wel degelijk af en toe), en de licentie XP Professional. Dan weet je genoeg...
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Mijn Win 98 SE crasht zelden, maar ik gebruik mijn computer dan ook alleen maar voor CD's, internet, en excell en word. Als browsers heb ik IE (gebruik ik nog zelden), Netscape 7.0 en Opera, Netscape is mijn e-mailclient. Bij mij thuis gebruik ik de laptop van mijn ouders, met Windows XP Professional, en resp. IE en OE als browser en client. Ook hiermee weinig problemen...
Ik wil best wel overschakelen op Linux, maar kan iemand mij zeggen, hoe ik dat best doe? Ik ben geen whizzkid op het gebied van computers... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn bomma van 92 is niet bekwaam om met een ferrari te rijden. Ze crasht er ook zeer vaak mee........ ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Windows 98 is inderdaad dikke brol.
![]() |
#31 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Xerox was de eerste die eenw dergelijk intuïtief systeem (GUI) heeft ontworpen, MS en Apple hebben ontwikkelaars en ideeën van hen overgenomen om vervolgens een eigen grafisch bestruingssyteem te "ontwerpen". Strikt genomen zou ik dus beide bedrijven als dieven omschrijven ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Och, ik leer snel, hoor, Georg. En ik heb lang geleden nog, als kind van een jaar of 10-12, met DOS gewerkt, tenminste, een spelletje, dat enkel op DOS werkte, geopend en gesloten...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Is MS tegenwoordig niet de grootste aandeelhouder van Apple? Als ik me niet vergis, moest MS van de Amerikaanse justitie desnoods zelf maar voor zijn eigen concurrentie zorgen...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() (werkt met Basic 4, de voorloper van GW-Basic dat op de Commodore 64 werd gebruikt) Daar moest je echt elk programma zelf voor schrijven. Platte tekstverwerking was niet echt voor de hand liggend, muis onbestaande en spreadsheets al helemaal ondenkbaar. Dan de XT-computers nog meegemaakt (vroege versies van MS-DOS), zelf mijn autoexec.bat files geschreven, en tot dan ging alles vlot. Dat was de tijd van Lotus 123, DBase en WordPerfect 4.2. Linux ben ik echter niet meer mee aangepikt. Voornamelijk omdat vele programma's gewoon niet bestaan voor Linux, en da's toch wel een beetje een probleem. Programmaatjes vertalen voor Linux is net iets ingewikkelder dan spelletjes schrijven in Basic 4. Er zijn ondertussen wel leuke websites waar een aantal Linux-programma's te vinden zijn, maar dat blijft toch vrij beperkt. Ik zou zeggen, bij de informatici ga je nog het meeste kans hebben iemand te vinden die je kan helpen. met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() De computer die bij mij in de kelder staat en even oud dan mij is:
![]() Hij werkt nog steeds. Een harde schijf heeft hij niet. Dit is DE computer aller tijden. Er zijn 17 tot 22 miljoen computers van verkocht over 11 jaar tijd. Zijn geluidschip heeft een 5-tal jaar onklopbaar aan de top gestaan. Technische geluidsgegevens: 3 stemmen / 9 octaven, 4 waveforms (geluid kwam via tv). Hij heeft een kloksnelheid van 0.985 MHz (PAL) / 1.023 MHz (NTSC), een RAM-geheugen van 64 kb !!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we dan toch nostalgisch worden.............
Ik zocht en vond op zolder mijn eerste computer: ![]() Onnoemelijk veel [size=2]heb ik er op ge[/size]RAM[size=2]d[/size] Hij ligt nu bij de ROM[size=2]mel[/size] Een grote harde [size=2]houten rand[/size] Ontelbare case-moddings. Toetsenbord en scherm naadloos in mekaar geïntegreerd. Draadloos. Laag stroomverbruik. Voeding aan de achterkant (Betterfood en Vitabis)
![]() |