Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Van wie stamt de mensheid af volgens u?
De aap 44 70,97%
Adam en Eva 12 19,35%
Ik twijfel. 6 9,68%
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2006, 11:04   #21
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Misschien kan dit je helpen:
http://www.bbc.co.uk/schools/gcsebit...tionrev8.shtml
http://collections.ic.gc.ca/gardens/...ime%20Line.htm

Sommige mensen schijnen te denken dat Darwin een soort profeet is en Darwinisme een religie.
Darwin is niet de enige geleerde die evolutie bestudeerde:
http://www.ucmp.berkeley.edu/history/evotmline.html
Dank u wel voor deze links Rikbe ..

Citaat:
Persoonlijk vind ik het verhaaltje van Adam en Eva absurd omdat het gebaseerd is op het bestaan van een Schepper .
maar kun jij dan maar één wetenschappelijke bewijs geven dat hij niet bestaat ..? ééntje maar ..
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 11:06   #22
Kweepeer
Partijlid

Kweepeer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Als we afstammen van Adam en Eva zijn we - gelet op de erfelijkheid - met z'n allen genetische misbaksels.
Stel je maar eens voor...
Adam doet het met Eva en zij hebben bijvoorbeeld twee kinderen (een jongen en een meisje).
Adam doet het ook met zijn dochter en daar heeft hij een zoon mee.
Eva doet het met haar zoon en dat brengt een dochter mee.
De kinderen van Adam en Eva doen het met elkaar en dat levert ook een jongen en een meisje op.
Na een vijftal generaties begint de genetische aftakeling op te treden en na een zevental generaties is de genetische verzwakking zo ernstig dat overleven onmogelijk wordt.

Eens de test doen misschien? Koop twee konijnen en kweek er maar op los, weliswaar zonder bijkomende aankoop van andere konijnen. Wedden dat je het geen twee jaar volhoudt vooraleer de meest eigenaardige fysische en psychische afwijkingen zich uitbundig manifesteren?

De genetische basis van de mens moet uitgebreid zijn en daarom is de A&E-theorie larie en apekool.
Dat Darwin in de juiste richting zit, daar twijfel ik niet aan, maar uitdieping en verfijning zal mettertijd wel mogelijk zijn.
Inderdaad, dat is ook een goede reden om de evolutietheorie als betrouwbaar te beschouwen.
Kweepeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 11:21   #23
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Oké, ik zal het nu wat duidelijker toelichten. De scheppingsverhalen zijn teksten die geschreven zijn door mensen die een antwoord wilden vinden op de vraag "Vanwaar komen wij?" en deze verhalen komen uit een tijd dat we nog totaal geen wetenschappelijke kennis hadden.

In de 19de eeuw, de tijd van Darwin, was er wel reeds wetenschap en toen konden we reeds zaken fantsoenlijk uitpluizen en bewijzen. Later hebben nog betere wetenschappers deze theorie bevestigd en verbeterd.

De scheppingsverhalen zijn filosofische vragen met antwoorden en filosofie is géén wetenschap hé. Filosofie is gewoon een antwoord op een vraag waar we geen antwoord kunnen op geven. Filosofie mag men nooit letterlijk opvatten.

Daarom geloof ik in de evolutietheorie van Darwin en daarom is deze duidelijker en meer betrouwbaar.

De scheppingsverhalen zijn niet door de mens geschreven volgens mij.. en u hebt geen bewijs om dat te beweren, indien je het over de koran hebt ...
ja, goed ..evolutietheorie van Darwin .. daar geloof jij in?? jij moet weten dat deze theorie biologisch en filosofisch is, filosofisch omdat het ook een antwoord op de vraag 'waar komen wij vandaan' is ...
laten wij nu over biologische theorie hebben .. wat is dan het antwoord ?? hoe is het leven tot stand gekomen? met een bewijsje ..
en u hebt niet op min berichtje gereageerd .. ik zei Darwin beweerde dat het leven op een eenvoudige cel gebaseerd is.. maar is de cel iets eenvoudig?? is dat niet complex?? en hoe is het dan voor het eerste keer tot leven gekomen ?? een bewijs ??!!
U beweerd dat scheppingsverhalen door de mens zijn geschreven en dat evolutietheorie een wetenschappelijk theorie is .. maar dit wilt nog steeds niet zeggen dat het waar is, en dat het de waarheid kan zijn..

he ik wil geloof ook in een soort van evolutie,maar dat ga ik later nog eens verder uitleggen met het antwoord op de vraag waarom ik in Adam en Eva geloof die u in uw eerste berichtje hebt gesteld waarmee deze onderwerp is begonnen..

Adam en Eva hadden hun eerste kinderen, een zoon (a) en een dochter (b), en dan vervolgens nog eens een zoon (c) en een dochter (d) ..
in de koran lees ik dat (a) met (d) mocht trouwen en (b) met (c).. anders niet.. en daarom hebben Habil en Kabil tegen elkaar gevochten omdat één van hen een schone meisje wou trouwen die samen hem was geboren.. maar de andere zei dat het tegen de goddelijke wetgeving is .. even voor duidelijkheid .. het verhaal in de koran verschilt een beetje van verhalen in de andere hemelse bronnen die van Christendom en Jodendom .. zoveel ik weet he.
en vanaf die dag is strijd tussen waar en onwaar begonnen ..

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 11:31.
Oud 13 augustus 2006, 11:30   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

U vindt het dus eenvoudiger om te geloven dat Adam en Eva uit water, klei, modder en nog wat van die dingen zijn geboetseerd door een opperwezen, in plaats van te geloven in een evolutie van miljarden jaren?

Waarom maakte dat opperwezen dan eerst domme dino's die blijkbaar niet konden lezen, want ze kregen geen boekje doorgeseind.

Waarom staat in geen enkel boekje dat de dino's miljarden jaren de aarde hebben bevolkt en wordt er enkel vermeld dat het opperwezen ook vogels heeft gemaakt? Nochtans stammen de vogels af van de dino's.

Enig idee bovendien waarom het opperwezen enkel onverstaanbaar Arabisch kan praten, terwijl hij tegelijk vergeten is te vermelden dat er ook Noord en Zuid Amerika zijn waar OOK mensen woonden die hem echter niet verstonden?

Waarom liet dat opperwezen Mohammed niet ineens een wereldreis maken in plaats van hem zogezegd enkel naar Jeruzalem te laten vliegen?

Laatst gewijzigd door circe : 13 augustus 2006 om 11:31.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 11:36   #25
Kweepeer
Partijlid

Kweepeer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht

De scheppingsverhalen zijn niet door de mens geschreven volgens mij.. en u hebt geen bewijs om dat te beweren, indien je het over de koran hebt ...
ja, goed ..evolutietheorie van Darwin .. daar geloof jij in?? jij moet weten dat deze theorie biologisch en filosofisch is, filosofisch omdat het ook een antwoord op de vraag 'waar komen wij vandaan' is ...
laten wij nu over biologische theorie hebben .. wat is dan het antwoord ?? hoe is het leven tot stand gekomen? met een bewijsje ..
en u hebt niet op min berichtje gereageerd .. ik zei Darwin beweerde dat het leven op een eenvoudige cel gebaseerd is.. maar is de cel iets eenvoudig?? is dat niet complex?? en hoe is het dan voor het eerste keer tot leven gekomen ?? een bewijs ??!!
U beweerd dat scheppingsverhalen door de mens zijn geschreven en dat evolutietheorie een wetenschappelijk theorie is .. maar dit wilt nog steeds niet zeggen dat het waar is, en dat het de waarheid kan zijn..

he ik wil geloof ook in een soort van evolutie,maar dat ga ik later nog eens verder uitleggen met het antwoord op de vraag waarom ik in Adam en Eva geloof die u in uw eerste berichtje hebt gesteld waarmee deze onderwerp is begonnen..

Adam en Eva hadden hun eerste kinderen, een zoon (a) en een dochter (b), en dan vervolgens nog eens een zoon (c) en een dochter (d) ..
in de koran lees ik dat (a) met (d) mocht trouwen en (b) met (c).. anders niet.. en daarom hebben Habil tegen Kabil gevochten omdat één van hen een schone meisje wou trouwen die samen hem was geboren.. maar de andere zei dat het tegen de goddelijke wetgeving is .. even voor duidelijkheid .. het verhaal in de koran verschilt een beetje van verhalen in de andere hemelse bronnen die van Christendom en Jodendom .. zoveel ik weet he.
U zegt dat deze teksten niet door de mens geschreven zijn, maar wie schreef deze dan wel?

U gelooft dus dat één of ander bovennatuurlijk wezen(God, Allah,...) Adam en Eva op aarde heeft gezet. Maar zelfs of deze bestaat, daar zelfs is geen bewijs voor.
Kweepeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 11:37   #26
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U vindt het dus eenvoudiger om te geloven dat Adam en Eva uit water, klei, modder en nog wat van die dingen zijn geboetseerd door een opperwezen, in plaats van te geloven in een evolutie van miljarden jaren?

Waarom maakte dat opperwezen dan eerst domme dino's die blijkbaar niet konden lezen, want ze kregen geen boekje doorgeseind.

Waarom staat in geen enkel boekje dat de dino's miljarden jaren de aarde hebben bevolkt en wordt er enkel vermeld dat het opperwezen ook vogels heeft gemaakt? Nochtans stammen de vogels af van de dino's.

Enig idee bovendien waarom het opperwezen enkel onverstaanbaar Arabisch kan praten, terwijl hij tegelijk vergeten is te vermelden dat er ook Noord en Zuid Amerika zijn waar OOK mensen woonden die hem echter niet verstonden?

Waarom liet dat opperwezen Mohammed niet ineens een wereldreis maken in plaats van hem zogezegd enkel naar Jeruzalem te laten vliegen?
wij hebben het hier over aap , adam&eva.. niet over arabsisch en noch vliegen !! vliegen ?? :o waar heb jij het gelezen??
maar ik begrijp jou vraag niet .. jij kunt een nieuwe topic aanmaken over iets anders .. ok?
en nee ik geloof niet in Adam en Eva omdat het gemakkelijker is, nee, ik geloof ook in evolutie.. maar dat gaat ik wel later uitleggen .. ben nog bezig met de koran grondig te lezen en met de uitleg ervan ..

met vroedevolle groetjes
Oud 13 augustus 2006, 11:40   #27
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U zegt dat deze teksten niet door de mens geschreven zijn, maar wie schreef deze dan wel?

U gelooft dus dat één of ander bovennatuurlijk wezen(God, Allah,...) Adam en Eva op aarde heeft gezet. Maar zelfs of deze bestaat, daar zelfs is geen bewijs voor.
jawel Kweepeer jawel .. maar eerst antwoord op m'n vraag .. ik heb eerst gevraagd om te bewijzen dat de schepper niet bestaat .
ja, volgens mij is de koran door de schepper neergezonden .. ik lees daar veel dingen die onmogelijk door een onwetende mens -zoals Mohammed- kunnen geschreven worden.. in zeker in die tijd .. 1400 jaar geleden ..

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 11:44.
Oud 13 augustus 2006, 11:42   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jawel Kweepeer jawel .. maar eerst antwoord op m'n vraag .. ik heb eerst gevraagd om te bewijzen dat de schepper niet bestaat ..
ja, volgens mij is de koran door de schepper neergezonden .. ik lees daar veel dingen die onmogelijk door een onwetende mens -zoals Mohammed- kunnen geschreven worden.. in zeker in die tijd .. 1400 jaar geleden ..
Je kan nooit bewijzen dat iets niet bestaat. Je kan enkel bewijzen dat iets wèl bestaat. Bewijs jij dus maar dat Allah wèl bestaat en dat hij bovendien kan schrijven (weliswaar enkel in het arabisch).

Bewijs jij even dat The Flying Spaghetti Monster niet bestaat, bewijs dat de kaboutertjes en de elfjes niet bestaan en ook dat het Monster van Loch Ness niet bestaat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 augustus 2006 om 11:43.
Oud 13 augustus 2006, 11:45   #29
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je kan nooit bewijzen dat iets niet bestaat. Je kan enkel bewijzen dat iets wèl bestaat. Bewijs jij dus maar dat Allah wèl bestaat en dat hij bovendien kan schrijven (weliswaar enkel in het arabisch).

Bewijs jij even dat The Flying Spaghetti Monster niet bestaat, bewijs dat de kaboutertjes en de elfjes niet bestaan en ook dat het Monster van Loch Ness niet bestaat.
ik heb tenminste het principe van zgn causaliteit ..
ik heb het bestaan (universum) heeft een begin .. en big-bang theorie .. enz
wat heb jij dan??
Oud 13 augustus 2006, 11:48   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft the big bang te maken met jouw opperwezen dat enkel arabisch kent?
Oud 13 augustus 2006, 11:51   #31
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat heeft the big bang te maken met jouw opperwezen dat enkel arabisch kent?
jij blijft gewoon roepen ... arabisch.. arabisch .. ik geloof ook in de Thorah en het is in het hebreeuws geschreven so what ??
reageer maar op m'n berichtje aub, en niet blijven Arabisch roepen .. want zonder Arabisch en Arabieren zouden de europeanen nooit wetenschappen van hun kunnen kopieren van zuid-spanje en vooral wiskunde, wijsbegeerte en geneeskude ..
terug naar de de vraag :
wat heb jij dan??
en big bang theorie heeft heel veel dingen te zeggen .. maar open dan een nieuwe onderwerp om over deze theorie een beetje te discussieren als jij wilt..

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 11:53.
Oud 13 augustus 2006, 12:03   #32
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Saaie piet die het een uitdaging vind om koppig in zijn rol te blijven.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 12:14   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij blijft gewoon roepen ... arabisch.. arabisch .. ik geloof ook in de Thorah en het is in het hebreeuws geschreven so what ??
reageer maar op m'n berichtje aub, en niet blijven Arabisch roepen .. want zonder Arabisch en Arabieren zouden de europeanen nooit wetenschappen van hun kunnen kopieren van zuid-spanje en vooral wiskunde, wijsbegeerte en geneeskude ..
terug naar de de vraag :
wat heb jij dan??
en big bang theorie heeft heel veel dingen te zeggen .. maar open dan een nieuwe onderwerp om over deze theorie een beetje te discussieren als jij wilt..
Ik vrees dat je de rol van de arabieren ivm wetenschappen schromelijk overschat. meer dan het kopieren (en laten vertalen door de joden) hebben ze echt niet gedaan. Degenen die weldegelijk nieuwe dingen aanbrachten waren dan weer geen arabieren en die mensen hebben hun gedachten kunnen uiten ondanks en niet dankzij de islam hoor. Velen hebben het met hun leven moeten bekopen.

Dus laat dat fabeltje maar even achterwege

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 augustus 2006, 12:19   #34
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je de rol van de arabieren ivm wetenschappen schromelijk overschat. meer dan het kopieren (en laten vertalen door de joden) hebben ze echt niet gedaan. Degenen die weldegelijk nieuwe dingen aanbrachten waren dan weer geen arabieren en die mensen hebben hun gedachten kunnen uiten ondanks en niet dankzij de islam hoor. Velen hebben het met hun leven moeten bekopen.

Dus laat dat fabeltje maar even achterwege
ja, ik ga het direct geloven .. ja, zij hebben mij dat al laang verteld ... ja zoals de wetenschap van algoritmen waarop de computer wetenschappen zijn gebaseerd .. ja ja ..
maar ik ben geen Arabier hoor ook al heb ik een grote respect voor die mensen, omda zij mij de islam hebben gebracht .. en omdat ik ook het uur kan uitdrukken hoor het is 13:24:34 ..
>> ..
> ik heb tenminste het principe van zgn causaliteit ..
wat heb jij dan??

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 12:22.
Oud 13 augustus 2006, 12:21   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ik heb geen enkel probleem met de big bang theorie, waarom zou ik?

Ik vind daar echter geen opperwezen in terug, jij wel blijkbaar. waar dan?

Volgens de koran staat Allah's troon "boven de wateren" en gaat de zon onder in een modderpoel. Hoe ga je dat rijmen met de big bang?

Laatst gewijzigd door circe : 13 augustus 2006 om 12:22.
Oud 13 augustus 2006, 12:23   #36
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ik heb geen enkel probleem met de big bang theorie, waarom zou ik?

Ik vind daar echter geen opperwezen in terug, jij wel blijkbaar. waar dan?

Volgens de koran staat Allah's troon "boven de wateren" en gaat de zon onder in een modderpoel. Hoe ga je dat rijmen met de big bang?
heb jij mijn antwoord gelezen ?
jij kunt niet bewijzen dat de schepper niet bestaat ..
EN
ik heb het principe van zgn causaliteit ..
bv: dit berichtje van jou is een bewijs dat jij bestaat .. dat de schrijver bestaat .. en ga maar zo verder en alles wat jij ziet en hoort en raakt en voelt .. alles .. ja big-bang .. ik ben het ook met jij eens dat de waarheid van het bestaan moeilijk is om te weten .. ja dat is waar .. ik heb een GSM
deze GSM bestaat uit verschillende onderdelen o.a IC met vol tarnsistortjes, processor .. etc
de maker van deze gsm -in mijn geval nokia- moet over die onderdelen beschikken, anders kan nokia de gsm niet maken .. want wie niets heeft kan niets geven ..
jij hebt een kindje, gaat naar lageschool.. hij komt thuis terug en kan eindelijk 13 + 5 uitrekenen .. ja de leraar moet rekenkunde kunnen anders kan hem da nie geven ..

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 12:28.
Oud 13 augustus 2006, 12:34   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Jij bent dus volgeling van het Intelligent Design?

Dan was dat niet zo Intelligent want zijn eerste grote project (de dinos) heeft ie dan met een meteoor moeten vernietigen om dan zijn volgende reeks designs te scheppen?
Oud 13 augustus 2006, 12:40   #38
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij bent dus volgeling van het Intelligent Design?

Dan was dat niet zo Intelligent want zijn eerste grote project (de dinos) heeft ie dan met een meteoor moeten vernietigen om dan zijn volgende reeks designs te scheppen?
Beste,
ik ben helemaal niet voor dat onzin van Intelligent design .. ik ben voor evolutietheorie en ook voor Adam en Eva.. het volledige antwoord zal ik later geven zoals ik al gezegd heb, ik heb veel over islam gelezen .. voral interpretaties van de koran, en heb over darwinisme gelezen .. maar
de rest later ..
gewoon even wachten mijn antwoord komt wel .. en waarom ik in Adam en Eva geloof terwijk ik ook in een soort van Evoluthie geloof ..
komt wel ..
Maar ik ben totaal tegen zo'n onzin zoals Intelligent Design op school .. !!

groetjes

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 12:43.
Oud 13 augustus 2006, 12:46   #39
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, in de evolutietheorie zitten nog veel gaten,
Een reden om te twijfelen.

Citaat:
maar het verhaaltje van Adam en Eva is nog onduidelijker.
Dat verhaal is wel heel wat twijfelachtiger, om niet te zeggen: aantoonbare onzin.
Oud 13 augustus 2006, 12:56   #40
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een reden om te twijfelen.
Ja, klopt, maar wilt ook niet zeggen dat deze theorie volledig onwaar is ..
Citaat:
Dat verhaal is wel heel wat twijfelachtiger, om niet te zeggen: aantoonbare onzin.
dat denk jij gewoon Supe®Staaf , daar heb jij geen enkel bewijs voor !!
{ Ik riep hen niet om te getuigen van de schepping der hemelen en der aarde, noch van hun eigen schepping noch neem Ik degenen die misleiden ooit tot helpers.}
Jij was niet afwezig om te zien hoe dat in zijn werk is gegaan .. en je begrijpt ook niet wat toeval inhoudt .. en nooit gezien hoe toeval werkt .. en nooit kunt voorstellen ..

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 12:57.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be