![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Van wie stamt de mensheid af volgens u? | |||
De aap |
![]() ![]() ![]() |
44 | 70,97% |
Adam en Eva |
![]() ![]() ![]() |
12 | 19,35% |
Ik twijfel. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,68% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() De scheppingsverhalen zijn niet door de mens geschreven volgens mij.. en u hebt geen bewijs om dat te beweren, indien je het over de koran hebt ... ja, goed ..evolutietheorie van Darwin .. daar geloof jij in?? jij moet weten dat deze theorie biologisch en filosofisch is, filosofisch omdat het ook een antwoord op de vraag 'waar komen wij vandaan' is ... laten wij nu over biologische theorie hebben .. wat is dan het antwoord ?? hoe is het leven tot stand gekomen? met een bewijsje .. en u hebt niet op min berichtje gereageerd .. ik zei Darwin beweerde dat het leven op een eenvoudige cel gebaseerd is.. maar is de cel iets eenvoudig?? is dat niet complex?? en hoe is het dan voor het eerste keer tot leven gekomen ?? een bewijs ??!! U beweerd dat scheppingsverhalen door de mens zijn geschreven en dat evolutietheorie een wetenschappelijk theorie is .. maar dit wilt nog steeds niet zeggen dat het waar is, en dat het de waarheid kan zijn.. he ik wil geloof ook in een soort van evolutie,maar dat ga ik later nog eens verder uitleggen met het antwoord op de vraag waarom ik in Adam en Eva geloof die u in uw eerste berichtje hebt gesteld waarmee deze onderwerp is begonnen.. Adam en Eva hadden hun eerste kinderen, een zoon (a) en een dochter (b), en dan vervolgens nog eens een zoon (c) en een dochter (d) .. in de koran lees ik dat (a) met (d) mocht trouwen en (b) met (c).. anders niet.. en daarom hebben Habil en Kabil tegen elkaar gevochten omdat één van hen een schone meisje wou trouwen die samen hem was geboren.. maar de andere zei dat het tegen de goddelijke wetgeving is .. even voor duidelijkheid .. het verhaal in de koran verschilt een beetje van verhalen in de andere hemelse bronnen die van Christendom en Jodendom .. zoveel ik weet he. en vanaf die dag is strijd tussen waar en onwaar begonnen ..
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vindt het dus eenvoudiger om te geloven dat Adam en Eva uit water, klei, modder en nog wat van die dingen zijn geboetseerd door een opperwezen, in plaats van te geloven in een evolutie van miljarden jaren?
Waarom maakte dat opperwezen dan eerst domme dino's die blijkbaar niet konden lezen, want ze kregen geen boekje doorgeseind. Waarom staat in geen enkel boekje dat de dino's miljarden jaren de aarde hebben bevolkt en wordt er enkel vermeld dat het opperwezen ook vogels heeft gemaakt? Nochtans stammen de vogels af van de dino's. Enig idee bovendien waarom het opperwezen enkel onverstaanbaar Arabisch kan praten, terwijl hij tegelijk vergeten is te vermelden dat er ook Noord en Zuid Amerika zijn waar OOK mensen woonden die hem echter niet verstonden? Waarom liet dat opperwezen Mohammed niet ineens een wereldreis maken in plaats van hem zogezegd enkel naar Jeruzalem te laten vliegen? Laatst gewijzigd door circe : 13 augustus 2006 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() U gelooft dus dat één of ander bovennatuurlijk wezen(God, Allah,...) Adam en Eva op aarde heeft gezet. Maar zelfs of deze bestaat, daar zelfs is geen bewijs voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar ik begrijp jou vraag niet .. jij kunt een nieuwe topic aanmaken over iets anders .. ok? en nee ik geloof niet in Adam en Eva omdat het gemakkelijker is, nee, ik geloof ook in evolutie.. maar dat gaat ik wel later uitleggen .. ben nog bezig met de koran grondig te lezen en met de uitleg ervan .. met vroedevolle groetjes
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ja, volgens mij is de koran door de schepper neergezonden .. ik lees daar veel dingen die onmogelijk door een onwetende mens -zoals Mohammed- kunnen geschreven worden.. in zeker in die tijd .. 1400 jaar geleden ..
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bewijs jij even dat The Flying Spaghetti Monster niet bestaat, bewijs dat de kaboutertjes en de elfjes niet bestaan en ook dat het Monster van Loch Ness niet bestaat.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 augustus 2006 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik heb het bestaan (universum) heeft een begin .. en big-bang theorie .. enz wat heb jij dan??
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft the big bang te maken met jouw opperwezen dat enkel arabisch kent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
reageer maar op m'n berichtje aub, en niet blijven Arabisch roepen .. want zonder Arabisch en Arabieren zouden de europeanen nooit wetenschappen van hun kunnen kopieren van zuid-spanje en vooral wiskunde, wijsbegeerte en geneeskude .. terug naar de de vraag : ik heb tenminste het principe van zgn causaliteit .. ik heb het bestaan (universum) heeft een begin .. en big-bang theorie .. enz wat heb jij dan?? en big bang theorie heeft heel veel dingen te zeggen .. maar open dan een nieuwe onderwerp om over deze theorie een beetje te discussieren als jij wilt..
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Saaie piet die het een uitdaging vind om koppig in zijn rol te blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus laat dat fabeltje maar even achterwege
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() maar ik ben geen Arabier hoor ook al heb ik een grote respect voor die mensen, omda zij mij de islam hebben gebracht .. en omdat ik ook het uur kan uitdrukken hoor ![]() >> .. > ik heb tenminste het principe van zgn causaliteit .. ik heb het bestaan (universum) heeft een begin .. en big-bang theorie .. enz wat heb jij dan??
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb geen enkel probleem met de big bang theorie, waarom zou ik?
Ik vind daar echter geen opperwezen in terug, jij wel blijkbaar. waar dan? Volgens de koran staat Allah's troon "boven de wateren" en gaat de zon onder in een modderpoel. Hoe ga je dat rijmen met de big bang? Laatst gewijzigd door circe : 13 augustus 2006 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
jij kunt niet bewijzen dat de schepper niet bestaat .. EN ik heb het principe van zgn causaliteit .. bv: dit berichtje van jou is een bewijs dat jij bestaat .. dat de schrijver bestaat .. en ga maar zo verder en alles wat jij ziet en hoort en raakt en voelt .. alles .. ja big-bang .. ik ben het ook met jij eens dat de waarheid van het bestaan moeilijk is om te weten .. ja dat is waar .. ik heb een GSM deze GSM bestaat uit verschillende onderdelen o.a IC met vol tarnsistortjes, processor .. etc de maker van deze gsm -in mijn geval nokia- moet over die onderdelen beschikken, anders kan nokia de gsm niet maken .. want wie niets heeft kan niets geven .. jij hebt een kindje, gaat naar lageschool.. hij komt thuis terug en kan eindelijk 13 + 5 uitrekenen .. ja de leraar moet rekenkunde kunnen anders kan hem da nie geven ..
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent dus volgeling van het Intelligent Design?
Dan was dat niet zo Intelligent want zijn eerste grote project (de dinos) heeft ie dan met een meteoor moeten vernietigen om dan zijn volgende reeks designs te scheppen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik ben helemaal niet voor dat onzin van Intelligent design .. ik ben voor evolutietheorie en ook voor Adam en Eva.. het volledige antwoord zal ik later geven zoals ik al gezegd heb, ik heb veel over islam gelezen .. voral interpretaties van de koran, en heb over darwinisme gelezen .. maar de rest later .. gewoon even wachten mijn antwoord komt wel .. en waarom ik in Adam en Eva geloof terwijk ik ook in een soort van Evoluthie geloof .. komt wel .. ![]() Maar ik ben totaal tegen zo'n onzin zoals Intelligent Design op school .. !! groetjes
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja, klopt, maar wilt ook niet zeggen dat deze theorie volledig onwaar is ..
Citaat:
{ Ik riep hen niet om te getuigen van de schepping der hemelen en der aarde, noch van hun eigen schepping noch neem Ik degenen die misleiden ooit tot helpers.} Jij was niet afwezig om te zien hoe dat in zijn werk is gegaan .. en je begrijpt ook niet wat toeval inhoudt .. en nooit gezien hoe toeval werkt .. en nooit kunt voorstellen ..
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |