![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is ongeveer hetzelfde als bij doe-de-stemtest. Laten we het afronden op 45-55. Dat is toch een maatschappelijk draagvlak, of niet? Neen, het is geen meerderheid. Dat wéét ik. Dat is ook mijn punt niet. Er is een maatschappelijk draagvlak. Dat is mijn punt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ik zie niet waarom 45 % wel een draagvlak zou zijn en 55 % niet, dat moet je mij wel eens uitleggen want ik kan je logika niet meer volgen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ik een enquete doe naar de gelovigheid in belgie en ik ondervraag enkel mensen tijdens kerkmissen, zou u dan geloven dat 100 percent van de Belgen gelooft in God? Nee toch!
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jean Marie genen aap? Kom nu. "Maak van de KIESWET een regionale bevoegdheid enz enz" Neen, want de kieswet omvat ook de kieswet voor de federale regering ![]() Ik hoop dat hij bedoelde "maak van de gemeentelijke kieswet een regionale bevoegdheid". Wel een probleempje. De gemeentelijke kieswet maakt deel uit van het federale kieswetboek. Dit regionaal maken, vraagt dus een volledig herschrijven van het kieswetboek, niet onmiddellijk de gemakkelijkste opgave. Ik raad Jean-Marieke (en een hoop andere idioten op wetgevende of wetsvoorstellende stoeltjes) aan om toch maar eens een inleiding in het Belgische Recht te volgen.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ja, gemeentestemrecht voor migranten vraagt een kleine aanpassing van het kieswetboek. Dat is een federale bevoegdheid, en kan gebeuren met een voorstel tot aanpassing van de kieswet, zoals er ondertussen al wel een paar de revu zijn gepasseerd. Het overdragen van de kieswet voor gemeentelijke verkiezingen naar de regio's vraagt echter het VOLLEDIG HERSCHRIJVEN van het kieswetboek. Immers, dan moet je in een federale wet gaan refereren naar cumuls met functies die in een regionale wet staan beschreven. En't is nu al een soepje waar niemand nog uitgeraakt ![]()
![]() |
![]() |
#28 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wou enkel aanduiden dat Ward Beysen overdreef met te zeggen dat er geen maatschappelijk draagvlak voor is. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan het min of meer staven met de uitslag van de lopende poll op vrtnieuws.net Neen, die is niet volledig representatief. Maar geeft toch een redelijk beeld weer. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is zo dat mensen die naar de kerk gaan meer aannemelijk in god geloven dan mensen die dat niet doen. Daar zit een logische verband in. Wat is het verband tussen het hebben van een internetaansluiting ja dan neen en het voor of tegen zijn van migrantenstemrecht? Toch verdomd weinig, niet? De poll op de vrtnieuws-webstek is niet heel representatief, maar het geeft toch een mooi en relatief vertrouwbaar beeld weer naar mijn mening. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Zijn er een jaar of twee jaar geleden geen opiniepeilingen geweest die uitwezen dat in Vlaanderen 80% of meer van de bevolking tegen stemrecht voor migranten was?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als migrantenstemrecht gemeentelijke materie is, dan is het simpel.
Laat elke gemeente dan autonoom beslissen of ze het wil invoeren. Ik ben pro, maar als een meerderheid in de gemeente het liever anders ziet, dan moeten we er ons maar bij neerleggen.
![]() |
![]() |
#35 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat: