Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2003, 12:48   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

[quote="filosoof"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke

Iedereen gelijk voor de wet!
Wilt ge belg worden, steek uw centen er dan in,
Ik werd Belg zonder daar één centiem in te steken.
Echte gelijke behandeling zou betekenen dat anderen daar ook geen poen hoeven tegenaan te gooien.
Logisch hee?

Citaat:
doet een examen dat bewijst dat ge de Nederlands taal machtig bent, zowel schriftelijk als mondeling, bewijs dat je werk hebt EN een Bewijs van Goed Gedrag en zeden!
Ik heb dat allemaal niet moeten bewijzen.
Elke onozelekloot die hier op de wereld floept is eveneens Belg
  • zonder examens,
    zonder kennis van één of andere taal (sommige Walen kennen ook geen Nederlands en sommige forumposters alhier overleven ook geen schriftelijk (moeder)taal-examen)..............)
    zonder administratieve rotzooi waar oom agent getuigt dat ge een brave borst zijt...............
Dit eisen is dus discriminerend en in tegenspraak met gelijkberechtiging.

Citaat:
ALs ze dit allemaal hebben, dan moet er nog een buurtonderzoek komen over de persoon die Belg wil worden.
Als dit dan positief is, dan mag men BElg worden.
Ik begin te geloven dat her een werkloze Stasi of Gestapo-agent aan het woord is, wiens hande jeuken om een uitzuiveringsactie te starten.

Citaat:
We weten sowieso al dat 90% van de mannen die dit gaan aanvragen niet voldoen, dus kunnen we ze beter ineens terugsturen.
Jij hebt toegang tot bronnen die voor mij niet ontsloten zijn.
Verlicht mijn geest en post eens een linkje naar een betrouwbaar infokanaal.
Dank bij voorbaat.

Citaat:
Vergeet dan wel nie hun uitwijzingspapier op te stellen in de taal van herkomst aangezien ze toch geen Vlaams kunnen....
Olalaaaa!
Ze zijn al uitgewezen alvorens de uitslag van hun examens, en hun getuigschriften en het buurtonderzoek binnen zijn.
Wat een snelle voorbeeldige afhandeling.
De geest van het Copernicusplan heeft diepe wortels in jouw brein geschoten.

Oeteke: de man (m/v) die sneller uitwees dan zijn schaduw.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf
"Ik begin te geloven dat her een werkloze Stasi of Gestapo-agent aan het woord is, wiens handen jeuken om een uitzuiveringsactie te starten."
Hoe heette de hongaarse geheime politie nu ook weer
AVO?
't adres was Andrassa ùt 60, meen ik
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2003, 13:57   #22
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Corneillie
Toch spijtig hoe de site van die petitie gesaboteerd is. Waar was dat nu weer voor nodig?
Het was een geheime aktie van het Islamitisch Bevrijdingsfront van Groot-Kasterlee 8)
Ah, ben jij ook al moslim geworden?
Wat wil u insinueren? 8)
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2003, 13:59   #23
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Corneillie
Toch spijtig hoe de site van die petitie gesaboteerd is. Waar was dat nu weer voor nodig?
Het was een geheime aktie van het Islamitisch Bevrijdingsfront van Groot-Kasterlee 8)
Ah, ben jij ook al moslim geworden?
Wat wil u insinueren? 8)

Oud 1 september 2003, 15:10   #24
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Neen, ze werkt weer en alle" bevriende" ondertekenaars zijn verwijdert.
Afin dan maar erbeginnen.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2003, 22:24   #25
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damawallaby
Neen, ze werkt weer en alle" bevriende" ondertekenaars zijn verwijdert.
Afin dan maar erbeginnen.
Ik stel me toch een vraagje bij de betekenis die hier aan het woord "bevriend" gegeven wordt...
zomaar, omdat ik nieuwsgierig ben.
Oud 1 september 2003, 22:30   #26
The Insider
Vreemdeling

Standaard

Stemrecht voor vreemdelingen ? Neen, dank u!
Wij Belgen zullen wel beslissingen nemen over ons land, daar hebben we geen inmenging van vreemdelingen voor nodig.
Als ze persé willen stemmen kunnen ze dat ten allen tijde in het land van oorsprong doen.
Oud 1 september 2003, 22:37   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Insider
Wij Belgen zullen wel beslissingen nemen over ons land, daar hebben we geen inmenging van vreemdelingen voor nodig.
Als ze persé willen stemmen kunnen ze dat ten allen tijde in het land van oorsprong doen.
Insider,
Probleempje met dieredenering van jou is dat die "vreemdelingen" al bijna geen vreemdelingen meer zijn, en dat ze hier wonen: Mij lijkt het niet abnormaal dat in een democratie een inwoner medezeggenschap heeft over wie hem regeert en op welke manier.
Als jij daar andere visies op hebt, ja dan natuurlijk, maar echt democratisch zou ik dat ook weer niet durven noemen...
Oud 1 september 2003, 22:51   #28
The Insider
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Insider,
Probleempje met dieredenering van jou is dat die "vreemdelingen" al bijna geen vreemdelingen meer zijn, en dat ze hier wonen: Mij lijkt het niet abnormaal dat in een democratie een inwoner medezeggenschap heeft over wie hem regeert en op welke manier.
Als jij daar andere visies op hebt, ja dan natuurlijk, maar echt democratisch zou ik dat ook weer niet durven noemen...
Ha die Filosoof,

Het is niet omdat ze hier wonen dat ze "Belg" zijn of lijken qua gedrag.
Medezeggenschap eisen in een land terwijl je weinig of niets van de cultuur en aanverwanten begrijpt/respecteert en zelfs in verscheidene gevallen gewoon de lokale taal niet spreekt is volstrekt onverzoenbaar.

Denk jij dat je in Noord-Afrika met open armen zal worden ontvangen als je daar je wetten en eisen gaat stellen ? Ik denk dat je daar snel een kamertje van 2 op 2 zou "toegewezen" krijgen.
"Wonen" alleen is niet genoeg ! De taal en achtergrond leren, evenals de wetten, rechten en plichten en je engageren voor de Belgische nationaliteit, ja, dan ben ik akkoord.
Oud 1 september 2003, 23:51   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Insider,
Ha die Filosoof,

Het is niet omdat ze hier wonen dat ze "Belg" zijn of lijken qua gedrag.
Medezeggenschap eisen in een land terwijl je weinig of niets van de cultuur en aanverwanten begrijpt/respecteert en zelfs in verscheidene gevallen gewoon de lokale taal niet spreekt is volstrekt onverzoenbaar.

Denk jij dat je in Noord-Afrika met open armen zal worden ontvangen als je daar je wetten en eisen gaat stellen ? Ik denk dat je daar snel een kamertje van 2 op 2 zou "toegewezen" krijgen.
"Wonen" alleen is niet genoeg ! De taal en achtergrond leren, evenals de wetten, rechten en plichten en je engageren voor de Belgische nationaliteit, ja, dan ben ik akkoord.
Insider,
90% van de "Belgen", zo niet meer, zijn slechts Belg door een zuiver toeval en hebben er geen kwalifikaties voor. Jij ook bent maar "Belg" omdat je moeder nu toevallig juist hier was toen ze de weëen voelde aankomen en je vader geen goedbetaalde job in de USA, Zwitserland of Monaco werd aangeboden.
Ik ben hier geboren, meer dan een halve eeuw geleden, mijn voorouders kon ik hier traceren tot in het midden van de 19° eeuw en toch gedraag ik me niet als een "Belg", ttz. ik ga niet naar de voetbal, ik eet geen mosselen met friet, ik ga enkel naar een kerk als er een kunstwerk hangt of als het een gregoriaanse mis is of orgelmuziek van Bach of Buxtehude (ook d�*t waren geen Belgen)en ik geloof er niks van....Ik vertik het soms de taal te spreken als me die wordt opgedrongen(ook als dat Nederlands is!). Als de flikken me niet zien ben ik een échte Belg, ttz. dat ik mijn zolen veeg aan al hun reglementjes
Ik doe hetzelfde in Noord-Afrika, met een glimlach naar de mensen daar, en die mensen glimlachen terug, vertellen me over de kneepjes die ze kennen om zich niet aan de Ramadan te moeten houden, spreken met mij over alle mogelijke onderwerpen, van godsdienst tot anticonceptie. In Noord Amerika gaat dat allemaal niet zo eenvoudig.
Zoals ik elders op dit forum al schreef, veel doet het er in de praktijk niet toe, maar dat een inwoner van een land geen medezeggenschap krijgt over door wie en op welke wijze hij bestuurd wordt lijkt me principiëel niet zo democratisch als we beweren te zijn.
Oud 2 september 2003, 01:48   #30
The Insider
Vreemdeling

Standaard

Filosoof,

Ik denk dat ik je "filosofie" wel begrijp en respecteer je mening maar vrees dat je je tijd way too far voor bent. Het is een logische evolutie dat alle volkeren als het ware één worden en uiteindelijk door 1 bestuur zullen worden geleid. Kan ook moeilijk anders met de globalisering, technologische vooruitgang en populatie"boom". Elk volk kan daarbij het andere iets bijleren, dat is zeer juist.
Doch ook dan zullen er, denk ik, "fracties" bestaan van cultuur, overtuiging, ras. Allemaal echter onmisbare deeltjes van een geheel, een verenigde aarde misschien. Zover zijn we nog echter niet, er zijn nog steeds volkeren die vinden dat ze anderen te baas moeten zijn.

Ik heb het gevoel dat je jezelf te veel wegcijfert voor anderen, teveel het goede in hen ziet, een soort van utopische optimist bent. Verbeter me maar als ik ongelijk heb.
Neem nu bvb de Noord-Afrikanen. Het klopt grotendeels dat de mensen ginds zo warm, gastvrij en vriendelijk zijn maar je mag de lijn niet doortrekken naar de inwijkelingen hier.
Denk je dat ik het niet erg vind te moeten vaststellen dat je met veel van deze mensen hier zo veel problemen hebt. Zijn ze alleen of met enkelen dan zijn het "lammeren", zijn ze in groep dan worden ze een bedreiging : vechtpartijen, diefstallen, bedreigingen, provocaties, noem maar op. Kijk naar de openluchtzwembaden, recreatiedomeinen, dancings, situatie in Antwerpen, Mechelen,...
De doorsnee Arabier hier verblijvend heeft gewoon lak aan onze regels, respecteert ons geenszins EN is een groter racist dan de Belg. En het zijn dan vooral de jongeren die niet nalaten dit te vertalen in hun uitdagend gedrag. Het grappige is dat ze hierdoor het lokale "eigen volk eerst" gevoel gewoon versterken en alzo zichzelf tegen werken.
(Misschien ligt het gewoon aan de expansiedrift van de islam, wie weet.)

Voorbeelden van ervaringen met de Noord-Afrikaanse allochtonen in mijn private levenssfeer :
Is het normaal dat mijn vrouw gedurig door allochtonen wordt lastiggevallen als ze s'avonds op straat komt? Onze hond trappen op z'n kont krijgt, het ONREINE dier ! Onze bezittingen "gevandaleerd", zoniet gestolen worden? We woorden naar het hoofd krijgen gesmeten : wacht maar, binnen enkele jaren hebben wij het hier voor het zeggen !
En ik ben dan nog niet eens woonachtig in een grootstad !
Je moest eens weten hoe belachelijk politici overkomen als ze verkondigen dat er geen problemen zijn met vreemdelingen !
De stelling hanteren dat zij (allochtonen) niet crimineler zijn dan autochtonen of dat het slachtoffers van de maatschappij zijn vind ik vreselijk naïef en ik hoop, hoop met heel mijn hart dat de overheid dit probleem spoedig erkent en behandelt voordat de bom barst.
De politie durft hoe langer hoe minder op te treden want staat er uiteindelijk ook maar alleen voor. Een Belg beboeten is veiliger en onopgemerkter dan een vreemdeling op zijn overtredingen wijzen

Ik hoor je al zeggen : moeten ze dan allemaal buiten ?!
Nee, IEDEREEN is hier welkom...ALS ze zich aan de regels houden en cultureel inburgeren. Maar zoals het de laatste jaren gaat is het, hoe langer hoe meer de "Belg" die moet integreren in een Arabische kolonie en dat gaat uiteraard veel te ver. Het is hier precies de omgekeerde situatie aan het worden.

Groetjes
Oud 2 september 2003, 10:11   #31
filosoof
Banneling

Standaard

Insider,
Inderdaad zullen er altijd wat jij "fracties" noemt overblijven: daai van Meulenbeek en daai van Anderlecht voelen zich anders dan daai van Saint Josse, zoals protestanten, katholieken en atheïsten ook zich "verschillend" voelen.
Maar zijn dat échte verschillen?? ik zou dat accenten noemen, of atmosfeer…
Ik utopische optimist, mezelf wegcijferen????????? Andere mensen verweten me reeds het omgekeerde .
De Noordafrikanen die ik hier ontmoette (hier of in Marseille of in Borgerhout, daar heb ik nooit problemen mee gehad, wél met Vlamingen die vonden dat ik te gemakelijk Frans spreek, of dat mijn oude rammelkas niet voor de wielen van hun statussymbool moest rijden aan de toegelaten topsnelheid (2x in mekaar "getoekt geweest") Mijn zoon van toen 9 jaar is wel eens in een vijver gegooid door "eigen volk"…. Ik neem aan dat dgl zaken me ook met Noordafrikanen hier zouden kunnen gebeuren, maar mijn zoon is gedurende 8 jaar te voet naar een concentratieschool getrokken, door een "beruchte straat".in een "beruchte wijk". Mijn vrouw gaf jaren les in een concentratieschool in een "beruchte wijk", drie probleempjes: centrum Leman en de directie op haar dak wegens vermeend racisme, (geschenk van de PVDA), vlug opgelost dankzij de getuigenis van de andere allochtone leerlingen, en autoband doorkerfd: degene die er later over blufte was "eigen volk"…

Meer niet, te weinig dus om statistisch relevant te zijn en toch had mijn vrouw steeds met groepen te maken en groepen uit een beruchte wijk", waartegen ze al eens kordaat moest optreden…
. Ik woon nu weer in een grootstad, met zicht op sociale woningen vol met gastarbeiders,maar er zijn geen andere problemen dan minieme eegernis vanwege de hongaarse of joegoslavische bedelaars bij de supermarkt. Geen last met Noordafrikanen (onze marokkaanse huishoudhulp heeft ons haar spaargeld toevertrouwd, in open omslag, want ze wil haar rijbewijs halen en hetgeen ze opzijzet buiten het huishoudgeld houden( met 3 kinderen zou ze wel elke week iets nieuw voor hen kopen, maar dan is er geen spaargeld en geen rijbewijs meer…klassiek probleem in budgetbeheer.)

Ik twijfel er niet aan dat wat je opnoemt effectief gebeurde, maar was de frequentie statistisch relevant? Er is heibel geweest aan enkele recreatie domeinen, maar 't was én komkommertijd én schoolvacantie dus jongeren én journalisten én politiekers, allemaal met weinig omhanden, weinig nieuws….Dan wordt een klein incident zoals er al honderden jaren voorkomen vlug nationaal nieuws..zeker met gemeenteverkiezingen niet al te ver af…en alle journalisten moeten kijkcijfers ofoplage halen... Het is niet omdat er véél geklaagd wordt over iets dat dat ook veel voorkomt.

De situatie in Antwerpen ken ik redelijk: er is een rel geweest na een moord door een notoire racist…zijn motieven voorde moord waren niet racistisch maar eigen aan zijn onevenwichtige persoonlijkheid, stelde "men" vast binnen de 24 uur . Of zijn racisme ook eigen was aan zijn onevenwichtige peroonlijkheid werd niet medegedeeld… waarop enkele ruiten sneuvelden, en daartoe bleef het beperkt: één onschuldige migrant neergeschoten, enkele ruiten en vooral véél aandacht in de pers...

Je persoonlijke problemen kunnen het gevolg zijn van een vete, misschien één waar jij je zelf niet van bewust bent. Dan reduceert zich dat normaal tot één spilfamilie: identificeer die, en ga eens vriendelijk babbelen met de vader, oom of grootvader, de meest volwassene(die er waarschijnlijk ookgeen weet van zal hebben), onder volwassenen: dat helpt meestal. Spreek er eventueel eens vriendelijk met de imam over: dat helpt ook wel. Dat is geen kwestie van integreren in een arabische kolonie als Belg, dat is gewoon op de goede golflengte luisteren.

De doorsnee Arabier hier verblijvend heeft gewoon lak aan onze regels,schrijf je. Normaal, hij ziet dat wij er ook lak aan hebben , waarom hij dan niet? Een groter racist dan de Belg? Er zijn gevoeligheden tussen Marokkanen en Turken, te wijten aan een lange bezetting van Marokko door het ottomaanse rijk. Er is het verschil in godsdienst en er is vooral het gevoel niet volwaardig te worden aanzien door de Belgen, dat hen zich afzijdig doet houden, maar racisme zou ik d�*t niet noemen. er zijn wél, volgens klassiek patroon, wrijvingen met recentere inwijkelingen van andere origine (cfr het onbeschaamde 'racisme' van "Oeteke" hier: Hij of zijn familie was hier een generatie vroeger, en voelt zich geïntegreerd, dus….) Toen een halve klas Tsjetsjenen bij de Marokkanen van mijn vrouw terechtkwam waren er direct wrijvingen: De Marokkanen werden de Belgen, met belgische identiteitskaart, de Ttsjetsjenen waren de allochtone inwijkelingen…en de blanke Tsjetsjenen begrepen niet waarom ze niet voor vol aanzien werden, en die Marokkanen wél D�*t verschijnsel is zeer duidelijk in een stad als Marseille: daar zijn de recente inwijkelingen de "mindere", welke origine ze ook hebben.

"de Arabier" respecteert ons geenszins EN is een groter racist dan de Belg. schrijf je.Dat hangt af van welk respect je verwacht en wat je onder racisme klasseert: in zijn ogen is het meestal geen racisme, maar een angst voor een maatschappij waarvan de regels niet altijd even helder zijnen waarvan hij zich dus afkeert:
Waarom mag hij niet in de disco?
Waarom wordt zijn vraag voor een job geweigerd, terwijl die Belg wél wordt aangeworven?
Waarom mag hij niet op zijn zuster letten? Zijn familie verwacht dat van hem, nu hij een man is (of denkt te zijn!!).
Waarom wordt hij niet gerespecteerd, zoals het bij zijn leeftijd hoort, maar zes keer per dag op zijn identeitskaart gecontroleerd door dezelfde agenten? Waarom storen Belgen zich eraan als hij 'savonds op straat "rondhangt"
Dat eindigt mogelijk in een vorm van moedeloosheid en verbittering, zelfs wens "to pay it back"
Dat jongeren uitdagend gedrag vertonen is zo oud als de baard van Mozes…

Waarom zouden ze nederig moeten zijn? Omdat wij dat van hen verwachten? Magere reden!

IMHO heeft islamproselytisme hier niet meer mee te maken dan de missiepaterkes….
Zijn Noordafrikanen crimineler dan andere mensen?
Alle pogingen van mensen zoals Marion Van San (die een "rapport" opstelde, géén studie!!! en een aantal corpschefs van de polite te ten spijt werd enkel het bewijs geleverd dat:
1)er "problemen" worden ervaren met één bepaalde groep: puberjongens van Noordafrikaanse origine en
2)dat die problemen zich vertalen door meer klachten over hen, met dus frequenter politie-optreden en gemiddeld vlugger een veroordeling ipv een vermaning. (Ja, er is één bekende uitzondering!)

Dat zegt NIETS over het al dan niet objectief gefundeerd zijn van die klachten, noch over crimineel gedrag van de GANSE bevolkingsgroep.
(mischien wél over pedagogische kennis in die bevolkingsgroep, en bij de mensen die ermee in contact komen: pubers komen niet altijd met een handleiding op hun voorhoofd -gelukkig maar Het zegt wel veel over susceptibiliteiten, zoals jouw comment ook..
Oud 2 september 2003, 10:24   #32
The Insider
Vreemdeling

Standaard

Zoals ik al zei Filosoof staan we zeer duidelijk lijnrecht tegenover elkaar inzake dit probleem en heb ik een zeer andere ervaring met allochtonen (vooral dan Noord-Afrikanen en ex-Joegoslaven).
Alleszins heb ik respect voor jouw mening en vind het wel interessant hoe "jouw zijde", als ik het zo mag stellen, over dit probleem denkt.
Momenteel zie ik de toekomst betreffende dit onderwerp vrij somber in en hoop dat er spoedig zaken gaan veranderen want anders gaan we hier in Belgenland nog het één en ander meemaken vrees ik.

Groetjes
Oud 2 september 2003, 10:41   #33
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Insider,
Inderdaad zullen er altijd wat jij "fracties" noemt overblijven: daai van Meulenbeek en daai van Anderlecht voelen zich anders dan daai van Saint Josse, zoals protestanten, katholieken en atheïsten ook zich "verschillend" voelen.

enz enz.

Dat zegt NIETS over het al dan niet objectief gefundeerd zijn van die klachten, noch over crimineel gedrag van de GANSE bevolkingsgroep.
(mischien wel over hun pedagogische kennis)
Minimaliseren is de boodschap.

Citaat:
Er is het verschil in godsdienst en er is het gevoel niet volwaardig te worden aanzien door de Belgen, dat hen zich afzijdig doet houden, maar racisme zou ik d�*t niet noemen. er zijn wél, volgens klassiek patroon, wrijvingen met recentere inwijkelingen vanandere origine (cfr het onbeschaamde 'racisme' van "Oeteke" hier: Hij was hier eerst, en voelt zich geïntegreerd, dus….)
Geen racisme van Oeteke dus.. (ik interpreteer de ' ' toch goed?) Wat noem je dan wél racisme?
Oud 2 september 2003, 11:09   #34
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Insider,

enz enz.

Minimaliseren is de boodschap.

Citaat:
Er is het verschil in godsdienst en er is het gevoel niet volwaardig te worden aanzien door de Belgen, dat hen zich afzijdig doet houden, maar racisme zou ik d�*t niet noemen. er zijn wél, volgens klassiek patroon, wrijvingen met recentere inwijkelingen vanandere origine (cfr het onbeschaamde 'racisme' van "Oeteke" hier: Hij was hier eerst, en voelt zich geïntegreerd, dus….)
Geen racisme van Oeteke dus.. (ik interpreteer de ' ' toch goed?) Wat noem je dan wél racisme?
Het racisme van "Oeteke uit zich als hij zegt dat Hitler zijn taak niet afmaakte...tegenover de joden. Zijn wrijvingen met Marokkanen hebben een racistische ondertoon, bepaald door de rest van zijn persoonlijkheid, maar verklaard door dat generatie verschil.
samengevat: die vent is een racist, maar in zijn houding t.o.v. Marokkanen speelt er ook nog iets anders mee.
Oud 2 september 2003, 11:16   #35
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het racisme van "Oeteke uit zich als hij zegt dat Hitler zijn taak niet afmaakte...tegenover de joden. Zijn wrijvingen met Marokkanen hebben een racistische ondertoon, bepaald door de rest van zijn persoonlijkheid, maar verklaard door dat generatie verschil.
De wrijvingen van de Marrokanen met de autochtonen kunnen dus ook een racistische ondertoon hebben?
Oud 2 september 2003, 11:17   #36
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Insider,

enz enz.

"Minimaliseren is de boodschap".Niet minimalizeren: 'relativeren' en verklaren zijn de juiste woorden!!
Citaat:
"Oeteke is een pure racist als hij zegt dat Hitler zijn taak tgo de joden onvoldoende uitvoerde, maar als hij overhoop ligt me Marokkanen is dat van een andere orde, behalve hogergenoemd gedachtengoed vnl te wijten aan zijn gevoel van ouder geïntegreerde vreemdeling tegenover nieuwkomers Zijn hogervermelde antisemitisme zal zijn reactie tgo migranten natuurlijk versterken
Oud 2 september 2003, 11:26   #37
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De wrijvingen van de Marrokanen met de autochtonen kunnen dus ook een racistische ondertoon hebben?
Uiteraard, �*lles kan een racistische ondertoon hebben en zwart/wit situaties met 'goeden en 'slechten' zijn zeldzaam, of wist je dat nog niet?
Er zullen wel Marokkaanse racisten zijn, maar om dat een hele bevolkingsgroep aan te wrijven is als zeggen "alle belgen zijn racist": overdreven!
Oud 2 september 2003, 12:02   #38
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Uiteraard, �*lles kan een racistische ondertoon hebben en zwart/wit situaties met 'goeden en 'slechten' zijn zeldzaam, of wist je dat nog niet?
Ik wel, het doet me plezier te lezen dat jij het ook zo ziet. Benieuwd of je toekomstige posts daar blijk van zullen geven.
Oud 3 september 2003, 01:27   #39
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wel, het doet me plezier te lezen dat jij het ook zo ziet. Benieuwd of je toekomstige posts daar blijk van zullen geven.
Big Brother will be watching, euh? Ik bekijk alles geval per geval.
Toch wordt ik liever per tekst geciteerd dan per zin. Voor de samenhang, zie je.
Oud 3 september 2003, 01:44   #40
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Big Brother will be watching, euh? Ik bekijk alles geval per geval.
Toch wordt ik liever per tekst geciteerd dan per zin. Voor de samenhang, zie je.

Big Brother is watching indeed.
(Hij raakt niet in slaap.)

Geval per geval.
Goed dat jij nog samenhang ziet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be