Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2006, 01:16   #21
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Dat heeft totaal niets met de bedevaart, de wake of welke herdenking dan ook te maken. Congressen dienen in mijn ogen enkel om de wil van de top legitiem te maken. Je kunt dertigduizend congressen houden, de Vlaamse strijd geraakt er geen millimeter mee verder. De partijpolitiek is en blijft volledig ondergeschikt aan de Beweging.
Niemand houdt u tegen om na een actie, herdenking, wake of bedevaart de toerist te gaan uithangen.
Juist diezelfde bewegingen worden wel gecontroleerd door die partijtoppen, daar al aan gedacht?
Oud 23 augustus 2006, 01:18   #22
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
nu ja er zijn idd wat Niveanen of VB'ers zoals Verstrepen (die zelf zegt er niet naartoe te gaan) die zich daar niet tot aangetrokken voelen. Ik denk niet dat dat een schande is.
Er waren ook oudsrijders van WO II die het één en het ander hebben meegemaakt, vechtende voor wat zij toen het beste voor Vlaanderen achtte.
Met al die kostuums heeft het wel iets chiro achtigs.

"Een volk, dat de grote mannen uit zijn geschiedenis niet eert, is als een mens, die zijn ouders verloochent."
Ik eer mensen op mijn eigen manier. Zij hebben er trouwens toch niks aan, dood is dood. Dan sta ik liever in de geschiedenisboeken dan het te moeten stellen met een plakkaatje aan mijn graf.
Oud 23 augustus 2006, 01:29   #23
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Persoonlijk is het ook mijn ding niet die wakes en ijzerbedevaarten.

Maar het is een van de momenten waar de vlaamse beweging in al haar facetten samen komt.

De ijzerbedevaart daarentegen is voor mij al helemaal geen optie meer , ondanks dat ik de plaats en het opzet ervan mooier vond.
Maar het is zo duidelijk anti-rechts gericht en steeds weer die PC terminologie van verzuring , verdraagzaamheid( in de zin van wie multiculkritiek geeft is onverdraagzaam) etc. Men ligt meer daar over te lullen dan verdorie over de vlaamse eisen.

Precies of de vlaming is onverdraagzaam. Ik zou nog weleens een volk willen weten die zo gedwee toestaat dat zulk groot % van z'n BNP naar een ander regio wordt versast.
Kijk ilfalco, ik weet dat ik met mijn stelling tegen een enorm heilig huisje stop. Maar wat is daar het kenmerk van? Dat het iets dekt wat niet klopt. Hier is dat de Vlaamse beweging teveel blijft stilstaan. Vanaf het zomer wordt hoor je al over de Ijzerwake en Ijzerbedevaart. En terwijl je met de 11-juli -vieringen echt pas veel mensen kan bereiken. Voor bedevaart of wake moet je al interesse hebben, je kan daar niet iets aanwakkeren.
De Vlaamse beweging heeft nood aan expansie, om het met een privé-bericht van iemand op dit forum in die bewoordingen te zeggen. Grootse projecten realiseren in naam van Vlaanderen, zo begraaf je België!

En wat is godsvrede? Erop toezien hoe dan zelfverklaarde christenen en moslims elkaar willen afmaken in naam van de godsdienst? Ironisch genoeg dat ik daarstraks nog naar Kingdom of Heaven heb gekeken, christenen en arabieren die elkaar de kop afhakken. Leuk hoor. We zijn ondertussen 2006 en nu laten ze bommen ontploffen en krijgen ze daarvoor in hun thuislanden andere bommen op hun hoofd. Zeer leuk hoor... .
Aan het werk moeten wij, zelfs al verschillen u en ik en anderen van mening van hoe dat moet. Extremisten horen hier niet, al zijn dat fanatici onder onze eigen Vlamingen. Figuren als Van Temsche en de moordenaars van Guido Demoor wenst de samenleving niet.
Oud 23 augustus 2006, 01:38   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Figuren als Van Temsche en de moordenaars van Guido Demoor wenst de samenleving niet.
Wat heeft dat met de IJzerherdenkingen te maken?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 01:40   #25
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik ben vrijzinnig.
Godsvrede heeft absoluut niks met geloof te maken. Het gaat over broederschap en eenheid in de Vlaamse Beweging.
Citaat:
Juist diezelfde bewegingen worden wel gecontroleerd door die partijtoppen, daar al aan gedacht?
Ik weet dat er organisaties zijn in de Vlaamse Beweging die gecontroleerd worden door partijen of waar partijen een rol in spelen. Wilt dat zeggen dat de partijen boven de beweging staan? Helemaal niet, verre van. Weg met de bemoeiens van de partijen in de beweging, lang leve de bemoeienis van de beweging in de partijen!
Citaat:
Ik eer mensen op mijn eigen manier. Zij hebben er trouwens toch niks aan, dood is dood. Dan sta ik liever in de geschiedenisboeken dan het te moeten stellen met een plakkaatje aan mijn graf.
Laten we allemaal apatisch thuis blijven zitten en af en toe naar een partijcongres gaan. Vlaanderen zal er wel bij varen...
Citaat:
Kijk ilfalco, ik weet dat ik met mijn stelling tegen een enorm heilig huisje stop. Maar wat is daar het kenmerk van? Dat het iets dekt wat niet klopt. Hier is dat de Vlaamse beweging teveel blijft stilstaan. Vanaf het zomer wordt hoor je al over de Ijzerwake en Ijzerbedevaart. En terwijl je met de 11-juli -vieringen echt pas veel mensen kan bereiken. Voor bedevaart of wake moet je al interesse hebben, je kan daar niet iets aanwakkeren.
En dan? Ik beschouw de wake of de bedevaart niet als dé wervingsmomenten van het jaar. Maar het is toch niet omdat we op dat moment niet iemand kunnen werven voor de beweging, dat we het niet mogen houden.
Citaat:
De Vlaamse beweging heeft nood aan expansie, om het met een privé-bericht van iemand op dit forum in die bewoordingen te zeggen. Grootse projecten realiseren in naam van Vlaanderen, zo begraaf je België!
De Vlaamse Beweging heeft geen nood aan verbreding maar aan uitdieping. We moeten een positieve identiteit creeëren en niet meedoen met economische separatisten die enkel onafhankelijkheid willen voor het geld. Als morgen Vlaanderen wegrot in de armoede en in Wallonië de straten van spreekwoordelijk goud zijn, zal ik nog steeds Vlaams-nationalist zijn!
Citaat:
En wat is godsvrede? Erop toezien hoe dan zelfverklaarde christenen en moslims elkaar willen afmaken in naam van de godsdienst? Ironisch genoeg dat ik daarstraks nog naar Kingdom of Heaven heb gekeken, christenen en arabieren die elkaar de kop afhakken. Leuk hoor. We zijn ondertussen 2006 en nu laten ze bommen ontploffen en krijgen ze daarvoor in hun thuislanden andere bommen op hun hoofd. Zeer leuk hoor... .
Dit heeft niets, maar dan ook absoluut niets met dit onderwerp te maken. Godsvrede is, zoals ik hierboven zeg, de eenheid in de Beweging en elkaar eerlijk behandelen.
Citaat:
Aan het werk moeten wij, zelfs al verschillen u en ik en anderen van mening van hoe dat moet.
Voor de Vlaamse strijd ben ik altijd beschikbaar, maar het is voor u blijkbaar teveel gevraagd om naar de Ijzerwake of -bedevaart of een Bormsherdenking te gaan.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 02:13   #26
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat heeft dat met de IJzerherdenkingen te maken?
Op zichzelf niks, maar ik ging nu even door op mijn onderwerp dus haalde ik dat even erbij. Is toch niks mis mee, figuren zoals Van Temsche en de beulen van Demoor horen hier niet, juist?
Oud 23 augustus 2006, 02:33   #27
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Godsvrede heeft absoluut niks met geloof te maken. Het gaat over broederschap en eenheid in de Vlaamse Beweging.
Ik geloof in vriendschap en samenhang, niet met broederschap...niet meer. Broederschap is onbreekbaar, maar ik heb al gemerkt dat dat broederschap wordt gebroken als het plots ieder voor zich is.

Citaat:
Ik weet dat er organisaties zijn in de Vlaamse Beweging die gecontroleerd worden door partijen of waar partijen een rol in spelen. Wilt dat zeggen dat de partijen boven de beweging staan? Helemaal niet, verre van. Weg met de bemoeiens van de partijen in de beweging, lang leve de bemoeienis van de beweging in de partijen!
Wie regeert de Ijzerwake? Op enkele N-VA'ers na is het VB wat de klok slaat. De voorzitter zal geen scheve schaats moeten rijden want De Winter zal hem dan wel rap van zijn stoel halen. Ijzerbedevaart? Juist hetzelfde: daar heeft links toegeslagen. De ergste jaren zijn achter de rug, maar de schade is wel aangericht.
Zelfde met NSV. Veel vrienden van De Winter en Van Hecke maken daar de dienst uit.

Citaat:
Laten we allemaal apatisch thuis blijven zitten en af en toe naar een partijcongres gaan. Vlaanderen zal er wel bij varen...
Ik begrijp je opmerking, maar zonder de politici kan Vlaanderen nog lang wachten. Zie eens wat Leterme veroorzaakt heeft in België de laatste dagen: 1 politicus die de knuppel in het hoenderhok gooit en tis weer ambras als vanouds!
En als je het nut niet ziet van congressen over veiligheid, economie,...in het Vlaamse kader, tja...

Citaat:
De Vlaamse Beweging heeft geen nood aan verbreding maar aan uitdieping. We moeten een positieve identiteit creeëren en niet meedoen met economische separatisten die enkel onafhankelijkheid willen voor het geld. Als morgen Vlaanderen wegrot in de armoede en in Wallonië de straten van spreekwoordelijk goud zijn, zal ik nog steeds Vlaams-nationalist zijn!
Die economische separatisten verwijzen ook veel naar Slowakije: ze houden rekening ermee dat Wallonië apart welvarender KAN zijn dan Vlaanderen. Aan Vlaanderen om dat niet te laten gebeuren.

Citaat:
Voor de Vlaamse strijd ben ik altijd beschikbaar, maar het is voor u blijkbaar teveel gevraagd om naar de Ijzerwake of -bedevaart of een Bormsherdenking te gaan.
Echt oorloghelden zijn enkel zij die niet willen herdacht worden op wakes, maar enkel andere mensen willen inspireren hun werk af te maken.
Moest ik een Vlaamse oorlogsheld zijn, ik zou geen jaarlijkse wake willen. Dat mensen tot aan mijn graf of gedenksteen komen om enkel en alleen voor zichzelf te mijmeren over hoe ik het deed...één-tegen-één-contact.
Een dode heeft niks aan verafgoding, wel heeft het zin als men hem gedenkt door zijn werk af te maken.
Oud 23 augustus 2006, 06:59   #28
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ik geloof in vriendschap en samenhang, niet met broederschap...niet meer. Broederschap is onbreekbaar, maar ik heb al gemerkt dat dat broederschap wordt gebroken als het plots ieder voor zich is.
Dat zegt meer over de mensen dan over het principe broederschap.
Citaat:
Wie regeert de Ijzerwake? Op enkele N-VA'ers na is het VB wat de klok slaat. De voorzitter zal geen scheve schaats moeten rijden want De Winter zal hem dan wel rap van zijn stoel halen. Ijzerbedevaart? Juist hetzelfde: daar heeft links toegeslagen. De ergste jaren zijn achter de rug, maar de schade is wel aangericht.
Dat is voor mij geen reden om niet te gaan.
Citaat:
Zelfde met NSV. Veel vrienden van De Winter en Van Hecke maken daar de dienst uit.
Complete onzin. De link Dewinter-NSV! is dat hij in zijn studentenjaren er praeses van is geweest. Zodra hij echter politiek actief werd, is hij gestopt met het opnemen van praesidiumfuncties aangezien een politiek mandaat bij ons niet combineerbaar is met een bestuursfunctie.

Als de vrienden van Dewinter en Vanhecke bij ons de dienst uitmaken, wil ik hier namen zien.
Citaat:
Ik begrijp je opmerking, maar zonder de politici kan Vlaanderen nog lang wachten. Zie eens wat Leterme veroorzaakt heeft in België de laatste dagen: 1 politicus die de knuppel in het hoenderhok gooit en tis weer ambras als vanouds!
Leterme is en blijft een CD&V'er die o.a. Vlaanderen Vlagt bedreigend vond met al hun vlaggen, zich absoluut geen voorstander van separatisme noemt en boven alles een tsjeef. We zullen zien wat er volgend jaar van zijn Vlaamse uitspraken overblijft.
Citaat:
En als je het nut niet ziet van congressen over veiligheid, economie,...in het Vlaamse kader, tja...
Een congres dient om de beslissingen van de partij te legitimeren. Uiteraard moet economie, veiligheid, etc... vanuit een Vlaams kader behandeld worden maar met een congres help je Vlaanderen niet vooruit, geen millimeter.
Citaat:
Die economische separatisten verwijzen ook veel naar Slowakije: ze houden rekening ermee dat Wallonië apart welvarender KAN zijn dan Vlaanderen. Aan Vlaanderen om dat niet te laten gebeuren.
Maar die economische separatisten houden vaak ook vol dat de reden van hun separatisme puur economisch is. Dat houdt in dat het principe van het samenvallen van de staat met het volk hen niets kan schelen. Volksnationalisme is voor mij veel belangrijker en veel sterker dan welk economisch argument ook.
Citaat:
Echt oorloghelden zijn enkel zij die niet willen herdacht worden op wakes, maar enkel andere mensen willen inspireren hun werk af te maken.
Moest ik een Vlaamse oorlogsheld zijn, ik zou geen jaarlijkse wake willen. Dat mensen tot aan mijn graf of gedenksteen komen om enkel en alleen voor zichzelf te mijmeren over hoe ik het deed...één-tegen-één-contact.
Een dode heeft niks aan verafgoding, wel heeft het zin als men hem gedenkt door zijn werk af te maken.
De doden worden niet verafgood maar herdacht. Het werk ervan afmaken gebeurt door actie vanuit de straat, niet vanuit een partijcongres. De Vlaamse zaak is alleen nog maar gediend geweest doordat politici konden tonen dat hun standpunten moesten doorgevoerd worden. Waarom moesten ze doorgevoerd worden? Omdat de Vlaamse Beweging vanuit de straat actie voerde en druk legde op de staat. Denk maar niet dat Voeren nog bij Vlaanderen zou horen door het houden van partijcongressen. Voeren Vlaams, Leuven Vlaams, etc... zijn verwezenlijkingen die vanuit de straat zijn verwezenlijkt.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 07:30   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het heeft zo te zien geen enkele zin om met kindparticraatjes in discussie te gaan.
Laat ze eerst maar eens wat meer ervaring opdoen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 augustus 2006 om 07:32.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 07:33   #30
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
wie bij de volgende generatie Vlaamsgezinden zou kunnen zijn
ik denk niet dat vlaamsgezinden nog veel toekomst hebben in België
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 07:36   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Hadden ze dat dan wél ooit in Belgique?
Waarom denk je dat de Vlaamsgezinden een eigen staat willen?
Oud 23 augustus 2006, 08:17   #32
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De partijpolitiek is en blijft volledig ondergeschikt aan de Beweging.
.
ik heb er dat uit de NSV al veel horen verklaren. Eigenaardig genoeg blijkt men later ofwel niet meer politiek actief te zijn ofwel voor de partij te werken
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:17   #33
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ik ben vrijzinnig.
so?

ge weet duidelijk niet wat godsvrede is. Het heeft niks te maken met "God"
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:26   #34
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
wacht maar, voor autoritaire centralistische belgicisten wel zeker?

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 23 augustus 2006 om 10:26.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:59   #35
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard Dit denken wij van de Yzerwake...

Citaat:
Hoewel ik het zou kunnen, toch hierover geen peiling: dat leidt toch maar tot een welles-nietes.

De kritische noot die ik hier via Partijdiscussies wil uiten is de bedenking of Vlaanderen wel gebaat is bij Ijzerwakes en Ijzerbedevaarten.
Ik zie er geen nut in. Naar iets zitten luisteren wat ik toch al weet, heb ik geen zin in. Plus zulke evenementen brengen geen nieuwe flaminganten of Vlaams-nationalisten bij. Weeral een dag verloren! Geef toe, verkiezingsdagen, congressen,... zijn dan veel nuttiger. Je vergadert dan over strategieën om meer mensen voor de zaak te winnen.
Terwijl velen zondag op bedevaart waren, heb ik over op internet rondgezocht wie bij de volgende generatie Vlaamsgezinden zou kunnen zijn, en ik moet zeggen: het maakt veel dingen helderder.

Dus mijn uitgangspunt is: geen wakes, geen bedevaarten meer. Herdenkingen? Ja, maar moet ik daar bij zijn? Ik kan dat evengoed bij een toeristische uitstap.

Hoe denken jullie daarover?
BELG.UNIE.BUB
West-Vlaanderen
de voorzitter
OPEN BRIEF
Geachte Hoogwaardige Excellentie, Mgr. Vangheluwe, Bisschop van Brugge,

Het is uitzonderlijk dat ik om politieke redenen, de Rooms Katholieke Kerk wil en moet, gezien de politieke omvang van onderbeschreven acties, ten rade vragen.
Zelf ben ik uitgesproken Rooms Katholiek maar toch beklemt mij een gevoel van tweestrijd in het volgende onderwerp.
Zondag jl. werd te Steenstraete opnieuw de Vlaams-Nationalistische-Separatistische Yzerwake gehouden rond het standbeeld van de "gebroeders Van Raemdonck".
De gebroeders Van Raemdonck sneuvelden in de eerste wereldoorlog van 1914-1918 waar zij streden onder de Belgische vlag tegen het Duitse keizerrijk. Sta mij toe te verduidelijken dat in oorlogstijden, soldaten strijden in de eerste plaats voor hetgeen hen aanbelangt zoals hun ouders, kinderen, familie, geliefden en kennissen. Omdat dezen gegroepeerd onder de Belgische vlag er dan hebben voor gezorgd dat wij aller Belgen, Fransen en Britten niet onder een Duits juk, maar in blijvende onafhankelijkheid een toekomst van vrede konden uitbouwen. Tegelijk streden ook de Duitse soldaten voor een betere toekomst met in het achterhoofd dan wel die toekomst voor hun ouders, kinderen, familie, geliefden en kennissen. Maar dan onder het Duitse vaandel.
Het motief van beide kampen is dus identiek, een betere toekomst, een greep naar macht of het verdedigen van de bestaande macht om een zekerheid tot een beter leven te verkrijgen. Niet noodzakelijk voor zichzelf, maar in de eerste plaats voor hun familie, vrienden en nabestaanden. Zelfs vandaag is dat nog de beweegreden voor vele soldaten. Om wille van deze opoffering van duizenden 'soldaten'levens kunnen wij alleen maar getuigen van een groot en ingetogen respect.
De Nederlandstalige gebroeders Van Raemdonck werden samen met hun Franstalige medestrijder, Aimé Fiévez getroffen door een bom en sneuvelden. Ze werden in eenzelfde kist begraven. Zij zijn slechts drie van de zovelen die hun leven lieten voor vorst voor vrijheid en voor recht en aldus voor de vrede en verdraagzaamheid die de Belgische staat mede door hen kon blijven verwezenlijken in een voor hen helaas ongekende toekomst.
Vandaag zien wij dat de Yzerwake zich ontpopt tot een politieke broeihaard van onvrede en onverdraagzaamheid. De organisatoren-separatisten, gesteund door de politieke groeperingen zoals Vlaams Belang en N-VA, spreken zich uit in haatdragende woorden en viseren constant één bepaalde groep, de Franstalige Belgen, zij die ook hebben gevochten samen met de Nederlandstalige Belgen. Zelfs onze Vlaams-minister-président Yves Leterme (Christelijk, Democratisch & Vlaams) heult nu beschamend genoeg met deze beweging mee en verwijt de Franstaligen "niet intellectueel in staat om Nederlands te leren". De erkenning van het gebruik van het uniforme of dialectische Nederlands is al jaren een feit in België en gelukkig dan ook maar.
Monseigneur, taal is only a form of communication, de hoofdzaak blijft dat we elkaar als mensen kunnen en willen verstaan is dat nu in het Nederlands, Frans, Duits, Engels, muziek of zelfs gebarentaal...maakt toch niet uit, het blijft de eerste bedoeling dat we elkaar goed begrijpen. Zelfs in de Middeleeuwen vochten Bruggelingen, Ieperlingen, Gentenaren en Henegouwsenaars, die dan ook duidelijk verschillende talen spraken want de dialecten lagen nog veel verder uiteen dan nu het geval is (resp..Brugsch, Iepers, Ghents en Frans), samen tegen de Franse legers in 1302.
Vorig jaar werden op de Yzerwake twee van onze BUB-leden, mijn voorganger van West-Vlaanderen, Philippe Leclerq en Andy Vermaut duchtig in elkaar geslagen om de enige reden dat zij getooid waren in de Belgische tricolore én dat op vaderlandse grond. Niemand greep in tot vrede in deze vechtpartij.
Wil me vergeven indien ik iets niet zie wat moet gezien worden, maar ik kan momenteel niet begrijpen dat de Rooms Katholieke kerk, elk jaar opnieuw, op die haat- en oorlogstaalsprekende Yzerwake een eucharistieviering opdraagt. Als scherp op de snee, was het zelfs tijdens de eucharistieviering vorig jaar ter plaatse dat onze twee dappere Belgen hardhandig werden in elkaar geslagen. Indien de politie niet onder druk van de pers was tussengekomen mochten we vrezen voor hun leven. Hun kneuzingen en lidtekens getuigen van de agressieve aanpak.
Als Christen wil ik verder de boodschap van vrede, mensenlievendheid, verdraagzaamheid en pluralisme verder uitdragen. Ons Belgisch koninkrijk is volgens mij een symbool hiervan, waar Franstalige, Nederlandstalige en Duitstalige in vrede en verdraagzaamheid gastheren zijn voor nog-anderstaligen van over de ganse wereld. Laat ons deze Belgische gedachten verder uitdragen, zonder dat we ons nog onveilig moeten voelen als Belgen op een Yzerwake. In ieder geval sta ik vergevingsgezind om de Vlaams-nationalisten-separatisten de hand te reiken en hen te bekeren tot vreedzame Belgen. Want Belgen zijn ook zij.
Met vriendelijke groeten,

Ruben Cottenjé de Dauphin
voorzitter BUB West-Vlaanderen en Brugge
s.s.t.t.

Laatst gewijzigd door BUB : 23 augustus 2006 om 11:04. Reden: stond niet netjes
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 11:22   #36
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
bla bla bla
1. U heeft zoals de koning ook iemand die u teksten schrijft...
2. Nu blijkt het vorig jaar dus wel degelijk over een BUB-actie te gaan.
2. U reikt ons de hand? Wij spugen erop! En voor de duidelijkheid: wij voelen ons géén belgen, wat u ook moge beweren.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 11:52   #37
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
blablabla
Het motief van beide kampen is dus identiek, een betere toekomst, een greep naar macht of het verdedigen van de bestaande macht om een zekerheid tot een beter leven te verkrijgen. Niet noodzakelijk voor zichzelf...
blablabla
Wir kämpfen nicht für Vaterland,
und nicht für Deutsche Ehre.
Wir sterben für die Unverstand
und für die Millionäre.

Laatst gewijzigd door driewerf : 23 augustus 2006 om 11:52.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 11:57   #38
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Sja diene Waal ligt daar per ongeluk, niet mijn probleem. Het is een graf dan in Vlaanderen ligt, op Vlaamse grond. De broers zijn gewoon een deel van de ontstaansgeschiedenis van de Vlaamse beweging, al staat de BUB nog op haar kop!
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 12:28   #39
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zie vanuit het christendom toch maar weinig drang tot epansie en overheersing of gedwongen bekering. De RKK volgt de gezonde gedachte dat wie niet vrij tot z'n geloof komt helemaal geen gelovige is.

En ik ben zelf vrijzinning dus ik kan er wel van op afstand over oordelen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 12:33   #40
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voeren Vlaams
Is vooral te danken aan de nederlanders die zich in voeren komen vestigen zijn. Anders was het evenwicht misschien ook naar de andere kant overgeheld.

het mooiste stukje vlaanderen overigens samen met de streek rond de kemmel en rode berg etc.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be