![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En nu wachten op Hans1 en Everytime om ons uit te leggen hoe het komt dat de misprijzende uitlatingen van die man aanvaardbaar zijn terwijl de rustige uitspraken van Leterme niet kunnen. Ik heb het reeds gezegd en wil het hier nog eens zeggen : wij hebben hier niet te maken met mensen die hun taal of hun cultuur verdedigen, maar met mensen die Vlamingen misprijzen omdat ze Vlaams zijn en Vlaams spreken en omdat zij niet aanvaarden dat ze door Vlamingen worden bestuurd, ook al hebben zij inspraak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Veel franstalige ouders sturen idd hun kinderen naar een NL-lagere school opdat zij NL zouden leren maar sturen hen vervolgens naar een franstalige school als het tijd wordt om naar het secundair onderwijs over te stappen. De meest aangehaalde reden? "Je ne veux pas qu'ils deviennent flamands". Je overdijft dus, maar er zijn wel ontegensprekelijk meer franstaligen die NL leren. Het is echter een recente trend die slechts 15 jaar geleden is ingezet en enkel onder een minderheid welgestelde franstaligen die in Brussel of de rand leven. In Wallonië zelf is er niets veranderd. De mensen die op die manier van het nederlandstalig onderwijs hebben genoten zijn hoe dan ook nog te jong om iets te veranderen aan de politieke verhoudingen tussen Vlamingen en franstaligen. Daarvoor is het volgens mij veel te laat. Verder moet jij niet vergeten te vermelden dat die trend door het nederlandstalig onderwijs zelf werd ingezet. 15 jaar geleden werden in Brussel publicitaire campagnes gevoerd, in het Frans, specifiek om franstaligen aan te moedigen zich in een nederlandstalige school in te schrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor die rest is die man bezorgd voor deze groeiende verdraagzaamheid. Het doet goed te lezen in de kranten, zoals het BVL, dat de B.U.B. hierin niet alleen staat. Vele lezers vinden dat Leterme sterk overdreef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bon, als Wallonië echt zo over Vlaanderen denkt, dan vraag ik me echt af waarom ze nog met ons willen leven. Dus ofwel slikken ze die woorden in, ofwel vragen ze de onafhankelijkheid van Wallonië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Dat is natuurlijk de grote contradictie in de houding van franstaligen zoals die Pierre Cupens. Zij haten de Vlamingen maar beseffen tegelijkertijd dat zij van Vlaams geld leven. Het is niet gemakkelijk om met het besef te leven dat jij afhankelijk bent van iemand die je misprijst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Wie is Pierre Cupens ?
Om de gefrustreerde reacties van de franstaligen te begrijpen moet je iets terug gaan in de geschiedenis. Toe zeiden zij " Ils nous ont volé la Flandre !" Vanuit deze optiek pissen zij nog altijd azijn. De vlaamse bevolking heeft de belgsiche bourgoisie "hun" Vlaanderen afgepakt, zich meester gemaakt van 50 % van de postjes, het industriele gewicht doen kantelen, de federale staat geforceerd en nu is het nog niet genoeg ! Ik wacht op de reactie van Leterme's kanselarij in de Libération om dergelijke haatdragende publicatie tegen tegen spreken. Als Vlaams Minister President mag hij dit niet laten passeren anders blijkt hij ook een Christen Democratische tweezak te zijn.
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor wanneer de eerste klacht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
U komt niet op voor alle Belgen, enkel maar voor het francofone deel ervan. Maar dat wist ik al langer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Zijn die franstaligen dan zo goed in bed, BUB?
Oh oui... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, is het zoals vandaag in Knack staat te lezen: de kloof tussen Vlaanderen en Franstalig Belgie begint Grand Canyon-vormen aan te nemen. La belqique...c'est presque fini. Champagne. Laatst gewijzigd door Zeno! : 23 augustus 2006 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() Zoveel verschillen tussen Walen en Vlamingen... Dat vraagt toch om een secessie van de Walen, weg van dat extremistische Vlaanderen. BALLEKES!!!!!!!!!!!!!!
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Hoor ik daar iets piepen?
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Franstaligen in Brussel en Rand die een goede baan willen veroveren moeten ook het Nederlands machtig zijn. Ga de parlementaire stukken hieraangaande van het Brussels Parlment maar na. Het grootste probleem bij jongerenwerkgelegenheid is het niet machtig zijn van de Nederlandse taal. Goede poging om van de Brusselse Franstaligen idealisten te maken die tweetalig 'willen' zijn. De realiteit is wel even anders. (deze reactie komt van een Nederlandstalige Brusselaar, een ervaringsdeskundige dus...)
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst zei iemand wat voor een flutrichting bestuurskunde is, maar ik heb veel mensen weten buizen op de vragen van die De Rynck hoor ![]() ![]() Die man weet waarover hij praat. En ja wij hebben ook aanhoord dat hij zei dat je afkeer van politiek krijgt als je eens naar de gemeenteraad gaat kijken ![]() Alleen zijn uitspraak dat Vlaams Belang niet zoveel vooruitgang meer zou boeken, verbaasde mij een beetje, maar het is zeker geen linkse rakker hoor. Overreglementering vind maar niks, maar bureaucratie blijft wel belangrijk ondaks het negatieve van dat woord. Wie de materie wat kent weet dat we tegenwoordig in het New Public Management zitten in de publieke sector. En een andere hoogleraar heeft ons in de lessen politieke geschiedenis laten zien dat de Franstaligen zich hoogwaardig gedroegen tegenover Nederlandstaligen in het onderwijs. Wie Nederlands volgde was krapuul, van de laagste soort, de dommen, de onozeleaars. Vooral in Brussel waren de francofonen dat bedje ziek. Vlamingen werden er weggepest. En dat onder het goedkeurende oog van de francofonie en haar politici. Er zijn al voor minder voor het VN-tribunaal vandaag opgeroepen om te getuigen. Dat de Franstaligen dat maar eens weerleggen...wel het kan niet, want dat is de historische waarheid ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 25 augustus 2006 om 02:34. |
|
![]() |
![]() |