![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Denk jij dat Brussel nog te vervlaamsen valt , in het beste geval een status quo ? Wachten op een onafhankelijk Vlaanderen voor een islamiserend Brussel ? Elke dag wordt evenwel vlaanderen verder verfranst en dat is realiteit ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het draait allemaal om bevoegdheden, om controle te hebben over eigen politiek. België moet splitsen omdat Vlaanderen geen eigen beslissingen kan nemen qua economie, qua sociale zekerheid, qua justitie, enz... Hoe kunnen we onze economie onder controle krijgen als we het hart van onze economie -Brussel- overlaten aan Barosso??! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen wordt ze rampzalig bestuurd... Het Frans is al lang op de terugweg, boer. Het Frans is in Brussel slechts de taal van de helft van de Brusselaars. De rest spreekt als moedertaal Arabisch, Nederlands, Turks, Berbers, enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei, heb ik op VB-website de woorden kunnen vinden dat "Brussel verloren is voor een onafhankelijk Vlaanderen!" Even wat realiteit: Vlaanderen zal zijn centen zelf héél hard nodig hebben, de transfers hebben de francophonen geen zak vooruit geholpen (dixit proffen, Destexhe en nu ook Reynders). En tot slot de psychologische kant van de zaak: als franstaligen massaal blijven stemmen op types als les fréres Happart, Maingain,...en anderzijds met de hand openstaan dat kan toch niet blijven duren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Happart en Maingain. Ik kan me moeilijk twee Waalse politci inbeelden die nóg meer elkaars tegenovergestelde zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Evenwel lezen wat er staat : vlaanderen verfranst verder, Brussel is al verloren. Bij de les blijven ! Gelukkig voor de unitaristen zijn er mensen ,zoals u, die geen zin hebben voor realiteit en een degelijke oplossing in de weg staan. U lijkt me iemand type bokshandschoenen, karwats,....een van de laatste remmende factoren (zoals koningshuis) voor een verdere ontvoogding van Vlaanderen, als ik zo afga op uw reacties. Dat vind ik spijtig . ![]() Laatst gewijzigd door boerenverstand : 23 augustus 2006 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees echter dat Jaani daar niet gevoelig voor is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat denk je trouwens van de 'boer' die dit schreef: Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() En als de zon ontploft zal Belgique nog altijd bestaan. Hoezee!
![]() |
#32 |
|
![]() Morgen al, en dat is maar 1u40 van ons verwijderd...
![]() |
#33 |
|
![]() AUWWWWWWWWWWWWWW...
![]() |
#34 |
|
![]() OK, doe maar... We zullen zien. Waar wacht je op, stop ze nu...
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Tijd om te bru(sse)llen, muis largo...
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen kan vandaag niet dreigen met dat transfergeld, en Wallonië weet dat. Wanneer Vlaanderen zijn joker van 11,3 miljard wil inzetten, dan moet het eerst de onafhankelijkheid uitroepen. Pas dan kunnen ze gaan zwaaien met hun centjes. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik dacht het niet, en zolang ik niets hoor een gezamelijke VB/N-VA-verklaring over "We laten Brussel los", maak ik mij echt geen zorgen over het einde van België.
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het Vlaams Belang pleit juist voor de opname van Brussel in een onafhankelijk Vlaanderen. Er is geen enkele reden om vooraf Brussel op te geven , noch minder is het een beletsel om de onafhankelijkheid te verkrijgen. Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Het gebeurt niet en zal niet gebeuren omdat ze het aan vlaamse kant toch zo graag zien gebeuren... En in het kort zoals fisherman zei:"dream on". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Lees nu dit forum. ![]()
![]() |