![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door nubian : 25 augustus 2006 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.wot.utwente.nl/documents/...006_biogas.pdf
Ken je iets van biogaswinning of scheikunde en bouwtechnieken. Of moet ik dat eerst uitleggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() is toch wel inters. dat je het weet, is niet saai,
![]() Laatst gewijzigd door nubian : 25 augustus 2006 om 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je kan dus op twee systemen werken, de droge en de nat.
Je verzameld alles in een gesloten bak met een leiding van boven die dient om je gas op te vangen en naar je vergaar zak te brengen. als je bak vol is sluit je die goed af onderweg moet je nog wel even je gas zuiveren. je moet ook regelmatig je boelje mengen. Je kan dan met de opgevangen gas een verbrandingsmotor laten draaien Dat is in het kort hoe het werkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door nubian : 25 augustus 2006 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Tuut zei de trein en de statie reed weg.
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat men biogas gebruikte om bvb. elektriciteit op te wekken, maar als ik u goed begrijp(en obv. uw posts in topic: hybridewagens) rijdt u hier daadwerkelijk mee rond. Hoe gaat dit dan in het werk om met een wagen rond te rijden? Is dit hetzelfde principe als met LPG?..wat ik eigenlijk onmogelijk acht aangezien LPG in vloeibare vorm in een tank gepompt wordt(dacht ik toch). Maw. hoe komt u aan voldoende voor-druk om een juiste (gas)mengeling te verkrijgen in de cilinders(van een wagen)....aangezien een wagen een beperkte opslagcapaciteit heeft? Laatst gewijzigd door zorlac : 26 augustus 2006 om 03:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mijn gas dus niet vloeibaar maken, dat klopt, te duur. Maar om ze in mijn tank te persen, gebruik ik dus mijn eigen gewicht. Het enige nadeel dat ik heb tegenover LPG, is dat ik maar 200km kan rijden inplaats van 400km. En men wekt in hoogt zaak idd elektriciteit op met Biogas, maar wat men daar in het groot doet kan ook in het klein dus. Maar voor mensen die niet veel plaats hebben en/of geen zin hebben om zo'n instalatie in hun tuin te zetten, Of zij die met diesel rijden. Je kan in je keuken ook zelf biodiesel maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus u gebruikt een (klassieke) LPG-installatie, alleen vult u deze met biogas. Knap gezien ![]() Wel idd een kleinere autonomie omwille van de lagere druk in de tank...maar wel goedkoop rijden op deze manier. Mss kan u dmv een compressor(tje) een hogere druk creëren in uw tank. Maar dat verbruikt dan wel weer elektriciteit(+aankoop toestel) zodat het misschien z'n doel voorbij schiet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elektriciteit heb ik gratis, maar dat compressorke moet ik toch eens nakijken. Vergroot mijn actieradius wel. Niet aan gedacht. |
|
![]() |
![]() |