Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2003, 13:52   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Koken is een bezigheid, op het eerste zicht saai en afstompend, maar eens je er je tanden in zet, geeft het een vreemde voldoening. Een simpele handeling met liefde uitgevoerd, met bijna steeds een bevredigend resultaat, kan een topmoment in je dag betekenen, wanneer je die bezigheid met aandacht en toewijding volbrengt. Het stort je in dezelfde bewustzijnstoestand als schrijvers, schilders, componisten... op hun momenten van inspiratie en creativiteit.....
Jeezes, zitte gij aan den dope?
Allezjoep.
Voorlopig ben ik in jouw ogen geklasseerd als gepensioneerde dope-gebruiker.
Schrijf ik onsamenhangende, halve waarheden?
Ik spreek uit ondervinding!
Jij nam blijkbaar nog nooit een dunschiller of groentemes ter hand, dus de sensaties die dat teweegbrengt daar heb jij duidelijk geen weet van.
Hoe durf je aldus een expert terzake tegenspreken?
D�*t is pas een aanwijsbaar neveneffect van cocaïne, XTC of speed!
Oud 3 september 2003, 14:00   #22
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Koken is een bezigheid, op het eerste zicht saai en afstompend, maar eens je er je tanden in zet, geeft het een vreemde voldoening. Een simpele handeling met liefde uitgevoerd, met bijna steeds een bevredigend resultaat, kan een topmoment in je dag betekenen, wanneer je die bezigheid met aandacht en toewijding volbrengt. Het stort je in dezelfde bewustzijnstoestand als schrijvers, schilders, componisten... op hun momenten van inspiratie en creativiteit.....
Allezjoep.
Voorlopig ben ik in jouw ogen geklasseerd als gepensioneerde dope-gebruiker.
Schrijf ik onsamenhangende, halve waarheden?
Ik spreek uit ondervinding!
Jij nam blijkbaar nog nooit een dunschiller of groentemes ter hand, dus de sensaties die dat teweegbrengt daar heb jij duidelijk geen weet van.
Hoe durf je aldus een expert terzake tegenspreken?
D�*t is pas een aanwijsbaar neveneffect van cocaïne, XTC of speed!
Ik refereerde enkel naar het feit dat ge blijkbaar in extase komt van eten te koken! No offense! Maar ge kunt moeilijk ne pannekoek bakken met ne rubens vergelijken he!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2003, 14:11   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik refereerde enkel naar het feit dat ge blijkbaar in extase komt van eten te koken! No offense!
Misschien is dat ook wel zo......

Citaat:
Maar ge kunt moeilijk ne pannekoek bakken met ne rubens vergelijken he!
Ik vergelijk uiteraard een gebraiseerde beenhesp met béarnaise op de wijze van de Grote Superstaaf® niet met Titiaans Hemelvaart van Maria!

Ik weet gewoon dat de geestesgesteldheid waarin een kunstenaar zich bevindt, midden zijn creatieve proces, op andere manieren kan bereikt worden, i.c. met op het eerste zicht doodgewone, saaie, alledaagse bezigheden zoals champignons in plakjes snijden of garnalen pellen!

[size=6]Twee creaties, één geestesgesteldheid:[/size]

Oud 3 september 2003, 15:16   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De schuld voor al die wantoestanden in de voedselsector ligt toch wel een deel bij de consument zelf. Onze eetgewoontes vragen er gewoon om om van die schandalige praktijken uit te voeren. Mensen denken geen twee keer na wanneer ze hun winkelkarretjes vullen in de supermarkt. Massaconsumptie leidt tot massaproductie en massaproductie moet zo snel en goedkoop mogelijk kunnen gebeuren. Deze voedselcultuur is gewoon dagelijkse kost van de grote veebedrijven tot de plaatselijke broodjeszaak.
Oud 10 september 2003, 20:11   #25
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik krijg de schijterij van deze discussie.

pita- en shoarma en consoorten zijn meestal van bedenkelijke kwaliteit met enkele uitzonderingen. Als je goeie wil eten ga dan naar Turkije, Griekenland of Egypte, en eet thuis, met uitzondering van nu en dan eens lekker te gaan eten in een restaurant. Aziatische restaurants in Brussel zijn trouwens niet veel duurder dan shoarma of pita en oneindig veel lekkerder en gezonder.

Eten klaarmaken kost niet veel tijd, maak grote hoeveelheden wanneer je eens goesting hebt en steek de overschot in de vriezer. op korte tijd en met weinig moeite kun je thuis schitterende gerechten maken waar je op restaurant een fortuin voor uitgeeft.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2003, 10:51   #26
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eastwick
Citaat:
Citaat:

Effe serieus, ik maak graag eens een speciaal gerechtje klaar, maar dan meestal in de weekend! reken eens uit hoeveel tijd je steekt in de voorbereiding van een goede maaltijd: 1 naar de markt/winkel gaan om de ingredienten te kopen,2 die dan kuisen en voorbereiden en 3 tenslotte koken,bakken of stoven... dan kom je gemakkelijk aan 2 uur werk en ik kom pas om 18.15 thuis en heb geen goesting om nog om 20.15 te eten om dan met een volle maag te gaan slapen!
2 uur werk??? Dat zal dan wel een driegangenmenu zijn hoop ik?? Als ik om 19 u thuis ben, begin ik te koken. (3/5 van de dagen ben ik pas om 20.00 of 20.30 thuis, dan kookt m'n partner).
Koken laat me toe om eventjes alles tot rust te laten komen, de gedachten op een rijtje te zetten, én toch nog actief bezig zijn. Om half 9 of 9 gedaan met eten, rustig de afwas doen, en dan nog even wandelen of wat vrienden bezoeken, en dan bedje in. TV maakt je toch maar loom. Of moet je zo vroeg op dat je om 9 al in je bed moet zitten???
Je hoeft niet altijd culinaire hoogstandjes te fabriceren om te koken hé!
Gisteren enorm genoten van een pasta met wat gewokte groenten en sneetjes hesp... Héél snel klaar, en enorm lekker!!!
dan heb je een goede maag! En ik kan ook spaghetti maken op een half uurtje maar elke dag spaghette pas ik! Probeer eens tagiatelli te maken op een half uur! Ik wens je veel geluk toe!
LOL!!! Tagliatelli moet hooguit 20 min. koken, de perfecte tijd om zowat elk normaal stukje vlees of kip te bakken. Ik kom elke dag thuis rond 18u, ga op 't gemaksken naar mijnen beenhouwer, niet alleen om vlees te kopen maar ook om een klapke te doen, natuurlijk, dan naar mijne groentewinkel, toffe pé, de rest haal ik in het groot warenhuis of breng het mee uit Antwerpen. En dan gemiddeld een 30 �* 40 minuutjes koken....Z�*�*�*�*�*�*�*lig & bovenal je kunt je geen beter "onthaasting" voorstellen & als je dan ook nog het lef of de courage vindt om af & toe iets nieuws te proberen (ben de laatste tijd een beetje met Mexicaans aan 't experimentern), wat mits een minimum aan kunde & feeling telkens weer verrukkelijk smaakt, ben je niet enkel ont-stresst maar ook nog eens gelukkig dat het je wederom gelukt is (zeker als de appreciatie er naar is). En in 't weekend durf ik wel eens een hele namiddag in de weer te zijn om des avonds een heerlijk diner tevoorschijn te toveren.

Enfin, 't is mijn hobby...
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2003, 11:25   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Hebben jullie geen ander onderwerp? Telkens ik deze topic opendoe krijg ik honger...
Oud 11 september 2003, 12:54   #28
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Ik ben verplicht om zo snel mogelijk een maal te bereiden omdat ik het uithoudingsvermogen niet meer heb om langer dan een half uur aan het aanrecht (voorbereiding) en het fornuis (bereiding) te staan. Omdat ik nu vanwege mijn ziekte thuis zit en wel elke dag een wandeling moet maken om fysiek niet te erg achteruit te gaan ga ik regelmatig verse groenten halen. Mijn huidige wokpan is al de derde in 8 jaar tijd en weer dringend aan vervanging toe want ik vind wokken nu eenmaal gemakkelijk, snel en goed voor de groenten. Wat pasta erbij en we hebben een lekkere voedzame maaltijd.
Toen ik nog werkte was dat moeilijker... snel iets uit blik in de magnetron voorgaren en dan verder afbakken. Tijdens het weekend maaltijden koken en invriezen voor de week. Maar toen kon ik mij financieel ook niet veroorloven om zelfs maar een pak friet te halen.
Sinds ik met Maddox samenleef gaan we wel vaker op restaurant. Niet zomaar een fastfoodgruweltent maar een echt restaurant en hoogstens eens een keertje een uitstapje naar een frietkot van wie we weten dat ze heel goed is. We kunnen het ons veroorloven omdat we geen kinderen hebben. In Vilvoorde is er een Chinees restaurant die ons ondertussen heel goed kent, en zijn er enkele Griekse restaurants die ons ook al over de vloer hebben gehad. Maddox's lievelingskostje is gegrillde feta met honing... en ik bega een misdaad naar keuze voor een echte Peking-eend.
De fastfoodcultuur kan ons niet echt bekoren. We maken wel een uitzondering voor de PizzaHut maar we plunderen daar wel grondig de "saladbar".

Ik weet dat er in veel voedselzaken dingen misgaan op hygiënisch vlak, enkele maanden geleden was er trouwens een goede reeks programma's over op de BBC, die echt shockerend waren en mij flink aan het nadenken hebben gezet. Kippeborstfilet wordt vermengd met "proteïnen van dierlijke herkomst" zonder vermelding van welke dieren maar wel met het halal-keurmerk, ze worden ingespoten met water omdat ze per gewicht verkocht worden, eettenten waar de kok een vuile vieze lap gebruikt om haar handen mee af te vegen, kruisbesmetting omdat men niet te vaak de afwas wilt doen, vlees dat op de vloer valt en in de pan wordt gesmeten in plaats van in de vuilnisbak... wonderbaarlijk wat een verborgen camera allemaal niet filmen kan. Mijn grootouders zaliger waren traiteur en wat mijn moeder zich vooral herinnert was de voortdurende afwas en schoonmaak. Een hoteleigenaar waar ze mee bevriend is is een echte "freak" wat hygiëne betreft, zijn hotel moet niet alleen blinken maar ook zo volledig mogelijk zuiver zijn, met dagelijkse was van al het linnen (bed, tafel, keuken) en het dagelijks schrobben van de keuken (die alleen voor het onbijt dient). Alleen het beste zeep en de beste schoonmaakproducten. Hij steekt er enorm veel geld in.

Voor een goede hygiëne is veel werk en geld nodig. Misschien wringt daar het schoentje ?
Oud 11 september 2003, 13:54   #29
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Babeth, die Vilvoordse Chinees, is toch niet dat groot spel aan't rond punt waar 't paard van Rik Poot staat ( wa nen uitleg als ge de straatnamen niet kent ) want daar ben ik enkele maanden geleden gaan eten & vond het gene vette.
Oud 11 september 2003, 16:42   #30
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik beperk mij tot een zak sla, een zak tomaten en een zak spinazie die in mijn frigo staan, met een vinaigrette prepare uit de fles. Ge kunt daar tonijn, kip en steak mee eten, of zelfs een portabello champignon, zodat uw maaltijd gevarieerd blijft. Voor de rest hebben we outback steakhouse en Gecko's die allebei voor een schappelijk prijsje goede maaltijden aanbieden. (tussen de $5 en $20)
Oud 11 september 2003, 16:52   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
......een vinaigrette prepare uit de fles.......
Over de plas is het aanbod van vinaigrettes in flesjes gewoonweg overdonderend.
Tot zelfs bereidingen met brokjes kaas in!

Citaat:
Voor de rest hebben we outback steakhouse en Gecko's die allebei voor een schappelijk prijsje goede maaltijden aanbieden. (tussen de $5 en $20)
Fooi inbegrepen?
En écht smakelijk?
Oud 11 september 2003, 18:16   #32
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Babeth, die Vilvoordse Chinees, is toch niet dat groot spel aan't rond punt waar 't paard van Rik Poot staat ( wa nen uitleg als ge de straatnamen niet kent ) want daar ben ik enkele maanden geleden gaan eten & vond het gene vette.
De "Hong Kong" ? Nee, daar is het echt niet goed, junkfood tot en met en het lijkt er wel een lopende band. Je moet de kleinere en gezelligere "Phoenix Garden" nemen op de weg naar Brussel (zelfde straatkant als die waar de "Hong Kong" op zit), daar is het eten lekkerder en betaalbaarder, de gastvrouw supervriendelijk, het interieur smaakvoller ingericht (en omdat wij graag lezen onder het eten draaien ze speciaal voor ons in "onze vaste hoek" een paar extra lampen aan) en alhoewel het niet op het menu staat wil de kok op aanvraag wel eens vegetarisch koken ook.

Ik kan je zo een hele uitleg geven over de gastronomische geneugten in Vilvoorde: van Paardenbiefstuk tot Döner Kebap, Moussaka tot Eend Met Groene Kerrie...
Oud 11 september 2003, 18:51   #33
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
......een vinaigrette prepare uit de fles.......
Over de plas is het aanbod van vinaigrettes in flesjes gewoonweg overdonderend.
Tot zelfs bereidingen met brokjes kaas in!

Citaat:
Voor de rest hebben we outback steakhouse en Gecko's die allebei voor een schappelijk prijsje goede maaltijden aanbieden. (tussen de $5 en $20)
Fooi inbegrepen?
En écht smakelijk?
Kijk het gerust eens na hoor Staaf:
http://www.outbacksteakhouse.com/men...erfriendly.asp

Ge kunt anders ook een stukje lokale keuken gaan eten in een bordeel dat nog rechtstaat uit de cowboytijden:
http://www.originalbluegrass.com/DesertInn/

Een selectie van authentieke keuken:
Turtle, Gator, Frogs, Gatorburgers, Juicy Hamburgers, Hot Roast Beef/Pork, Real Mashed Potatoes, Onion Rings, Chili Biscuits & Sausage Gravy, Homestyle Pies Bar and Package
Oud 11 september 2003, 20:04   #34
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

TomB, mis je eigenlijk het Belgische bier niet ? In de juiste glazen, vers van de tap, met een rijkelijke schuimkraag ?
Toen ik in Ierland woonde, ging ik altijd als ik heimwee had naar de Off License om belgisch biertje.....en smaken dat het deed (en doet)

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2003, 20:56   #35
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen prijzen.
Ik smaak ook niks.

Citaat:
Ge kunt anders ook een stukje lokale keuken gaan eten in een bordeel dat nog rechtstaat uit de cowboytijden:
Tropisch vlees zegt me niet zoveel, hoewel ik (liefst op recommandatie) alles wil proeven.

PS
Ben je zeker dat er geen aparte kamertjes meer zijn, waar eventueel jouw vlees kan geproefd worden?
Oud 12 september 2003, 06:29   #36
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
TomB, mis je eigenlijk het Belgische bier niet ? In de juiste glazen, vers van de tap, met een rijkelijke schuimkraag ?
Toen ik in Ierland woonde, ging ik altijd als ik heimwee had naar de Off License om belgisch biertje.....en smaken dat het deed (en doet)
Hier zijn een aantal bars waar ze Belgisch bier op tap hebben, alsook een aantal bars waar je Belgische specialiteitenbieren kan kopen uit het flesje. Ik heb daar af en toe wat plezier mee omdat het alcoholgehalte van het Belgische bier hoger ligt als van het Amerikaanse. Ik zou Belgisch bier niet missen moest het er niet zijn.
Oud 12 september 2003, 06:31   #37
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Geen prijzen.
Ik smaak ook niks.

Citaat:
Tropisch vlees zegt me niet zoveel, hoewel ik (liefst op recommandatie) alles wil proeven.

PS
Ben je zeker dat er geen aparte kamertjes meer zijn, waar eventueel jouw vlees kan geproefd worden?
Grilled chicken breast and bacon smothered in mushrooms, melted Monterey Jack and Cheddar cheeses, with honey mustard sauce. Served with Aussie chips

Dat kan je je toch levendig voorstellen?

Gator is best wel goed vlees, een beetje tussen vis en kip in. Zeer goed geglazeerd op de grill met gestoomde tropische groentjes en een licht californisch fruitwijntje.
Oud 12 september 2003, 06:56   #38
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

helaas niet aan Belgische prijzen vrees ik.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2003, 07:18   #39
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
helaas niet aan Belgische prijzen vrees ik.
De prijzen zijn vergelijkbaar. Voor een goede 20 Euro heb je zowat de duurste maaltijd binnen van de twee restaurants die ik vermeldde. De wijn...ja...daar kan je zover in gaan als je wilt.
Oud 12 september 2003, 10:13   #40
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
De "Hong Kong" ? Nee, daar is het echt niet goed, junkfood tot en met en het lijkt er wel een lopende band. Je moet de kleinere en gezelligere "Phoenix Garden" nemen op de weg naar Brussel (zelfde straatkant als die waar de "Hong Kong" op zit), daar is het eten lekkerder en betaalbaarder, de gastvrouw supervriendelijk, het interieur smaakvoller ingericht (en omdat wij graag lezen onder het eten draaien ze speciaal voor ons in "onze vaste hoek" een paar extra lampen aan) en alhoewel het niet op het menu staat wil de kok op aanvraag wel eens vegetarisch koken ook.

Ik kan je zo een hele uitleg geven over de gastronomische geneugten in Vilvoorde: van Paardenbiefstuk tot Döner Kebap, Moussaka tot Eend Met Groene Kerrie...
Ja, den beroemde ende beruchten paardenbiefstuk...in een authentiek decor...wel prijzig maar OOoooh zo lekker, kan wel nie op de naam komen.
Maar, als je wil pm me dan gerust die verschillende adresjes door...Vilvoorde is toch vlakbij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be