![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorlopig ben ik in jouw ogen geklasseerd als gepensioneerde dope-gebruiker. Schrijf ik onsamenhangende, halve waarheden? Ik spreek uit ondervinding! Jij nam blijkbaar nog nooit een dunschiller of groentemes ter hand, dus de sensaties die dat teweegbrengt daar heb jij duidelijk geen weet van. Hoe durf je aldus een expert terzake tegenspreken? D�*t is pas een aanwijsbaar neveneffect van cocaïne, XTC of speed!
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik weet gewoon dat de geestesgesteldheid waarin een kunstenaar zich bevindt, midden zijn creatieve proces, op andere manieren kan bereikt worden, i.c. met op het eerste zicht doodgewone, saaie, alledaagse bezigheden zoals champignons in plakjes snijden of garnalen pellen! [size=6]Twee creaties, één geestesgesteldheid:[/size] ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De schuld voor al die wantoestanden in de voedselsector ligt toch wel een deel bij de consument zelf. Onze eetgewoontes vragen er gewoon om om van die schandalige praktijken uit te voeren. Mensen denken geen twee keer na wanneer ze hun winkelkarretjes vullen in de supermarkt. Massaconsumptie leidt tot massaproductie en massaproductie moet zo snel en goedkoop mogelijk kunnen gebeuren. Deze voedselcultuur is gewoon dagelijkse kost van de grote veebedrijven tot de plaatselijke broodjeszaak.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg de schijterij van deze discussie.
pita- en shoarma en consoorten zijn meestal van bedenkelijke kwaliteit met enkele uitzonderingen. Als je goeie wil eten ga dan naar Turkije, Griekenland of Egypte, en eet thuis, met uitzondering van nu en dan eens lekker te gaan eten in een restaurant. Aziatische restaurants in Brussel zijn trouwens niet veel duurder dan shoarma of pita en oneindig veel lekkerder en gezonder. Eten klaarmaken kost niet veel tijd, maak grote hoeveelheden wanneer je eens goesting hebt en steek de overschot in de vriezer. op korte tijd en met weinig moeite kun je thuis schitterende gerechten maken waar je op restaurant een fortuin voor uitgeeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Enfin, 't is mijn hobby... ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben jullie geen ander onderwerp? Telkens ik deze topic opendoe krijg ik honger...
![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben verplicht om zo snel mogelijk een maal te bereiden omdat ik het uithoudingsvermogen niet meer heb om langer dan een half uur aan het aanrecht (voorbereiding) en het fornuis (bereiding) te staan. Omdat ik nu vanwege mijn ziekte thuis zit en wel elke dag een wandeling moet maken om fysiek niet te erg achteruit te gaan ga ik regelmatig verse groenten halen. Mijn huidige wokpan is al de derde in 8 jaar tijd en weer dringend aan vervanging toe want ik vind wokken nu eenmaal gemakkelijk, snel en goed voor de groenten. Wat pasta erbij en we hebben een lekkere voedzame maaltijd.
Toen ik nog werkte was dat moeilijker... snel iets uit blik in de magnetron voorgaren en dan verder afbakken. Tijdens het weekend maaltijden koken en invriezen voor de week. Maar toen kon ik mij financieel ook niet veroorloven om zelfs maar een pak friet te halen. Sinds ik met Maddox samenleef gaan we wel vaker op restaurant. Niet zomaar een fastfoodgruweltent maar een echt restaurant en hoogstens eens een keertje een uitstapje naar een frietkot van wie we weten dat ze heel goed is. We kunnen het ons veroorloven omdat we geen kinderen hebben. In Vilvoorde is er een Chinees restaurant die ons ondertussen heel goed kent, en zijn er enkele Griekse restaurants die ons ook al over de vloer hebben gehad. Maddox's lievelingskostje is gegrillde feta met honing... en ik bega een misdaad naar keuze voor een echte Peking-eend. De fastfoodcultuur kan ons niet echt bekoren. We maken wel een uitzondering voor de PizzaHut maar we plunderen daar wel grondig de "saladbar". Ik weet dat er in veel voedselzaken dingen misgaan op hygiënisch vlak, enkele maanden geleden was er trouwens een goede reeks programma's over op de BBC, die echt shockerend waren en mij flink aan het nadenken hebben gezet. Kippeborstfilet wordt vermengd met "proteïnen van dierlijke herkomst" zonder vermelding van welke dieren maar wel met het halal-keurmerk, ze worden ingespoten met water omdat ze per gewicht verkocht worden, eettenten waar de kok een vuile vieze lap gebruikt om haar handen mee af te vegen, kruisbesmetting omdat men niet te vaak de afwas wilt doen, vlees dat op de vloer valt en in de pan wordt gesmeten in plaats van in de vuilnisbak... wonderbaarlijk wat een verborgen camera allemaal niet filmen kan. Mijn grootouders zaliger waren traiteur en wat mijn moeder zich vooral herinnert was de voortdurende afwas en schoonmaak. Een hoteleigenaar waar ze mee bevriend is is een echte "freak" wat hygiëne betreft, zijn hotel moet niet alleen blinken maar ook zo volledig mogelijk zuiver zijn, met dagelijkse was van al het linnen (bed, tafel, keuken) en het dagelijks schrobben van de keuken (die alleen voor het onbijt dient). Alleen het beste zeep en de beste schoonmaakproducten. Hij steekt er enorm veel geld in. Voor een goede hygiëne is veel werk en geld nodig. Misschien wringt daar het schoentje ?
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Babeth, die Vilvoordse Chinees, is toch niet dat groot spel aan't rond punt waar 't paard van Rik Poot staat ( wa nen uitleg als ge de straatnamen niet kent
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Ik beperk mij tot een zak sla, een zak tomaten en een zak spinazie die in mijn frigo staan, met een vinaigrette prepare uit de fles. Ge kunt daar tonijn, kip en steak mee eten, of zelfs een portabello champignon, zodat uw maaltijd gevarieerd blijft. Voor de rest hebben we outback steakhouse en Gecko's die allebei voor een schappelijk prijsje goede maaltijden aanbieden. (tussen de $5 en $20)
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot zelfs bereidingen met brokjes kaas in! Citaat:
En écht smakelijk?
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik kan je zo een hele uitleg geven over de gastronomische geneugten in Vilvoorde: van Paardenbiefstuk tot Döner Kebap, Moussaka tot Eend Met Groene Kerrie...
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
![]() Citaat:
http://www.outbacksteakhouse.com/men...erfriendly.asp Ge kunt anders ook een stukje lokale keuken gaan eten in een bordeel dat nog rechtstaat uit de cowboytijden: http://www.originalbluegrass.com/DesertInn/ Een selectie van authentieke keuken: Turtle, Gator, Frogs, Gatorburgers, Juicy Hamburgers, Hot Roast Beef/Pork, Real Mashed Potatoes, Onion Rings, Chili Biscuits & Sausage Gravy, Homestyle Pies Bar and Package
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() TomB, mis je eigenlijk het Belgische bier niet ? In de juiste glazen, vers van de tap, met een rijkelijke schuimkraag ?
Toen ik in Ierland woonde, ging ik altijd als ik heimwee had naar de Off License om belgisch biertje.....en smaken dat het deed (en doet)
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik smaak ook niks. ![]() Citaat:
PS Ben je zeker dat er geen aparte kamertjes meer zijn, waar eventueel jouw vlees kan geproefd worden? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
![]() Citaat:
Dat kan je je toch levendig voorstellen? Gator is best wel goed vlees, een beetje tussen vis en kip in. Zeer goed geglazeerd op de grill met gestoomde tropische groentjes en een licht californisch fruitwijntje.
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() helaas niet aan Belgische prijzen vrees ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar, als je wil pm me dan gerust die verschillende adresjes door...Vilvoorde is toch vlakbij. ![]() |
||
![]() |
![]() |