![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
|
theo1610 wrote:
> On Mon, 10 Jul 2006 13:26:20 +0200, Li Kwan <@> wrote: > >> theo1610 wrote: >>> On Mon, 10 Jul 2006 13:01:54 +0200, Li Kwan <@> wrote: >>> >>>> theo1610 wrote: >>>>> On Mon, 10 Jul 2006 12:26:17 +0200, Li Kwan <@> wrote: >>>>> >>>>>> theo1610 wrote: >>>>>> >>>>>>>> Dalrymple: "Zowel verslaafden als hun behandelaars hebben belang bij de >>>>>>>> opvatting dat verslaving een ziekte is. Junkies geven de schuld graag aan >>>>>>>> een ander, en therapeuten leven van de idee dat verslaving een ziekte is. En >>>>>>>> tenslotte zijn wij als maatschappij altijd op zoek naar een groep >>>>>>>> slachtoffers met wie we nobel, dat wil zeggen: opvallend, medelijden kunnen >>>>>>>> hebben." >>>>>>> Of die we, zoals hier weer blijkt, lekker in elkaar kunnen trappen. >>>>>>> >>>>>> Theo van Beuningen heeft zelf een reputatie hoog te houden wat betreft het >>>>>> aanschoppen tegen andere bevolkingsgroepen, maar nu zijn soort mensen aan de >>>>>> beurt is gaat hij ineens zielig lopen doen. >>>>>> >>>>>> Jankerd! >>>>> Je lult uit je nek, schijtluis. >>>> De waarheid is te hard voor je junkie? >>> Ik ga niet anoniem door het leven, >> Je verwart hier leven met usenet. > > Het leven bestaat uit vele facetten: > O.a. kroeg, sportclub, usenet, werk en kerk. > >> Maar bij jou zal dat wel op hetzelfde neer komen. > > Ja, alles samen is mijn leven. > >>> dus wat denk je zelf, >> Ik denk dat Dalrymple het bij het juiste eind heeft: >> >> "Junkies geven de schuld graag aan een ander" > > Om anderen graag de schuld te geven > hoef je echt geen junkie te zijn, wijsneus. Klopt. Zo zijn ook bijvoorbeeld niet alle Antillianen crimineel, sterker nog de meeste Antillianen zijn helemaal niet crimineel (dit in tegenstelling tot junkies overigens), maar kennelijk is dat geen beletsel voor jou om bij de eerste de beste Antilliaan die bij jou in de buurt komt wonen een brandende fles benzine naar binnen te gooien. Maar nu het over het maatschappelijke probleem van de junkies gaat verwacht meneer ineens genuanceerde standpunten van anderen, en begint gelijk te piepen over "lekker in elkaar kunnen trappen". Jankerd! > Hoe oud ben jij btw, 11 jaar of zoiets? Ik ben oud en wijs genoeg om te weten dat langdurig drugsgebruik buitengewoon schadelijk kan zijn voor de geestelijke gezondheid, en jij bewijst dat hier iedere dag. |
|
|
#22 |
|
|
On Tue, 11 Jul 2006 12:23:04 +0200, Li Kwan <@> wrote:
>theo1610 wrote: >> On Mon, 10 Jul 2006 13:26:20 +0200, Li Kwan <@> wrote: >> >>> theo1610 wrote: >>>> On Mon, 10 Jul 2006 13:01:54 +0200, Li Kwan <@> wrote: >>>> >>>>> theo1610 wrote: >>>>>> On Mon, 10 Jul 2006 12:26:17 +0200, Li Kwan <@> wrote: >>>>>> >>>>>>> theo1610 wrote: >>>>>>> >>>>>>>>> Dalrymple: "Zowel verslaafden als hun behandelaars hebben belang bij de >>>>>>>>> opvatting dat verslaving een ziekte is. Junkies geven de schuld graag aan >>>>>>>>> een ander, en therapeuten leven van de idee dat verslaving een ziekte is. En >>>>>>>>> tenslotte zijn wij als maatschappij altijd op zoek naar een groep >>>>>>>>> slachtoffers met wie we nobel, dat wil zeggen: opvallend, medelijden kunnen >>>>>>>>> hebben." >>>>>>>> Of die we, zoals hier weer blijkt, lekker in elkaar kunnen trappen. >>>>>>>> >>>>>>> Theo van Beuningen heeft zelf een reputatie hoog te houden wat betreft het >>>>>>> aanschoppen tegen andere bevolkingsgroepen, maar nu zijn soort mensen aan de >>>>>>> beurt is gaat hij ineens zielig lopen doen. >>>>>>> >>>>>>> Jankerd! >>>>>> Je lult uit je nek, schijtluis. >>>>> De waarheid is te hard voor je junkie? >>>> Ik ga niet anoniem door het leven, >>> Je verwart hier leven met usenet. >> >> Het leven bestaat uit vele facetten: >> O.a. kroeg, sportclub, usenet, werk en kerk. >> >>> Maar bij jou zal dat wel op hetzelfde neer komen. >> >> Ja, alles samen is mijn leven. >> >>>> dus wat denk je zelf, >>> Ik denk dat Dalrymple het bij het juiste eind heeft: >>> >>> "Junkies geven de schuld graag aan een ander" >> >> Om anderen graag de schuld te geven >> hoef je echt geen junkie te zijn, wijsneus. > >Klopt. Zo zijn ook bijvoorbeeld niet alle Antillianen crimineel, >sterker nog de meeste Antillianen zijn helemaal niet crimineel >(dit in tegenstelling tot junkies overigens), maar kennelijk is >dat geen beletsel voor jou om bij de eerste de beste Antilliaan >die bij jou in de buurt komt wonen een brandende fles benzine >naar binnen te gooien. Ach zo, maar dan ben je toch niet helemaal goed geinformeerd. Dat ging namelijk over Antillianen die het leven van hun buren liepen te verzieken en ook niet van plan waren daar mee te stoppen. >Maar nu het over het maatschappelijke probleem van de junkies gaat >verwacht meneer ineens genuanceerde standpunten van anderen, en >begint gelijk te piepen over "lekker in elkaar kunnen trappen". Ook in dit geval heb je de clou gemist. Het ging om de behoefte om bepaalde mensen als 'slachtoffers' te zien -->helpen. En een andere behoefte om bepaalde mensen als 'daders' te zien -->stenigen. >Jankerd! Wind je niet zo op aub. >> Hoe oud ben jij btw, 11 jaar of zoiets? > >Ik ben oud en wijs genoeg om te weten dat langdurig drugsgebruik >buitengewoon schadelijk kan zijn voor de geestelijke gezondheid, >en jij bewijst dat hier iedere dag. En jouw behoefte is mij te zien als slachtoffer of toch liever als iets anders...? -- Alle bee{s}tjes helpen. "Lievebeheersbeestjes" |