Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2003, 12:01   #21
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

ik weet niet, belgen zijn ook bekend als plantrekkers, hé. trouwens, van de paar die ik ken, leren er ook een aantal zeer slecht Nederlands, hoor. En ik heb er weinig problemen mee om met hen te communiceren, in het Engels, of het Frans.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 14:20   #22
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

K heb in Mechelen op school gezeten ( secundair), verdergestudeert in Bxl & op kot gezeten & werk nu in A'pen. Heb ondertussen redelijk wat allochtone collega's gehad & mijn ervaring is dat er bitter weinig verschil is. Allen worden ze wel regelmatig geconfronteerd met racisme (niet weinig vermomd als de arm der wet). De één reageert daar gelaten op, de ander eerder agressief. De meesten die ik ken zijn wel erg trots, maar ik ken ook een redelijk aantal Portugezen en die zijn stukken chauvinistischer dan Marokanen of Turken.

Enfin, da zijn gewone mensen waar er ook enkelen tussen zitten die in hun jeugdige jaren graag baldadigheden uithalen. Maar welk dorp heeft niet zijn eigen boefjes of bende'ken
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 17:25   #23
groentje
Minister-President

Standaard

Inderdaad, hier in de streek is het ook altijd 'badderinghe' op een fuif van de KSA of de Chiro, en dat zijn dan eens geen Marokkaantjes of Turken.
Oud 8 september 2003, 18:11   #24
Nom@d
Lokaal Raadslid

Standaard

ik ken een paar marokkanen in holland waar ik mijne wiet ga halen en ik moet zeggen het zijn toffe mensen want ik heb altijd goede kwaliteit gekregen .
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 20:10   #25
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Ik woon in een straat waar je de "Vlamingen" bijna letterlijk op de vingers van 1 hand kunt tellen. De rest is Marokkaans, Albanees/Macedonisch, Spaans en Portugees. Er zijn wel degelijk "probleemjongeren" en ook "brave jongens". Maar als ik tijdens mijn studentenjaren van tram moest wisselen in Schaarbeek (om de "23" naar de VUB te nemen) dan moest ik altijd op mijn hoede zijn voor jongeren die een bepaalde taal spraken en die heel gevaarlijk waren.
Niemand kan mij beschuldigen van raciste te zijn, omdat ik doorgaans zeer pragmatisch en realistisch ben over wat ik allemaal al meegemaakt heb en rustig kan stellen dan een in proportie bekeken groter deel van de Marokkaanse jongeren dan anderen zichtbaar crimineel bezig zijn of waren in Brussel en zekere randgemeenten.
Het waren altijd dezelfden die je bezig zag, het zijn nog steeds dezelfden waar je voor moet oppassen. Onveiligheidsgevoel ? Pfuh...
Oud 8 september 2003, 21:45   #26
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Musti, ge zijt precies terug in uw schulp gekropen hé?
Komaan jong, kom eens af met redeneringen en argumentaties...

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 10:47   #27
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nom@d
ik ken een paar marokkanen in holland waar ik mijne wiet ga halen en ik moet zeggen het zijn toffe mensen want ik heb altijd goede kwaliteit gekregen .

Mooi voorbeeldje van marokaanse vrienden

Soit ik heb een paar marokaanse collega's en op het werk zijn die best wel OK(y),deze zijn tenminste een voorbeeld van hoe het moet in kwestie van gedrag en respect tegenover de mensen.

Terwijl dat er soortgenoten zijn die dit niet zijn.
Oud 9 september 2003, 13:21   #28
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Ik woon in een straat waar je de "Vlamingen" bijna letterlijk op de vingers van 1 hand kunt tellen. De rest is Marokkaans, Albanees/Macedonisch, Spaans en Portugees. Er zijn wel degelijk "probleemjongeren" en ook "brave jongens". Maar als ik tijdens mijn studentenjaren van tram moest wisselen in Schaarbeek (om de "23" naar de VUB te nemen) dan moest ik altijd op mijn hoede zijn voor jongeren die een bepaalde taal spraken en die heel gevaarlijk waren.
Niemand kan mij beschuldigen van raciste te zijn, omdat ik doorgaans zeer pragmatisch en realistisch ben over wat ik allemaal al meegemaakt heb en rustig kan stellen dan een in proportie bekeken groter deel van de Marokkaanse jongeren dan anderen zichtbaar crimineel bezig zijn of waren in Brussel en zekere randgemeenten.
Het waren altijd dezelfden die je bezig zag, het zijn nog steeds dezelfden waar je voor moet oppassen. Onveiligheidsgevoel ? Pfuh...

Citaat:
Ik woon in een straat waar je de "Vlamingen" bijna letterlijk op de vingers van 1 hand kunt tellen. De rest is Marokkaans, Albanees/Macedonisch, Spaans en Portugees. Er zijn wel degelijk "probleemjongeren" en ook "brave jongens".
Maar je spreekt wel het meest over de probleemjongens", en dan vooral als ze een kleurtje hebben: een zatte student met zijn *** uit zijn broek die zijn poten niet kan thuis houden is normaal, als 't een Vlaming is, dan lach je ermee, al apprecieer je 't niet.(neem ik toch aan)
Maar als enkele jongens met andere huiskleur wat "rondhangen", DAN moet je ineens op je hoede zijn,want bruin is gevaar en onveiligheidsgevoel....
Babeth schreef ook (07/08/03):

Citaat:
Heu , ik ben wel geen militant van het Vlaams Blok hoor. Ik ben er ooit eens een jaartje of twee lid van geweest, maar nooit militant van geworden.
En die partij is voor mij een politieke partij zoals de anderen: evenveel gesjoemel, evenveel vriendjespolitiek, etcetera...
Babeth schreef ook (13/08/03):
Citaat:
niet onmiddellijk jezelf gaat verliezen in neo-semi-bijna-anarchistische platitudes.
die Babeth toch....

[/quote]
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 13:22   #29
filosoof
Banneling

Standaard

nog altijd uploadprobleem: 2x geplaatst=KNIP
Oud 9 september 2003, 13:22   #30
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Ik woon in een straat waar je de "Vlamingen" bijna letterlijk op de vingers van 1 hand kunt tellen. De rest is Marokkaans, Albanees/Macedonisch, Spaans en Portugees. Er zijn wel degelijk "probleemjongeren" en ook "brave jongens".
Maar je spreekt wel het meest over de probleemjongens", en dan vooral als ze een kleurtje hebben: een zatte student met zijn *** uit zijn broek die zijn poten niet kan thuis houden is normaal, als 't een Vlaming is, dan lach je ermee, al apprecieer je 't niet.(neem ik toch aan)
Maar als enkele jongens met andere huidskleur wat "rondhangen", DAN moet je ineens op je hoede zijn,want bruin is gevaar en onveiligheidsgevoel....

Babeth schreef ook (07/08/03):

Citaat:
Heu , ik ben wel geen militant van het Vlaams Blok hoor. Ik ben er ooit eens een jaartje of twee lid van geweest, maar nooit militant van geworden.
En die partij is voor mij een politieke partij zoals de anderen: evenveel gesjoemel, evenveel vriendjespolitiek, etcetera...
Babeth schreef ook (13/08/03):
Citaat:
niet onmiddellijk jezelf gaat verliezen in neo-semi-bijna-anarchistische platitudes.
die Babeth toch....

[/quote]
Oud 9 september 2003, 15:16   #31
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Ah, maar ik heb niet geschreven welke kleur de "probleemjongeren" en "brave jongens" in mijn straat hebben...
Zatte studenten heb ik genoeg gekend, en er was voor zover ik weet geen enkele die mij of mijn medestudentes lastig viel.

Ik vraag mij trouwens af waarom je die twee andere en oudere citaten van mij bovenhaalt. Mooi uit de context gerukt, dat wel.
Oud 9 september 2003, 16:52   #32
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, maar ik heb niet geschreven welke kleur de "probleemjongeren" en "brave jongens" in mijn straat hebben...
Zatte studenten heb ik genoeg gekend, en er was voor zover ik weet geen enkele die mij of mijn medestudentes lastig viel.

Ik vraag mij trouwens af waarom je die twee andere en oudere citaten van mij bovenhaalt. Mooi uit de context gerukt, dat wel.
niet zo veel...
Oud 9 september 2003, 17:20   #33
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een migrant, ik heb migrantenvrienden, ik heb er in het verleden voor gewerkt en ik stel er nu zelf een paar tewerk. Ik heb buiten een aantal cultuurtrekjes altijd in alle rassen en afkomsten toffe mensen en onozelaars gevonden.
Oud 9 september 2003, 17:37   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Filosoof moet zijn vrienden beter kiezen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 18:01   #35
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik ben een migrant, ik heb migrantenvrienden, ik heb er in het verleden voor gewerkt en ik stel er nu zelf een paar tewerk. Ik heb buiten een aantal cultuurtrekjes altijd in alle rassen en afkomsten toffe mensen en onozelaars gevonden.
Volledig mee eens. Alle racistische navelstaarders zouden zelf eens minimum een jaartje immigreren, kwestie van hun empathisch vermogen te ontwikkelen (of beter: cultiveren )

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 18:23   #36
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Ik woon in een stad met relatief weinig allochtonen (als je dat asielcentrum niet meerekent, tenminste), maar in een straat waar ze vele allochtonen hebben samen gepropt in veel te krappe OCMW-kotten (u kent ze wel: met z'n tienen in een klein huisje, ieder z'n aparte kamer, met gemeenschappelijke badkamer en keuken) of krotterige huurwoningen.
We hebben hier een beetje van alles: vlaams, roemeens, pools, chinees, marokkaans, libanees, pakistaans,....

De politie komt hier iedere dag wel één of ander probleem oplossen. Vreemd genoeg nog nooit met allochtonen, wel met de vlaamse bewoners, gaande van kleine zaken (drugdealen, vandalisme door kinderen en jongeren, nachtlawaai,....) tot drastische zaken als steekpartijen en verkrachtingen. Meestal wel kleine zaken.
Het valt me op dat de allochtonen in de straat, van welke oorsprong ooit, elkaar veel meer opzoeken dan de autochtonen. Angst? Ik weet het niet, 't zijn in ieder geval heel vriendelijke mensen, en in het jaar dat ik hier woon, heb ik al een aantal hechte vriendschappen kunnen opbouwen met moslims.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 19:04   #37
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Vriendelijker dan het Marokkaanse verkoopstertje bij mijn warme bakker is moeilijk te vinden... een mens zou er enkel voor haar glimlach en prachtige zwarte ogen twee keer koeken halen
Oud 9 september 2003, 20:00   #38
groentje
Minister-President

Standaard

Thuis kom ik amper mensen van vreemde origine mee, tenzij je een andere provincie meerekent... In Leuven zijn het vooral Aziatische studenten, dus veel kans tot contact met migranten heb ik niet. Alleen voor een kebab ben je bijna altijd bij een Turk of Koerd, de zeldzame Egyptenaar niet meegerekend.
Oud 9 september 2003, 20:06   #39
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
In Leuven zijn het vooral Aziatische studenten, dus veel kans tot contact met migranten heb ik niet.
Tip: ga eens wandelen achter het station en in Leuven-stad buiten het strikte centrum.
Oud 9 september 2003, 21:51   #40
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Wel Musti, nog altijd niet bekomen ?
Ouinik ya chouia ? Limada inta mazaal gheir maoudjoud?
Niet al te sportief van je hé.

Kleine anecdote : ik sta te wachten om in te stappen in de vlieger om naar België te komen en net voor me in de rij staan 2 toffe allochtone (voor hier dan toch) jonge gasten samen in het Arabisch te praten over hoe racistisch en onverdraagzaam die Belgen toch wel zijn, hoe "hoerig" de meisjes hier enz... Ik onderbreek hen vriendelijk, ook in 't Arabisch, en zeg hen dat ze nu aan "t veralgemenen zijn, dat ik niet racistisch ben, niet onverdraagzaam en zeker geen hoer... Na hun eerste verbazing hebben we dan toch een fijn gesprek gehad, weer nader tot elkaar die culturen mag ik hopen. Ik hou van de Arabische cultuur, maar ik verafschuw de islam, dat zijn dus twee aparte dingen en het zou goed zijn moest iedereen die twee uit elkaar kunnen houden!

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be