![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() ik weet niet, belgen zijn ook bekend als plantrekkers, hé. trouwens, van de paar die ik ken, leren er ook een aantal zeer slecht Nederlands, hoor. En ik heb er weinig problemen mee om met hen te communiceren, in het Engels, of het Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() K heb in Mechelen op school gezeten ( secundair), verdergestudeert in Bxl & op kot gezeten & werk nu in A'pen. Heb ondertussen redelijk wat allochtone collega's gehad & mijn ervaring is dat er bitter weinig verschil is. Allen worden ze wel regelmatig geconfronteerd met racisme (niet weinig vermomd als de arm der wet). De één reageert daar gelaten op, de ander eerder agressief. De meesten die ik ken zijn wel erg trots, maar ik ken ook een redelijk aantal Portugezen en die zijn stukken chauvinistischer dan Marokanen of Turken.
Enfin, da zijn gewone mensen waar er ook enkelen tussen zitten die in hun jeugdige jaren graag baldadigheden uithalen. Maar welk dorp heeft niet zijn eigen boefjes of bende'ken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, hier in de streek is het ook altijd 'badderinghe' op een fuif van de KSA of de Chiro, en dat zijn dan eens geen Marokkaantjes of Turken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ik ken een paar marokkanen in holland waar ik mijne wiet ga halen en ik moet zeggen het zijn toffe mensen want ik heb altijd goede kwaliteit gekregen .
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Ik woon in een straat waar je de "Vlamingen" bijna letterlijk op de vingers van 1 hand kunt tellen. De rest is Marokkaans, Albanees/Macedonisch, Spaans en Portugees. Er zijn wel degelijk "probleemjongeren" en ook "brave jongens". Maar als ik tijdens mijn studentenjaren van tram moest wisselen in Schaarbeek (om de "23" naar de VUB te nemen) dan moest ik altijd op mijn hoede zijn voor jongeren die een bepaalde taal spraken en die heel gevaarlijk waren.
Niemand kan mij beschuldigen van raciste te zijn, omdat ik doorgaans zeer pragmatisch en realistisch ben over wat ik allemaal al meegemaakt heb en rustig kan stellen dan een in proportie bekeken groter deel van de Marokkaanse jongeren dan anderen zichtbaar crimineel bezig zijn of waren in Brussel en zekere randgemeenten. Het waren altijd dezelfden die je bezig zag, het zijn nog steeds dezelfden waar je voor moet oppassen. Onveiligheidsgevoel ? Pfuh...
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Musti, ge zijt precies terug in uw schulp gekropen hé?
Komaan jong, kom eens af met redeneringen en argumentaties... Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Mooi voorbeeldje van marokaanse vrienden ![]() Soit ik heb een paar marokaanse collega's en op het werk zijn die best wel OK(y),deze zijn tenminste een voorbeeld van hoe het moet in kwestie van gedrag en respect tegenover de mensen. Terwijl dat er soortgenoten zijn die dit niet zijn.
![]() |
![]() |
#28 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als enkele jongens met andere huiskleur wat "rondhangen", DAN moet je ineens op je hoede zijn,want bruin is gevaar en onveiligheidsgevoel.... Babeth schreef ook (07/08/03): Citaat:
Babeth schreef ook (13/08/03): Citaat:
![]() [/quote] |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() nog altijd uploadprobleem: 2x geplaatst=KNIP
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als enkele jongens met andere huidskleur wat "rondhangen", DAN moet je ineens op je hoede zijn,want bruin is gevaar en onveiligheidsgevoel.... Babeth schreef ook (07/08/03): Citaat:
Babeth schreef ook (13/08/03): Citaat:
![]() [/quote] |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Ah, maar ik heb niet geschreven welke kleur de "probleemjongeren" en "brave jongens" in mijn straat hebben...
Zatte studenten heb ik genoeg gekend, en er was voor zover ik weet geen enkele die mij of mijn medestudentes lastig viel. Ik vraag mij trouwens af waarom je die twee andere en oudere citaten van mij bovenhaalt. Mooi uit de context gerukt, dat wel.
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben een migrant, ik heb migrantenvrienden, ik heb er in het verleden voor gewerkt en ik stel er nu zelf een paar tewerk. Ik heb buiten een aantal cultuurtrekjes altijd in alle rassen en afkomsten toffe mensen en onozelaars gevonden.
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filosoof moet zijn vrienden beter kiezen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon in een stad met relatief weinig allochtonen (als je dat asielcentrum niet meerekent, tenminste), maar in een straat waar ze vele allochtonen hebben samen gepropt in veel te krappe OCMW-kotten (u kent ze wel: met z'n tienen in een klein huisje, ieder z'n aparte kamer, met gemeenschappelijke badkamer en keuken) of krotterige huurwoningen.
We hebben hier een beetje van alles: vlaams, roemeens, pools, chinees, marokkaans, libanees, pakistaans,.... De politie komt hier iedere dag wel één of ander probleem oplossen. Vreemd genoeg nog nooit met allochtonen, wel met de vlaamse bewoners, gaande van kleine zaken (drugdealen, vandalisme door kinderen en jongeren, nachtlawaai,....) tot drastische zaken als steekpartijen en verkrachtingen. Meestal wel kleine zaken. Het valt me op dat de allochtonen in de straat, van welke oorsprong ooit, elkaar veel meer opzoeken dan de autochtonen. Angst? Ik weet het niet, 't zijn in ieder geval heel vriendelijke mensen, en in het jaar dat ik hier woon, heb ik al een aantal hechte vriendschappen kunnen opbouwen met moslims. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vriendelijker dan het Marokkaanse verkoopstertje bij mijn warme bakker is moeilijk te vinden... een mens zou er enkel voor haar glimlach en prachtige zwarte ogen twee keer koeken halen
![]()
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Thuis kom ik amper mensen van vreemde origine mee, tenzij je een andere provincie meerekent... In Leuven zijn het vooral Aziatische studenten, dus veel kans tot contact met migranten heb ik niet. Alleen voor een kebab ben je bijna altijd bij een Turk of Koerd, de zeldzame Egyptenaar niet meegerekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wel Musti, nog altijd niet bekomen ?
Ouinik ya chouia ? Limada inta mazaal gheir maoudjoud? Niet al te sportief van je hé. Kleine anecdote : ik sta te wachten om in te stappen in de vlieger om naar België te komen en net voor me in de rij staan 2 toffe allochtone (voor hier dan toch) jonge gasten samen in het Arabisch te praten over hoe racistisch en onverdraagzaam die Belgen toch wel zijn, hoe "hoerig" de meisjes hier enz... Ik onderbreek hen vriendelijk, ook in 't Arabisch, en zeg hen dat ze nu aan "t veralgemenen zijn, dat ik niet racistisch ben, niet onverdraagzaam en zeker geen hoer... Na hun eerste verbazing hebben we dan toch een fijn gesprek gehad, weer nader tot elkaar die culturen mag ik hopen. Ik hou van de Arabische cultuur, maar ik verafschuw de islam, dat zijn dus twee aparte dingen en het zou goed zijn moest iedereen die twee uit elkaar kunnen houden! Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |