![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
soc.culture.belgium Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep soc.culture.belgium. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() "Dreyfus" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > (...) Je kan perfect pleiten voor strenge straffen met een groot > afschrikkingseffect, maar wat je niet kan, is voor dezelfde > overtreding een verschillende kaart trekken: geel als ze begaan is > door een blank vel, rood als ze begaan is door een iets donkerder vel. > Discriminatoir,- maar dit terzijde. Iemands nationaliteit afpakken is not done, want referend aan bekende onzalige tijden. Deze crimineeltjes ressorteren onder *onze* verantwoordelijkheid, en dienen desnoods - zoals LPB dat destijds zo frappant uitdrukte - een geweten geschopt. Ik weet dat hij dit achteraf afzwakte tot 'Wat heeft het allemaal voor zin?'. Welnu: "Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre, ni de réussir pour persévérer." u. |
![]() |
#22 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Welnu: "Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre, ni de réussir pour > persévérer." > En zijn dit clichés? Het weze alzo. De clichés van Fusti, Lucas en Visual laat ik me niet afpakken. u. |
![]() |
#23 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > De clichés van Fusti, Lucas en Visual laat ik me niet afpakken. > Om van Full nog maar te zwijgen. u. |
![]() |
#24 |
|
![]() On 29 Jun 2006 03:51:00 -0700, "J33-3" <[email protected]> wrote:
>Is het niet eerder een probleem dat er mensen zijn met een dubbele >nationaliteit? Zo krijg je mensen die overal tussenin blijven hangen. >De internationale politiek probeert dit probleem al jaren op te lossen, >maar diverse regeringen werken er niet aan mee. Geen idee. Het zal mij benieuwen hoeveel burgers wel degelijk over de dubbele nationaliteit beschikken en in hoeverre dat ze crimineel zouden zijn (geweest). Nu wordt hier wat overenweer geëmotioneerd waarbij regelmatig gesuggereerd wordt dat het om ALLE Marokkanen en Turken gaat die �*llemaal de dubbele nationaliteit zouden hebben. Met hetzelfde gebrek aan degelijk bewijsmateriaal en betrouwbare statistieken, durf ik hier stellen dat het slechts een grote minderheid is die de dubbele nationaliteit heeft. Ik daag iedereen uit om het tegendeel te bewijzen. Bovendien wordt het impact van de dubbele nationaliteit totaal verkeerd ingeschat en in een slecht daglicht geplaatst. Ik ken dozijnen joden die de dubbele nationaliteit hebben, meestal Amerikaanse of Canadese paspoorten. Zij beschouwen dat als een veilige aftocht als ooit het anti-semitisme de kop weer opsteekt, wat trouwens in vele landen al het geval is. |
![]() |
#25 |
|
![]() On Thu, 29 Jun 2006 11:34:52 +0200, Luc Van Braekel
<[email protected]> wrote: >Dreyfus wrote: > >> Voor Filip Dewinter heeft het nooit een rol gespeeld welke rden er aan >> de basis zou liggen om mensen hun nationaliteit af te nemen. >[...] >> Bovendien snap ik niet waarom iemand die hier geboren en getogen is, >> zwaarder moet gestraft worden (door deportatie naar het zgn 'land van >> origine' en het verlies van alle burgerrechten), enkel op basis van >> origine. Dat is zuivere discriminatie en racisme op zijn ergst. > >Af en toe heb je gelijk, Piano, maar je uitleg en argumentering loopt >dan toch weer mank. > Mijn argumenten staan op mijn site. Ik heb geen tijd en geen zin om hier omstandige betogen te houden wegens: niet productief en vooral door de aard van forums zoals dit waar elke zinnige discussie door onze gekende rechtsextremistische nitwits wordt weggespoeld. Als ik hier af en toe wat post is dat vooral om de aanwezigheidspolitiek van kritisch links wat te laten gelden. >De nationaliteit afnemen omwille van misdaden die niets met het >verkrijgen van die nationaliteit te maken hebben (zoals het afleggen van >valse verklaringen tijdens de naturalisatieprocedure enz.) druist >simpelweg in tegen de rechtsstaat, en ondergraaft de rechtszekerheid. > >Werd de nationaliteit voorwaardelijk toegekend? Nee? Dan kan ze ook >niet weer afgenomen worden. Zo eenvoudig is het. > Je haalt weer alles door elkaar. Het gaat hier om het zeer concrete geval van geboren en getogen Belgen waarvan hun ouders uit het buitenland stammen. Hou het even daarbij en herformuleer je mening. >Maar is de nationaliteit afnemen discriminatie en racisme? Bof, de >Belgische staat heeft na WO2 ook de nationaliteit afgenomen van sommige >collaborateurs, en zelfs vandaag nog worden sommige veroordeelden in >België voor een aantal jaren "uit hun burgerrechten ontzet", iets wat >mij ook in strijd lijkt met de mensenrechten. > >Luc Klopt, maar met dit verschil dat collaborateurs enkele jaren later, als ze dat wilden en schuld bekenden, meteen hun burgerrechten weer terug hadden. Maar belangrijker nog dat bij het de-nationaliseren van 'lastige' burgers van allochtone origine, voor het VB daar altijd een definitieve uitwijzing op volgt. Onomkeerbare strafmaatregel die èn discriminerend is tav gelijkaardige autochtone gevallen omdat ze dus zwaarder bestraft worden en dat enkel op basis van origine en/of huidskleur enz... |
![]() |
#26 |
|
![]() uncle schreef:
> De clichés van Fusti, Lucas en Visual laat ik me niet afpakken. Paris vaut bien une messe ;-) VHfc (vert. You can't mess with Paris Hilton) |
![]() |
#27 |
|
![]() On Thu, 29 Jun 2006 09:56:33 +0200, Fustigator <[email protected]>
wrote: >Ik vind dat wie persé belg wil worden om van onze betere >levensstandaard te mogen genieten (waarom komen anders allochtonen >naar hier?) dat ook waard moet zijn, en zich aan de wetten in dit land >moet houden net zoals de autochtonen. Wie het land niet waard is: >buiten! Wij moeten een ethische elite van het buitenland aantrekken >, niet het uitschot . Ik heb helemaal gene probleem met gelijk rechten èn plichten, dat is een open deur intrappen. Onze betere levensstandaard krijgen de meesten van ons zich in de schoot geworpen zonder dat ze daar ooit iets voor hebben gedaan of terug deden. Dat hebben we te danken aan onze voorouders, harde syndicale strijd, vele stakingen, har labeur en veel afzien. Ik ken persoonlijk maar weinig mensen meer die daar nog over mee kunnen spreken. Je betoog zou nog enigszins steek houden moest je daar bv aan toegevoegd hebben: ons eigen (autochtoon) uitschot schoppen we gelijk het land uit. Nu viseer je enkel die groep van kwestbaren op grond van een Bloed en Bodem politiek en het kom slechts hier op neer dat als wie hier geboren is uit Vlaamse ouders -wat er ook gebeure en welke misdaden die ook op zijn geweten heeft- heeft op grond van zijn afkomst altijd een streepje voor op al de anderen, en dat is discriminatie en tegen de mensenrechten. |
![]() |
#28 |
|
![]() On Thu, 29 Jun 2006 08:36:58 +0200, Barokino <[email protected]>
wrote: >Bovendien staat de geschiedenis bol van mensen die elders geboren zijn >maar toch werden teruggestuurd naar hun thuisland. Nederlanders uit >Indonesië, Belgen uit Kongo, Fransen uit Algerije, Potugezen uit Angola, >sudetenduitsers naar Duitsland. Ik zie niet in waarom er nu plotseling nu >weerstand is tegen een dergelijke deportatie, in het verleden was het geen >punt. Of is dat nu soms alleen maar zo omdat het Links stemvee betreft? Dat lieg je uit onwetenheid of moedwil. In het verleden was dat ook al een punt. Zelfs op dit ogenblik liggen nog veel Sudetenduisters in proces met Tsjechië om hun verloren eigendommen terug te krijgen en een aantal van hen zijn daar ook al ingeslaagd. Ken je geschiedenis. |
![]() |
#29 |
|
![]() On Thu, 29 Jun 2006 10:11:59 +0200, "Wim" <[email protected]>
wrote: >Maar da's het punt helemaal niet van de OP (of degeen die hij citeert). Hij >beweert dat het niet kan om voor dezelfde daad verschillend te straffen. >Lijkt me zo klaar als een klontje Precies, daar draait het om. Als ze van vreemdelingen gelijke plichten eisen staan daar ook gelijke rechten tegenover, anders is de Belgische nationaliteit een waardeloze snipper papier en kan je elke Belg vanaf nu vogelvrij verklaren. |
![]() |
#30 |
|
![]() On Thu, 29 Jun 2006 10:39:22 +0200, nieuwslezer
<[email protected]> wrote: >als je de nationaliteit wordt aangeboden van een land moet je dat ook >een beetje verdienen en je gedragen.. Wat heb jij gedaan in je leven om die nationaliteit te 'verdienen' behalve dan 'geboren' te worden, toevallig op een stukje grond in West-Europa en je al liggende op je rug de huidige welvaart met de pap werd ingelepeld? |
![]() |
#31 |
|
![]() On Thu, 29 Jun 2006 09:56:33 +0200, Fustigator <[email protected]>
wrote: >Het heeft nix met vel te maken: voor mij mag een Bosniër of en Roemeen >die aan car jacking pleegt ook terug hoor! La meilleure manière de résoudre ce problème serait �* mon avis de "permettre" ou d'imposer s'il le faut aux délinquants de nationalité étrangère de purger leur peine de prison dans le pays dont ils ont la nationalité. Si un Bosniaque, un Marocain, un Turc, voire un Espagnol ou un Américain est condamné en Belgique �* une peine de prison ferme, qu'est-ce qui empêcherait de conclure des accords avec son pays, pour qu'il purge sa peine chez lui ? Au Maroc ou en Turquie cela coûte beaucoup moins cher d'héberger un condamné. Dès lors, les prisons belges ne seraient pas seulement moins encombrées, l'Etat ferait des économies, même s'il faut rembourser leurs frais �* l'Etat turc ou marocain. Et si ces Etats sont réticents, on pourrait leur offrir un petit "bonus". Cela serait toujours compétitif par rapport �* la situation actuelle. Bertrand Cantat, condamné en Lithuanie, (ou dans je ne sais plus quel pays balte) a été autorisé �* purger sa peine en France. Je trouve que c'est un excellent exemple... |
![]() |
#32 |
|
![]() On Thu, 29 Jun 2006 10:13:59 +0200, "Duraton" <[email protected]>
wrote: >> Maar waarom is de criminele jeugd procentueel veel "marokkaans" dan >> van elders inclusief België? > >http://cjoint.com/?gDkkEcBFEt Volgesn die statitiek is 7% van Marokkaanse orgine een jeugde crimineel tegenover 1,5% van Nederlandse origine. Behalve dat er niet eens bijstaat om welke crminlaiteit het gaat, tweedens hoe groot de pakkans is voor allochtonen en/of hoe klein die van autpchtonen, vertelt deze statistiek meteen ook dat 93% burgers van Marokkaanse origine GEEN crimineel is. Ik veronderstel dat dit een Nederlandse statistiek is, en waarschijnlijk vergelijkbaar zal zijn met Belgische. Toch voert het VB op basis van 5% allochtone criminaliteit van Marokkaanse origine, al 25 jaar lang een bewuste harde deportatiepolitiek om 100% burgers van Marokkaanse origine uit te wijzen. Dat op zich is al verwerpelijk, los van het feit hoe we dat kleine -maar toch betekenisvolle- percentage van criminelen moeten aanpakken en bestrijden. |
![]() |
#33 |
|
![]() On Thu, 29 Jun 2006 21:17:41 +0200, Barokino <[email protected]>
wrote: >> >> Dat lieg je uit onwetenheid of moedwil. In het verleden was dat ook al >> een punt. Zelfs op dit ogenblik liggen nog veel Sudetenduisters in >> proces met Tsjechië om hun verloren eigendommen terug te krijgen en >> een aantal van hen zijn daar ook al ingeslaagd. > >Dat heeft er niets mee te maken, ze werden gedeporteerd naar hun thuisland en >niemand die zich daar toen druk om maakte > Omschrijf eens jouw 'thuisland'? Hoe lang woont jou wfamilie al daar? Hoeveel vreemdelingen hebben zich in de loop der eeuwen vermenigvuldigd met jouw voordien al vertroebelde bloed? Ik geloof niet in een thuisland anno 21ste eeuw, dat is OUT, Europa is IN en Wereldburger wordt de nieuwe trend. Alleen maffen, idioten en nationalisten en extreem-nationalisten pinnen zich nog vast op een stukje bodem dat ze op basis van bloedafstamming hebben verkregen. Op dat punt verschillende ze in niets op de oubollige monarchie waar ook voortdurend idioten mekaar opvolgen op basis van afstamming en er voor de rest niks van bakken. |
![]() |
#34 |
|
![]() Dreyfus schreef:
> On Thu, 29 Jun 2006 10:11:59 +0200, "Wim" <[email protected]> > wrote: > > >>Maar da's het punt helemaal niet van de OP (of degeen die hij citeert). Hij >>beweert dat het niet kan om voor dezelfde daad verschillend te straffen. >>Lijkt me zo klaar als een klontje > > > Precies, daar draait het om. Als ze van vreemdelingen gelijke plichten > eisen staan daar ook gelijke rechten tegenover, anders is de Belgische > nationaliteit een waardeloze snipper papier en kan je elke Belg vanaf > nu vogelvrij verklaren. Ah! thePiano heeft het eindelijk gesnapt, zie ik. -- Karel "de Jazz" Jansens "How can we dance when our earth is turning "How do we sleep when our beds are burning" (Midnight Oil - Beds Are Burning) http://www.youtube.com/watch?v=b7Qn4uGh57Y Comment: Invaders aren't always white... |
![]() |
#35 |
|
![]() Dreyfus schreef: > On Thu, 29 Jun 2006 10:11:59 +0200, "Wim" <[email protected]> > wrote: > > >Maar da's het punt helemaal niet van de OP (of degeen die hij citeert). Hij > >beweert dat het niet kan om voor dezelfde daad verschillend te straffen. > >Lijkt me zo klaar als een klontje > > Precies, daar draait het om. Als ze van vreemdelingen gelijke plichten > eisen staan daar ook gelijke rechten tegenover, anders is de Belgische > nationaliteit een waardeloze snipper papier en kan je elke Belg vanaf > nu vogelvrij verklaren. Ik lees wel eens dat het daar in sommige wijken al echt zo is. |
![]() |
#36 |
|
![]() Dreyfus schreef: > On Thu, 29 Jun 2006 08:36:58 +0200, Barokino <[email protected]> > wrote: > > >Bovendien staat de geschiedenis bol van mensen die elders geboren zijn > >maar toch werden teruggestuurd naar hun thuisland. Nederlanders uit > >Indonesië, Belgen uit Kongo, Fransen uit Algerije, Potugezen uit Angola, > >sudetenduitsers naar Duitsland. Ik zie niet in waarom er nu plotseling nu > >weerstand is tegen een dergelijke deportatie, in het verleden was het geen > >punt. Of is dat nu soms alleen maar zo omdat het Links stemvee betreft? > > Dat lieg je uit onwetenheid of moedwil. In het verleden was dat ook al > een punt. Zelfs op dit ogenblik liggen nog veel Sudetenduisters in > proces met Tsjechië om hun verloren eigendommen terug te krijgen en > een aantal van hen zijn daar ook al ingeslaagd. Dat heeft er niets mee te maken, ze werden gedeporteerd naar hun thuisland en niemand die zich daar toen druk om maakte > Ken je geschiedenis. Trek jij er eens lering uit. |
![]() |
#37 |
|
![]() Wim schreef: > "Valentin Ivanov" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > > Op Thu, 29 Jun 2006 10:11:59 +0200 kwam uit het klavier van Wim > > onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > > > >> > >> "Barokino" <[email protected]> wrote in message > >> news:[email protected]... > >>> > >>> > >>> Dreyfus schreef: > >>> > >>>> Bovendien snap ik niet waarom iemand die hier geboren en getogen is, > >>>> zwaarder moet gestraft worden (door deportatie naar het zgn 'land van > >>>> origine' en het verlies van alle burgerrechten), enkel op basis van > >>>> origine. > >>> > >> > >>> Bovendien staat de geschiedenis bol van mensen die elders geboren zijn > >>> maar toch werden teruggestuurd naar hun thuisland. Nederlanders uit > >>> Indonesië, Belgen uit Kongo, Fransen uit Algerije, Potugezen uit Angola > >> > >> Onvergelijkbaar, het gaat daar in alle gevallen om voormalige > >> kolonisatoren, > >> niet om 'reguliere' migratie. Illegalen pur sang dus. > > > > Nope. Het gaat om mensen die daar geboren en getogen waren. Vaak hadden > > ze ook "inlandse" voorouders. Ik blijf het misdadig vinden om mensen van > > hun geboortegrond te verjagen omdat een paar regeringen problemen met > > elkaar hebben. > > Da's het punt niet, ik vind dat evengoed misdadig. Het gaat er alleen om dat > juist deze landen als voorbeeld worden aangedragen onder het mom 'hunnie > doen het ook'. En niet alleen dat, er was ook niemand die zich er druk om maakte. > En dat terwijl de voorvaderen (of een groot gedeelte daarvan) > van deze mensen als kolonisator naar die landen zijn gekomen, terwijl de > remigratie die Berdien voorstelt gaat over mensen (en hun nakomelingen) die > gevraagd zijn hier na toe te komen Door wie zijn die gevraagd hier dan maar meteen te blijven? |
![]() |
#38 |
|
![]() Vitae forma vocatur "VHfc" <[email protected]>, die 29 Jun 2006
11:17:19 -0700, in littera <[email protected]. com> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >uncle schreef: > >> De clichés van Fusti, Lucas en Visual laat ik me niet afpakken. > >Paris vaut bien une messe ;-) > >VHfc >(vert. You can't mess with Paris Hilton) Unless you are Greek and full of money... -- Fusti |
![]() |
#39 |
|
![]() Vitae forma vocatur strixbubo <[email protected]>, die Thu, 29 Jun
2006 20:54:12 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Thu, 29 Jun 2006 09:56:33 +0200, Fustigator <[email protected]> >wrote: > >>Het heeft nix met vel te maken: voor mij mag een Bosniër of en Roemeen >>die aan car jacking pleegt ook terug hoor! > >La meilleure manière de résoudre ce problème serait �* mon avis de >"permettre" ou d'imposer s'il le faut aux délinquants de nationalité >étrangère de purger leur peine de prison dans le pays dont ils ont la >nationalité. Si un Bosniaque, un Marocain, un Turc, voire un Espagnol >ou un Américain est condamné en Belgique �* une peine de prison ferme, >qu'est-ce qui empêcherait de conclure des accords avec son pays, pour >qu'il purge sa peine chez lui ? Tout �* fait de ton avis. >Au Maroc ou en Turquie cela coûte >beaucoup moins cher d'héberger un condamné. Bien sûr , cat leurs hotels pénitentiaires, au contraire des nôtres n'ont pas d'étoiles Michelin. <Dès lors, les prisons >belges ne seraient pas seulement moins encombrées, l'Etat ferait des >économies, même s'il faut rembourser leurs frais �* l'Etat turc ou >marocain. Et si ces Etats sont réticents, on pourrait leur offrir un >petit "bonus". Cela serait toujours compétitif par rapport �* la >situation actuelle. Bertrand Cantat, condamné en Lithuanie, (ou dans >je ne sais plus quel pays balte) a été autorisé �* purger sa peine en >France. Je trouve que c'est un excellent exemple... Tout �* fait. -- Fusti |
![]() |
#40 |
|
![]() On Thu, 29 Jun 2006 20:47:39 +0200, Dreyfus <[email protected]> wrote:
>On Thu, 29 Jun 2006 10:39:22 +0200, nieuwslezer ><[email protected]> wrote: > >>als je de nationaliteit wordt aangeboden van een land moet je dat ook >>een beetje verdienen en je gedragen.. > > >Wat heb jij gedaan in je leven om die nationaliteit te 'verdienen' >behalve dan 'geboren' te worden, toevallig op een stukje grond in >West-Europa en je al liggende op je rug de huidige welvaart met de pap >werd ingelepeld? meer moet ik daar niet voor te doen en moet me daar niet voor schuldig voelen. Als jij dat wel doen is dat jou zaak. gr |