![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
soc.culture.belgium Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep soc.culture.belgium. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() On Thu, 06 Jul 2006 07:36:17 +0200, tumingin <[email protected]>
wrote: >Dreyfus drukte met precisie uit : >> On Thu, 06 Jul 2006 05:00:24 GMT, "GigaSurfer" <[email protected]> >> wrote: >> >>> Met de sossen aan de macht krijgen we in heel België een warme samenleving >>> zoals in Luik en Charleroi waar werkloosheid, criminaliteit, armoede en >>> corruptie centraal staan. >> >> Het enige wat mèt het VB an de macht kan gebeuren, is een lichte >> daling van de criminaliteit. Daarentegen werkloosheid, armoede en >> corruptie zullen enorm toenemen. Dat geen enkele VB-kiezer aan dat >> laatste denkt, is een zware vergissing. > >Meer corruptie dan nu met de sossen, en toch een lichte daling van de >criminaliteit? >Is dat een bewijs dat sossen corruptie niet als criminaliteit bezien? > Kort samengevat: het VB gaat met de ene hand de sakosjendieven van de straat te halen (dat beloven ze toch), maar met de andere hand halen ze zelf de sakosj leeg. Duidelijk zo? |
![]() |
#22 |
|
![]() "Dreyfus" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On 5 Jul 2006 22:15:29 -0700, "VHfc" <[email protected]> wrote: > >>Fullator schreef: >> >>> Even herinneren dat mijn jongste dochter half Marokkaans is, en verleden >>> maand getrouwd met een Oezbekistaan. >> >>Ja ik heb ze beiden verleden week gezien, en je knappe dochter heeft >>nog knapper lang krullekenshaar. Maar maak je geen illusies. Dergelijke >>trivia noch een allochtone partner kunnen uiteraard verhinderen dat je >>een "racist" bent. > > Inderdaad. Ik lees op de webstek van het VB het artikel van Vanhecke > (Diversiteitscultus) waarin hij een aantal allochtonen laat opdraven > die de dialectiek van het VB moeten rechtvaardigen. Net of racisme en > discriminatie slechts een 'blank' of een Vlaams virus zou zijn. > > Ook dit waar Fullator zich ongetwijfeld heeft door laten inspireren > komt uit die tekst: "Tastenhoye voegt er fijntjes aan toe dat hij en > nogal wat collega's binnen de Vlaams Belang-fractie in Deurne gehuwd > zijn met iemand van buitenlandse afkomst of vreemdelingen in hun > directe familie hebben. "Wij zijn geen racisten", stelt Tastenhoye > scherp." > > Volksvertegenwoordiger Tastenhoye is met een Thaïse gehuwd en kwam > onlangs in het nieuws toen hij een aantal illegalen wilde legaliseren > via een achterpoortje. > > Ps: Ik ken wel dozijnen verhalen van SS'rs die hun joods lief of > minnares van de gaskamers redden tijdens WOII. Omdat het geen racisten > waren? Wat het hoofd wil is niet wat de hitsige penis er altijd van > maakt. :8 Idd,jij kent een dozijn verhalen,alleen maar verhalen |
![]() |
#23 |
|
![]() Dreyfus formuleerde op donderdag :
> On Thu, 06 Jul 2006 07:36:17 +0200, tumingin <[email protected]> > wrote: > >> Dreyfus drukte met precisie uit : >>> On Thu, 06 Jul 2006 05:00:24 GMT, "GigaSurfer" <[email protected]> >>> wrote: >>> >>>> Met de sossen aan de macht krijgen we in heel België een warme samenleving >>>> zoals in Luik en Charleroi waar werkloosheid, criminaliteit, armoede en >>>> corruptie centraal staan. >>> >>> Het enige wat mèt het VB an de macht kan gebeuren, is een lichte >>> daling van de criminaliteit. Daarentegen werkloosheid, armoede en >>> corruptie zullen enorm toenemen. Dat geen enkele VB-kiezer aan dat >>> laatste denkt, is een zware vergissing. >> >> Meer corruptie dan nu met de sossen, en toch een lichte daling van de >> criminaliteit? >> Is dat een bewijs dat sossen corruptie niet als criminaliteit bezien? >> > > > Kort samengevat: het VB gaat met de ene hand de sakosjendieven van de > straat te halen (dat beloven ze toch), maar met de andere hand halen > ze zelf de sakosj leeg. Duidelijk zo? Ongeveer hetzelfde wat de sossen nu doen, alleen laten de sossen de sakosjendieven op straat rondlopen. |
![]() |
#24 |
|
![]() On Thu, 06 Jul 2006 06:05:42 GMT, "mon" <[email protected]> wrote:
>> Ps: Ik ken wel dozijnen verhalen van SS'rs die hun joods lief of >> minnares van de gaskamers redden tijdens WOII. Omdat het geen racisten >> waren? Wat het hoofd wil is niet wat de hitsige penis er altijd van >> maakt. :8 >Idd,jij kent een dozijn verhalen,alleen maar verhalen > Feiten moateke, feiten! |
![]() |
#25 |
|
![]() "Dreyfus" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > On Thu, 06 Jul 2006 05:00:24 GMT, "GigaSurfer" <[email protected]> > wrote: > >>Met de sossen aan de macht krijgen we in heel België een warme samenleving >>zoals in Luik en Charleroi waar werkloosheid, criminaliteit, armoede en >>corruptie centraal staan. > > Het enige wat mèt het VB an de macht kan gebeuren, is een lichte > daling van de criminaliteit. Daarentegen werkloosheid, armoede en > corruptie zullen enorm toenemen. Hoe kom je daar bij? Of heb je het enkel over Wallonië? Als de geldkraan naar het zuiden wordt dichtgedraaid zullen er tijdelijk wel een hoop meer mensen in de miserie zitten maar het zal op termijn voor meer welvaart zorgen. |
![]() |
#26 |
|
![]() Vitae forma vocatur Dreyfus <[email protected]>, die Thu, 06 Jul 2006
07:29:55 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On 5 Jul 2006 22:15:29 -0700, "VHfc" <[email protected]> wrote: > >>Fullator schreef: >> >>> Even herinneren dat mijn jongste dochter half Marokkaans is, en verleden >>> maand getrouwd met een Oezbekistaan. >> >>Ja ik heb ze beiden verleden week gezien, en je knappe dochter heeft >>nog knapper lang krullekenshaar. Maar maak je geen illusies. Dergelijke >>trivia noch een allochtone partner kunnen uiteraard verhinderen dat je >>een "racist" bent. > >Inderdaad. Ik lees op de webstek van het VB het artikel van Vanhecke >(Diversiteitscultus) waarin hij een aantal allochtonen laat opdraven >die de dialectiek van het VB moeten rechtvaardigen. Net of racisme en >discriminatie slechts een 'blank' of een Vlaams virus zou zijn. > >Ook dit waar Fullator zich ongetwijfeld heeft door laten inspireren >komt uit die tekst: "Tastenhoye voegt er fijntjes aan toe dat hij en >nogal wat collega’s binnen de Vlaams Belang-fractie in Deurne gehuwd >zijn met iemand van buitenlandse afkomst of vreemdelingen in hun >directe familie hebben. “Wij zijn geen racisten”, stelt Tastenhoye >scherp." > >Volksvertegenwoordiger Tastenhoye is met een Thaïse gehuwd en kwam >onlangs in het nieuws toen hij een aantal illegalen wilde legaliseren >via een achterpoortje. > >Ps: Ik ken wel dozijnen verhalen van SS'rs die hun joods lief of >minnares van de gaskamers redden tijdens WOII. Omdat het geen racisten >waren? Wat het hoofd wil is niet wat de hitsige penis er altijd van >maakt. :8 > Of "Hitsige penissen van alle landen, verenigt U" (vrij naar Karl Hitzig Marx) -- Fusti |
![]() |
#27 |
|
![]() Vitae forma vocatur Gunter Schelfhout <[email protected]>,
die Thu, 06 Jul 2006 06:01:55 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >WT wrote: > >[knip] > >>> Beste Wil, ik heb al zigmaal gemerkt dat KNIPPEN niet je >>> sterkste onderdeel is. >>> Mag ik je beleefd en vriendelijk vragen om toekomstig >>> rekening te houden met mijn scroll-wieltje en met de >>> dusdanige eelt op mijn wijs-en middenvinger. >>> Ik word daar zo moe van! © Studio 100 >>> >>> -- >>> Joske > >Joske, een sig hoort achter '-- ' te staan. > >>> >> Ik weet het Joske, maar ik heb al op mijn donder gekregen omdat ik het wel >> deed. >> WT > >We weten dat de Fust om religieuze redenen tegen abortus is onzin. >op gequote tekst, waar? > maar doe het toch maar. Je ijlt. -- Fusti |
![]() |
#28 |
|
![]() Dreyfus <[email protected]> schreef in berichtnieuws [email protected]... > On Thu, 06 Jul 2006 05:00:24 GMT, "GigaSurfer" <[email protected]> > wrote: > > >Met de sossen aan de macht krijgen we in heel België een warme samenleving > >zoals in Luik en Charleroi waar werkloosheid, criminaliteit, armoede en > >corruptie centraal staan. > > Het enige wat mèt het VB an de macht kan gebeuren, is een lichte > daling van de criminaliteit. Daarentegen werkloosheid, armoede en > corruptie zullen enorm toenemen. Dat geen enkele VB-kiezer aan dat > laatste denkt, is een zware vergissing. Hoe kan dat nu, slechter als het nu gaat kan toch niet. WT |
![]() |
#29 |
|
![]() Dreyfus <[email protected]> schreef in berichtnieuws [email protected]... > On Wed, 05 Jul 2006 23:14:00 GMT, Fullator > <lvolders@forget_it.telenet.be> wrote: > > Dat sommige mensen > >het VB dan als een redder zien is een vergissing, maar begrijpelijk. > >De geschiedenis zal ons leren hoe zwaar de vergissing of hoe > >begrijpelijk hun keuze was. > > > >Fullator > > Citaat van de dag: > > « Tegenwoordig is het bon ton om te zeggen: 'Ik kan begrijpen > waarom mensen voor het Vlaams Belang stemmen'. Maar ik wil me niet > verschuilen achter dat soort argumenten, ik heb geen zin om mijn kop > in het zand te steken.» > Tom Barman in Knack 5-07-06 De man met het opgeheven vingertje die zijn grote gelijk wil opdringen, om te kotsen. WT |
![]() |
#30 |
|
![]() "Fustigator" <[email protected]> schreef in bericht > > Of "Hitsige penissen van alle landen, verenigt U" > (vrij naar Karl Hitzig Marx) > Hoe kan dat nou ? Zie geen anatomische mogelijkheden. WN. |
![]() |
#31 |
|
![]() Dreyfus <[email protected]> schreef in berichtnieuws [email protected]... > On Thu, 06 Jul 2006 07:36:17 +0200, tumingin <[email protected]> > wrote: > > >Dreyfus drukte met precisie uit : > >> On Thu, 06 Jul 2006 05:00:24 GMT, "GigaSurfer" <[email protected]> > >> wrote: > >> > >>> Met de sossen aan de macht krijgen we in heel België een warme samenleving > >>> zoals in Luik en Charleroi waar werkloosheid, criminaliteit, armoede en > >>> corruptie centraal staan. > >> > >> Het enige wat mèt het VB an de macht kan gebeuren, is een lichte > >> daling van de criminaliteit. Daarentegen werkloosheid, armoede en > >> corruptie zullen enorm toenemen. Dat geen enkele VB-kiezer aan dat > >> laatste denkt, is een zware vergissing. > > > >Meer corruptie dan nu met de sossen, en toch een lichte daling van de > >criminaliteit? > >Is dat een bewijs dat sossen corruptie niet als criminaliteit bezien? > > > > > Kort samengevat: het VB gaat met de ene hand de sakosjendieven van de > straat te halen (dat beloven ze toch), maar met de andere hand halen > ze zelf de sakosj leeg. Duidelijk zo? > Niet alleen werd nu de sakosj van mijn vrouw leeg gemaakt maar werd door Verhofstad ook mijn rekening geplunderd. WT |
![]() |
#32 |
|
![]() Vitae forma vocatur "Wisenose" <[email protected]>, die
Thu, 06 Jul 2006 07:54:28 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"Fustigator" <[email protected]> schreef in bericht > > >> Of "Hitsige penissen van alle landen, verenigt U" >> (vrij naar Karl Hitzig Marx) >> >Hoe kan dat nou ? >Zie geen anatomische mogelijkheden. Béter kijken dan! :-))) > >WN. > -- Fusti |
![]() |
#33 |
|
![]() In article <[email protected]>, [email protected]
says... > > Dreyfus <[email protected]> schreef in berichtnieuws > [email protected]... > > On Thu, 06 Jul 2006 05:00:24 GMT, "GigaSurfer" <[email protected]> > > wrote: > > > > >Met de sossen aan de macht krijgen we in heel België een warme > samenleving > > >zoals in Luik en Charleroi waar werkloosheid, criminaliteit, armoede en > > >corruptie centraal staan. > > > > Het enige wat mèt het VB an de macht kan gebeuren, is een lichte > > daling van de criminaliteit. Daarentegen werkloosheid, armoede en > > corruptie zullen enorm toenemen. Dat geen enkele VB-kiezer aan dat > > laatste denkt, is een zware vergissing. > > Hoe kan dat nu, slechter als het nu gaat kan toch niet. > WT > > > Je merkt iets niet op, WT: in het aards paradijs, in het wereldje al decennia gedirigeerd door zijn soort, schijnt criminaliteit te bestaan. Merk eveneens op dat hij criminaliteit en corruptie niet over één kam scheert: logisch want de doodgewoonste zaak, de evidentie zelve, in zijn milieu. Iedereen doet dat toch? Zou het ideale wereldje van Dreydinges nog onvolkomenheden, nog witte leugentjes bevatten? Me thinks dat zijn glazen bol mbt de toekomst mistig is, even troebel als zijn ideale maatschappij nu. Misschien laat de toekomst wel toe de Dreydingessen voor hun verantwoordelijkheid te plaatsen... Enfin: in de veronderstelling dat verkiezingen de verpopping van Piano's via Dreyfussen tot Hendrik De Man kunnen voorkomen. Anders gaan hun opvoedingskampen opnieuw open. We won't like that, would we? Tom De Moor |
![]() |
#34 |
|
![]() On Thu, 06 Jul 2006 07:29:55 +0200, Dreyfus <[email protected]> wrote:
>On 5 Jul 2006 22:15:29 -0700, "VHfc" <[email protected]> wrote: > >>Fullator schreef: >> >>> Even herinneren dat mijn jongste dochter half Marokkaans is, en verleden >>> maand getrouwd met een Oezbekistaan. >> >>Ja ik heb ze beiden verleden week gezien, en je knappe dochter heeft >>nog knapper lang krullekenshaar. Maar maak je geen illusies. Dergelijke >>trivia noch een allochtone partner kunnen uiteraard verhinderen dat je >>een "racist" bent. > >Inderdaad. Ik lees op de webstek van het VB het artikel van Vanhecke >(Diversiteitscultus) waarin hij een aantal allochtonen laat opdraven >die de dialectiek van het VB moeten rechtvaardigen. Net of racisme en >discriminatie slechts een 'blank' of een Vlaams virus zou zijn. > >Ook dit waar Fullator zich ongetwijfeld heeft door laten inspireren >komt uit die tekst: "Tastenhoye voegt er fijntjes aan toe dat hij en >nogal wat collega’s binnen de Vlaams Belang-fractie in Deurne gehuwd >zijn met iemand van buitenlandse afkomst of vreemdelingen in hun >directe familie hebben. “Wij zijn geen racisten�, stelt Tastenhoye >scherp." > >Volksvertegenwoordiger Tastenhoye is met een Thaïse gehuwd en kwam >onlangs in het nieuws toen hij een aantal illegalen wilde legaliseren >via een achterpoortje. > >Ps: Ik ken wel dozijnen verhalen van SS'rs die hun joods lief of >minnares van de gaskamers redden tijdens WOII. Omdat het geen racisten >waren? Wat het hoofd wil is niet wat de hitsige penis er altijd van >maakt. :8 > Dit lijkt me een non sequitur, aangezien ik de bewuste tekst niet ken. Het was dus zeker geen 'inspiratiebron'. Bovendien kom ik niet op de website van het Vlaams Belang. Fullator |
![]() |
#35 |
|
![]() On Thu, 06 Jul 2006 07:32:31 +0200, Emmanuel Paulus
<[email protected]> wrote: <volledig geknipte laster> Ik heb tamelijk veel geduld met je gehad, omwille van je conditie. Er zijn echter grenzen aan het soort smeerlapperijen die je kan verdragen, zelfs als ze komen van een cerebraal gehandicapte. De relatie met mijn dochter is uitstekend, dank je, en jouw braaksel kan daar weinig aan veranderen. Met walgelijke subjecten als jij treed ik niet in discussie. Ik gom ze weg uit mijn bestaan. Tot nooit meer. Fullator |
![]() |
#36 |
|
![]() On Thu, 06 Jul 2006 07:35:53 +0200, Dreyfus <[email protected]> wrote:
>On Wed, 05 Jul 2006 23:14:00 GMT, Fullator ><lvolders@forget_it.telenet.be> wrote: >> Dat sommige mensen >>het VB dan als een redder zien is een vergissing, maar begrijpelijk. >>De geschiedenis zal ons leren hoe zwaar de vergissing of hoe >>begrijpelijk hun keuze was. >> >>Fullator > > Citaat van de dag: > > « Tegenwoordig is het bon ton om te zeggen: 'Ik kan begrijpen >waarom mensen voor het Vlaams Belang stemmen'. Maar ik wil me niet >verschuilen achter dat soort argumenten, ik heb geen zin om mijn kop >in het zand te steken.» > Tom Barman in Knack 5-07-06 Wat mij betreft: je hoeft niet rechts te wezen om te beseffen hoe het maatschappelijk weefsel in een snel tempo wordt aangetast. Wie dat niet ziet, steekt werkelijk zijn kop in het zand. Je kan niet ongestraft massaal en langdurig ongeschoolden zonder enig perspectief op een gemeenschap loslaten en de lasten daarvan afwentelen op de anderen. Dat sommigen van die ongeschoolden/ongemotiveerden op een gemakkelijke manier aan geld willen raken en dus in de criminaliteit belanden, is dus slechts een deelprobleem van de totaliteit. Ik kan niet begrijpen waarom enig inzicht in de jammerlijke evolutie van onze samenleving een privilege of een monopolie van rechts zouden zijn. Zijn er dan ideologieën die blind maken? Misschien leef ik nog tot 2020, misschien ook niet. Maar als het zover komt, wil ik niet kunnen zeggen: "ik heb altijd gelijk gehad". Of anderen horen zeggen: "wie had dit nu kunnen voorspellen?" Fullator |
![]() |
#37 |
|
![]() "Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> wrote in message news:[email protected]... > On Wed, 05 Jul 2006 23:57:57 +0200, Dreyfus <[email protected]> > wrote: > > >>Dat is de reden waarom het ABVV herinnert aan zijn statuten die >>zeggen >>dat "BIJ HET ABVV GEEN PLAATS IS VOOR RACISTISCHE, >>SEKSISTISCHE, >>XENOFOBE OF FASCISTISCHE IDEEEN EN GEDRAGINGEN EN DAT HET >>LIDMAATSCHAP >>VAN HET ABVV ONVERENIGBAAR IS MET MILITANTISME IN OF TOETREDING >>TOT >>EXTREEMRECHTSE PARTIJEN OF VERENIGINGEN". >> >>Dat is de reden waarom het ABVV vraagt dat partijen of >>groeperingen >>die rechtstreeks of onrechtstreeks aanzetten tot haat, >>xenofobie en >>racisme niet langer gesubsidieerd zouden worden met >>overheidsgeld. >> >>WE KUNNEN EN WILLEN DE OGEN NIET SLUITEN VOOR EXTREEMRECHTS. >> >>WE KUNNEN EN WILLEN NIET ZEGGEN "WE HEBBEN HET NIET GEWETEN"! >> >>WE WETEN HET WEL. >> >>http://www.verzet.org > > > Mag ik hierbij een kanttekening plaatsen? > Een kaderlid van het ABVV vertelde me in vertrouwen dat als ze > alle > VB-ers uit de vakbeweging zouden zetten, ze een groot deel van > hun > leden kwijt waren. Voor de ziekenkas geldt dit nog veel > sterker. > > En cognitieve dissonantie? We zijn tegen een bepaalde partij > maar voor > verdraagzaamheid klinkt ergens toch wat vals. Ben ik nu de > enige die > dat ziet? > > Ik heb een hekel aan hypocrisie, ongeacht uit welke hoek ze > komt > aanwaaien. Omwille van de gewettigde kritieken die ik hier > plaats ben > ik al voor fascist en racist uitgemaakt. Even herinneren dat > mijn > jongste dochter half Marokkaans is, en verleden maand getrouwd > met een > Oezbekistaan. Ik ben nu in een snel tempo mijn Russisch aan het > opwaarderen. En dat ontzegt me bijvoorbeeld het recht niet zeer > sterk > stelling te nemen tegen criminele en crapuleuze jongeren, van > om het > even welke signatuur. > > Maar de wijze waarop zogenaamd links een loopje neemt met de > waarheid > moet in niets onderdoen met wat ze extreem rechts verwijten. Ze > zouden > mijns inziens heel wat geloofwaardiger zijn als ze zich zouden > beperken tot de feiten. De stratagemen die de linkerzijde > tegenwoordig > meent te moeten gebruiken zijn van een dergelijk laag etisch > gehalte, > dat ik me afvraag of niet meer mensen die niet afwijzen. In > liefde en > oorlog is veel gepermitteerd, maar de politiek heeft zich al > dermate > geëncanailleerd dat ze nu zichzelf totaal hebben gedesavoueerd. > De > emmer loopt over, en ze blijven maar bijgieten. Dat sommige > mensen > het VB dan als een redder zien is een vergissing, maar > begrijpelijk. > De geschiedenis zal ons leren hoe zwaar de vergissing of hoe > begrijpelijk hun keuze was. > > Fullator Er wordt met begrippen zoals racisme, xenofobie, fascisme, enz., gegooid zoals met stoffen ballen op potten op een ouderwetse Vlaamse kermis. Wat die begrippen precies inhouden, lijkt bijzaak te zijn. Zo wordt ook het begrip "verdraagzaamheid" herleid tot een farce. Het ABBV (en vele andere organisaties) pleiten voor verdraagzaamheid als het gelijkgezinden betreft. Andersdenkenden worden als onverdraagzamen gedefinieerd. En t.o.v. van onverdraagzamen mag en moet je onverdraagzaam zijn; zo luidt het motto. Anderzijds verkondigen ze dat onverdraagzaamheid moet worden bestreden. Het discours van het ABBV en konsoorten verstrikt zich dus in zijn eigen logica. Je bent dus niet de enige die dat ziet! Lambert |