![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wetenschappelijk onderzoek heeft immers al jaren geleden voldoende aangetoond dat zowat de helft van de criminaliteit gepleegd wordt door mensen die reeds vanaf hun kindertijd gedragsproblemen stellen, en later in de criminaliteit vallen. Los van het feit of het allochtonen of autochtonen zijn (misschien gaat het hier wel om BEIDE???) misschien toch het allerbelangrijkste punt aanhalen: WAAROM DOET MEN ER NIETS AAN??? Waarom investeert men geen extra geld in de uitbouw van de integrale jeugdzorg?? Momenteel zitten we nog altijd binnen het jeugdbeschermingsrecht. Het jeugdsanctierecht staat mooi op papier, maar helaas ligt die bundel onderaan in de kast van ons Laurette. Belangrijk is echter dat zowel jeugdbescherming als jeugdsanctie een recht wordt genoemd. Want dat is het. Voor de samenleving, maar ook voor de jongere zelf. Een tijd geleden heb ik stage gedaan binnen een instelling voor bijzondere jeugdzorg. Eén ding viel me op: de helft van de jongeren die daar zit, hoefde daar niet gezeten te hebben. Voor sommigen was de psychiatrie een betere oplossing geweest, voor anderen thuisbegeleiding en begeleiding door dagcentra, of een alternatieve leerstraf of herstelbemiddeling. Andere jongeren, die daar beter wél hadden gezeten, laten ze echter los omdat er.... geen plaats is!!! We moeten af van de idee dat we jongeren die een als misdrijf omschreven feit plegen, sowieso in een instelling moeten, of in de jeugdgevangenis moeten komen. Andere oplossingen zijn vaak meer geschikt. Zo kunnen de jongeren, die wel baat hebben bij een verblijf in een instelling, tenminste daar terecht. Tijdens m'n stage heb ik ook gemerkt dat een aantal jongeren toch echt blij zijn dat ze een tweede kans hebben gekregen. Een tweede kans geven, betekent immers niet dat je ze na het vaststellen van de feiten laat lopen, wel dat je hen op die manier sanctioneert dat ze de kans hebben om een nieuw leven uit te bouwen, met nieuwe kansen. Dat bedoel ik wanneer ik zeg dat jeugdbescherming/jeugdsanctie een RECHT is. Ieder kind heeft recht op ouders die kunnen belonen als ze iets goed doen, en kunnen straffen als ze iets fout doen. Ook jongeren, die een als misdrijf omschreven feit plegen, hebben recht op een sanctie. De maatschappij kan er enkel wel bij varen, want ook de maatschappij heeft recht op een overheid die sancties uitdeelt en jongeren tracht op het rechte pad te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er bijna zeker van dat Filosoof van allochtone afkomst is. 8)
Zijn argumenten om 'de jeugd', die voor 50% verantwoordelijk is voor de criminaliteit in Hasselt, daarvoor te straffen worden alsmaar lichter.
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sancties kosten trouwens niet minder geld dan de nu geldende 'beschermende maatregelen' die bovendien schrijnend weinig effect hebben. Ga eens in Ruiselede kijken: da's verdorie een hotel!! En de jongeren die daar zitten, beschrijven het zelf ook als een hotel. Ja, het heeft zelfs de bijnaam 'Het Hotel'. De jongeren verblijven daar, maar voor de rest krijgen ze daar niets van begeleiding die hen enigszins terug zouden kunnen integreren. Je drie maanden gedeisd houden, da's wat je moet doen. De granieten vloeren en muren die in het verbouwde gedeelte liggen, hebben trpouwens ook iets gekost, en u en ik hebben dat netjes betaald. Ik betaal dan toch liever voor iets an ders dat wél werkt, want ik weet niet hoe jongeren door naar graniet te kijken zich opeens anders gaan gedragen als ze weer buiten staan. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De wet veranderen, en doortreeken naar de bescherming van goederen zou reeds veel cimi 's doen halt houden aan de deur. Het zijn in weze laffe mensen, dus wanneer ze denken tegen een bewapend burger op te lopen, die dan eventueel wakker is...., dat zal het tij wel doen keren. w<anneer ze weten dat er ingegrepen wordt dooe de overvallenen. |
|
![]() |
![]() |