Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2003, 23:28   #21
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Als meneer de Phönix een coup wil plegen, cynisch of ernstig bedoeld, dat hij maar doet.
Ik aanvaard wel niet dat hij mijn topic wenst te begeleiden naar wat hij vermeent te denken wat ik zou willen.
Trouwens heel zijn bedoeling met deze topic druist in tegen hoe ik denk.
Misschien heeft hij erover gelezen, misschien begrijpt hij het niet zo goed.

de topic zelf de vrijheid te laten eender welke kant uit te gaan.
Iets minder duidelijk schreef ik iets over manipulatie. Het spijt me Paulus, maar jij zult de geschiedenis ingaan als een symbool van mijn ideeën. Net als Nietzsche het symbool van Hitler geworden is. Ik weet dat dat niet je bedoeling was, maar hetgeen ik onthield aan je tekst, was inderdaad dat egoïsme en wederzijds onbegrip. Ik geloof niet dat het slecht is dat nu aan te kaarten. Ik houd immers niet van destructief discussiëren. En dat ik soms stalinistische trekjes vertoon weet ik al langer dan vandaag. Dat belet me niet zaken proberen aan te tonen.
Ten eerste wens ik mezelf niet als symbool van eender wat te beschouwen, en zou ik graag hebben dat ook niemand anders dat in mijn plaats doet.
Ten tweede; dat was weldegelijk de bedoeling van de topic, moest het anders geweest zijn had ik hem wel iets minder duidelijk gemaakt.
Ten derde; ik denk dat ik ook maar eens vertrek. Voor zo'n 2 zotten als mezelf is er geen plaats genoeg op het forum

So: see you!
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2003, 23:46   #22
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is in elk geval simpel op te lossen. Eens proberen niet altijd alles vanuit je eigen standpunt te bekijken. Velen hebben daar last van.
Je hebt groot gelijk, maar ik zou nu niet willen gaan beweren dat moest iedereen zich in de schoenen van de andere zetten om ergens tegenaan te kijken, alles plots beter zou worden. Ik probeer altijd om me in te leven in de mensen waarmee ik samenwerk, dat wil daarom nog niet zeggen dat ik in die richting ga duwen, het is gewoon gemakkelijker om ze dan te motiveren.
Oud 13 september 2003, 11:43   #23
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Het is in elk geval simpel op te lossen. Eens proberen niet altijd alles vanuit je eigen standpunt te bekijken. Velen hebben daar last van.
Je hebt groot gelijk, maar ik zou nu niet willen gaan beweren dat moest iedereen zich in de schoenen van de andere zetten om ergens tegenaan te kijken, alles plots beter zou worden. Ik probeer altijd om me in te leven in de mensen waarmee ik samenwerk, dat wil daarom nog niet zeggen dat ik in die richting ga duwen, het is gewoon gemakkelijker om ze dan te motiveren.
Vijandigheden komen minder voor. Het is aangenamer te werken/discussiëren. Maar hoe ga je dat hier op dit forum toepassen?
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 12:13   #24
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

massaal bannen ?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 12:18   #25
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
massaal bannen ?
Laat ons daarover eens een forumreferendum houden.
Als we 500 stemmen halen, gaat het door. (Ik schat dat er zo'n 500-tal dubbele nicks bestaan)

Kunnen we al beginnen tellen. Hoeveel vijanden heb ik feitelijk?
Oud 13 september 2003, 13:10   #26
Johan Blaekdal
Partijlid

Johan Blaekdal's schermafbeelding

Standaard

(zucht)

Ik heb het al geprobeerd, om de netiquette hier (terug) in te voeren.
Maar heel erg populair was het niet. Ik heb hier veel gezien.
Overwicht van bepaalde groepen is zo gevaarlijk. Daar komt bij dat enkel diegenen die echt in politiek geïnteresseerd zijn, en dus ook vaak een uitgesproken en muurvast standpunt hebben (zoals ik ook, moet ik toegeven - ik ben ook maar een mens), zich op een politiek forum bewegen.

Net als een parlement, net als een leerlingenraad op eenm iddelbare school. Iedereen wil de wereld veranderen, maar allemaal zelf en op hun eigen manier. Gevolg: iedereen komt in elkaars vaarwater te zitten, en loopt elkaar in de weg. Kregeligheid en concurrentie gegarandeerd.

(diepe zucht)

Mens, bedenkt dat ge maar een mens zijt, bedenkt dat ge maar beperkt zijt!

(heel diepe zucht)

Johan Blaekdal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 13:14   #27
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Wanneer kunnen we het hebben over de titel van deze topic.
Ik ben alvast dat hele communautaire zever kotsbeu !!!

Of Belgie barst of niet, het blijft een apenland. Groot of kleiner, maakt niet uit!

Ik ga toch verhuizen waar er meer zon is en minder zeveraars.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 13:21   #28
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chill
Italië?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 14:07   #29
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chill
Italië?
Daar is ook een grote zeveraar:

Berlusconi!

Maar eigenlijk, waarom niet?
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 14:53   #30
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ben terug

leve België
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 15:14   #31
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Renaud's schermafbeelding

Standaard

Hoe? Waarom weet ik van niets? Zijn er dan communautaire problemen?
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 15:21   #32
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renaud
Ja. Op dit forum zijn er ernstige problemen tussen beide gemeenschappen 'Belgicisten en flaminganten'.
Ik meen dat de verschillen tussen beide bevolkingsgroepen te groot zijn geworden (ziet ge dat niet?? Wij zijn twee volkeren!!!) om nog samen te leven in een forum. IK eis dan ook een appart forum voor de Belgicistische Gemeenschap!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 16:48   #33
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ik vind dat we in dit forum, Big Brother of Temptation Islandgewijs, eens basisdemocratie zouden moeten invoeren. Iedereen die ons lastigvalt met nationalisme of cultuursuprematie stemmen we eruit!
Ik heb dit nog al eens voorgesteld. Niemand nam het toen serieus. Dat was het ook moeilijk te nemen. Maar waarom kan dat niet?

Laat ons een herenakkoord maken. Wanneer we telkenmale dreigen te vervallen in een "Justine heeft geen borsten/Kim is een dik wijf"-spelletje veroorzaakt door telkens dezelfde personen met telkens dezelfde gelijkaardige reacties, negeren we die personen gewoon. Ex-communicatie dus. Dit is niet onherroepelijk, dit is niet moeilijk, niet tegen de regels van de democratie. Volkomen aanvaardbaar. Degenen die er echter op reageren en zo ze de kans geven hun spelletje verder te zetten, zullen ook vallen onder de uitsluiting. Dit heeft echter wel tot gevolg dat de helft van de topics gewoonweg weg zullen vallen. Wel mogen ze hun lusten blijven botvieren in communautaire kwesties, dat spreekt vanzelf.

Het probleem is dat we met een redelijk grote groep moeten zijn om dit hier hard te maken, anders lukt het gewoon niet.
Justine heeft wel borsten.
Aan de voorkant.
Waar het zonneklepje van haar petje staat. 8)
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 16:49   #34
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is dat we met een redelijk grote groep moeten zijn om dit hier hard te maken, anders lukt het gewoon niet. 8)
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 17:02   #35
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Tja, jouw posting bezie ik inderdaad als misschien de oorzaak van de intolerantie.
Ivm het gescheld en het onbegrip op dit forum, ik denk dat een groot deel daarvan te wijten is aan de anonimiteit dat een internet forum biedt.
Op een forum lijkt het doel te zijn je gelijk te halen, en niet zozeer het luisteren naar een andere visie. Wat dan weer in mijn "bipolarisatie-theorie" past.
We weten dus wel waar het probleem vandaan komt. Maar hoe lossen we het dan op? Is mijn gentemen's agreement wel werkbaar? Vast wel, maar dan hebben we, ik zeg het nogmaals, veel mensen nodig die eraan meewerken. Kunnen we ze overtuigen van niet in te gaan op postings die onvermijdelijk leiden naar een welles-nietes-spelletje en ze daarvoor doorverwijzen naar communautaire kwesties? Indien niet, wat is dan wel een oplossing. Gewoon niets doen acht ik geen optie.
Moeilijk. Uiteindelijk moet een discussie een dialoog zijn waar er ook wordt geluisterd naar de andere. Wat, op dit forum ontbreekt is een moderator, iemand die de discusie leidt, die de verschillende standpunten op een rijtje zet, en bemiddelt om tot een compromis te komen. Ik heb hier nog nooit een topic zien eindigen in een compromis tussen alle deelnemers, dat zou eens een mooi einde zijn. Ik weet het niet, misschien zou de auteur van een topic de taak als bemiddelaar op zich moeten nemen, en inderdaad deze uitsluiten die toch maar boel komen stoken ?

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 17:25   #36
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Renaud's schermafbeelding

Standaard

[quote="coosie"]
Citaat:
Citaat:
Tja, jouw posting bezie ik inderdaad als misschien de oorzaak van de intolerantie.
Ivm het gescheld en het onbegrip op dit forum, ik denk dat een groot deel daarvan te wijten is aan de anonimiteit dat een internet forum biedt.
Op een forum lijkt het doel te zijn je gelijk te halen, en niet zozeer het luisteren naar een andere visie. Wat dan weer in mijn "bipolarisatie-theorie" past.
We weten dus wel waar het probleem vandaan komt. Maar hoe lossen we het dan op? Is mijn gentemen's agreement wel werkbaar? Vast wel, maar dan hebben we, ik zeg het nogmaals, veel mensen nodig die eraan meewerken. Kunnen we ze overtuigen van niet in te gaan op postings die onvermijdelijk leiden naar een welles-nietes-spelletje en ze daarvoor doorverwijzen naar communautaire kwesties? Indien niet, wat is dan wel een oplossing. Gewoon niets doen acht ik geen optie.
Moeilijk. Uiteindelijk moet een discussie een dialoog zijn waar er ook wordt geluisterd naar de andere. Wat, op dit forum ontbreekt is een moderator, iemand die de discusie leidt, die de verschillende standpunten op een rijtje zet, en bemiddelt om tot een compromis te komen. Ik heb hier nog nooit een topic zien eindigen in een compromis tussen alle deelnemers, dat zou eens een mooi einde zijn. Ik weet het niet, misschien zou de auteur van een topic de taak als bemiddelaar op zich moeten nemen, en inderdaad deze uitsluiten die toch maar boel komen stoken ?[/quote]

Mooi voorstel, doch moeilijk te realiseren. Gewoon al omdat de auteur van een topic met een bepaald standpunt vertrekt en onmogelijk objectief kan zijn. Stel je bijvoorbeeld een Guderian als bemiddelaar voor
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 17:30   #37
coosie
Provinciaal Statenlid

Standaard

[quote="Renaud"]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Moeilijk. Uiteindelijk moet een discussie een dialoog zijn waar er ook wordt geluisterd naar de andere. Wat, op dit forum ontbreekt is een moderator, iemand die de discusie leidt, die de verschillende standpunten op een rijtje zet, en bemiddelt om tot een compromis te komen. Ik heb hier nog nooit een topic zien eindigen in een compromis tussen alle deelnemers, dat zou eens een mooi einde zijn. Ik weet het niet, misschien zou de auteur van een topic de taak als bemiddelaar op zich moeten nemen, en inderdaad deze uitsluiten die toch maar boel komen stoken ?[/quote]

Mooi voorstel, doch moeilijk te realiseren. Gewoon al omdat de auteur van een topic met een bepaald standpunt vertrekt en onmogelijk objectief kan zijn. Stel je bijvoorbeeld een Guderian als bemiddelaar voor
Ja, daar heb je wel een punt......

Oud 13 september 2003, 20:33   #38
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renaud
Ja. Op dit forum zijn er ernstige problemen tussen beide gemeenschappen 'Belgicisten en flaminganten'.
Ik meen dat de verschillen tussen beide bevolkingsgroepen te groot zijn geworden (ziet ge dat niet?? Wij zijn twee volkeren!!!) om nog samen te leven in een forum. IK eis dan ook een appart forum voor de Belgicistische Gemeenschap!
ik eis ook fiscale autonomie en een noodzakelijk defederaliseringsproces.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 13:28   #39
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Mijn bedoeling toen ik dit opstartte was niet het stichten van een dictatuur. Alhoewel, die personencultus lijkt me wel interessant . Alleen voel ik dat het nodig is de discussies niet te laten blijven steken op ditzelfde niveau, want zo geraken wij nimmer een stap verder.
Zoals Basil al opmerkte : We moeten vooral met veel zijn. Normaal gezien zou ik zeggen: Ga en vermenigvuldig u, maar dit is een serieus onderwerp en het is me menens. Dus iemand ideeën? Een groot forum-referendum of gewoon het opstellen van een akkoord? Als ik hier utopisch begin te worden, trek mij terug naar aarde.

Het idee van een moderator is natuurlijk niet slecht, maar daar volg ik Paulus min of meer. Bij het opstarten van een topic moet je ze zelf de richting wat laten kiezen. Alleen kan ik de meeste van die discussies geen discussies meer noemen.
Oud 14 september 2003, 17:24   #40
coosie
Provinciaal Statenlid

Standaard

Om even verder te gaan op de discussie met moderator. Misschien moet dan niet de maker van een topic modereren maar duidt hij/zij iemand aan ?

Als een discussie dreigt uit te lopen in een welles/nietes spelletje, dan kunnen inderdaad de mede forum gebruikers een verwittiging geven dat ze moeten stoppen, doen ze dat niet, dan kan iedereen die dit gedrag storend vindt, hun negeren ?

Of, ik weet niet of dat volgens de nettiquette is, maar zijn er al een paar personen waarvan je de ervaring hebt dat ze telkens de discussie verzieken ? Misschien beseffen ze dit niet. Ik weet niet of dit wel netjes is, maar al deze personen waar je die problemen al mee gehad hebt, kan je misschien nu opnoemen. Gewoon opnoemen, niet belachelijk maken !!
De personen in kwestie kunnen dan vragen wat het probleem is, of andere forumgebruikers kunnen hun zaak dan bepleiten, of beamen ?Zo geef je die mensen ook de kans hun goede intenties te tonen ?
Moest iemand nu een probleem hebben met mijn discussievoering, dan zou ik het wel appreciëren als ik daar eerst op attent wordt gemaakt, en als ik blijf volharden, dat ik dan genegeerd wordt, ok. Ik kan dan ook zien of het maar 1 persoon is die dit probleem heeft , of zijn het er een aantal , van alle kleuren en strekkingen natuurlijk. Ik weet niet of jullie dit een democratische deal vinden ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be