![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi Stuk van Bart De Wever.
Ik zal het opslaan. Niettemin riep dezelfde die ooit beweerde:'dit is mijn volk, ik heb er geen ander' met evenveel overtuiging 'Leve Belgique!'. En dezelfde die de Franstaligen voor één keer op hun nummer zette verloor zopas elk Vlaams krediet door het CS in een nagelnieuw negligé te steken. Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 augustus 2006 om 14:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bestrijdt je Vlaanderen, dan bestrijdt je ook Limburg.
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
GEDAAN met "Brussel, hoofdstad van Vlaanderen"! Laat Brussel verdorie zelf kiezen wat het doet. Indien Vlaanderen zegt: "Brussel, doe wat je wil!" verliezen de Franstaligen hun machtigste wapen tegen verdere Vlaamse zelfstandigheid. Nu blijven ze de Vlamingen maar afdreigen "jullie zullen Brussel verliezen! Het centrum van het Universum!!" En het ergste is dat daar véél Vlamingen intrappen en bijgevolg gaan pleiten voor het behoud van de nepstaat Belgie. GEDAAN met Bruxelles over het paard te tillen. Brussel is niet het centrum van de wereld, laat staan dat het internationaal gezien een populaire stad is. Het 'imago' van Brussel is er één van "Europese bureaucraten" en "grijsheid". Brussel is niet meer dan een grote provinciestad waarin -bij gratie van de Europese grootmachten- de EU instellingen zijn gevestigd en waar om de zoveel tijd een hoop ministers bijeenkomen om na die vergaderingen de stad weer zo snel mogelijk te ontvluchten. Trouwens, de EU-instellingen zijn geen 'vaste waarde'. Indien men morgen beslist om ze te verhuizen (of een groot deel ervan) zijn ze weg. Punt. En wat zou Bxl d�*n nog voorstellen? Brussel leeft van de EU. Neem die EU weg en Bxl is niet meer dan Luik. Zijn de Denen of Noren minder gelukkig met een "kleinere" hoofdstad �* la Antwerpen? Uiteraard niet, kijk de statistieken er maar eens op na. Toplanden zijn het. Vlaanderen met als hoofdstad Antwerpen kan het rijtje van 'kleine' maar performante landen vervoegen als we dat willen. Waarom nog wachten? [btw: schitterende tekst van De Wever, zoals gewoonlijk. Wat mij betreft de verstandigste politicus die er is] Laatst gewijzigd door Zeno! : 29 augustus 2006 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die schelden je gewoon uit voor verrader. Waar hebben we dat nog gehoord?
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen. Binnen België zal Brussel-Bruxelles nooit voor Vlaanderen kiezen. Ze krijgen de Vlaamse centjes, ze kunnen Vlaanderen treiteren (nachtvluchten,...), en ze kunnen ongestoord Nederlandstalige Brusselaars blijven discrimineren. Neem de Belgische structuur weg, en Brussel staat direct met z'n broek op z'n enkels: geen Vlaams geld meer en niet langer in staat om voor zichzelf te zorgen. De Vlaamse onafhankelijkheid is een middel om Brussel terug bij Vlaanderen te laten aansluiten. Zolang België blijft bestaan, groeit Brussel verder weg van de rest van Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Vlaanderen is niet belgique.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Het is nuttiger om Brussel te negeren en de Wallonië af te stoten. Dan moet Brussel zelf kiezen: of Vlaanderen, of Wallonië. Ik ben er van overtuigd dat dat Vlaanderen zal worden. En indien niet: geen ramp. Want Vlaanderen onderhoudt Brussel, niet omgekeerd... De Vlamingen moeten stoppen met zich door Brussel te laten gijzelen. Dat Brussel niet mee zou mogen doen, is wel waanzin. Nog grotere waanzin en vooral sadomasochisme is om op Brussel te wachten binnen de Belgische context...
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België valt uit elkaar, en dus vervallen ook ineens alle Belgische afspraken. Vlaanderen bestuurt gewoon Brussel alsof het een deel van het Vlaams Gewest is. Wat gaat Wallonië doen? Een leger sturen om Brussel op te eisen? Wat gaat Brussel doen? Zich afscheuren van Vlaanderen om aansluiting te zoeken bij een staat (Wallonië) die financiëel niet in staat is om Brussel op te nemen? Er is geen enkele wet die regelt op welke manier dat België moet gesplitst worden. Het idee dat België gesplitst wordt op basis van de gewesten is opgedrongen door de Franstaligen, zodat zij Brussel kunnen lostrekken van Vlaanderen, en tegelijk de Duitstaligen het recht op zelfbeschikking ontzeggen. Na België komt het er gewoon op aan dat ieder zijn eisen kan afdwingen. En Vlaanderen heeft nu eenmaal goeie kaarten om in dat post-Belgisch tijdperk Brussel terug op te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach, er loopt altijd nog wel ergens een soort van dorpsgek rond. Niks om ons zorgen over te maken.
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Twee steden die teloorgaan, is het dan niet een beetje fout om het ene af te stoten voor het andere virus? Ze weten maar al te goed in Brussel dat als Vlaanderen de kraan dicht draait, het spel ten einde is. Brussel heeft haar ergste tijd al achter de rug, alleen zien we dat niet vanuit onze Vlaamse huiskamer. Ik huiver zelfs bij Antwerpen als hoofdstad. Dezelfde klachten als bij Brussel, alleen ietsje kleiner, maar voor de rest geen verschil. Oeps...probleem.
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() We moeten wel de Brusselse Vlamingen wel al kunnen meekrijgen hé. Als Brussel alleen ervoor komt te staan, hebben zij ineens veel meer invloed dan voorheen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Variante op Schiltz : het zijn mijn politiekers, ik heb geen anderen.
Bart toch, je verdoet je tijd en je energie in dat leugen-kartel. Vlaanderen wil je wel, maar niet in dat huishouden.
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Brussel mag je niet op dezelfde lijn zetten als Antwerpen, al was het maar omdat Brussel een Franstalige stad is en Antwerpen een Vlaamse. Antwerpen gaat niet 'teloor' (waar haal je d�*t?), het is het economisch hart van Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er wonen veel maar allochtonen en vreemdelingen samen dan dat er franstalige en nederlandstalige brusselaars wonen. Niets voor niets is Mohammed er de populairste naam.
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is dat dan die mooie metropool? Ik vind Antwerpen, net als Brussel, een sombere stad geworden. En als we niet opletten zijn over 10 jaar Gent en Brugge ook aan de beurt! Antwerpen mag nog blij zijn dat ze de haven bezit, anders was er niks meer. Antwerpen is voor velen de metropool, maar de meesten willen er niet wonen, dat lees ik zelfs op dit forum zonder namen te noemen, omwille van de multikul aldaar en al de rest dat er is foutgelopen. Net datzelfde hoor ik over de Vlamingen als het om Brussel gaat. Waarom trouwens iets afstoten dat men ons wil afnemen? Zo gaan de Vlamingen ook als onafhankelijk uitgelachen worden, want het zijn schapen gebleven. Nou, voor die optie pas ik. Vlaanderen moet een land van welvaart, prestige en trots zijn. Niet een staat waarmee wordt gelachen zoals met dat België van voorheen. Brussel kent men in het buitenland als stad veel beter ook dan Antwerpen.
![]() |