|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  29 augustus 2006, 15:57 | #21 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 oktober 2005 Locatie: geel 2440 
				 |   Kom jongens,je laat mij altijd lachen,wat een onzin!!!! Of hij nu zwart of wit ziet,allochtoon of autochtoon is Wat is het verschil bij geweldplegingen? 
				__________________ In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren | 
|   |   | 
|  29 augustus 2006, 16:00 | #22 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 27 maart 2004 
				 |   | 
|   |   | 
|  29 augustus 2006, 16:22 | #23 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 augustus 2002 
				 |   | 
|   |   | 
|  29 augustus 2006, 16:29 | #24 | |
| Vreemdeling Geregistreerd:  4 augustus 2006 
				 |  Mivb Citaat: 
   Bovendien waren wij er helemaal niet bij en is alles van horen zeggen.   Waar hebben we dat ook alweer meegemaakt  Nadien bleken alle zekerheden erg verkeerd maar daar werd dan erg stilletjes over gedaan   Ik wacht liever het onderzoek af voor ik probeer te oordelen. Groetjes, Lux. | |
|   |   | 
|  29 augustus 2006, 17:08 | #25 | 
| Gouverneur Geregistreerd:  3 april 2002 
				 |  ene [quote=gsus;1932720]Sommige mensen kijken niet naar de huidskleur... Anderen staren zich dan weer blind...[/quot Eene met een witte stok zeker niet | 
|   |   | 
|  29 augustus 2006, 17:25 | #26 | 
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd: 25 oktober 2005 Locatie: Galaxias Kyklos 
				 |   | 
|   |   | 
|  30 augustus 2006, 09:49 | #27 | |
| Europees Commissaris Geregistreerd:  3 oktober 2005 
				 |   Citaat: 
 Mij bekruipt in ieder geval het gevoel dat racisme, geval per geval al of niet terecht, een alibi aan het worden is voor veel vreemdelingen om wangedrag van hun zijde te vergoeilijken. Wanneer gaan politici, en niet alleen een Eric Feremans die er zelfs concentratiekampen bijsleept en de vergelijkingen met Hitler of Bin Laden niet schuwt, beginnen inzien dat hun retoriek tegen het VB (het demoniseren van deze partij en het afschilderen van diens standpunten als racistisch en levensgevaarlijk voor de multiculturele samenleving en allochtonen), de samenleving minstens zo erg polariseert als ze het VB verwijten? Welke blanke er zich ook vergrijpt aan een kleurling, het is meteen de schuld van het VB. Alsof racisme voor het VB niet bestond? Net zozeer kan men beginnen vrezen dat politici als een Eric Feremans of een andere Spirit-onnozelaar de vreemdelingen in dit land zodanig opjutten dat er evenzeer ongelukken gebeuren. Steek het op racisme, dan ben ik het slachtoffer, en de maatschappij gaat mijn slachtoffer als dader zien. Of: die kerel geeft een racistische opmerking naar mij toe, ik mag hem nu half doodslaan, het is een vuile VB'er, ik heb de halve politieke wereld achter mij staan. Eigenaardig genoeg slagen deze blindemannetjes er in om het VB met alle zonden Israëls te beladen, maar zijn ze niet in staat om de hand in eigen boezem te steken voor hun eigen aandeel in deze evolutie. 
				__________________ Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) | |
|   |   | 
|  30 augustus 2006, 09:51 | #28 | |
| Banneling Geregistreerd:  4 juni 2004 Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom 
				 |   Citaat: 
 Wat jammer dat Mieke Vogels er niet bij was om zijn kaartje te knippen... | |
|   |   | 
|  30 augustus 2006, 10:18 | #29 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 22 december 2002 Locatie: Antwerpen 
				 |   Citaat: 
 Wie herinnert zich nog die zwarte pompklant die door de volgende klant in mekaar werd geslagen omdat hij niet snel genoeg vertrok? Groot misbaar, zeker 10 minuten hoofdbrok van het zeven uur journaal, interview met het (zwarte)slachtoffer... racisme!!!!! tot bleek dat de dader een Turk was... oeps      (het was in feite nog grappiger: ik zag in het middagjournaal of in elk geval pre-19.00h. de beelden die in het pompstation werden opgenomen en waar de dader duidelijk zichtbaar was.... in het 19.00h journaal werd die man al netjes met de blokjes verdoezeld. Anders hadden ze hun pointe niet meer kunnen maken!) De Wet van Bart Croughs sloeg toe! 
				__________________ Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 augustus 2006 om 10:22. | |
|   |   | 
|  30 augustus 2006, 11:46 | #30 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  6 september 2004 Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen 
				 |   Citaat: 
  | |
|   |   | 
|  30 augustus 2006, 12:39 | #31 | 
| Parlementslid Geregistreerd:  2 juli 2006 
				 |   Zou het niet kunnen dat de passagier uit racistische motieven op de collega van de buschauffeur heeft geklopt en alleen maar een aanleiding nodig had? Na zijn aanhouding hoefde hij de rollen maar om te draaien en de collega van de chauffeur van racisme te beschulgigen.     Laatst gewijzigd door metten : 30 augustus 2006 om 12:40. | 
|   |   | 
|  30 augustus 2006, 12:51 | #32 | 
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd: 25 oktober 2005 Locatie: Galaxias Kyklos 
				 |   Schande, niet vermelden dat het WEERAL om een MAN ging. Male chauvinist pigs zijn het, daar bij de rooie VRT! | 
|   |   | 
|  30 augustus 2006, 13:01 | #33 | |
| Banneling Geregistreerd:  1 augustus 2006 Locatie: Antwerpen 
				 |   Citaat: 
 Het was een ZWARTE man die na een beleefde vraag om zijn muziek wat stiller te zetten iemand gewoon halfdood mept. Is ondertussen weer vrij gelaten (vragen ze zich af waarom niemand meer in justitie gelooft) | |
|   |   | 
|  30 augustus 2006, 13:10 | #34 | 
| Banneling Geregistreerd: 28 september 2004 
				 |   | 
|   |   | 
|  30 augustus 2006, 13:10 | #35 | 
				 |   Wat is uw voorstel? Alle mannen de toegang tot het openbaar vervoer ontzeggen? | 
|   |   | 
|  30 augustus 2006, 13:12 | #36 | |
				 |   Citaat: 
 Wedden dat het veel kalmer gaat worden? 
				__________________ Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o | |
|   |   | 
|  30 augustus 2006, 13:15 | #37 | 
				 |   | 
|   |   | 
|  30 augustus 2006, 13:21 | #38 | 
				 |   dan ga je wel een schaamlap moeten dragen: de Moslima's vragen al een hele tijd voor apart vervoer. Misschien kan je daar dan mee opstappen? 
				__________________ Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o | 
|   |   | 
|  30 augustus 2006, 14:02 | #39 | 
| Banneling Geregistreerd: 28 september 2004 
				 |   volgens mij had die busbegeleider een opmerking gemaakt over dien tist zijn moeder of zijn zuster of zo ... t is algemeen geweten dat busbegeleiders elk gesprek beëindigen met de slagzin (   slag-zin) "A moeder is een ..." | 
|   |   | 
|  30 augustus 2006, 14:09 | #40 | 
| Minister Geregistreerd:  1 juni 2004 
				 |   Is dit ook niet een soort van racisme?? | 
|   |   |