![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() Fred Schiphorst wrote:
> Ronald van Voren schreef: > [knip] > >> Jij bent een van de mensen die de verzorgingsstaat ter ziele wil laten >> gaan voor het korte termijn winstbejag en meer arbeidsslavernij voor >> grote groepen mensen. Ik verzet mij daar tegen. > > Ik wil dat helemaal niet, maar heb wel geleerd me niet al te afhankelijk > te maken van de overheid, omdat ik die als uiterst onbetrouwbaar heb > leren kennen. Jij geeft aan dat ik in de toekomst last kan hebben van de > "eigen verantwoordelijkheid" retoriek. Wie weet heb je gelijk, wie weet > niet. maar de staat heeft me nu al bij de benen als het gaat om de vraag > wanneer ik kan stoppen met werken en wat ik dan nog voor inkomen heb. > Geen kwestie van iets willen, gewoon een constatering. Het is gewoon een kwestie van expect the worst and hope for the best. Klein nadeeltje is dat juist het feit dat je voor jezelf probeert te zorgen en spaart voor je oude dag, in de toekomst wel eens kan zorgen dat je nog *minder* krijgt van de staat. Maar dat moet dan maar... Ximinez -- Our three weapons are fear, surprise, and ruthless efficiency... and an almost fanatical devotion to the Pope.... http://www.ai.mit.edu/people/paulfitz/spanish/t1.html http://www.youtube.com/watch?v=gldlyTjXk9A |
![]() |
#22 |
|
> Chief yew betcha schreef: > [knip] > >> Ja, en jij zorgt voor jezelf door gebruik te maken van de westerse >> economische uitpersing van de derde wereld. Of dacht je dat je >> betaald wordt voor het werk dat JIJ verricht? > > Ik wel in elk geval. Ik verricht een prestatie en in ruil daarvoor > wordt er elke maand een bedrag op mijn rekening geschreven Inderdaad 'een' bedrag. Leg me nu nog het verbnd tussen de hoogte van het bedrag en de prestatie uit. Leg me uit waarom een boer in Ecuador voor een werkweek van 80 uur een schijntje krijgt van het bedrag dat een soostrekker hier krijgt. Relatie tussen hoogte van salaris of andere vorm van inkomsten en geleverde arbeid is schijn. Bij elke kop koffie die jij drinkt profiteer je van het zweet van die Ecuadoriaanse koffieboer. En er is ook niets mis met profiteren, laat ik daar duidelijk in zijn. |
![]() |
#23 |
|
> Vertel eens: wat doe jij eigenlijk voor anderen behalve brullen dat > het zo erg is? Vertel jij mij maar waar ik brul dat het zo erg is. Dat doe ik namelijk helemaal niet. |