![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Deze school levert zeer veel inspanningen opdat haar anderstalige leerlingen perfect zouden geintegreerd worden. Pluimpje voor deze school ! Eigenlijk zouden alle Nederlandstalige scholen dit systeem dienen in te voeren. Want zeg nu zelf, alle anderstaligen in Nederlandstalige scholen -ongeacht ze nu spaanstalig, duitstalig, turkstalig, berbertalig of franstalig zijn of...- dienen evenveel kansen te krijgen voor een perfecte integratie.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij moet ophouden met te denken dat België 2-talig is. België is niet tweetalig of drietalig. het is een land met 3 verschillende gebieden waar een andere taal wordt gesproken. en elk taalgebied verdient respect. wij moesten vroeger op school trouwens ook AN spreken, dialect was uit den boze.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
En waarom? Zijn ze dan integratie-onwillig? Hoe denken ze zelf op de arbeidsmarkt terecht te komen als ze niet bereidwillig zijn de landstaal te leren? Het is toch meer dan logisch dat als je besluit te emigreren naar een ander land, en er te blijven en je kinderen groot te brengen, dat je een inspanning doet om de lokale taal aan te leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij nader inzicht had ik het allang moeten weten dat dit niet gebeurde vermits een bevriende leerkracht me ooit vertelde van de drastische scheiding die op de speelplaats plaatsvond: de allochtoontjes in één hoek, de autochtoontjes in de andere. het verplicht gebruik van Nederlands op scholen, OOK op de speelplaats, zou een algemene regel moeten zijn. In het (door Turken georganizeerde) Lucernacollega is dit de regel. Maar daar worden de kinderen specifiek voorbereid om beter te kunnen doorstromen in het hoger onderwijs. Vindt niemand van de paternalistische pamperaars het dan geen schande dat dit niet algemeen verplicht wordt? Vinden die paternalistische pamperaars (och ocharme ze mogen toch hun eigen moedertaal spreken) het dan beter dat de kinderen deze soepele manier om extra Nederlands te oefenen moet ontzegd worden? Of hebben ze liever dat er nog wat extra leerkrachten moeten worden betaald om ze "bijles" te geven? Ik vraag me trouwens af hoe de multicullovers zouden reageren als zij of hun kinderen hier in Vlaanderen naar school zouden gaan, waar meer dan de helft van de kinderen een onverstaanbare taal brabbelen tijdens de speeltijd. Dit schept toch automatisch de nodige achterdocht? De ene groep kan in hun eigen taaltje alles uitkramen en bedisselen, terwijl de nederlandstalige groep dit niet kunnen vermits de "anderen" hen wel verstaan. Soms krijg ik het nare gevoel dat het er onder de Duitse bezetting in feite beter aan toeging.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En over het verplichte Nederlands op ouderavonden: blijkbaar vinden sommigen het niet meer dan normaal dat de leerkrachten Arabisch, Turks en weetikveels moeten bijleren omdat andere mensen besloten hebben naar hier te emigreren zonder de taal te willen leren?
Dat in sommige bevolkingsgroepen de interesse van ouders ondermaats is weten we. Dit ligt niet aan de taalkennis: blijkbaar zijn ze wel in staat om stante pede naar de leerkracht te stappen als hun kind "racistisch" behandeld werd omdat het gebuisd is. Laatst gewijzigd door circe : 30 augustus 2006 om 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar blijft de hysterische reactie van de Franstaligen, FDF en Di Rupo op kop, om deze nieuwe brutale schending van de mensenrechten door de fascistische Vlamingen te veroordelen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zeg eens, Franstalige Ariër, waarom sturen die ouders dan die kinderen naar Nederlandstalige scholen? Om Nederlands te leren of enkel omdat er in Franstalige Brusselse scholen alleen maar krapuul en vreemdelingen zit? Kan iemand mij eens zeggen wat de waarde van Nederlandstalig onderwijs in de Vlaamse Rand dan nog is, met al die Franstaligen? Ik herinner me nog goed toen ik een school zocht voor mijn baby (ik zeg wel baby, want als Nederlandstalige mag je al beginnen zoeken naar een deftige school als je kindje 4 maand oud is - geen zever). In de wijkschool in Jette waren er welgeteld nog 2 (TWEE) Vlaamse kinderen. Toen de directrice mij dit meldde, zei ze er ook nog eens bij: "waarom ga je met je kind niet naar Wemmel, daar vind je nog wat deftig volk en nog een paar Vlamingen". Ik ben daarna naar de St-Jozefschool in Wemmel getrokken. Daar waren er al 28 % Franstaligen. Nadien ben ik naar Grimbergen getrokken (bij het Prinsenbos); daar heb je al 15 % Franstaligen. En dit wordt hier allemaal maar aanvaard. Moet ik nu echt mijn kind gaan inschrijven in een dorpschool in Bachten-de-Kupe om nog wat kwalitatief onderwijs te kunnen bieden aan mijn kind. Geloof mij, Monsieur le aryen francophone, je zult geen taal leren zonder die te spreken. Begrijp jij eigenlijk niet dat Franstaligen door hun arrogant gedrag, zichzelf buiten spel zetten in die Vlaamse gemeenten? Laatst gewijzigd door Cabeza de wikingo : 30 augustus 2006 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen nu in Merchtem wordt ingevoerd is een afgezwakte versie van wat de Franstaligen al jaren in Aarlen ingevoerd hebben. Met als grote verschil: Aarlen is van origine altijd Luxemburgstalig geweest, Merchtem Nederlandstalig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Idd ja, het Nederlands is daar zo goed als uitgestorven.
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Trouwens, zelfs in Nederlandstalige scholen in Brussel is het verboden voor de leerlingen om op school, op de speelplaats en op schooluitstappen frans te spreken.
Als dat al in Brussel verboden is, is het toch niet meer dan normaal dat het ook in Vlaanderen verboden wordt? Een ouder die kiest voor Nederlandstalig onderwijs moet daar maar rekening mee houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten tweede is het een kwestie van prioriteiten. In de Rand hebben ze andere bekommernissen dan in 2060. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mensen met een mentaal landschap dat gericht is op superioriteit en imperialisme zijn daartoe niet in staat. Intellectueel noch anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Waw dat wordt wel erg stil hoor in die Merchtemse scholen want iedereen moet nu NEDERLANDS spreken
![]() Dus geen verkavelingsvlaams ![]() En geen aaaantwaaarps ![]() En geen liiiiimbuuu'gs ![]() En geen westvloms ![]() Er zullen wellicht heel wat Belgen van allochtone origine te horen zijn. Laatst wees een studie uit dat zij beter Nederlands spreken dan veel Belgen van autochtone origine ![]() Doordenkertje ![]() Lux. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |