Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2006, 14:19   #21
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
en weeral blijven de mensen zeiken op het feit dat er iemand wat uitstapjes mag maken..
zielige mensen
Ik vind het vooral erg dat ze die jongen naar de rode duivels hebben gestuurd.
Dat is toch wel de ergste straf die ze ne jonge gast kunnen aandoen...
ze sturen die naar de slechtste voetbalmatch van deze eeuw....
Dat is volgens mij opgezet spel. Ze hebben die jongen extra willen straffen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 14:54   #22
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Neenee cynicus, zoiets zou ik niet durven voorstellen hoor!

Wat te denken van de straten van Molenbeek, Schaarbeek etc.? Je weet wel, die "buurten" waar de mensen niet mogen stemmen en die daarom door de gemeente niet worden onderhouden of zoiets.

Mijn dochter woonde ooit in zo'n "buurt" in Gent: viermaal is het plantsoentje opnieuw aangeplant met rozenstruiken, maar die stonden blijkbaar beter in de achtertuin van sommige buurtbewoners, terwijl het pleintje een soort mini-container afvalpark moest worden volgens diezelfde buurtbewoners.
Misschien kunnen ze daar de Mariussen even aanzetten zodat de buurtbewoners hun vuilnis tenminste IN de containers zouden gooien?
Geen slecht idee, ware het niet dat ge een arme, gediscrimineerde allochtoon voor slavenarbeid misbruikt, en hem dus wééral achterstelt en discrimineert. Neeneenee, drie weken in een vijfsterrenhotel in Tunesië, gevolgd door een cruise van twee maanden in de Caraïben en afgesloten met twee weken Safari in Kenia is de enige remedie die ervoor zou kunnen zorgen dat zulke arme dutskes zich weer enigszins mens kunnen voelen. En vooral niet vergeten: de stáát (=de modale, hardwerkende belastingbetaler) moet dat bekostigen!
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 15:42   #23
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

Die reacties hier.
Oud 30 augustus 2006, 15:50   #24
Cynical Ice
Lokaal Raadslid

Cynical Ice's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Cynical Ice
Standaard

Cynikus, kunnen we ze daar dan niet meteen laten, voor eeuwig en drie dagen op safari in het Verre, VERRE Kenia?

Laatst gewijzigd door Cynical Ice : 30 augustus 2006 om 15:50.
Cynical Ice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 15:55   #25
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice Bekijk bericht
Cynikus, kunnen we ze daar dan niet meteen laten, voor eeuwig en drie dagen op safari in het Verre, VERRE Kenia?
Geen slecht idee...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 16:35   #26
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
.
Verdachte van moord op Joe mag weer op uitstap.

Mariusz O., de 16-jarige Poolse medeverdachte in de moord op Joe Van Holsbeeck (17), mag vanaf 15 september weer op uitstap. "De schorsing die het Brusselse hof van beroep ons oplegde, geldt maar tot half september. We zullen het gedrag van de jongen dan opnieuw evalueren. Hij zal allicht weer kunnen deelnemen aan activiteiten buiten de instelling", zegt Marie-Claude Crollen, directrice van de jeugdinstelling in Kasteelbrakel. "Het is niet omdat er commotie is in de politieke wereld en de publieke opinie dat we onze opvoedingsprogramma's moeten veranderen. Wat primeert, is het gedrag van Mariusz O.", zo luidt het. (HLN 30/8/06)

Die directrice heeft overschot van gelijk. De enigste politici en mensen in het algemeen die ik nog wil horen neuten zijn degenen die zich verdiept hebben in de problematiek van jeugddelinquenten.
De rest is allemaal slogantaal en snelgemaakte conclusies. Er loopt een interessante draad hier over sfeerschepping (ivm met het klimaat van racistisch geweld). Als we de menselijkheid uit de begeleiding van criminelen en jongeren halen komt dat niet ten goede aan de sfeer.

Dat de uitstapjes goedkoper kunnen is een heel andere kwestie, maar ik denk niet dat dat het is waar iedereen zo verontwaardigd over is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be