Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2006, 22:56   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In love and politics, all is fair.
Zelfs het eigen volk zijn Vlaamse identeit ontnemen door deze via indoctrinatie als verwerpelijk te leren beschouwen.
Pfff. Tegenwoordig kan je zelfs aan een idioot verkeerslicht niet meer ontsnappen aan het feit dat je in Vlaanderen woont wat zou men dan bezig zijn de Vlaamse identiteit te ontnemen?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 23:43   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je mag er nog alle verkeerspalen van de wereld bijsleuren. Feit is dat er in dit land baronestitels worden verleend aan mensen die voor zeker verkondigen in hun gazet dat 'Wat Vlaemsch is, valsch is'.

Je kan het woordje 'Vlaams' nog nauwelijks uitspreken zonder er het gevoel bij te krijgen dat je je mond daarna moet spoelen. En dat is maar één voorbeeld van de velen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 00:02   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan het woordje 'Vlaams' nog nauwelijks uitspreken zonder er het gevoel bij te krijgen dat je je mond daarna moet spoelen. En dat is maar één voorbeeld van de velen.
Tiens. Ik heb daar nooit last van gehad als ik het woordje uitspreek.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 31 augustus 2006 om 00:09.
Oud 31 augustus 2006, 13:15   #24
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Gisteren organiseerde de sp.a in een restaurant in de onmiddellijke omgeving van het Gentse Patershol een persconferentie waarop merkwaardig genoeg de Gentse pers niet uitgenodigd was en feitelijk ook niet welkom was. De gastheren, sp.a-voorzitter Vande Lanotte en uittredend sp.a-burgemeester Frank Beke geflankeerd door federaal Vice-Eerste Minister Freya Van den Bossche (de hoogste partijtop dus) stelden er samen met senator Fatma Pehlivan de Turkse kandidaten voor die bij de gemeenteraadsverkiezingen van oktober op de sp.a-lijsten van Vlaanderen in het algemeen en van Gent in het bijzonder zullen prijken.

In feite was uitsluitend de Turkse pers uitgenodigd omdat de Turkse allochtonen voornamelijk Turkse kranten lezen en dus weinig boodschap hebben aan wat in de Vlaamse pers te lezen staat.

Het Vlaams Belang stelt zich vragen naar de reden waarom deze laatste op de persconferentie niet gewenst was. Is het omdat de persconferentie niet in het Nederlands maar in het Turks doorging of omdat de sp.a wel aast op Turkse stemmen maar ten overstaan van haar ander kiescliënteel om electorale redenen niet de nadruk wenst te leggen op haar groot aantal Turkse kandidaten? Het loont de moeite de vraag te stellen vermits voor zover wij weten het de eerste keer in de geschiedenis is dat de lokale pers niet uitgenodigd wordt en zelfs ongewenst is op een persconferentie die dan toch betrekking heeft op de gemeenteraadsverkiezingen, de lokale verkiezingen bij uitstek.

Francis Van Den Eynde

bron:http://www.geertneirynck.be

Klaarblijkelijk van elders geplukt.

Maar daar gaat het niet om: de SP.a in Gent aast op die manier naar Turkstalige (velen hebben een Belgisch paspoort) stemmen. Mocht dat in het Frans gebeurd zijn, dan was het kot te klein.

Wie op 8 oktober in Gent SP.a-spirit stemt, stemt dus voor een beleid dat terug massa's geld gaat pompen in de Turkse gemeenschap.
Er gaat hier es iemand goed tekeer gaan vanaf 25 september!
Oud 31 augustus 2006, 15:06   #25
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Gisteren organiseerde de sp.a in een restaurant in de onmiddellijke omgeving van het Gentse Patershol een persconferentie waarop merkwaardig genoeg de Gentse pers niet uitgenodigd was en feitelijk ook niet welkom was. De gastheren, sp.a-voorzitter Vande Lanotte en uittredend sp.a-burgemeester Frank Beke geflankeerd door federaal Vice-Eerste Minister Freya Van den Bossche (de hoogste partijtop dus) stelden er samen met senator Fatma Pehlivan de Turkse kandidaten voor die bij de gemeenteraadsverkiezingen van oktober op de sp.a-lijsten van Vlaanderen in het algemeen en van Gent in het bijzonder zullen prijken.

In feite was uitsluitend de Turkse pers uitgenodigd omdat de Turkse allochtonen voornamelijk Turkse kranten lezen en dus weinig boodschap hebben aan wat in de Vlaamse pers te lezen staat.

Het Vlaams Belang stelt zich vragen naar de reden waarom deze laatste op de persconferentie niet gewenst was. Is het omdat de persconferentie niet in het Nederlands maar in het Turks doorging of omdat de sp.a wel aast op Turkse stemmen maar ten overstaan van haar ander kiescliënteel om electorale redenen niet de nadruk wenst te leggen op haar groot aantal Turkse kandidaten? Het loont de moeite de vraag te stellen vermits voor zover wij weten het de eerste keer in de geschiedenis is dat de lokale pers niet uitgenodigd wordt en zelfs ongewenst is op een persconferentie die dan toch betrekking heeft op de gemeenteraadsverkiezingen, de lokale verkiezingen bij uitstek.

Francis Van Den Eynde

Maar daar gaat het niet om: de SP.a in Gent aast op die manier naar Turkstalige (velen hebben een Belgisch paspoort) stemmen. Mocht dat in het Frans gebeurd zijn, dan was het kot te klein.

Wie op 8 oktober in Gent SP.a-spirit stemt, stemt dus voor een beleid dat terug massa's geld gaat pompen in de Turkse gemeenschap.

Last van wat vroegtijdige profileringsdrang? Premature verkiezingskoorts?

Uw berichtje heeft anders wel een behoorlijk propagandistisch geurtje.
Nergens is in uw post komt U "to the point" en nergens maakt U een echt politiek statement.
Het enige tot wat U zich hier beperkt is het smijten van een hele hoop modder op Uw rechtstreekse concurrenten.
Met andere woorden: een hele waslijst aan WC lectuur.

Van een beroepspoliticus had ik wel beter verwacht!

ps. voor ik het vergeet: Laat het forum in het vervolg maar over aan de échte forum-ganger,
en ga Uw flauwe verkoopstechnieken maar ergens anders uitproberen.
Waar? Maakt me niet uit. Maar hier in elk geval, hoor je niet thuis!

Laatst gewijzigd door Ciccio : 31 augustus 2006 om 15:09.
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 15:20   #26
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht

Nergens is in uw post komt U "to the point" en nergens maakt U een echt politiek statement. Het enige tot wat U zich hier beperkt is het smijten van een hele hoop modder op Uw rechtstreekse concurrenten. Met andere woorden: een hele waslijst aan WC lectuur.

ps. voor ik het vergeet: Laat het forum in het vervolg maar over aan de échte forum-ganger, en ga Uw flauwe verkoopstechnieken maar ergens anders uitproberen. Waar? Maakt me niet uit. Maar hier in elk geval, hoor je niet thuis!
Oei oei oei, weeral een progressief die moeite heeft met vrije meningsuiting en zichzelf tot vlees geworden norm van degelijkheid en correctheid uitroept. Het kan ook zijn dat hij/zij lijdt onder te veel schaamte omdat een progressieve partij een eigen-allochtoon-volk/kiesvee-eerst onderonsje op poten heeft gezet waar de toegang verleend of geweigerd werd op grond van etnische afkomst. Door de Spa gepropageerde politiek correct racisme quoi ! Dat hebben ze zelfs bij het VB nog nooit gedaan gekregen. De materialisering van De Witte's natte droom : alleen minderheden kunnen (in dit geval wordt dit gerokken tot 'mogen') meerderheden discrimineren.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 15:45   #27
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nergens is in uw post komt U "to the point" en nergens maakt U een echt politiek statement.
Het enige tot wat U zich hier beperkt is het smijten van een hele hoop modder op Uw rechtstreekse concurrenten.

ps. voor ik het vergeet: Laat het forum in het vervolg maar over aan de échte forum-ganger,
dat is dan de schuld van 'De Morgen'. En het is maar terecht dat tegen die gang van zaken geprotesteerd wordt.

En echte forumganger? Ik ben hier al lang genoeg actief om te zeggen dat ik een forumganger ben.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 16:44   #28
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad met 26 berichten bent u echt een forumganger hier,

Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 05:07   #29
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht

Kim 20 jaar later
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 18:19   #30
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Oei oei oei, weeral een progressief die moeite heeft met vrije meningsuiting en zichzelf tot vlees geworden norm van degelijkheid en correctheid uitroept. Het kan ook zijn dat hij/zij lijdt onder te veel schaamte omdat een progressieve partij een eigen-allochtoon-volk/kiesvee-eerst onderonsje op poten heeft gezet waar de toegang verleend of geweigerd werd op grond van etnische afkomst. Door de Spa gepropageerde politiek correct racisme quoi ! Dat hebben ze zelfs bij het VB nog nooit gedaan gekregen. De materialisering van De Witte's natte droom : alleen minderheden kunnen (in dit geval wordt dit gerokken tot 'mogen') meerderheden discrimineren.
Aan al de schatjes die mij hier nu afschieten voor mijn reply op De Garde,

Moeite met vrije meningsuiting?

Laat het mij toch toe te zeggen dat een forum er is om, in een wereld van bureaucratie en machtsmisbruik, even de gewonen burger aan het woord te laten en
inhoudelijk te discussieren over bepaalde onderwerpen.

Maar het dient niet als goedkoop propaganda middel om tweederangspolitici hun flauwe partijprogramma uit de doeken te laten doen.

Knoop het maar goed in de oren: politici die hier even schoolmeestertje willen komen spelen, zijn hier duidelijk aan het verkeerde adres.
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 18:41   #31
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
vraag is, hoe lang nog. met die VanGaevers en Verstrepens
Hoogtijd dat ze die buitenschoppen.
Oud 1 september 2006, 18:45   #32
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
20.000 en meer leden maar dat geeft parlementaire mandaten aan liberale opportunisten als Verstrepen, Van Gaever en Morel. En dan maar schreeuwen.Eigen volk eerst. Eigen volk eerst!
Wie maakt er eens geen fouten? Fouten kunnen rechtgezet worden.
Morel is volgens mij het tuttebel zijn beetje bij beetje aan het ontgroeien.
Oud 1 september 2006, 18:54   #33
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Francis Van Den Eynde

Erg en in mijn geboorte plek. Tis nie omdak nu in de Limburg woon dak hier nie in meeleef. Gent lig nog aant hart en dan moslims voor de gemeente raad en een persconferantie voor een vlaamse stad, notabene hoofdstad van O-Vlaanderen int Turks. SCHANDALIG.
Valt mij vree tegen van Beke.
Mocht dat in het Frans gebeurd zijn, dan was het kot te klein. Ja inderdaad, dan wast boel geweest.
Srry maar ik zeg het niet veel, bijna nooit maar nu wel tegen over de Islaminvloed : Eigen volk eerst.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 22:14   #34
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Erg en in mijn geboorte plek. Tis nie omdak nu in de Limburg woon dak hier nie in meeleef. Gent lig nog aant hart en dan moslims voor de gemeente raad en een persconferantie voor een vlaamse stad, notabene hoofdstad van O-Vlaanderen int Turks. SCHANDALIG.
Valt mij vree tegen van Beke.
Mocht dat in het Frans gebeurd zijn, dan was het kot te klein. Ja inderdaad, dan wast boel geweest.
Srry maar ik zeg het niet veel, bijna nooit maar nu wel tegen over de Islaminvloed : Eigen volk eerst.
In Gent wonen een behoorlijk aantal verfranste Vlamingen en ik heb nog geen enkele zogezegde vlaams-nationalistische partij daar opmerkingen over horen maken. Misschien zouden ze beter eerst hun eigen volk ervan overtuigen om Nederlands te spreken vooraleer ze anderen beginnen te ambeteren.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 1 september 2006 om 22:16.
Oud 2 september 2006, 08:25   #35
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Hoogtijd dat ze die buitenschoppen.
Neen.
Vlaams Belang moet mainstream Vlaanderen vertegenwoordigen.
Rechts, beetje conservatief, beetje liberaal.

En een sociale aandacht voor de gewone Vlaamse man en vrouw.
Tegen het linkiewinkie , multicul en belzieke establishment kunnen we ons geen verdeeldheid veroorloven.
Welkom Alexandra, welkom Jürgen.
Of we verliezen.
Oud 2 september 2006, 08:27   #36
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In love and politics, all is fair.
Zelfs het eigen volk zijn Vlaamse identeit ontnemen door deze via indoctrinatie als verwerpelijk te leren beschouwen.
Dat is al 176 jaar bezig.
Door Charles Rogier, Klotekardinaal Mercier...

Nu door politiek correct links.
Oud 2 september 2006, 15:08   #37
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In Gent wonen een behoorlijk aantal verfranste Vlamingen en ik heb nog geen enkele zogezegde vlaams-nationalistische partij daar opmerkingen over horen maken. Misschien zouden ze beter eerst hun eigen volk ervan overtuigen om Nederlands te spreken vooraleer ze anderen beginnen te ambeteren.
Er wonen van oudsher heel wat Franstaligen in Gent. Die zijn nu wel véél discreter geworden dan vroeger, maar indertijd werden degenen die reclame plaatsten in de 'Courrier de Gand' aardig aangepakt. Ik herinner me ook dat, toen het circus van Exploration Du Monde in Gent was geland, het toenmalige Vlaams Blok en de VU-fractie de betogingen verdedigden, tegen Gilbert Temmerman in.

Maar los daarvan: de problematiek van het Frans is een realiteit maar speelt politiek minder mee. De persconferentie in het Turks is een bewuste aanfluiting van alles wat maar staat voor integratie of assimilatie en bevestigt veel migranten in hun onwil (of onkunde zou Leterme stellen) om Nederlands te leren.
Oud 2 september 2006, 15:12   #38
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Aan al de schatjes die mij hier nu afschieten voor mijn reply op De Garde,

Moeite met vrije meningsuiting?

Laat het mij toch toe te zeggen dat een forum er is om, in een wereld van bureaucratie en machtsmisbruik, even de gewonen burger aan het woord te laten en
inhoudelijk te discussieren over bepaalde onderwerpen.

Maar het dient niet als goedkoop propaganda middel om tweederangspolitici hun flauwe partijprogramma uit de doeken te laten doen.

Knoop het maar goed in de oren: politici die hier even schoolmeestertje willen komen spelen, zijn hier duidelijk aan het verkeerde adres.
Nee, geen moeite mee. Maar goedkoop schelden wel en uw bijdrage sloeg gewoon nergens op.

Was dit bericht propaganda? Mag ik mijn ongenoegen ook niet kenbaar maken over deze zaak? Er was geen lopende draad die hierover een discussie had opgestart. Overigens, indien ik geen bron had vermeld, had U ongetwijfeld er naar gevraagd. Ik had toen ook 'De Morgen' nog niet gelezen.

Kortom: een aanzet om te discussiëren verwarren met propaganda is voorbij gaan aan het feit.

Maar als je wat meer zou discussiëren op een forum, en het niet aanziet als je persoonlijke speeltuin, zal je dat wel snappen.
Oud 2 september 2006, 15:24   #39
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wonen van oudsher heel wat Franstaligen in Gent. Die zijn nu wel véél discreter geworden dan vroeger, maar indertijd werden degenen die reclame plaatsten in de 'Courrier de Gand' aardig aangepakt. Ik herinner me ook dat, toen het circus van Exploration Du Monde in Gent was geland, het toenmalige Vlaams Blok en de VU-fractie de betogingen verdedigden, tegen Gilbert Temmerman in.

Maar los daarvan: de problematiek van het Frans is een realiteit maar speelt politiek minder mee. De persconferentie in het Turks is een bewuste aanfluiting van alles wat maar staat voor integratie of assimilatie en bevestigt veel migranten in hun onwil (of onkunde zou Leterme stellen) om Nederlands te leren.
Het verschil is dat Franstalige Gentenaars of orthodoxe joden door hun socio-economische positie in de maatschappij hun onafhankelijkheid kunnen afkopen en anderen niet.
Oud 2 september 2006, 22:38   #40
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ge het maar weet!! En das een veel erger probleem dan de communotaire. Da heeft met islamisering en hun bekijken ons vanuit hun religie. Dat Turks spreken is geen taalkwestie maar een religieuse zaak. Wij zijn de kafirs, de ongelovigen en islamieten in de politiek is dodelijk voor democratie.
Meer over dit alles beter te lezen in topic religie en levensovertuiging of ook op www.faithfreedom.org het dutch forum.
Ké tuns nog liever daze allemoal frans kletse in Gent , dan oas ter moslims in de gemienteroad goan zitte.
Want da des , man,man,man , miserie, miserie.

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 2 september 2006 om 22:39.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be