Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2003, 13:27   #21
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Renaud's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Die professor eigent doden toe aan een regime op het moment dat dat regime nog niet bestond toen die doden vielen. Is dat geen reden tot twijfel?
Daar ging het helemaal niet over. Het ging over het feit dat Renaud maar al te zeker was van het feit dat de VS daar ook tussen hoort
Ik maak de link tussen de nationaliteit van de professor en de naties/regimes die vermeld werden in dat lijstje. En daar heb ik zo mijn bedenkingen bij.
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2003, 13:28   #22
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Hoeveel miljoen afrikanen zijn er nu weer afgemaakt in Congo onder België? Ik denk genoeg om te mogen meedoen, niet?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2003, 13:42   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renaud
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Gewoon om te weten: waarom die avatar?
Omdat ik graag zou willen dat Bush en Cheney in 2004 opnieuw verkozen worden voor vier jaar.

Lijkt mijn antwoord enigszins pertinent op jouw moeilijke vraag?
Mooi mooi, maar waarom dan?
Daar moeten we een andere topic voor openen. Wat ik graag wil doen.

De titel van de topic in de rubriek 'internationaal': Waarom ik Bush steun.
Oud 19 september 2003, 13:49   #24
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik maak de link tussen de nationaliteit van de professor en de naties/regimes die vermeld werden in dat lijstje. En daar heb ik zo mijn bedenkingen bij.
Inderdaad, en het is vooral typisch voor anti-amerikanen om direct zo te reageren ZONDER ENIGE ARGUMENTEN. Het is een Amerikaan, dus zal het lijstje wel fout zijn(u zegt dat u "er bedenkingen bij hebt", verklaar u nader?).Goed bezig
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 12:27   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Het meest zinnige dat ik hier op dit topic heb gelezen is dat van TomB:

Citaat:
Dit is de zevenveertigste keer dat dit lijstje gepost wordt. Het heeft op een paar politieke uitspattingen hier en daar practisch geen relevantie tot de huidige rechtse en linkse partijen, maar toch lopen er velen met open ogen in.
Omdat hij nu eens volkomen gelijk heeft weiger ik:
1) als overtuigd communist het regime van de USSR te verdedigen
2) evenzo de mee te gaan in dat zo afgezaagde spelletje van de link tussen het Blok (en vlaams nationalisme in het algemeen) en Nazi Duitsland.
Oud 22 september 2003, 16:36   #26
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die professor eigent doden toe aan een regime op het moment dat dat regime nog niet bestond toen die doden vielen. Is dat geen reden tot twijfel?
Daar ging het helemaal niet over. Het ging over het feit dat Renaud maar al te zeker was van het feit dat de VS daar ook tussen hoort
Daar moet ge al serieus racistisch voor zijn, om op basis van nationaliteit van een onderzoeker al dadelijk zijn onderzoek af te schrijven.

Zulke lijstjes hebben enkel het politiek nut van mensen in een bepaalde ideologie op hun paard te zetten. In die zin heb je dus gelijk dat de auteur overduidelijk biased was.
Oud 25 september 2003, 10:34   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goud en zilver gaat dus naar de kommunisten.
Zij zijn met ruime voorsprong de grootste massamoordenaars. 100 miljoen mensen. (exclusief de miljoenen mensen die van de honger dood gingen door hun rampzalige economische theorieën).
Zonder deze genocides te willen goedkeuren moet ik wel even het volgende rechtzetten:

De regimes van China en USSR bestonden wel veel langer dan het Naziregime. Indien het regime van Hitler ook zeventig jaar had mogen meedraaien zouden de cijfers wel veel hoger gelegen hebben.

Naziduitsland besloeg zowel in oppervlakte als inwonersaantal maar een fractie van waar de USSR en China over beschikte. De nazis hadden dus niet zo'n groot gaskamer en goelach slachtofferpotentieel. Moest het Nazirijk er in geslaagd hebben heel Europa te veroveren (trouwens ooit eens voorgesteld in de film Fatherland), zou het slachtoffer aantal wel ook weer pakken hoger gelegen hebben. Nazis hebben de kans niet gehad zich volledig te 'ontplooien' zoals Stalin en Mao wel hebben gehad.
Oud 26 september 2003, 20:05   #28
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Plaats 1: het belgicistisch-franskiljonsch royalistisch marxistisch regime van den belziek dat Ons Heilige Vlaemsche Volck DOMINEERT: 100.000.000.000 doden!!!!
geniaal
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2003, 08:11   #29
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik heb daar serieuze bedenkingen bij, mensen reageren kregelig omdat we de VS "zonder bewijs" beschuldigen, maar waar is het bewijs voor de boven vermeldde cijfers? Welke wetenschappelijke studies kan men aanreiken die deze cijfers legitimeren, wie wordt ertoe gerekend?

Bijvoorbeeld als men alle Sovjet-doden van WOII, ook de mensen die stierven van honger, op Stalin's rekening schuift kom je inderdaad tot zulke astronomische bedragen. Maar is dat wel correct? Dan kun je evengoed zeggen die iedereen in Indië die van honger stierf tijdens begin 20ste eeuw de schuld was van de Britten, en dan staat Groot-Brittannië eenzaam op nummer een. (en de Britten hadden veel meer schuld aan de hongersnoden in Indië dan de sovjets aan wereldoorlog 2...)

Tenslotte worden er inderdaad een aantal vergeten, zoals Congo onder leopold 2 dat zeker tot de top 5 moet worden gerekend, de VS die in indochina rechtstreeks verantwoordelijk waren voor miljoenen doden (massale bombardementen op de burgerbevolking), de Fransen in Algerije, etc. met andere woorden deze lijst is oncorrect en zeer eenzijdig en ruikt naar anti-communistische propaganda.

Citaat:
Plaats 9: Polen: in de periode van 1945-1948 werden 1.585.000 leden van de Duitse minderheid vermoord
dat is onzin!

Citaat:
Plaats 8: Vietnam: de communisten vermoordden in de periode 1945-1987 1.678.000 mensen (exclusief het aantal gesneuvelden in de Vietnam-oorlog)
nog meer onzin, en gaat volledig voorbij aan de vele miljoenen die door de VS rechtstreeks werden vermoord (zonder rekening te houden met degenen die vielen tijdens gevechten, tijdens deze oorlog die grotendeels op de rekening van de VS te schrijven valt)

Citaat:
Plaats 7: Turkije: ruimde in de periode 1909-1918 pakweg 1.883.000 Armeniërs uit de weg
dit is correct, al zullen we exacte aantal slachtoffers nooit kennen

Citaat:
Plaats 6: Cambodja: de communistische Khmer Rouge doodde ruim twee miljoen mensen
de rode khmer waren zeker verantwoordelijk voor een deel daarvan, maar we mogen ook niet vergeten dat bombardementen meer dan een half miljoenen cambodjanen het leven heeft gekost en nog eens meer dan een half miljoen meer die als gevolg daarvan van de honger stierven

Citaat:
Plaats 1: Sovjet-Unie: verantwoordelijk voor ruim 62 miljoen doden
onzin, onder stalin werden enkele honderdduizenden geëxecuteerd en nog eens enkele honderdduizenden naar werkkampen gestuurd voor politieke redenen, en tijdens de burgeroorlog kwamen miljoenen om van de honger, is dit volledig op de schouders van de communisten te schuiven?
In de Sovjet-unie leefden tijdens deze periode ongeveer 150 miljoen mensen, dus de helft zou gestorven zijn? ik ken alleszins veel Russen en geen enkele heeft familie verloren tijdens de stalin-periode (wel veel gesneuvelde familieleden tijdens WOII). De sovjet-unie zou ook onmogelijk een industriële revolutie kunnen hebben doorvoeren met de helft van de bevolking afgeslacht...

en laten we wat china en de sovjet-unie betreft ook eens kijken hoeveel mensenlevens de communisten er gespaard hebben...

voor het communisme stierven er in china en Rusland jaarlijks miljoenen mensen van hongersnood en nog eens miljoenen van slechte levensomstandigheden, etc. In de jaren '80 lag de kindersterfte in beide landen bijna op westers niveau, en stierf er niemand meer van de honger ... terwijl indie, dat in 1948 ongeveer op hetzelfde niveau stond als China, misschien wel iets beter, jaarlijks nog ontelbare hongerslachtoffers kent terwijl de kindersterfte extreem hoog blijft...

een heel recente genocide werd vergeten: de inval van ruanda en uganda in oost-conge kostte al aan meer dan 2 miljoen congolezen het leven

het guatemalteekse regime vermoordde met steun van de vs vele honderdduizenden indianen die de guerilla steunde etc.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2003, 08:26   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Ik heb daar serieuze bedenkingen bij, mensen reageren kregelig omdat we de VS "zonder bewijs" beschuldigen, maar waar is het bewijs voor de boven vermeldde cijfers? Welke wetenschappelijke studies kan men aanreiken die deze cijfers legitimeren, wie wordt ertoe gerekend?

Bijvoorbeeld als men alle Sovjet-doden van WOII, ook de mensen die stierven van honger, op Stalin's rekening schuift kom je inderdaad tot zulke astronomische bedragen. Maar is dat wel correct? Dan kun je evengoed zeggen die iedereen in Indië die van honger stierf tijdens begin 20ste eeuw de schuld was van de Britten, en dan staat Groot-Brittannië eenzaam op nummer een. (en de Britten hadden veel meer schuld aan de hongersnoden in Indië dan de sovjets aan wereldoorlog 2...)

Tenslotte worden er inderdaad een aantal vergeten, zoals Congo onder leopold 2 dat zeker tot de top 5 moet worden gerekend, de VS die in indochina rechtstreeks verantwoordelijk waren voor miljoenen doden (massale bombardementen op de burgerbevolking), de Fransen in Algerije, etc. met andere woorden deze lijst is oncorrect en zeer eenzijdig en ruikt naar anti-communistische propaganda.

Citaat:
Plaats 9: Polen: in de periode van 1945-1948 werden 1.585.000 leden van de Duitse minderheid vermoord
dat is onzin!

Citaat:
Plaats 8: Vietnam: de communisten vermoordden in de periode 1945-1987 1.678.000 mensen (exclusief het aantal gesneuvelden in de Vietnam-oorlog)
nog meer onzin, en gaat volledig voorbij aan de vele miljoenen die door de VS rechtstreeks werden vermoord (zonder rekening te houden met degenen die vielen tijdens gevechten, tijdens deze oorlog die grotendeels op de rekening van de VS te schrijven valt)

Citaat:
Plaats 7: Turkije: ruimde in de periode 1909-1918 pakweg 1.883.000 Armeniërs uit de weg
dit is correct, al zullen we exacte aantal slachtoffers nooit kennen

Citaat:
Plaats 6: Cambodja: de communistische Khmer Rouge doodde ruim twee miljoen mensen
de rode khmer waren zeker verantwoordelijk voor een deel daarvan, maar we mogen ook niet vergeten dat bombardementen meer dan een half miljoenen cambodjanen het leven heeft gekost en nog eens meer dan een half miljoen meer die als gevolg daarvan van de honger stierven

Citaat:
Plaats 1: Sovjet-Unie: verantwoordelijk voor ruim 62 miljoen doden
onzin, onder stalin werden enkele honderdduizenden geëxecuteerd en nog eens enkele honderdduizenden naar werkkampen gestuurd voor politieke redenen, en tijdens de burgeroorlog kwamen miljoenen om van de honger, is dit volledig op de schouders van de communisten te schuiven?
In de Sovjet-unie leefden tijdens deze periode ongeveer 150 miljoen mensen, dus de helft zou gestorven zijn? ik ken alleszins veel Russen en geen enkele heeft familie verloren tijdens de stalin-periode (wel veel gesneuvelde familieleden tijdens WOII). De sovjet-unie zou ook onmogelijk een industriële revolutie kunnen hebben doorvoeren met de helft van de bevolking afgeslacht...

en laten we wat china en de sovjet-unie betreft ook eens kijken hoeveel mensenlevens de communisten er gespaard hebben...

voor het communisme stierven er in china en Rusland jaarlijks miljoenen mensen van hongersnood en nog eens miljoenen van slechte levensomstandigheden, etc. In de jaren '80 lag de kindersterfte in beide landen bijna op westers niveau, en stierf er niemand meer van de honger ... terwijl indie, dat in 1948 ongeveer op hetzelfde niveau stond als China, misschien wel iets beter, jaarlijks nog ontelbare hongerslachtoffers kent terwijl de kindersterfte extreem hoog blijft...

een heel recente genocide werd vergeten: de inval van ruanda en uganda in oost-conge kostte al aan meer dan 2 miljoen congolezen het leven

het guatemalteekse regime vermoordde met steun van de vs vele honderdduizenden indianen die de guerilla steunde etc.
Met andere woorden, alle massaslachtingen van de communisten zijn
leugens en onzin. Ja, als je zo begint, dan kun je ook de negationistische theorieën van de neo-nazi's ondersteunen, je doet precies hetzelfde als zij.

Trouwens, wat denk je van de naar schatting 200 miljoen doden in China na de revolutie van Mao en C°? Ook onzin zeker?
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2003, 08:57   #31
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

ja, inderdaad, tenzij je met precieze studies kunt bewijzen dat er inderdaad 200 miljoen doden vielen als gevolg van de communistische politiek... over de genocide bestaan zulke precieze cijfers en studies ondersteund door massa's bronnenmateriaal, dus negotionisten zijn gewoon mensen die bepaalde waarheden niet willen zien, terwijl bovenstaande verzinsels ontkennen wel verantwoord is (jij hebt trouwens ook het recht mijn beweringen te ontkennen ivm vietnam en dergelijke, en dan kunnen we eens een discussie voeren gebaseerd op feiten, studies en bronnenmateriaal, veel interessanter dan wilde beschuldigingen en het gooien met de meest ridicule cijfers, een wetenschap waarin vooral de rechterzijde als de extreem-linkerzijde erg bedreven in zijn...)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2003, 13:08   #32
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Kongo onder Leopold. Waren dat geen 10 miljoen mensen? Plaats 5 dus.
Oud 30 september 2003, 16:08   #33
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

VIJF MILJOEN??? Ik wist niet dat het er zo veel waren! Ik dacht hooguit een paar duizend. En dan te bedenken dat wij met die zelfde koninklijke bende nog steeds opgescheept zitten. En dan te bedenken dat er nota bene partijen bestaan die die zelfde massamoordenaars op handen en voeten dragen.
Oud 30 september 2003, 16:29   #34
dejohan
Minister-President

Standaard

Schattingen lopen van 5 tot 15 miljoen. Genoeg dus om België op de vijfde plaats van dat lijstje te zetten.

Het is inderdaad echt zielig hoe weinig mensen dit weten. Ik weet het eigenlijk ook nog maar een paar jaar, en ik denk niet dat ik veel mensen ken die het weten, of die het willen geloven.
Oud 30 september 2003, 16:31   #35
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Het onderzoek is gedaan door een Amerikaan en natuurlijk wordt Amerika dan niet opgenomen in de lijst. De Amerikanen zijn verantwoordelijk voor een miljoen doden in Vietnam, een miljoen gestorven kinderen in Irak, duizenden doden in Israel, 500.000 doden in Nagasaki en Hiroshima en ook nog eens duizenden van zijn eigen mensen die de doodstraf hebben gekregen. Het Amerikaanse regime behoort tot de wreedste regimes van deze eeuw.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2003, 17:49   #36
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het onderzoek is gedaan door een Amerikaan en natuurlijk wordt Amerika dan niet opgenomen in de lijst. De Amerikanen zijn verantwoordelijk voor een miljoen doden in Vietnam, een miljoen gestorven kinderen in Irak, duizenden doden in Israel, 500.000 doden in Nagasaki en Hiroshima en ook nog eens duizenden van zijn eigen mensen die de doodstraf hebben gekregen. Het Amerikaanse regime behoort tot de wreedste regimes van deze eeuw.
Oud 30 september 2003, 18:26   #37
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

De amerikanen zijn volgens mij de slechtsten zeker niet.
Toch denk ik dat zij vanwege de tijd en het gebied waar ze actief zijn, met name de ganse wereld toch zeker ook in de top tien zouden staan.

Ik verwar hier natuurlijk ook wel de doden binnen een regime en buiten oorlogstijd met het regime dat de meeste dat de meeste slachtoffers heeft gemaakt "tout court" maar dat vind ik nu eenmaal wel relevanter.

De grote vraag blijft natuurlijk wel, hoe heeft die professor dat onderzoek gedaan. Officieel aangehouden en geëxecuteerde mensen? Getuigenissen van mensen uit een bepaalde streek en veralgemening naar de rest? Zijn gedoogde lynchpartijen van burgers meegerekend? Zo ja heeft men dan in amerika ook de onofficiële zuiveringen en lynchpartijen meegerekend?

Waren er tellers aanwezig bij de slachtingen van de Indianen? Waren er tellers aanwezig in China. Zo ja, hoe betrouwbaar kan die informatie dan zijn? Een niet te onderschatten verschil lijkt mij ook wel dat bij de eventuele telling van menselijke slachtoffers enkel "mensen" rekend destijds werden de indianen niet als mensen aanzien. Bovendien was die afslachting nog niet het werk van het amerikaans regime maar van verschillende europese "regimes". Op de dood van die mensen is de usa wel tot stand gebracht.

Eigenlijk heb ik dus ook wel mijn bedenkingen bij deze lijst en in elk geval ontgaat mij de relevantie tenzij het communisme zoals gekend van China en de voormalige USSR nog slechter af te schilderen dan het al was. Ik denk niet dat deze regimes op een of andere wijze uit de lijst zouden verdwijnen en misschien zelf dichter bij 1 staan dan de vs maar dat de vs er niet in voorkomt lijkt mij absurd. Typisch propaganda.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2003, 18:38   #38
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Je hoeft niet zo verontwaardigd te zijn.
In de huidige situatie is er geen enkele amerikaanse bevelhebber of simpele soldaat die nog een oorlogsmisdrijf kan plegen. Laat ze dus maar zeveren en slaap op beide oren.

Lamzakl
Oud 30 september 2003, 21:29   #39
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo ja heeft men dan in amerika ook de onofficiële zuiveringen en lynchpartijen meegerekend?
Ja slimmerik, het gaat wel om regimes hé, niet om moorden, of gaat u nu even doodleuk beweren dat er in Amerika op los gelyncht wordt in opdracht van de regering?

+wat met de honderduizenden Duitsers die door de Amerikanen (en de gealliëerden) zijn omgebracht?
Oud 30 september 2003, 22:15   #40
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zo ja heeft men dan in amerika ook de onofficiële zuiveringen en lynchpartijen meegerekend?
Ja slimmerik, het gaat wel om regimes hé, niet om moorden, of gaat u nu even doodleuk beweren dat er in Amerika op los gelyncht wordt in opdracht van de regering?
Ik verwees wel naar bovenstaande zin. De slachtoffers van een gedoogbeleid vanuit een regime vallen op z'n minst ook gedeeltelijk onder de verantwoordelijkheid van dat regime.
Trouwens, het gaat er niet om ofdat dergelijke zaken worden meegerekend voor de vs alleen maar wel of ze meegerekend worden.

Citaat:
+wat met de honderduizenden Duitsers die door de Amerikanen (en de gealliëerden) zijn omgebracht?
Dat zijn duidelijk oorlogsslachtoffers en werden hier niet meegerekend.

Lamzakl
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be