![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Minister-President
|
Hoeveel miljoen afrikanen zijn er nu weer afgemaakt in Congo onder België? Ik denk genoeg om te mogen meedoen, niet?
|
|
|
|
|
|
#23 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De titel van de topic in de rubriek 'internationaal': Waarom ik Bush steun. |
|||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het meest zinnige dat ik hier op dit topic heb gelezen is dat van TomB:
Citaat:
1) als overtuigd communist het regime van de USSR te verdedigen 2) evenzo de mee te gaan in dat zo afgezaagde spelletje van de link tussen het Blok (en vlaams nationalisme in het algemeen) en Nazi Duitsland.
|
|
|
|
|
#26 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zulke lijstjes hebben enkel het politiek nut van mensen in een bepaalde ideologie op hun paard te zetten. In die zin heb je dus gelijk dat de auteur overduidelijk biased was.
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De regimes van China en USSR bestonden wel veel langer dan het Naziregime. Indien het regime van Hitler ook zeventig jaar had mogen meedraaien zouden de cijfers wel veel hoger gelegen hebben. Naziduitsland besloeg zowel in oppervlakte als inwonersaantal maar een fractie van waar de USSR en China over beschikte. De nazis hadden dus niet zo'n groot gaskamer en goelach slachtofferpotentieel. Moest het Nazirijk er in geslaagd hebben heel Europa te veroveren (trouwens ooit eens voorgesteld in de film Fatherland), zou het slachtoffer aantal wel ook weer pakken hoger gelegen hebben. Nazis hebben de kans niet gehad zich volledig te 'ontplooien' zoals Stalin en Mao wel hebben gehad.
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb daar serieuze bedenkingen bij, mensen reageren kregelig omdat we de VS "zonder bewijs" beschuldigen, maar waar is het bewijs voor de boven vermeldde cijfers? Welke wetenschappelijke studies kan men aanreiken die deze cijfers legitimeren, wie wordt ertoe gerekend?
Bijvoorbeeld als men alle Sovjet-doden van WOII, ook de mensen die stierven van honger, op Stalin's rekening schuift kom je inderdaad tot zulke astronomische bedragen. Maar is dat wel correct? Dan kun je evengoed zeggen die iedereen in Indië die van honger stierf tijdens begin 20ste eeuw de schuld was van de Britten, en dan staat Groot-Brittannië eenzaam op nummer een. (en de Britten hadden veel meer schuld aan de hongersnoden in Indië dan de sovjets aan wereldoorlog 2...) Tenslotte worden er inderdaad een aantal vergeten, zoals Congo onder leopold 2 dat zeker tot de top 5 moet worden gerekend, de VS die in indochina rechtstreeks verantwoordelijk waren voor miljoenen doden (massale bombardementen op de burgerbevolking), de Fransen in Algerije, etc. met andere woorden deze lijst is oncorrect en zeer eenzijdig en ruikt naar anti-communistische propaganda. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In de Sovjet-unie leefden tijdens deze periode ongeveer 150 miljoen mensen, dus de helft zou gestorven zijn? en laten we wat china en de sovjet-unie betreft ook eens kijken hoeveel mensenlevens de communisten er gespaard hebben... voor het communisme stierven er in china en Rusland jaarlijks miljoenen mensen van hongersnood en nog eens miljoenen van slechte levensomstandigheden, etc. In de jaren '80 lag de kindersterfte in beide landen bijna op westers niveau, en stierf er niemand meer van de honger ... terwijl indie, dat in 1948 ongeveer op hetzelfde niveau stond als China, misschien wel iets beter, jaarlijks nog ontelbare hongerslachtoffers kent terwijl de kindersterfte extreem hoog blijft... een heel recente genocide werd vergeten: de inval van ruanda en uganda in oost-conge kostte al aan meer dan 2 miljoen congolezen het leven het guatemalteekse regime vermoordde met steun van de vs vele honderdduizenden indianen die de guerilla steunde etc. |
|||||
|
|
|
|
|
#30 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
leugens en onzin. Ja, als je zo begint, dan kun je ook de negationistische theorieën van de neo-nazi's ondersteunen, je doet precies hetzelfde als zij. Trouwens, wat denk je van de naar schatting 200 miljoen doden in China na de revolutie van Mao en C°? Ook onzin zeker? |
||||||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ja, inderdaad, tenzij je met precieze studies kunt bewijzen dat er inderdaad 200 miljoen doden vielen als gevolg van de communistische politiek... over de genocide bestaan zulke precieze cijfers en studies ondersteund door massa's bronnenmateriaal, dus negotionisten zijn gewoon mensen die bepaalde waarheden niet willen zien, terwijl bovenstaande verzinsels ontkennen wel verantwoord is (jij hebt trouwens ook het recht mijn beweringen te ontkennen ivm vietnam en dergelijke, en dan kunnen we eens een discussie voeren gebaseerd op feiten, studies en bronnenmateriaal, veel interessanter dan wilde beschuldigingen en het gooien met de meest ridicule cijfers, een wetenschap waarin vooral de rechterzijde als de extreem-linkerzijde erg bedreven in zijn...)
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Minister-President
|
Kongo onder Leopold. Waren dat geen 10 miljoen mensen? Plaats 5 dus.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
VIJF MILJOEN??? Ik wist niet dat het er zo veel waren! Ik dacht hooguit een paar duizend. En dan te bedenken dat wij met die zelfde koninklijke bende nog steeds opgescheept zitten. En dan te bedenken dat er nota bene partijen bestaan die die zelfde massamoordenaars op handen en voeten dragen.
|
|
|
|
#34 |
|
Minister-President
|
Schattingen lopen van 5 tot 15 miljoen. Genoeg dus om België op de vijfde plaats van dat lijstje te zetten.
Het is inderdaad echt zielig hoe weinig mensen dit weten. Ik weet het eigenlijk ook nog maar een paar jaar, en ik denk niet dat ik veel mensen ken die het weten, of die het willen geloven. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Minister-President
|
Het onderzoek is gedaan door een Amerikaan en natuurlijk wordt Amerika dan niet opgenomen in de lijst. De Amerikanen zijn verantwoordelijk voor een miljoen doden in Vietnam, een miljoen gestorven kinderen in Irak, duizenden doden in Israel, 500.000 doden in Nagasaki en Hiroshima en ook nog eens duizenden van zijn eigen mensen die de doodstraf hebben gekregen. Het Amerikaanse regime behoort tot de wreedste regimes van deze eeuw.
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Staatssecretaris
|
De amerikanen zijn volgens mij de slechtsten zeker niet.
Toch denk ik dat zij vanwege de tijd en het gebied waar ze actief zijn, met name de ganse wereld toch zeker ook in de top tien zouden staan. Ik verwar hier natuurlijk ook wel de doden binnen een regime en buiten oorlogstijd met het regime dat de meeste dat de meeste slachtoffers heeft gemaakt "tout court" maar dat vind ik nu eenmaal wel relevanter. De grote vraag blijft natuurlijk wel, hoe heeft die professor dat onderzoek gedaan. Officieel aangehouden en geëxecuteerde mensen? Getuigenissen van mensen uit een bepaalde streek en veralgemening naar de rest? Zijn gedoogde lynchpartijen van burgers meegerekend? Zo ja heeft men dan in amerika ook de onofficiële zuiveringen en lynchpartijen meegerekend? Waren er tellers aanwezig bij de slachtingen van de Indianen? Waren er tellers aanwezig in China. Zo ja, hoe betrouwbaar kan die informatie dan zijn? Een niet te onderschatten verschil lijkt mij ook wel dat bij de eventuele telling van menselijke slachtoffers enkel "mensen" rekend destijds werden de indianen niet als mensen aanzien. Bovendien was die afslachting nog niet het werk van het amerikaans regime maar van verschillende europese "regimes". Op de dood van die mensen is de usa wel tot stand gebracht. Eigenlijk heb ik dus ook wel mijn bedenkingen bij deze lijst en in elk geval ontgaat mij de relevantie tenzij het communisme zoals gekend van China en de voormalige USSR nog slechter af te schilderen dan het al was. Ik denk niet dat deze regimes op een of andere wijze uit de lijst zouden verdwijnen en misschien zelf dichter bij 1 staan dan de vs maar dat de vs er niet in voorkomt lijkt mij absurd. Typisch propaganda.
|
|
|
#38 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
In de huidige situatie is er geen enkele amerikaanse bevelhebber of simpele soldaat die nog een oorlogsmisdrijf kan plegen. Laat ze dus maar zeveren en slaap op beide oren.
|
|
|
|
#39 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
+wat met de honderduizenden Duitsers die door de Amerikanen (en de gealliëerden) zijn omgebracht? |
|
|
|
|
|
|
#40 | |||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Trouwens, het gaat er niet om ofdat dergelijke zaken worden meegerekend voor de vs alleen maar wel of ze meegerekend worden. Citaat:
|
|