![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Ik ga ernaar kijken en ermee lachen... Vind ik het CD&V-beleid van De Crem goed? Neen. Verwacht ik beterschap door het enig aangeboden alternatief (die monstercoalitie)? Neen.
Meer nog, ik verwacht zelfs dat die monstercoalitie - mocht ze erin slagen de CD&V-meerderheid te breken - binnen de kortste keren uiteenvalt. Hierboven werd geopperd dat ik door mijn blanco-stem de meerderheid steun. Da's natuurlijk nonsens! U moet zich mijn keuze eens voorstellen. Of CD&V-NVA òf Groen/VLD/SPA/SPIRIT! Da's dus geen keuze en dus kies ik ook niet. Ook al stem ik blanco, toch adviseer ik mensen in Aalter, als ze dan toch willen stemmen op één van beide, te kiezen voor het minst risicodragende. Met die CD&V-meerderheid weten ze waar ze aan toe zijn, ook al vind ik dat beleid je dat niet (de hoge gemeentebelastingen doen me braakneigingen krijgen). Met de 'monstercoalitie' daarentegen weten mensen niet waar ze aan toe zijn (ik verwacht geen daling van de gemeentebelastingen mocht deze coalitie aan de macht komen) en dit is dus een sprong in het ongewisse. ************************************ PS @ Desiderius, Ben me nog steeds aan het verdiepen in L&E met de link (Buchanan) die je me gaf als uitgangspunt. Jeezes, man, heavy stuff! Maar desalniettemin zeer interessant. Ik hoop daar iets deftigs uit te destilleren en plaats dat wel eens in "De Libertarische Verlokking". Dat kan nog wel even duren want vanaf morgen verdubbelen we de productie opnieuw na de verlofmaanden...
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een cijfervoorbeeld: 11 stemmers, 1 blanco, lijst A haalt 3 stemmen, lijst B 7 stemmen. Van alle stemgerechtigden haalde A dus 27% van de stemmen, B 63%. Toch is de eindscore 3/10=30% VS 7/10=70% ipv /11. A wint door de blanco stem 3%, B 7%. Dus praktisch gezien wordt uw stem inderdaad proportioneel verdeeld, maar in de werkelijkheid verlaagt u enkel de noemer...
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#27 |
|
![]() Het is toch raar dat dit het VB enkel stoort indien het weinig stemmen haalt...
Vive la démocratie??? |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
En daarenboven zijn er ufo's: jazeker ziet ze alle dagen vliegen! En 't zijn grote! Met hun licht aan. Een ZWART licht! |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Tavernier als burgermeester?!
Komaan seg, op debatten slaagt hij er al in na een paar pinten politiek uit te leggen alsof hij voor een bende kleuters staat! Amai, ze gaan daar zware tijden gemoet in Aalter. |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Ikzelf ben van Assenede , dus ik ken de situatie in Aalter niet zo goed .
Wat ik wel ken zijn de woorden De Crem en dynastie . Opruimen dat zooitje daar ! |
![]() |