Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2006, 00:05   #21
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Inderdaad, grofweg 7 miljard dollar daarvan gaat naar de Space Shuttle en de deelname van de VSA aan het International Space Station. Wat is je punt? Ik wil maar zeggen dat onze deelname kleiner is.
Dat ESA ook profiteert van de investeringen van NASA
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 16:01   #22
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Hoezo? Hoeveel Europese permanente bemanningsleden zijn er al geweest op ISS? België heeft trouwens netjes 15 miljoen Euro mogen betalen voor de vlucht van Frank de Winne (aan Rossiavakosmos).
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 16:15   #23
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dat ESA ook profiteert van de investeringen van NASA
en omgekeerd is dat niet zo ?

daar waar de NASA haar geld liever gespendeerd ziet worden in het onderzoek naar de mogelijkheden en de initiatie ervan de ruimte verder te exploreren en in latere fase te exploiteren, zeg maar gerust koloniseren, en alvast een stapje voor te zijn inzake het controleren doet ESA weer totaal ander onderzoek
ander onderzoek, helemeel niet zo spectaculair, dat vaak zelfs niks met de ruimtevaart te maken heeft, maar waarbij men bv wel die speciale omstandigheden nodig heeft

Laatst gewijzigd door praha : 5 september 2006 om 16:16.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 16:22   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
en omgekeerd is dat niet zo ?

daar waar de NASA haar geld liever gespendeerd ziet worden in het onderzoek naar de mogelijkheden en de initiatie ervan de ruimte verder te exploreren en in latere fase te exploiteren, zeg maar gerust koloniseren, en alvast een stapje voor te zijn inzake het controleren doet ESA weer totaal ander onderzoek
ander onderzoek, helemeel niet zo spectaculair, dat vaak zelfs niks met de ruimtevaart te maken heeft, maar waarbij men bv wel die speciale omstandigheden nodig heeft
Ja, maar de ESA heeft wel steeds het medische toezicht op de ruimtevaarders. Zowel in Rusland als Amerika als in China. En ook de ESA is bezig met onderzoeken voor langdurige verblijven in de ruimte. Zij werken dus heel nauw samen met de andere ruimtevaartorganisaties.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 17:37   #25
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
110 miljoen is trouwens peanuts voor een ruimtevaartproject van deze omvang. Daar kan de dollarverslindende NASA nog serieuze lessen uit trekken.
En wat 110 miljoen dollar voor ontwikkelingshulp? Ook peanuts?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 17:39   #26
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Het spijt me, maar dit:

noem ik negatieviteit uit de mensen broberen te sleuren. Probeer de dingen vanuit een positieve kant te benaderen, je zult zien, je krijgt veel meer mooie dingen terug van andere mensen.
Jij noemt het wat je wil, ik weet wat mijn bedoeling was, beter dan jij denk ik nog steeds hoor. Wanneer amerika dit bedrag had gespendeert voor hetzelfde project hadden de topics weer als paddestoelen uit de grond geschoten. Dat was mijn punt en dat kan je al lang niet meer ontkennen.

Ik vind de ruimtevaart nodig en zeer nuttig. Alle wat ze ermee uitgevonden hebben...daar verdienen ze ook heel veel mee terug. Maar blijkbaar denken sommigen daar niet aan wanneer amerika weer een sateliet afschiet.

Laatst gewijzigd door illwill : 5 september 2006 om 17:41.
Oud 5 september 2006, 17:44   #27
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even rustig de feiten :

De NASA geeft elk jaar ongeveer 16 miljard US dollars uit. Het jaarlijks budget van de ESA ligt ergens tussen 2,9 en 3 miljard Euro.

(Vergelijk dit zeker ook met de 419 miljard US dollars dit jaar toegereikt aan defensie)

http://en.wikipedia.org/wiki/NASA_Budget
(ik weet het :Wikipedia is niet betrouwbaar, als ik een betere bron heb verander ik het)
http://www.esa.int/esaCP/SEMXU6W4QWD_Belgium_du_0.html
En hoeveel miljarden heeft bv een communicatie satteliet al opgebracht volgens jou? Wat denk je dat toepassingen als schotelantenne's, gsm's, gps'en op al die jaren al hebben opgebracht? Verwaarloosbaar zekers. En dan hebben we het nog niet gehad over andere sectoren als bv de chemische sector.

Krisskrass of kros wat je naam ook weer mogen zijn, dit zijn nu de negatievelingen die ik bedoel cé, ze komen langzaam maar zeker weer boven water.
Oud 5 september 2006, 17:48   #28
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Hola hola rustig maar, ik wou even maar feiten geven, ik zoek geen problemen.

Je hebt een punt dat er heel wat toepassingen zijn uit voortgekomen, communicatie voorop. Maar op dit moment wordt dat wel door de bedrijven betaald aan ruimtevaartbedrijven als Boeing en Arianespace.
Ik ben van mening dat de onbemande ruimtevaart zeker de moeite waard is, maar het huidige bemande ruimtevaartprogramma van de NASA zeer veel geld kost en betrekkelijk weinig oplevert.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 17:48   #29
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En hoeveel miljarden heeft bv een communicatie satteliet al opgebracht volgens jou? Wat denk je dat toepassingen als schotelantenne's, gsm's, gps'en op al die jaren al hebben opgebracht? Verwaarloosbaar zekers. En dan hebben we het nog niet gehad over andere sectoren als bv de chemische sector.

Krisskrass of kros wat je naam ook weer mogen zijn, dit zijn nu de negatievelingen die ik bedoel cé, ze komen langzaam maar zeker weer boven water.

Die jij bedoeld, of waar jij op doelt?
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 18:20   #30
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, maar de ESA heeft wel steeds het medische toezicht op de ruimtevaarders. Zowel in Rusland als Amerika als in China. En ook de ESA is bezig met onderzoeken voor langdurige verblijven in de ruimte. Zij werken dus heel nauw samen met de andere ruimtevaartorganisaties.
daar heb je wel een punt... ik zag het eerder op vlak van praktische realisatie
eerlijk gezegd hou ik mer er niet meer intensief mee bezig ( vroeger wel ) en ben slechts geïntresseerd als er wat nieuws gerealiseerd is op vlak van fundamenteel onderzoek of een technologische doorbraak : zoals dit dus en kijk alvast uit naar lisa
Oud 5 september 2006, 18:25   #31
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daar heb je wel een punt... ik zag het eerder op vlak van praktische realisatie
eerlijk gezegd hou ik mer er niet meer intensief mee bezig ( vroeger wel ) en ben slechts geïntresseerd als er wat nieuws gerealiseerd is op vlak van fundamenteel onderzoek of een technologische doorbraak : zoals dit dus en kijk alvast uit naar lisa
Ruimtevaart is voor mij nu eenmaal een nuttige en nodige toepassing.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 18:28   #32
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij noemt het wat je wil, ik weet wat mijn bedoeling was, beter dan jij denk ik nog steeds hoor. Wanneer amerika dit bedrag had gespendeert voor hetzelfde project hadden de topics weer als paddestoelen uit de grond geschoten. Dat was mijn punt en dat kan je al lang niet meer ontkennen.

en het alsnog uitblijven van enige negatieve reactie bevestigd dat ?

Citaat:
Ik vind de ruimtevaart nodig en zeer nuttig. Alle wat ze ermee uitgevonden hebben...daar verdienen ze ook heel veel mee terug. Maar blijkbaar denken sommigen daar niet aan wanneer amerika weer een sateliet afschiet.
seg illwill .... het geraakt afgezaagd hoor
inderdaad zijn er mensen die zo redeneren en niet verder dan hunne neus lang is willen kijken
maar die gaan niet alleen iets hebben tegen 'verspild' geld als dat door de vs zou gebeuren

btw je bent er zo zeker van.... geef me eens een concreet voorbeeld van wie zich ooit uitsprak tegen een amerikaans project en natuurlijk dien je ook te vermelden over welk soort project dit ging
dan kunnen we het die mens eens op de man of vrouw af vragen
Oud 5 september 2006, 18:33   #33
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hebt een punt dat er heel wat toepassingen zijn uit voortgekomen, communicatie voorop. Maar op dit moment wordt dat wel door de bedrijven betaald aan ruimtevaartbedrijven als Boeing en Arianespace.
Ik ben van mening dat de onbemande ruimtevaart zeker de moeite waard is, maar het huidige bemande ruimtevaartprogramma van de NASA zeer veel geld kost en betrekkelijk weinig oplevert.
dat kan ik ergens 100% bijtreden

al moet je daar verdomd voorzichtig mee zijn
het is appelen met peren vergelijken
Oud 5 september 2006, 18:36   #34
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ruimtevaart is voor mij nu eenmaal een nuttige en nodige toepassing.
voor mij niet... toch niet als doel op zich
maar het is een middel

zoietske zoals ik mijn auto beschouw : een middel om van punt A naar B te geraken ... geen doel op zich...
in tegenstelling tot anderen
Oud 5 september 2006, 18:40   #35
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Problemen? Ik zoek evenmin problemen

Punt is dat als je feiten geeft je ook alle feiten moet geven. Ik heb geen idee hoeveel miljarden telecommunicatie per jaar alleen al opleverd maar ik geloof wel dat ze daar al een heel grote schuld mee aflossen.

Een ruimtesonde die foto' maakt van mars levert volgens mij ook niet veel geld op.
Oud 5 september 2006, 18:41   #36
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Die jij bedoeld, of waar jij op doelt?
Die zich in een andere topic negatief hebben uitgelaten over het geld dat de VS eraan spendeert en nu hunne mond houden over de 110 miljoen

Laatst gewijzigd door illwill : 5 september 2006 om 18:42.
Oud 5 september 2006, 18:43   #37
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

en het alsnog uitblijven van enige negatieve reactie bevestigd dat ?

seg illwill .... het geraakt afgezaagd hoor
inderdaad zijn er mensen die zo redeneren en niet verder dan hunne neus lang is willen kijken
maar die gaan niet alleen iets hebben tegen 'verspild' geld als dat door de vs zou gebeuren

btw je bent er zo zeker van.... geef me eens een concreet voorbeeld van wie zich ooit uitsprak tegen een amerikaans project en natuurlijk dien je ook te vermelden over welk soort project dit ging
dan kunnen we het die mens eens op de man of vrouw af vragen
pfff, als ik eens zin heb om die topic te gaan opzoeken, ik besteed een beetje tijd aan dit forum maar ik ga er geen uren aan verspillen.
Oud 5 september 2006, 18:50   #38
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Problemen? Ik zoek evenmin problemen

Punt is dat als je feiten geeft je ook alle feiten moet geven. Ik heb geen idee hoeveel miljarden telecommunicatie per jaar alleen al opleverd maar ik geloof wel dat ze daar al een heel grote schuld mee aflossen.

Een ruimtesonde die foto' maakt van mars levert volgens mij ook niet veel geld op.
dan valt dat zeker te zeggen over bemande ruimtevaart, illwill
tenzij misschien weer op langere termijn
Oud 5 september 2006, 18:55   #39
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pfff, als ik eens zin heb om die topic te gaan opzoeken, ik besteed een beetje tijd aan dit forum maar ik ga er geen uren aan verspillen.
lag in de lijn der verwachtigen

anders... het kan echt niet zo moeilijk zijn of zoveel tijd in beslag nemen...
Citaat:
Wanneer amerika dit bedrag had gespendeert voor hetzelfde project hadden de topics weer als paddestoelen uit de grond geschoten
Oud 5 september 2006, 19:02   #40
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zich in een andere topic negatief hebben uitgelaten over het geld dat de VS eraan spendeert en nu hunne mond houden over de 110 miljoen

kriskras je bent er blijkbaar gloeiend bij
Citaat:
Krisskrass of kros wat je naam ook weer mogen zijn, dit zijn nu de negatievelingen die ik bedoel cé, ze komen langzaam maar zeker weer boven water
vooruit illwill... gebruik die functie nu eens en confronteer kriskras met de bewijzen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be