Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2006, 11:34   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja waarom heb je eigenlijk een meerderheid nodig, het is de hefboom om particratiën in stand te houden.

Als morgen de partij met de meeste stemmen verkozen wordt, en aan de hand daarvan X zetels krijgt toegewezen, moet die Partij bv, de Burgemeester leveren.

En verder gebeurt het besturen door eerlijk vergaderen en stemmen... Waarom moet een SPA gemeenteraadslid specifiek tegenstemmen als hij in de oppositie zit, voor een goed voorstel af te knallen...

Het huidige systeem creert onbestuurbaarheid.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 11:36   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ja dat trucje is mij ook verteld door een VB gemeenteraadslid...

Blanco stemmen kleuren ze in de juiste stem, en VB stemmen, maken ze ongeldig...
Oud 5 september 2006, 11:37   #23
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Blanco stemmen kleuren ze in de juiste stem, en VB stemmen, maken ze ongeldig...
Hmm... hier heb ik toch sterk mijn twijfels over zelle, al is het niet onmogelijk
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 12:20   #24
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Ik heb het van iemand die ooit eens stemmen moest gaan tellen. Er is toen iemand betrapt die dat deed. Het schijnt een praktijk te zijn die vaak wordt toegepast om zo stemmen voor het vb ongeldig te maken. Gelukkig kan dat niet meer door het elektronisch stemmen. Natuurlijk kan ook daar wel mee vals gespeel worden...
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 12:51   #25
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik heb het van iemand die ooit eens stemmen moest gaan tellen. Er is toen iemand betrapt die dat deed. Het schijnt een praktijk te zijn die vaak wordt toegepast om zo stemmen voor het vb ongeldig te maken. Gelukkig kan dat niet meer door het elektronisch stemmen. Natuurlijk kan ook daar wel mee vals gespeel worden...
Vergeet niet dat er niet overal per computer wordt gestemd.

En waar de computerstemmen worden geteld : hoe is de controle daar eigenlijk? Wie kijkt er de software na die de procedure beheert om te stemmen (en achteraf te tellen?)
Oud 5 september 2006, 14:58   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Kanaal/Index...elId=GBO115DTG

Vaak wordt ook het argument gebruikt dat Imperiali tenminste Vlaams Belang tegenhoudt. Dat klopt. Maar hoe groter Vlaams Belang wordt, hoe meer de partij bevoordeeld in plaats van benadeeld wordt met Imperiali. In de Antwerpse districten dreigt dit al en dus... worden de zetels er via D'Hondt verdeeld.

Herinner U die dikke van spirit (nee gij niet Feremens, dien andere) die in de VS toezicht ging houden op het "democratische verloop" van de verkiezingen aldaar. En met een tremolo in zijn stem in het ochtendnieuws kond kwam doen over zijn heldendaden. Bij deze moest het ochtendhumeur van Vlaanderen er ook weeral aan geloven.

Wordt het ondertussen geen tijd om voldoende buitenlandse waarnemers te eisen bij de verkiezingen hier? De vraag stellen is ze beantwoorden.
Hoe is het in godsnaam mogelijk. Met elke kiesdrempel, opgelegd voorakkoord en dit soort kieswet-op-maat kruipen we dichter naar die dictatuur toe en nog hossen ze dat het is om de democratie te redden.

Is het kiessysteem trouwens niet wettelijk geregeld of kan elk gemeentebestuur gekke systemen toepassen zoals het hen uitkomt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 15:38   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Volgens mijn bescheiden mening begint een "zonder haat straat" ook bij een "zonder blaat straat".. dus hou op met dat ge-mèh-mèh-mekker.
wow, ... is dit een verwijzing naar de rituele slachting van Theo Van Gogh ?

wat ik bedoel is : we moeten met z'n allen wat minder polariseren ... de maatschappij gaat er kapotvan
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 15:41   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hoe is het in godsnaam mogelijk. Met elke kiesdrempel, opgelegd voorakkoord en dit soort kieswet-op-maat kruipen we dichter naar die dictatuur toe en nog hossen ze dat het is om de democratie te redden.

Is het kiessysteem trouwens niet wettelijk geregeld of kan elk gemeentebestuur gekke systemen toepassen zoals het hen uitkomt?
zou die verandering 'stoemelings' zijn doorgevoerd met de nieuwe gemeentekieswet ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 16:02   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Hmm... hier heb ik toch sterk mijn twijfels over zelle, al is het niet onmogelijk
Het is nochtans, simpel, hé Amon_Re, ge steekt een stukske, potlood onder uwe nagel en schrappen maar ...

Hoe ge aan een stukske potlood komt, ... met wat gezond verstand is dat zo geregeld :

Men neme een knipmes mee in het stemkotje.
Ge snijd een stuk van de punt (of ge breekt gewoon de punt)
Ge pikt da stukse op, stopt het in uwe zak, laat uw vingernagels gedurende een paar weken op voorhand groeien, ,

Foefelt het stukske potlood ertussen en klaar is kees...

en nu maar foefelen, ...
Oud 5 september 2006, 16:08   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht

ik kwam dien truc te weten door een vraag van een VB gemeenteraadslid over mogelijke kiesfraude bij electronisch stemmen. Ik heb jaren geleden mee de eerste stemcomputers in de gemeente helpen installeren , configureren enz...

En ze zijn redelijk safe, je moet al in de software knoeien wil je iets gaan doen, maar technisch is dat natuurlijk altijd mogelijk. Absoluut, safe is geen enkel systeem... Nu voor mijn werk moet ik regelmatig eens nadenken over hoe bepaalde beveiligingen omzeilen, (Als ge iets installeerd denk je na hoe ze het kapot gaan maken, zodat je dat kan voorzien.)

En deze toestellen waren redelijk straf beveiligd tegen vandalisme, hacking, etc... ook de procedures van tellen , registreren enz zijn redelijk safe.

Het zwakste punt is de verwerkingssoftware, en vooral dus de integriteit van het programeursteam en de auditors die het ontwikkeld hebben.
Oud 5 september 2006, 16:16   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vroeger ging het zo :

iedereen krijgt een blanco memorycard, hij / zij beschrijft die met zijn/haar keuze, in een computer, die opgestart is met een simpel bootprogramma die enkel de carlezer/writer stuurt, (geen harddisks met extra soft of zo op... )

Die card steek je in een urne waar ze gelezen wordt dacht ik, de card komt daarin terecht voor eventueel hertellen achteraf. (in geval de urne defect gaat,)

De resultaten kunnen dus al uit de urne gelezen worden en worden verwerkt op een centrale computer die de resultaten van alle urnen bijhoud. er zijn geen WAN links of PSTN links met die locatie, alles dient manueel te gebeuren zonder data transfert. (hoever ze ondertussen daarin zijn, geen idee het is al een poos geleden hé. ) anyway, zolang ze geen data overdracht doen kan daar nie gefoefeld worden, anders kan dat wel, ... het is dan in elk gevan een mogelijke securtiybreach zoals ze dat noemen.

Het grootste probleem vormt de software die de boel verwerkt, als die ingebouwde toeters en bellen heeft, die stemmen herverdelen, als een bepaal quotum voor een bepaalde partij is bereikt, ja... daar heb je geen controle over natuurlijk...
Oud 5 september 2006, 16:47   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
Laten we de manier van campagnevoeren van het VB ook eens op de rooster leggen!
WELK campagnevoeren?

Het is hier,in Zuid-West Vlaanderen ,ERG rustig van het VB-front.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be