Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2003, 14:56   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
Waarop slaat die titel eigenlijk?
Elke keer wanneer Jan Hyoens er zin in heeft om 1.5 miljoen burgers van allochtone origine te willen stigmatiseren en demoniseren, speurt hij de kranten af op zoek naar een incident met een allochtoon. Veralgemenen is zijn specialiteit. Een truukje dat helaas bij een aantal belgen nog altijd inslaat.
Misschien kunnen jullie afspreken om samen 1 krant te kopen.
Hij krijgt de artikels over allochtonen, jij over het VB.

Veel goedkoper, een goede tip in deze crisis-tijd nietwaar ?
Goed idee! Vooral dat ik er elke dag wel enkele artikels kan uithalen terwijl de piano maar een paar keer per jaar aan zijn trekken zal komen!
Ik vind dan wel dat jij procentueel meer zal moeten betalen voor de krant he, anders is het niet eerlijk.

En we weten allemaal dat jij iets tegen transfers van eender welke aard hebt he
Of iets in de zin van “niet tevreden geld terug”.
Iemand een idee wie gratis zal lezen.
Tja, nu had ik toch ook te weinig tekens, van daar deze zin.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 17:33   #22
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Probeer in de US maar geen agent te bedreigen op welke manier dan ook, je zult dit geen 2 keer proberen, maar ipv harder op te treden krijgen de agenten in dit land een extra opleiding voor de beheersing van zichzelf en hoe moet ik optreden bij opvliegende mensen. Men moet deze mensen opnieuw opvoeden door ze duidelijk te maken dat dit soort gedrag hier niet thuishoort.
Juist, ja.
Dus de volgende keer dat een (paar) antwerpsupporter(s) het bij het verlaten vh voetbalstadion niet kunnen laten om een aantal agenten te beledigen moeten deze laatste dat niet rustig negeren. Maar dienen ze de matrak der gerechtigheid op het hoofd van de slecht opgevoede idioten (of op de kop van één van de omstanders) te laten neerdalen, waardoor de situatie algauw escaleert en we weer eens een paar heuse straatgevechten hebben. Echt, schitterend plan, ik voel me nu een stuk veiliger.

En ja, de VS, daar bestáát natuurlijk geen criminaliteit meer - dankzij de harde aanpak en de buitengewoon efficiënte & nuttige texaanse grillparty's.
Get real!
Waarom "Antwerpsupporters" waarom niet club brugge,standard,anderlecht,gba,lokeren,aa gent moet es ophouden met op den antwerpsupporter zijn dak te zitten,hooliganisme op antwerp bestaat ni echt meer die tijd is achter ons,het zou nogal wa beter zijn dat er minder politie tijdens een match zou zijn want den helft komt door de politie die daar aanwezig is,ik kan daar veel voorbeelden over geven hoor,ik wil hooligans niet schoonspreken hé me niet verkeerd begrijpen
Omdat de laatste keer dat ik iemand iets tegen flikken heb horen roepen het gebeurde door antwerpsupps. Niet dat ik iets tegen Rafc-supporters heb, 'k ben er namelijk zélf één .

Citaat:
nb:die 0-4 zit nog in mijne kop hé
Ach, just remember de 5-3 (en Vitosha, en Wembley, en de titel in 2de en...)

PS Je hebt mooi mijn opmerking gedribbeld, proficiat, Yattara had het niet beter gekund.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 17:51   #23
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

nb:ik neem mijn beide zoontjes mee naar het voetbal,als er iets gebeurd en ge wilt daar ni tussenhangen wel dan hangde daar niet tussen ook,ge moet zeker geen bang hebben om naar het voetbal te gaan zien zeer zeker niet.En dan nog waar die kerels zitten weet ge zo als ge veel gaat die zitten altijd op hun vaste plek allemaal samengekliekt,ik vermeid deze plaats in het stadion dan ook (mischien tipje)
1)Klopt, maar op verplaatsing vallen de aan speed & coke verslaafde Feyenoorders amper te vermijden.

2) Ik zit in de buurt van die mensen (op den II) en dat geeft altijd wel een leuk sfeertje. Na de match moet je enkel uit de buurt van de hondenweide zien te blijven als je absoluut geen risico's wil nemen.

Maarre, het ging mij niet specifiek om die wannabe-antwerphoolies, het ging mij om doodbrave die - gefrustreerd door het één of't ander - eens tegen een agent uitvliegen. Wat doe je daarmee? "Hard aanpakken", dus concreet: matrak en handboeien bovenhalen en zo riskeren dat de boel escaleert óf gewoon negeren en de boel laten afkoelen? Ik ben uiteraard voor de 2de optie, zeker als je je realiseerd waarvoor een "harde aanpak" op den bosuil had kunnen zorgen (voor alle duidelijkheid: dan hadden we fikse rellen in het stadion gehad).

Pfft, en dat allemaal om uit te leggen dat er weinig schandaligs is aan zo'n cursus anger management.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 19:48   #24
bratvdb
Vreemdeling

bratvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
Waarop slaat die titel eigenlijk?
Elke keer wanneer Jan Hyoens er zin in heeft om 1.5 miljoen burgers van allochtone origine te willen stigmatiseren en demoniseren, speurt hij de kranten af op zoek naar een incident met een allochtoon. Veralgemenen is zijn specialiteit. Een truukje dat helaas bij een aantal belgen nog altijd inslaat.

Lol echt speuren moet je niet doen hoor, op elke bladzijde staan er wel een paar, misschien niet in de daklozenkrant 'De Morgen', maar die leven dan van linkse lezertjes, die willen dat niet weten/lezen, want dan worden ze abrupt uit hun idealistisch multikul droom gewekt... en da's toch vervelend niet?

Wel raar dat de kranten vol staan van die dingen, elke dag, en dan te weten dat 80% van de journalisten links stemmen (op agalev zelfs + 50% !). Raar toch he, tja die mensen zitten bij de bron, weinig filters ervoor....
bratvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 22:08   #25
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bratvdb
Wel raar dat de kranten vol staan van die dingen, elke dag, en dan te weten dat 80% van de journalisten links stemmen (op agalev zelfs + 50% !). Raar toch he, tja die mensen zitten bij de bron, weinig filters ervoor....
Toch wel zeer merkwaardig dan dat ondanks deze journalisten met die harde werkelijkheid, dat migranten/allochtonen een groot aandeel hebben in het aantal gepleegde criminele feiten, geconfronteerd worden deze niet kiezen voor de mirakeloplossingen die het rechtse front biedt!?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 23:53   #26
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Toch wel zeer merkwaardig dan dat ondanks deze journalisten met die harde werkelijkheid, dat migranten/allochtonen een groot aandeel hebben in het aantal gepleegde criminele feiten, geconfronteerd worden deze niet kiezen voor de mirakeloplossingen die het rechtse front biedt!?
Een heel simpele uitleg is hiervoor. Er zal nooit iemand binnen de moslim gemeenschap een ander van de moslim gemeenschap beschuldigen van wat dan ook om iemand van christelijke gemeenschap gelijk te geven. Dat is volledig ingaan tegen de Koran en die is heilig voor hun boven alles, daarom is hun godsdienst niet rascistisch maar wel de manier waarop zij het gebruiken. In de Koran staat ook geschreven dat christenen varkens zijn, zo'n uitspraak kan toch wel gevaarlijk zijn wanneer het serieus word opgepakt door vele extremisten niet?
Je zult het waarschijnlijk niet geloven maar dat is iets wat ik niet verzonnen heb dat is gewoon iets wat ze zelf zeggen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2003, 08:42   #27
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een heel simpele uitleg is hiervoor. Er zal nooit iemand binnen de moslim gemeenschap een ander van de moslim gemeenschap beschuldigen van wat dan ook om iemand van christelijke gemeenschap gelijk te geven.
Euhm en op welke manier is dat een verklaring voor het (linkse) stemgedrag van de journalisten? Ik zei namelijk nogal weinig verband tussen enerzijds de moslimgemeenschap die haar leden steunt (en als u wilt zich afzet van de Christelijke gemeenschap) en anderzijds het feit dat de journamisten veeleer op linkse partijen stemmen. Misschien kan u het mij uitleggen!?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Oud 24 september 2003, 10:03   #28
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een heel simpele uitleg is hiervoor. Er zal nooit iemand binnen de moslim gemeenschap een ander van de moslim gemeenschap beschuldigen van wat dan ook om iemand van christelijke gemeenschap gelijk te geven.
Euhm en op welke manier is dat een verklaring voor het (linkse) stemgedrag van de journalisten? Ik zei namelijk nogal weinig verband tussen enerzijds de moslimgemeenschap die haar leden steunt (en als u wilt zich afzet van de Christelijke gemeenschap) en anderzijds het feit dat de journamisten veeleer op linkse partijen stemmen. Misschien kan u het mij uitleggen!?
Ik heb geen enkele uitleg waarom journalisten toch meer links zouden stemmen nu vraag ik jou een uitleg hoe jij dit in godsnaam kunt bewijzen, iedereen weet dat het taboe is voor hem of haar om publiek te melden dat hij op het vlaams blok zou stemmen dus...
Er zullen er maar heel weinig zijn. Ook wanneer een journalist er hiervoor toch zou uitkomen weet je meteen wat de gevolgen voor deze persoon zouden zijn. Er zouden reacties komen vanuit alle hoeken dat het niet kan dat een rechtse journalist bij een krant of tv werkt en daarna zal hij het ook moeilijk hebben om zijn job te kunnen houden.
De vraag die jij je zou moeten stellen is, er zijn zoveel belgen en anderen die voor het vlaams blok stemmen, wil dit zeggen dat zij allemaal rascisten zijn of willen zij gewoon iemand die eens stilletjes aan gaat geloven dat er wel degelijk een probleem is dat wij niet willen zien.
Een vraag die ik trouwens naar jou toe ook heb. Stel je voor dat over enkele jaren jij inziet dat er wel degelijk een nog groter probleem is met de migranten hier in belgie, wat zou jij dan als perfect plan hebben waardoor je niet als rascist zou bekeken worden?
Oud 24 september 2003, 10:18   #29
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkele uitleg waarom journalisten toch meer links zouden stemmen nu vraag ik jou een uitleg hoe jij dit in godsnaam kunt bewijzen, iedereen weet dat het taboe is voor hem of haar om publiek te melden dat hij op het vlaams blok zou stemmen dus...
Ik meen te weten dat men dit via een anonieme enquette bij een groot aantal journalisten heeft gepeild en ik ging verder op:
Citaat:
en dan te weten dat 80% van de journalisten links stemmen (op agalev zelfs + 50% !).
Citaat:
De vraag die jij je zou moeten stellen is, er zijn zoveel belgen en anderen die voor het vlaams blok stemmen, wil dit zeggen dat zij allemaal rascisten zijn of willen zij gewoon iemand die eens stilletjes aan gaat geloven dat er wel degelijk een probleem is dat wij niet willen zien.
Ik heb nog nooit gesteld dat iedereen die op het Vlaams Blok stemt een racist zou wezen. Natuurlijk zijn er problemen, maar problemen zullen er altijd zijn. Sommigen zien heil in de voorstellen van het Vlaams Blok om die problemen op te lossen, anderen niet.

Citaat:
Een vraag die ik trouwens naar jou toe ook heb. Stel je voor dat over enkele jaren jij inziet dat er wel degelijk een nog groter probleem is met de migranten hier in belgie, wat zou jij dan als perfect plan hebben waardoor je door mensen zoals jij nu niet meteen als vlaams blokker of iets dergelijks bekeken word (ik weet dat je rascist enzo nog niet gebruikt hebt maar je weet wat ik bedoel)
Een nog groter probleem met migranten? Ik heb helemaal geen probleem met migranten of allochtonen. Ik heb enkel een probleem met criminelen! Perfecte plannen bestaan niet en de kans dat mensen mij als Vlaams Blokker zouden beschouwen is nogal vrij klein, mocht dit toch het geval zijn je m'en fous! Wat mij betreft is een Vlaams Blokker een niet grotere of kleinere idioot dan een Agalev-stemmer.
Oud 24 september 2003, 10:38   #30
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik bedoelde dus tegen die tijd is er nog een groter probleem met migrante jongeren. Ik denk dat journalisten maar eens allemaal moeten meewerken aan het programma het leven zoals het is voor een paar maanden, wedden dat die enquette een heel ander resultaat zal brengen. Wat ik ook nog effe kwijt wil is dat ik ook enkel iets heb tegen de allochtone criminelen, ik werk samen met 6 verschillende nationaliteiten en heb hier geen enkel probleem mee.
Natuurlijk zijn er geen perfecte plannen dat weet iedereen maar tov. geen plan is het in mijn ogen wel een perfect plan.
Geef nu eens een niet perfecte oplossing voor het probleem dat een te groot aantal criminelen in dit land migranten zijn, maakt niet uit vanwaar ze komen dat interresseert niemand al zijn het Nederlanders.
en hoe komt het dat een groot deel van agenten en dergelijke wel op het vlaams blok stemmen?
Oud 24 september 2003, 10:56   #31
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Of het blok een oplossing heeft is sterk te betwijfelen, maar dat hebben wel meer partijen niet.
Wat de blokstemmers wellicht wel doen is de andere partijen verplichten om enige aandacht aan het probleem te besteden of toch minstens te doen alsof.
De problemen met migranten is al te ver geëscaleerd om er nog een zachte oplossing aan te geven.
Strenge toepassing van onze wetten en misbruik ervan voorkomen is noodzakelijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2003, 11:14   #32
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

zie: http://forum.politics.be/viewtopic.p...r=asc&start=45

Citaat:
en hoe komt het dat een groot deel van agenten en dergelijke wel op het vlaams blok stemmen?
Waarom zouden die journalisten plotseling anders gaan stemmen dan? U denkt dat iedereen zo naiëf is om wanneer zij geconfronteerd worden met criminaliteit onmiddelijk te gaan denken dat de wereld vergaat en het Vlaams Blok de laatste hoop is.
Oud 24 september 2003, 11:29   #33
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
Waarom zouden die journalisten plotseling anders gaan stemmen dan? U denkt dat iedereen zo naiëf is om wanneer zij geconfronteerd worden met criminaliteit onmiddelijk te gaan denken dat de wereld vergaat en het Vlaams Blok de laatste hoop is.
Omdat ze dan zien hoe veel % van de misdaden gepleegd worden door migranten natuurlijk. Het verschil met jou is dat het wel lijkt dat de wereld moet vergaan voordat jij er iets aan zal doen. Waar woon jij eigenlijk want ik denk dus inderdaad wel dat jij op een plaats woont waar 0% migranten woont.
Ik wacht nog steeds op een niet perfecte oplossing van jou en ik snap echt niet dat wanneer er zoveel mensen ook migranten problemen hebben met de criminalteit vooral van andere migranten dat jij dit gewoon weglacht en pas wil aanpakken wanneer zogezegt de wereld vergaat? Moet er hier een aanslag gebeuren vooralleer je iets wil gaan doen? Wat is voor jou het uiterste punt tot waar criminaliteit mag gaan voorralleer er hier in belgie harder mag opgetreden worden? Jou voordeur?
Wanneer belgie beslist geen vluchtelingen noch migranten meer binnen te laten vergaat de wereld ook niet!
Oud 24 september 2003, 11:58   #34
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:

nb:ik neem mijn beide zoontjes mee naar het voetbal,als er iets gebeurd en ge wilt daar ni tussenhangen wel dan hangde daar niet tussen ook,ge moet zeker geen bang hebben om naar het voetbal te gaan zien zeer zeker niet.En dan nog waar die kerels zitten weet ge zo als ge veel gaat die zitten altijd op hun vaste plek allemaal samengekliekt,ik vermeid deze plaats in het stadion dan ook (mischien tipje)
1)Klopt, maar op verplaatsing vallen de aan speed & coke verslaafde Feyenoorders amper te vermijden.

2) Ik zit in de buurt van die mensen (op den II) en dat geeft altijd wel een leuk sfeertje. Na de match moet je enkel uit de buurt van de hondenweide zien te blijven als je absoluut geen risico's wil nemen.

Maarre, het ging mij niet specifiek om die wannabe-antwerphoolies, het ging mij om doodbrave die - gefrustreerd door het één of't ander - eens tegen een agent uitvliegen. Wat doe je daarmee? "Hard aanpakken", dus concreet: matrak en handboeien bovenhalen en zo riskeren dat de boel escaleert óf gewoon negeren en de boel laten afkoelen? Ik ben uiteraard voor de 2de optie, zeker als je je realiseerd waarvoor een "harde aanpak" op den bosuil had kunnen zorgen (voor alle duidelijkheid: dan hadden we fikse rellen in het stadion gehad).

Pfft, en dat allemaal om uit te leggen dat er weinig schandaligs is aan zo'n cursus anger management.
Medesupporter ik had het over de thuismatchen van Antwerp,idd dat bedoel ik dus met vermeiden.
Op verplaatsing heb ik nog nooit problemen gehad maar zoals ik zeg ik vermeid ze dan ook

idd die 5-3 en Wembley zucht
Oud 24 september 2003, 12:15   #35
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Omdat ze dan zien hoe veel % van de misdaden gepleegd worden door migranten natuurlijk. Het verschil met jou is dat het wel lijkt dat de wereld moet vergaan voordat jij er iets aan zal doen. Waar woon jij eigenlijk want ik denk dus inderdaad wel dat jij op een plaats woont waar 0% migranten woont.
Ik wacht nog steeds op een niet perfecte oplossing van jou en ik snap echt niet dat wanneer er zoveel mensen ook migranten problemen hebben met de criminalteit vooral van andere migranten dat jij dit gewoon weglacht en pas wil aanpakken wanneer zogezegt de wereld vergaat? Moet er hier een aanslag gebeuren vooralleer je iets wil gaan doen? Wat is voor jou het uiterste punt tot waar criminaliteit mag gaan voorralleer er hier in belgie harder mag opgetreden worden? Jou voordeur?
Wanneer belgie beslist geen vluchtelingen noch migranten meer binnen te laten vergaat de wereld ook niet!
Weet ge, dat is allemaal volledig naast de kwestie. De hamvraag is: waarom zo nodig harder optreden tegen allochtone criminaliteit (zonder daarbij precies te weten wat met allochtone bedoeld wordt, want dat begrip wordt blijkbaar soms nogal ruim en anderzijds heel beperkt geinterpreteerd) dan autochtone criminaliteit (waarbij voor "autochtone" dezelfde terminologische opmerkingen gelden als voor "allochtone")?
Oud 24 september 2003, 12:24   #36
Strop
Lokaal Raadslid

Strop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Weet ge, dat is allemaal volledig naast de kwestie. De hamvraag is: waarom zo nodig harder optreden tegen allochtone criminaliteit (zonder daarbij precies te weten wat met allochtone bedoeld wordt, want dat begrip wordt blijkbaar soms nogal ruim en anderzijds heel beperkt geinterpreteerd) dan autochtone criminaliteit (waarbij voor "autochtone" dezelfde terminologische opmerkingen gelden als voor "allochtone")?
Inderdaad er wordt teveel met auto/allochtone criminaliteit gegoocheld. Een crimineel is en blijft een crimineel, groot of klein, en die moet zo ook aangepakt worden. Of je blank, zwart, koffie-met-melk, fluo-groen of geel bent, iedereen gelijk voor de wet en iedere overtreding wordt bestraft naar de overtreding en niet naar afkomst of geloof. En geloof of afkomst mag niet langer meer gelden als een verzachtende omstandigheid..
Het moet gedaan zijn met verdedigingen in de stijl van:" Oh, edelachtbare, mijn cliënt is veel geslagen thuis, daarom deed hij dat ook maar..."

Verzet begint met jezelf een vraag te stellen, en die dan aan iemand anders stellen.

Geen Vlaams geld meer voor Wallonië
Strop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2003, 12:34   #37
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strop
En geloof of afkomst mag niet langer meer gelden als een verzachtende omstandigheid..
Het moet gedaan zijn met verdedigingen in de stijl van:" Oh, edelachtbare, mijn cliënt is veel geslagen thuis, daarom deed hij dat ook maar..."
Ik zie niet in wat mishandeling te maken heeft met geloof of afkomst? Allochtonen en autochtonen volgens dezelfde beginselen berechten, een prachtig idee, maar ik zie niet in hoe je tegen verzachtende omstandigheden kan zijn, één van de mooiste principes uit onze rechtspraak...
Oud 24 september 2003, 12:44   #38
Strop
Lokaal Raadslid

Strop's schermafbeelding

Standaard

Ik nam juist die mishandeling om geloof/afkomst niet te gebruiken omdat ik dan weer in een verengend straatje zou kunnen terechtkomen in de stijl van "ge zijt ne rascist of kapitalist".
U weet wel wat ik bedoel.

Maar mishandeling in het verleden mag geen excuus zijn om uw eigen misdaden goed te praten. Idem, ik ben Sikh en hoef dus geen valhelm te dragen op de moto. of, ik ben arm en daarom heb ik ingebroken bij die rijke stinkerd... .
Passiemoorden/zelfverdediging en dergelijke vallen uiteraard onder een andere noemer. Een vrouw die haar man vermoord na jarenlang misbruik/mishandeling kan ik niet goedpraten maar wel begrijpen en rekening mee houden in de strafmaat.
Ik ben blij dat ik geen rechter ben (of zal worden) want die materie ligt heel gevoelig en een grens is uiterst moeilijk trekken daar er altijd wel schaduwzones zullen zijn.

Ik wil van het principe uitgaan dat iedereen gelijk is voor de wet en over het algemeen wel weet wanneer hij/zij die overtreed en dus ook weet dat er een sanctie kan getroffen worden. Die moet dan niet achteraf gaan klagen. En ik spreek ook niet over de muggezifterij die al te vaak voorkomt in onze wetteksten. Ik weet wanneer ik iets steel dat ik een dief ben en dat ik een straf kan verwachten.

Verzet begint met jezelf een vraag te stellen, en die dan aan iemand anders stellen.

Oud 24 september 2003, 12:56   #39
M_V
Vreemdeling

M_V's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en

Citaat:
Een vrouw die haar man vermoord na jarenlang misbruik/mishandeling kan ik niet goedpraten maar wel begrijpen en rekening mee houden in de strafmaat.
Zit daar niet enige vorm van tegenstelling in? Die discussie over harder aanpakken van misdaden is ook weer zo'n oud zeer he... De straffen zijn in weze hard genoeg, het probleem zit vaak in de uitvoering. Vertragingen bij het parket, gebrek aan gevangenisplaatsen, weinig creativiteit bij het bedenken van alternatieve straffen, etc.... Maar dat is weer een andere discussie
M_V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2003, 12:58   #40
Strop
Lokaal Raadslid

Strop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M_V
De straffen zijn in weze hard genoeg, het probleem zit vaak in de uitvoering. Vertragingen bij het parket, gebrek aan gevangenisplaatsen, weinig creativiteit bij het bedenken van alternatieve straffen, etc.... Maar dat is weer een andere discussie

Maar ik geef je groot gelijk, iedereen gelijk voor de bestaande wet en degelijke opvolging van overtredingen zouden inderdaad de oplossing zijn.
Maar wie gaat dat betalen, wie heeft zoveel geld?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be