![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
kzegget, de meeste mensen hier zijn met niets content
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Baajdeweej, ik heb ook geen.....bewust
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En als je er per sé wi, moet je der maar voor opdraaien.....In Afrika hebben ze er ook...., en veel...., tof hé om ze zien te vergaan van honger....Ben je dan niet beter zonder?
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je in je leven alles op een schoteltje aangeboden en niet weet wat tegenslagen zijn, moet je je kop houden en zeker niet over andere oordelen en hen zeker niet veroordelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hint, kijk naar de Goddiensten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wat je antwoord inhoudt, gezien naar de post van lantjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik wil zeggen is : Kinderen op de wereld zetten is een zaak waar je, als je dat wil doen, uw verantwoordelijkheid moet voor opnemen. Als je intelligent genoeg bent om te beseffen dat je daar niet de nodige middelen voor hebt, trek dan uw conclusies. Voel je je echter geroepen uw genen te verspreiden zonder dat je daar zelfstandig kan voor instaan, moet je dan van de gemeenschap premies allerhande verwachten? Ik kom regelmatig in milieus waar genoeg kindjes worden geboren die weinig of geen kans zullen krijgen, jammer maar helaas.... En neen, ik heb niet alles gekregen, integendeel, zo goed als zonder iets begonnen...
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, je moet niemand verwijten naar zijn kop gooien zonder de oorzaak te kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangename kennismaking.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat er evenzeer mensen zijn die door onvoorzienbare omstandigheden niet meer in staat zijn om aan alles te voldoen. Ik had het dan ook over de mensen die niet van het ocmw of den dop leven, maar die zelfs heel aard werken om terug uit hun hel te kruipen. En hen gun ik van harte deze kleine steun, want zij verdienen dit ruggesteuntje. En ook ik ben van niets begonnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat peper rondstrooien.
- privatiseren onderwijs - afschaffen kindergeld
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
elitaire scholen (rijken) "domme" scholen (armen) zwarte en witte scholen (raciale segregatie) + mensen gaan nóg minder kinderen "maken" omdat ze ook het kindergeld op hun buik kunnen schrijven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() +
mensen gaan nóg minder kinderen "maken" omdat ze ook het kindergeld op hun buik kunnen schrijven[/quote] Daar heb ik geen probleem mee, we zijn al met 6.5 miljard. De druk op deze planeet is al dusdanig dat we wereldwijd het milieu aan 't verpesten zijn voor al de rest die hier eveneens leeft en daar evenveel recht toe heeft als "de mens".
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou misschien één van deze kunnen lezen, bekijken. 1 2 3 En meer, uiteraard. De vraagstelling rond "openbaar" onderwijs cirkelt rond een aantal vragen: 1) Hebben burgers het recht eigendom van anderen af te nemen - at gunpoint - om onderwijs in te richten of kinderen te ondersteunen? 2) Geeft het een beter en goedkoper onderwijs? Kan de overheid zich rechten toeëigenen door die aan individuen te ontzeggen (en is dat niet onmogenlijk, gezien de burgers de overheid zijn), namelijk om te bepalen waar en welk onderwijs gegeven wordt? 3) Hebben ouders niet het recht om te beslissen waar hun kind school gaat (en of het school gaat), waar ze wensen, gebaseerd op hun eigen criteria (gegeven leerstof, leerkrachten, financieën, &c)? Ik raad je vooral aan het eerste (korte, recent verschenen) artikel te lezen.
![]() |
![]() |