Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2006, 19:51   #21
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Dat is een keuze gebaseerd op emotionele waarden.

Gaan we dat nu ook al politiseren?
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 19:51   #22
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Waarom hier niet dan kunnen we de terroristen opgraven en in varkensvel gehuld omgekeerd terug leggen. Kwestie dat dat spel met die 72 maagden niet door gaat.
loser
hydra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 20:09   #23
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
-pro's
-contra's
In de baseliek van Koekelberg en de kathedraal van Antwerpen, wat denk je daarvan? Kort samengevat, het kan mij geen barst schelen waar ze de lijken willen begraven of cremeren, en dit geld zowel voor allochtonen als voor autochtonen.
Oud 7 september 2006, 20:19   #24
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Dat is een keuze gebaseerd op emotionele waarden.

Gaan we dat nu ook al politiseren?
Blijkbaar wel dus...
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 20:29   #25
humble
Burgemeester

Standaard

Hydra

Vindt je?

Waarom?

Ik heb iets tegen terroristen, criminelen en gespuis.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 20:46   #26
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
In de baseliek van Koekelberg en de kathedraal van Antwerpen, wat denk je daarvan? Kort samengevat, het kan mij geen barst schelen waar ze de lijken willen begraven of cremeren, en dit geld zowel voor allochtonen als voor autochtonen.
Wees maar gerust, het is een soort aparte terrein, alleen moslims worden daar begraven. Wat een opluchting voor de niet-gelovigen eh ; )
Oud 7 september 2006, 20:48   #27
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Hydra

Vindt je?

Waarom?

Ik heb iets tegen terroristen, criminelen en gespuis.
Moest ik in jouw plaats zijn, zou ik mijn eigen eens bekritiseren. Mensen die iets hebben tegen zulke dingen, hebben eigenlijk problemen met hun eigen persoonlijkheid ; )

Laatst gewijzigd door hydra : 7 september 2006 om 20:49.
Oud 7 september 2006, 21:54   #28
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik zou mezelf laten cremeren en de helft naar Belgie laten sturen en de andere helft hier houden. Komt er dus op neer dat iedereen zelf kiest waar. Maar als men ergens eeuwig wilt blijven liggen dan doe je het zoals hier en koop je de grond.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 22:39   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=hydra;1961020]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

Dat kunnen jullie dus totaal niet begrijpen..We zijn eigenlijk mensen met twee culturen. Ik kan niet ontkennen dat ik behoor tot ginter of tot hier.
Och, mens kan niet altijd uitleggen wat em bedoeld é
Als je hen nu eens zegt dat jullie bakvissen zijn nog niet volwassen maar ook geen kinderen meer. dan begrijpen ze het misschien.

Maar er zijn ook Christenen die zich hier niet volledig thuis voelen, maar ook niet om een andere plaats thuis zijn.

Jullie worden nu idd met twee culturen opgevoed en zijn zoals een halfbloed indiaan. Niet het één nog het ander en weten niet welke kant je op moet. Je houd van beide maar toch vechten ze innerlijk met elkaar. De eeuwige strijd van halfbloeden.

En waar deze mensen begraven moeten worden? Welk vroeger wilde Christenen ook enkel in Heilige grond begraven worden, dus wat is er verkeer aan dat een Moslim dat ook wil. Als België voor de Moslims gewijde kerkhoven maakt zoals voor de Joden en Christenen dan is dat probleem zo opgelost.

En mij mogen ze opstoken en over zee uitstrooien, dan ben ik zeker dat er niemand aan mijn graf komt staan janken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 07:31   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar deze mensen begraven moeten worden? Welk vroeger wilde Christenen ook enkel in Heilige grond begraven worden, dus wat is er verkeer aan dat een Moslim dat ook wil. Als België voor de Moslims gewijde kerkhoven maakt zoals voor de Joden en Christenen dan is dat probleem zo opgelost.
Belgie moet daar niks in doen. Belgie heeft dat evenmin voor de christenen en joden gedaan, want die waren er al voordat Belgie bestond.

Er zijn openbare begraafplaatsen. Wie daar niet wil liggen, volgens de vastgestelde regels, moet zelf een oplossing zoeken. De Staat kan niet voor elk individu zijn persoonlijke wensen uitvoeren.

Of pleit je ook voor een Hindu begraafplaats met openbare verbranding? Ik denk dat zoiets toch ook niet zal lukken.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 07:32   #31
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees maar gerust, het is een soort aparte terrein, alleen moslims worden daar begraven. Wat een opluchting voor de niet-gelovigen eh ; )
Op de Hooghe Maey is er nog plaats schijnt.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 07:50   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Belgie moet daar niks in doen. Belgie heeft dat evenmin voor de christenen en joden gedaan, want die waren er al voordat Belgie bestond.

Er zijn openbare begraafplaatsen. Wie daar niet wil liggen, volgens de vastgestelde regels, moet zelf een oplossing zoeken. De Staat kan niet voor elk individu zijn persoonlijke wensen uitvoeren.

Of pleit je ook voor een Hindu begraafplaats met openbare verbranding? Ik denk dat zoiets toch ook niet zal lukken.
Dat de Christelijke en Joodse begraafplaatsen reeds bestonden voor België is juist.
En dat er openbare begraafplaatsen zijn is ook juist.
Maar de meeste openbare begraafplaatsen liggen nog steeds rond of aan de Katholieke kerken. En zou dit kleine probleem oplossen niet kunnen leiden tot een betere samenleving. Want als je ziet op welke manier sommige gemeentes met hun begraafplaatsen omgaan, wel ik wil daar ook niet op begraven of uitgestrooid worden.
En voor de Hindu's zijn er verbandingsovens gebouwd, die idd ook door andere worden gebruikt.
Oud 8 september 2006, 08:33   #33
humble
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Moest ik in jouw plaats zijn, zou ik mijn eigen eens bekritiseren. Mensen die iets hebben tegen zulke dingen, hebben eigenlijk problemen met hun eigen persoonlijkheid ; )
Jij bent dus voor terrorisme, criminaliteit en en uitschot?
Waarom verwondert me dat niet?
Omdat jij dus onredelijk bent moet ik mijzelf bekritiseren, rare logica die Islamieten.

Ik zit niet in een hoekje te grienen zoals jij, overigens wat heet het problemen te hebben met zijn eigen persoonlijkheid? redelijk niets zeggend hee? Is dat de persoonlijkheiddisorder die ontstaat uit het zich verstoppen onder een hoop doeken omdat men onder gezag van een archaisch "geloof", niets te zeggen heeft, ondergeschikt is aan de mannen, verworden tot een lustopwekkend object, dat betast, verkracht en vermoord mag worden als ze zich bevrijd van die slavenhouding.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 08:34   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat de Christelijke en Joodse begraafplaatsen reeds bestonden voor België is juist.
En dat er openbare begraafplaatsen zijn is ook juist.
Maar de meeste openbare begraafplaatsen liggen nog steeds rond of aan de Katholieke kerken. En zou dit kleine probleem oplossen niet kunnen leiden tot een betere samenleving. Want als je ziet op welke manier sommige gemeentes met hun begraafplaatsen omgaan, wel ik wil daar ook niet op begraven of uitgestrooid worden.
En voor de Hindu's zijn er verbandingsovens gebouwd, die idd ook door andere worden gebruikt.
Er zijn verbrandingsovens gebouwd, die ook door hindu's worden gebruikt, lijkt me een betere verwoording.
(Ik heb het echter over die openbare stapels waar de lijken in openlucht worden verbrand: dat zullen de hindus ook niet krijgen).

Dat er ondertussen reeds een afschaffing van de verplichting om in een kist te worden begraven is gebeurd, enkel om de moslims terwille te zijn, wordt hier alweer vergeten;

Dit blijkt niet goed genoeg te zijn, want nu moeten er weer APARTE begraafplaatsen komen voor moslims. Dit heeft niks met heilige grond te maken, want in vb. Saoudi Arabia worden de vrouwen gewoon anoniem ergens in de woestijn gedeponeerd.

Het probleem zit hem in de eeuwigdurendheid van het graf. Geen enkele Belg kan nog eisen dat hij eeuwigdurend kan blijven liggen, zelfs indien de katholieke kerk evenzeer beweert (of beweerde) dat iedereen zo intact mogelijk moet begraven worden om op het einde der dagen volledig fit en gezond uit het graf te kunnen kruipen.
Dit wordt niet meer toegestaan voor de gewone man, waarom zou er dan een uitzondering moeten komen voor moslims?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 8 september 2006, 08:51   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn verbrandingsovens gebouwd, die ook door hindu's worden gebruikt, lijkt me een betere verwoording.
(Ik heb het echter over die openbare stapels waar de lijken in openlucht worden verbrand: dat zullen de hindus ook niet krijgen).

Dat er ondertussen reeds een afschaffing van de verplichting om in een kist te worden begraven is gebeurd, enkel om de moslims terwille te zijn, wordt hier alweer vergeten;

Dit blijkt niet goed genoeg te zijn, want nu moeten er weer APARTE begraafplaatsen komen voor moslims. Dit heeft niks met heilige grond te maken, want in vb. Saoudi Arabia worden de vrouwen gewoon anoniem ergens in de woestijn gedeponeerd.

Het probleem zit hem in de eeuwigdurendheid van het graf. Geen enkele Belg kan nog eisen dat hij eeuwigdurend kan blijven liggen, zelfs indien de katholieke kerk evenzeer beweert (of beweerde) dat iedereen zo intact mogelijk moet begraven worden om op het einde der dagen volledig fit en gezond uit het graf te kunnen kruipen.
Dit wordt niet meer toegestaan voor de gewone man, waarom zou er dan een uitzondering moeten komen voor moslims?
De wetenschap is ook voorstander van deze eeuwigdurende begraafplaatsen en dan nog liefst zo goed mogelijk beschermt tegen verrotting.
Wij danken juist het grootste deel van onze kennis over het verleden aan dit feit.
Oud 8 september 2006, 08:54   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De wetenschap is ook voorstander van deze eeuwigdurende begraafplaatsen en dan nog liefst zo goed mogelijk beschermt tegen verrotting.
Wij danken juist het grootste deel van onze kennis over het verleden aan dit feit.

Van mij mag je gerust je eigen piramide bouwen hoor, je laten balsemen en in een geheime vloeistof laten opslaan, je mag je laten bevriezen voor mijn part, of je lichaam in een veen laten leggen.

Zolang je er zelf maar voor opdraait.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 8 september 2006, 08:58   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van mij mag je gerust je eigen piramide bouwen hoor, je laten balsemen en in een geheime vloeistof laten opslaan, je mag je laten bevriezen voor mijn part, of je lichaam in een veen laten leggen.

Zolang je er zelf maar voor opdraait.
Dat dit niet op kosten van de staat was vroeger en nu ook niet moet daar ga ik mee akkoord, maar dat ze mij binnen 2000 jaar teug gaan opgraven niet.
Ik wil verbrand worden en over zee uitgestrooid.
Oud 8 september 2006, 09:15   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik in de Schelde rond Antwerpen. Blijf ik tenminste nog een paar jaar over en weer komen. Twee keer per dag om juist te zijn
Oud 8 september 2006, 09:20   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik in de Schelde rond Antwerpen. Blijf ik tenminste nog een paar jaar over en weer komen. Twee keer per dag om juist te zijn
Zotteke, dan gaan ze daar staan janken en komen ze misschien nog na gesprongen om je te pesten met hun problemen.
Nee nee, over zee zodat ze mij niet terug kunnen vinden.
Oud 8 september 2006, 09:40   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

erin springen? In de Schelde? Zo zot gaan ze wel niet zijn zeker?

( dit is toch geen racistische uitdrukking zeker?)

Laatst gewijzigd door circe : 8 september 2006 om 09:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be