Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2006, 12:08   #21
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het is simpel :

Het einddoel van BH en VB is hetzelfde : een racistische totalitaire staat.
De middelen zijn echter verschillend, eerstgenoemde is voor intimdatie en geweld, gewelddadige revolutie als middel ; laatstgenoemde wil marketingstrategieên en verkiezingen gebruiken.

De enen lopen rond als skinheads met army-boots ed. de anderen vermommen zich in een driedelig kostuum : onder de oppervlakte zijn het dezelfden.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 12:09   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Wet
Volgens de nieuwe terrorismewetgeving volstaat lidmaatschap van een organisatie die de democratie wil beschadigen voor een veroordeling.

Dat is carte-blanche geven. Zulk iets totalitairs en vrijheidberovends heb ik nog in weinig plaatsen in de wereld gezien.

Jij bent tegen mijn voorstel? Lap, bam, paf, jij bent tegen de democratie en ik werp je in de gevangenis voor Potentiele Slachtofferloze Misdaden tegen de Medeburgers.

Laatst gewijzigd door lombas : 7 september 2006 om 12:10.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 12:10   #23
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Het is simpel :

Het einddoel van BH en VB is hetzelfde : een racistische totalitaire staat.
De middelen zijn echter verschillend, eerstgenoemde is voor intimdatie en geweld, gewelddadige revolutie als middel ; laatstgenoemde wil marketingstrategieên en verkiezingen gebruiken.

De enen lopen rond als skinheads met army-boots ed. de anderen vermommen zich in een driedelig kostuum : onder de oppervlakte zijn het dezelfden.
Wat stel je voor, dat mensen met rechtse sympathieën een soort merkteken moeten dragen, zodat ze kunnen geweerd worden en opgepakt als nodig wegens staatsgevaarlijk?
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 12:13   #24
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grootscheepse actie tegen extreemrechts

do 07/09/06 - Honderd agenten van de federale politie hebben op twintig verschillende plaatsen in het land huiszoekingen gehouden in een onderzoek naar extreemrechts. Ze zijn ook binnengevallen in kazernes van het leger en bij militairen.

De actie is om elf uur vanmorgen begonnen, gecoördineerd over het hele land, maar vooral in Dendermonde en Limburg.

In Dendermonde is het onderzoek naar extreemrechts twee jaar geleden begonnen. In Limburg wonen dan weer heel wat militairen die mogelijk betrokken zijn.

De huiszoekingen vonden plaats in privéwoningen, maar ook in lokalen van het leger, bijvoorbeeld in de kazerne van Leopoldsburg. Een twintigtal mannen is meegenomen voor verhoor.

De verdachten zouden banden hebben met extreemrechtse splintergroeperingen. Het gaat om neonazi's, skinheads en groepen zoals "Blood and Honour".

Ze worden verdacht van inbreuken op de wapenwetgeving, racisme en xenofobie en terrorisme. Daarom coördineert het federaal parket de actie.

Volgens de nieuwe terrorismewetgeving volstaat lidmaatschap van een organisatie die de democratie wil beschadigen voor een veroordeling.

De verdachten worden nu verhoord, daarna beslist het federale parket wie voor de onderzoeksrechter moet verschijnen. Er komt ook een persconferentie met meer uitleg.
Bron: vrt

Het gaat dus niet uitsluitend om een onderzoek wegens het "gedachtegoed" van de betrokken personen. En er wordt evenmin gesporken over banden met het VB. Die link met het VB werd gelegd door het VB zelf. Ze kunnen het blijkbaar niet laten om slachtoffertje te spelen en velen hier gaan daar blijkbaar graag in mee. Maar als het VB niets te maken heeft met die groepen... wat is dan het probleem eigenlijk? Wat is het verschil tussen een onderzoek naar moslimextremisten en deze extremisten?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 12:13   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
ah, ja en hoe ga je de echte van de valse onderscheiden. Ze zouden kunnen in camouflage ( gewone) kleren rondlopen. Het maakt hun gedachten niet anders. De enige oplossing, een dokterattest, of een ster zoals de joden of een chip ( iets modernen) om de echte van de valse te onderscheiden.

Ik denk niet hier veel aan het toeval wordt overgelaten.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 12:14   #26
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat stel je voor, dat mensen met rechtse sympathieën een soort merkteken moeten dragen, zodat ze kunnen geweerd worden en opgepakt als nodig wegens staatsgevaarlijk?

En terwijl staan de spa en groen lijsten vol met Kp'ers , stalinisten , moslimfundamentlisten, grijze wolven... wat een grap.

Ik heb geen enkele sympathie voor B en H. Maar ze zijn niet meer of minder verwerpelijk dan stalinisten en maoisten.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 7 september 2006 om 12:15.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 12:15   #27
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Maar als het VB niets te maken heeft met die groepen... wat is dan het probleem eigenlijk? Wat is het verschil tussen een onderzoek naar moslimextremisten en deze extremisten?
Ik zie het probleem ook niet maar er zijn er blijkbaar een paar die het plots heet onder hun voeten krijgen.

En chapeau dat men eindelijk in militaire kringen durft gaan zoeken want het was een publiek geheim dat de harde kern van B&H uit para's bestond.
Oud 7 september 2006, 12:16   #28
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht

Ik denk niet hier veel aan het toeval wordt overgelaten.
Je antwoordt niet op mijn vraag, is een lid van B&H dat zonder zo'n T-Shirt of andere opzichtige dingen rondloopt op straat even staatsgevaarlijk? En zo ja, hoe ga je die dan "merken"

Laatst gewijzigd door CutTheCrap : 7 september 2006 om 12:17.
Oud 7 september 2006, 12:17   #29
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Nu komt er eens een harde aanpak van gevaarlijk tuig, nu is het wéér niet goed...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 12:18   #30
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zie het probleem ook niet maar er zijn er blijkbaar een paar die het plots heet onder hun voeten krijgen.

En chapeau dat men eindelijk in militaire kringen durft gaan zoeken want het was een publiek geheim dat de harde kern van B&H uit para's bestond
Het probleem is dat flahaut en onckelinkcx er een plan tegen het VB van maken. het VB is de enieg rechtse partij in vlaanderen dus uiteraard iedereen is vrij een lidkaart te kopen van de partij die hij wenst. maar daarom is er helemaal nog geen link.

Op de lijst van de cdenv in gent staan een notoir lid van de grijze wolven?
Zijn er nu banden van cdenv met grijze wolven. Allicht is hij niet de enige turk bij de cdenv met sympathie voor de grijze wolven. Maar dat maakt nog geen link van cdenv naar de grijze wolven.
Oud 7 september 2006, 12:19   #31
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Dat is carte-blanche geven. Zulk iets totalitairs en vrijheidberovends heb ik nog in weinig plaatsen in de wereld gezien.

Jij bent tegen mijn voorstel? Lap, bam, paf, jij bent tegen de democratie en ik werp je in de gevangenis voor Potentiele Slachtofferloze Misdaden tegen de Medeburgers.
Met diezelfde wet zijn al talrijke vermeende "moslimfundamentalisten" opgepakt. En door vergelijkbare wetten in ongeveer alle westerse landen na 11 september horen we dagelijks over terreurverdachten die her en der worden opgepakt (denk aan Denemarken, Duitsland, Groot-Brittanië, VS,...). Het gaat dan meestal over moslims, die vaak na een tijdje zonder enige beschuldiging weer worden vrijgelaten (wat amper het nieuws haalt). Maar nu het eens niet-moslims zijn, staat iedereen op zijn achterste poten. En voor alle duidelijkheid: ik vind die wet ook niet OK hé. Maar ik vind wel dat extremistische groeperingen moeten gevolgd worden en als zij over verboden/niet-geregistreerde wapens beschikken, dan moet daar wel degelijk tegen opgetreden worden.
Oud 7 september 2006, 12:19   #32
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Nu komt er eens een harde aanpak van gevaarlijk tuig, nu is het wéér niet goed...

Eigen tuig eerst?
Oud 7 september 2006, 12:20   #33
Ambiorix

Standaard

en de grijze wolven zijn EXTREEMRECHTS!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 12:21   #34
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het probleem is dat flahaut en onckelinkcx er een plan tegen het VB van maken. het VB is de enieg rechtse partij in vlaanderen dus uiteraard iedereen is vrij een lidkaart te kopen van de partij die hij wenst. maar daarom is er helemaal nog geen link.
.
Een lidkaart valt volgens mij ook niet onder 'banden' en ik denk echt wel dat het gerecht zo ook redeneert.

Maar stel dat één van die BH'tjes nu toevallig eens een briefje in huis heeft van nonkel Frank of nonkel Filip waarin ze elkaar zoete woordjes toewerpen, dan zitten we in een hele andere context (maar wees gerust, ze zullen dat niet vinden, nonkel Frank heeft het gezworen)
Oud 7 september 2006, 12:22   #35
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ANTWERPEN - Volgens verscheidene bronnen zijn de voorbije dagen huiszoekingen gehouden in extreem rechtse kringen die worden gelinkt aan het Vlaams Belang.
De VB-top kon of wilde dat woensdagavond niet bevestigen of ontkennen.
Partijvoorzitter Frank Vanhecke: "Half augustus werden Filip Dewinter en ikzelf verwittigd dat het kabinet-Onkelinx nog vóór de gemeenteraadsverkiezingen een grootscheepse operatie zou plannen waarbij men zou pogen die halvegaren van 'Blood and Honour' en wapenverzamelaars te linken aan het Vlaams Belang. Men zegt dat er huiszoekingen zijn op diverse plaatsen in Vlaanderen. Ik weet niet waar en evenmin bij wie, maar daar kunnen wij niets tegen doen. In elk geval: wij hebben met die gekken niets te maken en wij willen er niets mee te maken hebben. Als blijkt dat een van onze leden er iets mee te maken heeft, dan zal ik er zelf voor zorgen dat die uit onze rangen wordt verwijderd", aldus Vanhecke woensdagavond.
Filip Dewinter reageerde in dezelfde zin. GvA

Komaan zeg ... dat men ineens de verkiezingen afschaft hé...

je ziet het . ALLES wordt gemobiliseerd om een VB meerderheid te voorkomen. De totale vuile oorlog. Ik vraag me af of we die wel kunnen winnen.
Wel ja, laat ons zo een paar weken voor de verkiezingen Extreem Rechts ff-kes aanpakken en de link naar VB de wereld insturen. Toevallig ...
En dan komt gisteren die kwispel van terrorismebestrijding op TV vertellen dat de bommen hier door fanatieke moslims onder onze kont ineengeknutseld worden en hij dringend meer manschappen zou moet hebben.
Het ene zal het andere wel in evenwicht houden.
Oud 7 september 2006, 12:22   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met diezelfde wet zijn al talrijke vermeende "moslimfundamentalisten" opgepakt. En door vergelijkbare wetten in ongeveer alle westerse landen na 11 september horen we dagelijks over terreurverdachten die her en der worden opgepakt (denk aan Denemarken, Duitsland, Groot-Brittanië, VS,...). Het gaat dan meestal over moslims, die vaak na een tijdje zonder enige beschuldiging weer worden vrijgelaten (wat amper het nieuws haalt). Maar nu het eens niet-moslims zijn, staat iedereen op zijn achterste poten. En voor alle duidelijkheid: ik vind die wet ook niet OK hé. Maar ik vind wel dat extremistische groeperingen moeten gevolgd worden en als zij over verboden/niet-geregistreerde wapens beschikken, dan moet daar wel degelijk tegen opgetreden worden.
Ik sta niet op mijn achterste poten voor extreem-rechtse Hitlerfanaten, ik sta op mijn achterste poten voor een wet die het strafbaar maakt om anti-democraat te zijn, of zelfs nog maar twijfelt aan de huidige vorm.

Wat gebeurt er morgen met de mensen van WIT, die ijveren voor BROV's, als er een overtuigde representatiedemocraat aan de macht komt die nogal snel gefrustreerd raakt?
Oud 7 september 2006, 12:24   #37
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb - buiten het VB zelf - nog niemand een link weten maken met het VB (noch in de pers, noch door politici). Get the picture?
Oud 7 september 2006, 12:26   #38
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb - buiten het VB zelf - nog niemand een link weten maken met het VB (noch in de pers, noch door politici). Get the picture?
Volledig mee eens, de aloude tactiek wordt weerom uit de kast gehaald
Oud 7 september 2006, 12:29   #39
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Een al of niet vermeende link met het VB maakt niet veel uit ( er is ook kans dat er extreem linkse figuren tussen zitten). Maar het is het princiepe dat iemand kan opgepakt worden door gewoonweg tegen het systeem te zijn en lid te zijn van een subversieve organisatie. Akkoord, illegale wapendracht en geweld moeten hard aangepakt worden, maar mijns inziens zijn ze hier toch over de schreef gegaan.
Ik schat de dreigen van B&H toch niet zo hoog in, het zijn eigenlijk niet meer dan een bende die meer zat dan nuchter is, ik ze ze nog niet direct een vliegtuig opblazen.

Laatst gewijzigd door CutTheCrap : 7 september 2006 om 12:30.
Oud 7 september 2006, 12:30   #40
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
De link stond zowel in HLN , GVA als HBVL. En dan kwam pas de reactie van het VB. Verder is het een publiek geheim dat flahaut en onckeldinges al een hele tijd deze actie planden( zelfs via ministerraad )...

of waarom denk je dat een onderzoek dat al jaren loopt nu net voor de verkeizingen men die huiszoekingen gaat doen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be