![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() zet nu alle feiten van de afgelopen 2 weken es op een rijtje, dan kom je tot besluit, dat dit nog stuiptrekingen zijn van de ooooh zo geliefde paarse regering...sarcastisch bedoeld...moar bon terzake, zoals al iemand vermeld dit is waarschijnlijk het geval bij alle vakbonden over geheel Europa...dit geld is waarschijnlijk als er iets zwaars gebeurd dat men nog steeds kan terugvallen op dit geld...trouwens dit geld komt steeds ten goede van de leden...als je een vlug optelsommeke maakt, kom je tot het besluit dat je de vakbonden let op ik zeg "de vakbonden" bijna alles terugbetalen, wat hun leden hen betalen...dit aangaande allerhande premies...Daems is da niet diegene met zijn sjiek villake, de snoeper...alles wat je steeds hoort is Europa van hier en Europa van daar...wanneer gaan ze es werk maken van het Europees standpunt inzake mandaten per aantal werknemers? daar hoor je niets van hé....
"Olé Pistolé" Laatst gewijzigd door pistoléke : 5 mei 2008 om 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kan ook de instelling met zachte hand onder druk zetten, gezien ze nogal incestueus eet uit de hand van de overheid ( stempelgeld uitbetalen remember) En het is vermoedelijk vanuit die belangenvermenging dat mensen durven uitspraken te doen. Ze kan ook d |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel in de sociale verkiezingen dat niemand nog stemt voor het ACV, van wie is juridisch gezien dat geld ???????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burgemeester
|
![]() Stel er zijn geen vakbonden meer, wat dan, wel dan gaan we meteen honderd jaar terug in de tijd, en is alles waar onze voorouders voor vochten kapot, trouwens men is daar nu al mee bezig, men heeft er steeds mee beziggeweest vakbonden monddood te maken...het valt toch weer op dat dit een uitspraak is van een VLD politieker...ze willen niks liever dan dat vakbonden verdwijnen, dit is alweer een truuk om de slagkracht van een vakbond aan te kunnen tasten...ik zou zeggen arbeiders let niet op die uitspraken want dit is ook om jullie slagkracht te verminderen zodat de baas terug met zijn werkvolk kan aanvangen wat hij wil...
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
|
![]() Trouwens mensen, hoe komt het dat dit ter sprake komt, dit artikel is van 1-12-2003 ?...
![]() ![]() ![]()
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het gaat erover of bonden boven de wet mogen blijven staan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() nu die vakbond is geen rechtspersoon elk individu die handelingen stelt in opdracht of voor die 'feitelijke vereniging' ... bindt dus alleen zichzelf ik heb dus zo'n zwaar vermoeden dat er geregeld iemand met 'de kas' gaat lopen ... daar is toch niks (wettigs) aan te doen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() Voor mij gaat het daar wel over, en neen de vakbonden staan niet boven de wet, staan politiekers en werkgevers dan wel boven de wet dan...want ben 100% zeker dat die dat ook doen, niet voor hun leden dan maar voor hunzelf, trouwens waarom haalt men met dit bericht een oude koe uit de gracht? Juist om mischien het ACV in diskrediet te krijgen zodat ze hopen dat de ACLVB wat meer stemmen gaat krijgen?? Niet vergeten we zitten midden in de aanloop naar de sociale verkiezingen...
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en hoe gaan die leden hun (financiële) rechten kunnen vrijwaren, zo zonder boekhouding ??? mensen/organisaties die geld ophalen en daar geen boekhouding van presenteren ... ordinaire dieven als ge t mij vraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe weet jij zo zeker dat er geen boekhouding is? De vakbonden hebben wel degelijk een boekhouding, hebben zich vrijwillig onderworpen aan revisoren, en geven rekenschap aan de overheid over hun uitbetalingen/kosten in het kader van de uitbetaling werkloosheid. Alleen de stakingskas is niet gepubliceerd, om voor de hand liggende redenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je kan in een boekhouding nl volstrekt vanalles wettelijk camoufleren ... maar een deel buiten die boekhouding houden ... dat is iets wat niet kan ... dan voldoet uw administratie niet aan de definitie van boekhouden loop dus een ander wat wijs te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het geld dat het acv in het buitenland heeft staan dient in de eerste plaats om eventueel langdurig stakersvergoedingen mee te betalen zonder dat "een regering" er iets kan aan doen, rekeninegen blokkeren bv. om stakingen te breken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waaom viseer je NET NU terug de vakbonden ? WAT PROBEER JIJ DE MENSEN WIJS TE MAKEN ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel, eens dat men stakingen begint gaan te lanceren, waar één man staakt, en dan heel dan boel plat ligt, vraag ik mij wel af, wat het geheimzinnig gedoe over een stakingskas nog zin heeft. Zou trouwens leuk worden als de bedrijven, hun winst, om begrijpelijke redenen, niet meer zouden publiceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat voor een nepredenering is dat nu weer als de regering iets wil doen, dan legt ze de vakbond volledig legitiem aan banden, daar is het de regering immers voor. er is GEEN enkele reden om de bonden geen rechtspersoonlijkheid en boekhouding te geven. buiten criminele redenen natuurlijk ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de vakbond heeft immers geen rechtspersoonlijkheid en staat derhalve boven de wet dat stoort mij ja ik maak de mensen niks wijs, ik erger mij aan het feit dat de vakbond beweert sociaal te zijn , maar tegelijk zelf belasting ontduikt ... op die middelen in het buitenland wordt immers geen roerende voorheffing betaald dat is dus bewezen ( er wordt immers toegegeven dat er buitenlandse rekeningen bestaan) belastingontduiking |
|
![]() |
![]() |