Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 8 september 2006, 11:06   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Amai, tis ook de eerste keer dat ik Groen tussen de rechtse partijen meestal noemen de rechtsen ons hier "extreem linkse communisten" enz... Tenzij die lokale afdeling natuurlijk rechtse standpunten in neemt (de wonderen en de rampen zijn de wereld nog niet uit).
Groen is ook een rechtse partij. Die partij stemde voor de EU grondwet.
Oud 8 september 2006, 11:11   #22
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Succes in de deelgemeenten van Brussel

Laatst gewijzigd door pinbag : 8 september 2006 om 11:11.
pinbag is offline  
Oud 8 september 2006, 11:14   #23
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

@Lombas: Ah ja, tuurlijk

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 september 2006 om 11:14.
StevenNr1 is offline  
Oud 8 september 2006, 11:41   #24
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Groen is ook een rechtse partij. Die partij stemde voor de EU grondwet.

Men kan in het algemeen toegeven dat er ter linker zijde zowel internationalisten als regionalisten zijn, waarbij de enen meer heil zien in internationale samenwerking en de anderen meer in "wat we zelf doen, doen we beter".

Het "Groen" gedachtegoed gaat er, volgens mij terecht, van uit dat je geen maatregelen ten gunste van het milieu kan treffen zonder een verregaande internationalke samenwerking
WAARBIJ DE SOEVEREINITEIT VAN DIVERSE STATEN IN HET GEDRANG MOET KOMEN.

De europese grondwet is van een ander kaliber : het gaat hier om een compromis tussen alle politieke strekkingen in de staten die samen "De europese unie" uitmaken - gaande van
diegene die een "wilde" liberale markteconomie wensen tot diegenen die een zeer streng geleide sociale markteconomie
voorstaan. Ook politieke groeperingen die een Europa verdeelt in Regio's hadden hun zeg in de opstelling van het document.

Het document ligt nu in een diepvriezer ; maar de europese realiteit gaat door : we zagen het Bolkenstein project sneuvelen met wat gezichtswinst.. maar uiteindelijk blijven de sociale verworvenheden in de lidstaten overeind en moeten die lidstaten die op het gebied van sociale zekerheid een achterstand hebben zich aanpassen. Een voorbeeld hiervan is België, waar volgens de europese normen de vertegenwoordiging en de inspraak van de arbeiders in de kleinere ondernemingen onvoldoende is.

Dit is slechts een voorbeeld, waruit blijkt dat een ongenuanceerde bottte afwijzing van een meer intense EU samenwerking in federale en confederale richting door sommigen ter linkerzijde absoluut geen certifieëring van "Linksheid/flinksheid" is. Integendeel zowel binnen de EU als op het locale vlak hebben we een nood aan eenheid en samenwerking tussen progressieven : elkaar ongenuanceerd aanvallen op details is geen goede taktiek om resultaten te bekomen, het zaaien van verwarring speelt "rechts" in de kaart.
Oud 8 september 2006, 11:56   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
@Lombas: Ah ja, tuurlijk
Wel, kom af zou ik zeggen.

Oud 8 september 2006, 13:34   #26
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Amai, tis ook de eerste keer dat ik Groen tussen de rechtse partijen meestal noemen de rechtsen ons hier "extreem linkse communisten" enz... Tenzij die lokale afdeling natuurlijk rechtse standpunten in neemt (de wonderen en de rampen zijn de wereld nog niet uit).
Groen! zelf zou ik een centrum-partij noemen. Ik was eerst van plan om daar op te stemmen. Tot ik hoorde dat zij in kartel gingen met het anti-syndicale SP.a, de partij van de sociale afbraak.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 september 2006, 13:49   #27
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC Bekijk bericht
Aalst behoorde zeker ook tot de mogelijkheden, maar we hebben er geen lijst ingediend omdat we ons daar meer concentreren op de conferentie van 28 oktober.

P.S. LSP-Aalst heeft een eigen weblog: http://marxisten.blogspot.com
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amedee Bekijk bericht
De PVDA komt in Aalst op.
Binnenkort zal je het wel zien...
Komt LSP of PVDA op voor de provinciale verkiezingen in Oost-Vlaanderen?
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 september 2006, 14:02   #28
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

http://www.ikkiespvda.be/

Ik vermoed dat u daar wel meer te weten zult komen.
StevenNr1 is offline  
Oud 8 september 2006, 15:17   #29
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
http://www.ikkiespvda.be/

Ik vermoed dat u daar wel meer te weten zult komen.
Ik heb er al op gezocht maar niet gevonden. Er staat wel dat ze in bijna alle provincies opkomen, dus dat is toch al goed nieuws.
Vanaf 11 september zouden we meer moeten weten....
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 september 2006, 15:26   #30
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik zou mijn stem met volle liefde aan LSP kunnen geven,ik geloof echt in die gasten!!!!!!!
Maar hoe zwaar zou die stem wegen?
Oud 8 september 2006, 17:46   #31
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Ik ben nogal sceptisch gestemd over de LSP. Er is inderdaad nood aan een alternatief voor de Sp.a. Maar intellectueel staat de LSP tamelijk zwak. Van Trotski weten ze alles, maar hun aanvallen op de hervormingen in het hoger onderwijs bevatten te veel valse voorstellingen van zaken om nog door de beugel te kunnen. Ik was een half jaar geleden aanwezig op een debat met de kabinetschef van Frank Vandenbroucke en kreeg er van een ALS-militant een pamflet met - in schreeuwerige letters - de visie van 's mans radicaal-linkse opponenten. Het beschavingspeil van die kabinetschef was mij bijzonder aangenaam. Al was ik het niet op alle punten met hem eens: je kon er in debat mee gaan. In de loop van het debat verschrompelde de inhoud van het pamflet dat ik onderwijl doorgenomen had tot waardeloze stemmingmakerij, gebrul zonder inhoud, ideologie in haar ergste gedaante.

Ik begrijp dat een kleine partij wat moet 'overdrijven' om haar eigen nietigheid te overstijgen, maar de feiten geweld aandoen is vragen om scepsis... Jammer. Ik zal, al kost het mij mijn aura van 'linkse', en weliswaar met een knagend geweten, wellicht op de Sp.a. stemmen in Antwerpen.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 8 september 2006, 18:04   #32
Chilles
Partijlid

Chilles's schermafbeelding

Standaard

Succes, je zal het nodig hebben.. Erg veel succes.
Chilles is offline  
Oud 8 september 2006, 22:05   #33
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik ben nogal sceptisch gestemd over de LSP. Er is inderdaad nood aan een alternatief voor de Sp.a. Maar intellectueel staat de LSP tamelijk zwak. Van Trotski weten ze alles, maar hun aanvallen op de hervormingen in het hoger onderwijs bevatten te veel valse voorstellingen van zaken om nog door de beugel te kunnen. Ik was een half jaar geleden aanwezig op een debat met de kabinetschef van Frank Vandenbroucke en kreeg er van een ALS-militant een pamflet met - in schreeuwerige letters - de visie van 's mans radicaal-linkse opponenten. Het beschavingspeil van die kabinetschef was mij bijzonder aangenaam. Al was ik het niet op alle punten met hem eens: je kon er in debat mee gaan. In de loop van het debat verschrompelde de inhoud van het pamflet dat ik onderwijl doorgenomen had tot waardeloze stemmingmakerij, gebrul zonder inhoud, ideologie in haar ergste gedaante.

Ik begrijp dat een kleine partij wat moet 'overdrijven' om haar eigen nietigheid te overstijgen, maar de feiten geweld aandoen is vragen om scepsis... Jammer. Ik zal, al kost het mij mijn aura van 'linkse', en weliswaar met een knagend geweten, wellicht op de Sp.a. stemmen in Antwerpen.
Het is uw goed recht om op een partij te stemmen die al meer dan 18 jaar in de spits van de sociale afbraak staat o.a in het onderwijs. Zeg eens welke intellectuele en onderbouwde argumenten dat moeten verantwoorden? Rechtvaardig eens waarom de Antwerpse diamantairs 800 miljoen krijgen terwijl een paar kilometer verder kinderen van vluchtelingen niet worden ingeschreven omdat er geen geld is om hen op te vangen. Al 18 jaar wordt er ons door kabinetards verteld dat er "nog nooit zoveel geld is gegaan naar onderwijs" dat "het onderwijs het nog nooit zo goed heeft gehad'. Wel nu waarom is het aandeel van onderwijs in het BBP dan zo fel gezakt? Intellectuele sofisterij kan de harde besparingen die er in het onderwijs gebeurd zijn en gebeuren niet laten verdwijnen, althans dat dacht ik.

Nu, Van Damme zou een goede verkoper van stofzuigers zijn. Dat kan ik niet ontkennen.

Misschien is dat al iets onderbouwder.

http://www.vub.ac.be/abvv/documenten...gsvoorstel.pdf

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 september 2006 om 22:07.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be