![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
In een school moet er respect aangeleerd worden voor de maatschappelijke waarden. Als een hand geven daarbij hoort dient men dat te doen. Trouwens, de vrouwen die dit weigeren staan altijd negatief tegenover de westerse waarden van verdraagzaamheid en respect voor elkaar. Maar ja, als jij de voorvechter wil worden van zo'n haatdragende mensen, dan is dat jouw zaak en ik zal de laatste zijn die dat zal verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Van mij wel, ik heb thuis ook al niets te zeggen laat staan op dit forum, maar als je de gebruiken en "rituelen" van de plaatselijke stam niet deelt ga je der nooit deel van uitmaken. Bijgevolg kan ze thuisblijven of handjeschudden, de keuze is aan haar.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb jij of heb jij niet het recht andere mensen te dwingen om anderen een hand te geven?
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hier gaat het over iemand de hand te weigeren ... en dat mag onder de huidige Belgische wetgeving, behalve als het onderscheid dat u maakt tussen wie u een hand geeft gebaseerd is op racisme of sexisme. In dit geval wordt die weigering een racistische of sexistische daad (volgend huidige Belgische wetgeving) en bent u strafbaar ... de Belgische staat kan u dan een straf opleggen (maar kan u niet verplichten toch de hand te schudden uiteraard, dat zit niet in het straffen-arsenaal waarover de staat beschikt) (maar een alternatieve straf is wel mogelijk : bvb als helper in een vrouwenkliniek ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 8 september 2006 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de vrouw wenst te discrimineren op basis van geslacht of geloof, is ze zelf fout bezig.
Ook, als ze dan per se haar eigen discriminerend gedrag voor de rechter wil brengen, aan mij niet gelaten. Ik hoop dat de moslima in kwestie al een andere job heeft, want ik geloof nooit dat een werkgever een aanklacht indienende werknemer in dienst wil houden. En om het af te werken, het gedrag van de moslima in kwestie kan gezien worden als een dringende reden tot ontslag. ************************************************** ****** Die kwispel in Rotterdam, is ie dan verbaast als ie militant religieus begint te demonstreren, dat anderen, die een andere maar soortgelijke religie aanhangen daarop negatief reageren. Probeer maar eens dezelfde truk in een gematigd land, zoals Turkijë. Ga daar maar als mislukte pastoor naar je ambtenaren werkplek... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen compasie, gewoon met zijn kloten buiten gooien, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. En het staat die school vrij haar buiten te bonjouren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De vraag is evenwel: is iemand verplicht iemand in dienst te houden die weigert dat te doen? dit terwijl het geven van een hand in de omgeving (i.c. de ouders zijn een soort "klant") als een vorm van beleefdheid en respect geldt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Een euro met afbeelding van De Haene?
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Die vrouw kwam daar toch om te doceren? Sinds wanneer zijn daar zo'n voorwaarden aan gebonden?
Enfin, dan kunnen ze ook ineens diegene die haar een jaar eerder heeft aangenomen, mee ontslagen. En tiens, net nu ze een vast contract zou krijgen blijkt "handjes schudden" een probleem te zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het weigeren van de hand heeft in onze cultuur een zeer negatieve en beledigende betekenis.
Ik zie niet in waarom we ons moeten laten beledigen. Het multiculturele mes kan ook eens langs de andere kant snijden nietwaar? WIJ EISEN RESPECT! en daarom MOET je ons een hand geven! En nu gij! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() ![]()
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Handjes schudden is een achterlijke, ouderwetse traditie. Net zoals die buigingen bij Japanners, "namaste" bij hindoes, enz...
Weigeren om mannen handjes te schudden is dus even achterlijk als de eis om handjes te schudden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarin is het achterlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
tis niet omdat de achterlijke idioot in kwestie een geloofsgenote van je is, dat je haar daarom door dik en dun moet verdedigen. Doe de wereld een lol; koop een woordenboek en zoek volgende begrippen op: "nuance", "denkvermogen", "kritiek", "respect", "eigen + mening" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou best wel eens kunnen dat betreffende mevrouw steeds "allochtoner" gedrag begon te vertonen ...tot op het punt dat ze ongeschikt werd om in betreffend instituut nog een funktie te vervullen... Dan is die kwestie van "de hand" de laatste druppel geweest. Ongetwijfeld zou"de hand" an sich niet aanvaardbaar zijn voor een arbeidsrechtbank als definitieve reden van ontslag,maar we mogen veilig aannemen dat er inmiddels een dossiertje bestaat van fouten,afwijkend gedrag,...enfin....alles wat men NIET tolereert van een leerkracht.... En ja....het is hier al eens eerder geuit,bij het begroeten van personen in Europa,en zeker van mensen die u met een zekere eerbied dient te behandelen is het aanbieden van een hand een normale zaak..en wordt zelfs het kombineren met andere begroetingsvormen aanvaard .... Ik vrees dat mevrouw wenste dat de mannen haar als "lucht" beschouwen dan,of omgekeerd,dat zij andere mensen,niet-gelovigen,als "lucht" beschouwd? onbeleefdheid moet niet "verdragen" worden ...... het is een ontkenning van menselijkheid... Wees gerust,als ik in een land kom waar men eerder een hand voor de borst houdt,of een buiginkje maakt,zal ik niet direkt met een uitgestoken hand komen aanstappen ![]() En ik weet ook wel dat er landen zijn waar een man niet verondersteld is een hem vreemde vrouw aan te spreken of te proberen te begroeten....MAAR NIET HIER! |
|
![]() |
![]() |