Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2006, 12:55   #21
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster Bekijk bericht
Het is net de taak van de politiek om minderheidsgroepen zoals holebi's dezelfde rechten te geven van de overgrote meerderheid aan hetero's. En mens is een mens gelijk van welke geaardheid of afkomst ook. En ieder mens heeft recht op dezelfde rechten, maar ook plichten.
Dat er gelijke rechten dienen te zijn, helemaal mee eens.
Maar zo'n politieke heisa zoals nu over zo'n onderwerp is overdreven.

Gewoon gelijkheid onder de mensen en verder geen bullshit
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:58   #22
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Dat er gelijke rechten dienen te zijn, helemaal mee eens.
Maar zo'n politieke heisa zoals nu over zo'n onderwerp is overdreven.

Gewoon gelijkheid onder de mensen en verder geen bullshit
Over dergelijke onderwerpen diend net gedebatteerd te worden, dus is het niet zo abnormaal dat we bepaalde dingen gaan toelichten in het openbaar.
Oud 9 september 2006, 09:41   #23
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Idd, op een haartje na zijn sommige net katholieken.
Er zijn moslims waarmee ik goe overweg kan hoor, maar die acceperen het Holebi zijn wel en zijn dus eigenlijk op dat gebied verre vooruit op hun mede moslim genoten.
Oud 9 september 2006, 10:11   #24
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Hum. En homo's gelijkstellen aan pedofielen en niet normale mensen dat kunnen ze goed ja.
Vind jij dat pedofielen minder rechten hebben?

En niet normale mensen minder rechten hebben? Ik hoop dat Feremens dit niet leest.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 september 2006 om 10:12.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 10:28   #25
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht

En niet normale mensen minder rechten hebben? Ik hoop dat Feremens dit niet leest.
Met niet normale mensen bedoel ik mensen zoals Dutroux ed meer. Laat Ferremans mijn berichten maar lezen zal ik repliek geven op de reacties die daarop komen.
Oud 9 september 2006, 10:33   #26
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Met niet normale mensen bedoel ik mensen zoals Dutroux ed meer. Laat Ferremans mijn berichten maar lezen zal ik repliek geven op de reacties die daarop komen.
Doe misschien toch maar een poging om te antwoorden: hebben niet normale mensen (uw woorden) minder rechten?
Oud 9 september 2006, 10:35   #27
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Doe misschien toch maar een poging om te antwoorden: hebben niet normale mensen (uw woorden) minder rechten?
Niet normale mensen zoals Dutroux en verkrachters daarvan vind ik dat deze alle rechten zouden moeten ontnomen worden zodat slachtoffers uiteindelijk eens beter behandeld worden dan nu het geval is.

Laatst gewijzigd door Dekoster : 9 september 2006 om 10:44.
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 10:38   #28
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Hum. En homo's gelijkstellen aan pedofielen en niet normale mensen dat kunnen ze goed ja.
Bon draaikont. En dan nu de volgende vraag: geef een voorbeeld (1) waar homo's gelijkgesteld worden aan Dutroux.
Eentje. Pleeaaaase
Oud 9 september 2006, 10:43   #29
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bon draaikont. En dan nu de volgende vraag: geef een voorbeeld (1) waar homo's gelijkgesteld worden aan Dutroux.
Eentje. Pleeaaaase
Het Vlaams Belang over hoe men holebi wordt

“Mijn jonge broer is homo. Hij zong als sopraantje in het koor van het college en ging mee op buitenlandse tournees. Enkele oudere zangers van het koor hebben hem in de homoseks ‘ingeleid’. U weet hoe homo’s gemeenschap hebben? Het is een in se gewelddadige daad waarbij men iemand binnendringt langs een tegennatuurlijke weg. Mijn broer heeft deze dramatische ervaring verwerkt door ze goed te praten. Hij werd zelf homo. Ik vermoed dat de meesten homo worden doordat ze door homo’s zijn misbruikt. Zo plant homofilie zich voort.”
Alexandra Colen, Het Laatste Nieuws, 10 juli 1997

Voila ziehier een antwoord op uw vraag, dit is homo's gelijk stellen aan pedofielen!!!!!! Onzin dus alsof iemand homo wordt door pedofilie????
Oud 9 september 2006, 10:45   #30
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Voila ziehier een antwoord op uw vraag, dit is homo's gelijk stellen aan pedofielen!!!!!! Onzin dus alsof iemand homo wordt door pedofilie????
Citaat:
Eentje. Pleeaaaase
Dus voor u is elke pedofiel een Dutroux?
Of Dutroux een gewone pedofiel? Tegen wanneer mag hij dan ook op zijn beurt eens een weekend "gaan wandelen"?
Gij zijt geen haar beter tov pedofielen dan Coolen versus homo's.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 september 2006 om 10:47.
Oud 9 september 2006, 10:54   #31
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dus voor u is elke pedofiel een Dutroux?
Of Dutroux een gewone pedofiel? Tegen wanneer mag hij dan ook op zijn beurt eens een weekend "gaan wandelen"?
Gij zijt geen haar beter tov pedofielen dan Coolen versus homo's.
Ik zeg niet dat elke pedofiel is zoals Dutroux of omgekeerd. Maar de twee kunnen volgens mij geen recht meer hebben van spreken. Enkel slachtoffers hebben in dit geval recht van spreken en volledige gerechtigheid.
Oud 9 september 2006, 10:57   #32
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Trouwens je loopt nogal hoop op met Ferremans he die eveneens homohaat verkondigd.
Oud 9 september 2006, 11:04   #33
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Ik vraag mij trouwens af hoe holebi tegenstanders zouden reageren indien in hun gezin een comming out wordt gedaan door één van hun kinderen of kleinkinderen. Gaan die dan ineens hun mening gaan herzien of gaan die hun kinderen of kleinkinderen die holebi blijken te zijn aan de deur zetten????
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 11:14   #34
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen VBer, maar toch vind ik dat er veel waarheid schuilt in de woorden van deze man.

Ik kan me goed voorstellen dat er veel homo's zijn die niet meer willen dan een normaal leven leiden. Jammer genoeg voor hen zijn er dan die "linkse roze vlinder drukkingsgroepen" die er voor zorgen dat alle clichés keer op keer weer bevestigd worden. Met hun drag queen outfits en sexuele losbandigheid verpesten ze het voor homo's die eerder conservatief gezind zijn.

Je geeft hier het voorbeeld van het huwelijk. Denk je echt dat je daardoor homorechten verwerft? Want dat doe je niet. In plaats van homo's te "promoveren" door hen te laten trouwen, haal je de instelling van het huwelijk naar beneden. Je maakt dan dat het huwelijk niet meer de hoeksteen is van het gezin, maar niet meer dan een formeel samenlevingscontract. Homo's mogen wat mij betreft zeker samenlevingscontracten met elkaar aangaan. Het huwelijk lijkt me echter een stap te ver.

Laatst gewijzigd door lomeanor : 9 september 2006 om 11:16.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 11:18   #35
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij trouwens af hoe holebi tegenstanders zouden reageren indien in hun gezin een comming out wordt gedaan door één van hun kinderen of kleinkinderen. Gaan die dan ineens hun mening gaan herzien of gaan die hun kinderen of kleinkinderen die holebi blijken te zijn aan de deur zetten????
Volgens mij zijn er weinig mensen die echt "holebi tegenstander" zijn. Men kan wel tegenstander zijn tegen de manier waarop sommige holebi's zich gedragen (seksuele losbandigheid ed).

Moest een van mijn kinderen zich als holebi outen, zou ik daar geen problemen mee hebben. Ik ze er echter wel op staan dat ze "deftig" blijven. Dat zou ik echter ook eisen van hetero-kinderen.
Oud 9 september 2006, 11:19   #36
bartje
Minister-President

Standaard

En waarom is het huwelijk dan een stap te ver?

Trouwens die homo in het belang, er zijn indd homo's in het belang weet ik ook wel maar da's hun keuze maar ik kan die totaal niet begrijpen dat ze hun eigenwaarde als mens en zelfsrespect zo tot de grond verlagen.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 11:21   #37
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik ben geen VBer, maar toch vind ik dat er veel waarheid schuilt in de woorden van deze man.

Ik kan me goed voorstellen dat er veel homo's zijn die niet meer willen dan een normaal leven leiden. Jammer genoeg voor hen zijn er dan die "linkse roze vlinder drukkingsgroepen" die er voor zorgen dat alle clichés keer op keer weer bevestigd worden. Met hun drag queen outfits en sexuele losbandigheid verpesten ze het voor homo's die eerder conservatief gezind zijn.

Je geeft hier het voorbeeld van het huwelijk. Denk je echt dat je daardoor homorechten verwerft? Want dat doe je niet. In plaats van homo's te "promoveren" door hen te laten trouwen, haal je de instelling van het huwelijk naar beneden. Je maakt dan dat het huwelijk niet meer de hoeksteen is van het gezin, maar niet meer dan een formeel samenlevingscontract. Homo's mogen wat mij betreft zeker samenlevingscontracten met elkaar aangaan. Het huwelijk lijkt me echter een stap te ver.
Het huwelijk is een fundamenteel recht voor iedereen, gelijk welke geaardheid, religie, afkomst of wat dan ook. Wanneer men het tegendeel beweerd moet men duidelijk bewijzen waarom dit niet kan of mag.

Holebi's zijn gewone mensen met verlangens en gevoelens zoals Hetero's die hebben.
Oud 9 september 2006, 13:12   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat is nu toch echt niets nieuws dat het Vlaams (on)Belang iets diskriminerends heeft tegen homo's. Maar ook de kaloten-kerk heeft iets diskriminerend tegen homo's. Bwa, zelfs tegen vrouwen, want in hun vzw mogen ze geen leidende funkties opnemen.
En evenzeer islam-leiders. Zo heb ik erg moeten glimlachen met hun plastisch taalgebruik: "homo's zouden moeten van hoge gebouwen naar beneden gesmeten worden, met hun hoofd naar beneden".

We zijn nog niet aan ons nief patatten met de vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid. (tsjijn, zou er een betere slagzin zijn om onze Westerse kultuur weer te geven?)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 14:27   #39
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het huwelijk is een fundamenteel recht voor iedereen, gelijk welke geaardheid, religie, afkomst of wat dan ook. Wanneer men het tegendeel beweerd moet men duidelijk bewijzen waarom dit niet kan of mag.
Dat is het nu net. Het huwelijk is GEEN universeel recht. Normaal gezien is het huwelijk enkel een band tussen man en vrouw. Pas de laatste jaren komt daar in een zeer klein aantal landen ter wereld verandering in. Dat maakt het nog geen universeel recht.
Oud 9 september 2006, 14:28   #40
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
En waarom is het huwelijk dan een stap te ver?

Trouwens die homo in het belang, er zijn indd homo's in het belang weet ik ook wel maar da's hun keuze maar ik kan die totaal niet begrijpen dat ze hun eigenwaarde als mens en zelfsrespect zo tot de grond verlagen.
Ik vind dat men daarmee het huwelijk veranderd in niet meer dan een samenlevingscontract gepaard gaande met een beetje ceremonie.

Voor mij heeft het huwelijk een diepe religieuze betekenis, en ik zie niet graag dat het huwelijk zoveel van zijn symboolwaarde verliest.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be