Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2003, 18:01   #21
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Dean for president, dat zou pas goed nieuws zijn, sinds Jimmy Carter is er nog geen enkele president aan de macht geweest met enig gezond verstand.
Ik vind nochtans dat Clinton ook geen slechte president was.
Was ook zo, en sindsdien is er nog beter : George W. Bush
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 09:18   #22
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bemerk ik enige ironie?
Ik moet nu wel zeggen, hij heeft het voordeel van de duidelijkheid... en ongekunstelde sensatie gegarandeerd (in tegenstelling tot clinton die toch maar een afgeborstelde intellectueel was met 1000 spin-doctors...). Mijn persoonlijke favoriet is Ashcroft, die het gemaakt heeft om vrouwe justitie letterlijk de borsten te laten bedekken en elke dag in zijn departement fris fris laat beginnen met patriottische devote gezangen... maar dat neemt niet weg dat ook rumsfeld en Condoleeza Rice er mogen zijn wat hardlijnigheid en gebrek aan pragmatisme betreft... (ik zou ze alleszins niet graag in het donker tegenkomen)
Eigenlijk is heel de regering bush een grote grap, reeds sinds het prille begin. Er is natuurlijk de familie bush, de verkiezingsfraude in de deelstaat waar zijn broer gooverneur is, de weigering op de kyoto-akkoorden te ondertekenen, de coalitie met saoudi arabië en Iran in de V.N. tEGEN abortus en anticonceptie, de grote cadeaus voor de supperrijken en de wapen- en olieindustrie, de anti-terreurwetten na 11 september die willekeurige opsluiting toelaten, Arnold Schwarzenegger for governor, de hele invasie in Irak die zo duidelijk was dat zelfs de domste idioot de retoriek van Bush kon doorprikken, privé-zenders het eigendom zijn van vrienden van de bush-familie, navo-bondgenoten worden beledigd, en nog is het niet gedaan, wie weet vallen ze straks iran binnen of bestoken ze Noord-korea met nucleaire raketten, wordt Stallone de nieuwe vice-president... dit alles zou zeker niet misstaan in een Afrikaanse of Latijnsamerikaanse bananenrepubliek.

enfin, voor de Amerikaanse belangen was het alleszins een ramp, de Amerikaanse geloofwaardigheid is onder nul gezakt, de werkloosheid en het begrotingstekort spectaculair toegenomen, de publieke nutsvoorzieningen en sociale zekerheid verder ontmanteld, en verwikkeld in een uitzichtloze guerilla-oorlog. Een echte anti-Amerikaan moet Bush steunen, want hij heeft meer gedaan om Amerika te schaden dan al-quaida.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 12:37   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bemerk ik enige ironie?
Ik moet nu wel zeggen, hij heeft het voordeel van de duidelijkheid... en ongekunstelde sensatie gegarandeerd (in tegenstelling tot clinton die toch maar een afgeborstelde intellectueel was met 1000 spin-doctors...). Mijn persoonlijke favoriet is Ashcroft, die het gemaakt heeft om vrouwe justitie letterlijk de borsten te laten bedekken en elke dag in zijn departement fris fris laat beginnen met patriottische devote gezangen... maar dat neemt niet weg dat ook rumsfeld en Condoleeza Rice er mogen zijn wat hardlijnigheid en gebrek aan pragmatisme betreft... (ik zou ze alleszins niet graag in het donker tegenkomen)
Eigenlijk is heel de regering bush een grote grap, reeds sinds het prille begin. Er is natuurlijk de familie bush, de verkiezingsfraude in de deelstaat waar zijn broer gooverneur is, de weigering op de kyoto-akkoorden te ondertekenen, de coalitie met saoudi arabië en Iran in de V.N. tEGEN abortus en anticonceptie, de grote cadeaus voor de supperrijken en de wapen- en olieindustrie, de anti-terreurwetten na 11 september die willekeurige opsluiting toelaten, Arnold Schwarzenegger for governor, de hele invasie in Irak die zo duidelijk was dat zelfs de domste idioot de retoriek van Bush kon doorprikken, privé-zenders het eigendom zijn van vrienden van de bush-familie, navo-bondgenoten worden beledigd, en nog is het niet gedaan, wie weet vallen ze straks iran binnen of bestoken ze Noord-korea met nucleaire raketten, wordt Stallone de nieuwe vice-president... dit alles zou zeker niet misstaan in een Afrikaanse of Latijnsamerikaanse bananenrepubliek.

enfin, voor de Amerikaanse belangen was het alleszins een ramp, de Amerikaanse geloofwaardigheid is onder nul gezakt, de werkloosheid en het begrotingstekort spectaculair toegenomen, de publieke nutsvoorzieningen en sociale zekerheid verder ontmanteld, en verwikkeld in een uitzichtloze guerilla-oorlog. Een echte anti-Amerikaan moet Bush steunen, want hij heeft meer gedaan om Amerika te schaden dan al-quaida.

Ik vraag mij af waarom ik nog tijd neem om op zo'n onzin te antwoorden. Daarom zal ik het kort houden (sorry indien het geen 200 karakters zijn): De manier waarop jij al die feiten samengooit in een stinkende soep maakt jouw argumentatie niet sterker, eerder totaal ongeloofwaardig.

Door belachelijk te doen, ondermijn je je eigen verhaal. Lees je laatste zin, en pas het bij jezelf toe.
Oud 29 september 2003, 13:59   #24
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik heb alles inderdaad eens op een rijtje gezet, de meest "opmerkelijke" momenten en beslissingen van bush' 3 jaar opgesomd, ik daag u uit om ook maar 1 historisch feit dat ik aangehaald heb te weerleggen...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 14:52   #25
FIK
Burger

FIK's schermafbeelding

Standaard

Volgens President Elect: www.presidentelect.org
zou Bush de verkiezingen winnen, indien ze nu houden werden, met 307 kiesmannen tegen 231 voor 'eender welke' Democratische kandidaat.

FIK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 15:14   #26
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
2) De economie is nu al aan het hernemen, wat niet het geval was bij de verkiezingen van 1992 toen Papa Bush verloor van Bill Clinton. En er zijn nog 14 maanden te gaan.
Ik denk dat dat een seizoenschommeling is, en dat de economie na de laatste zeepbel meer tijd zal nodig hebben om te bekomen. Die laatste zeepbel, ge moogt twee keer raden wie er toen president was van de VS...
Oud 29 september 2003, 15:29   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
2) De economie is nu al aan het hernemen, wat niet het geval was bij de verkiezingen van 1992 toen Papa Bush verloor van Bill Clinton. En er zijn nog 14 maanden te gaan.
Ik denk dat dat een seizoenschommeling is, en dat de economie na de laatste zeepbel meer tijd zal nodig hebben om te bekomen. Die laatste zeepbel, ge moogt twee keer raden wie er toen president was van de VS...
President tijdens de laatste zeepbel? Dat was Clinton. What's your point?
Oud 29 september 2003, 19:01   #28
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
De economie is niet aan het hernemen, en het is niet Bush zijn fout, daarom is het oneerlijk om hem daarop af te rekenen.
Oud 29 september 2003, 19:59   #29
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De economie is niet aan het hernemen, en het is niet Bush zijn fout, daarom is het oneerlijk om hem daarop af te rekenen.
De geschiedenis leert ons dat de Amerikanen hun President herverkiezen wanneer de economie draait, en wegstemmen wanneer de economie niet draait. Fout of geen fout.

Volgens mijn vrienden in de States zie je nu weer meer mensen in winkels, restaurants, etc... Ook de verkoop van nieuwe huizen is weer gestegen, toch meestal een indicatie. Het enige wat nog uitblijft zijn de jobs, maar de afslanking operatie is nog niet voorbij, we moeten dus even wachten. Eens dat is gebeurd, dan ga je ook weer meer aanwervingen zien.
Oud 29 september 2003, 20:54   #30
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mijn vrienden in de States zie je nu weer meer mensen in winkels, restaurants, etc...
Seizoensschommeling, geen herneming van de economie. Dat fenomeen tref je ook in Europa aan.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 20:54   #31
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De geschiedenis leert ons dat de Amerikanen hun President herverkiezen wanneer de economie draait, en wegstemmen wanneer de economie niet draait. Fout of geen fout.

Volgens mijn vrienden in de States zie je nu weer meer mensen in winkels, restaurants, etc... Ook de verkoop van nieuwe huizen is weer gestegen, toch meestal een indicatie. Het enige wat nog uitblijft zijn de jobs, maar de afslanking operatie is nog niet voorbij, we moeten dus even wachten. Eens dat is gebeurd, dan ga je ook weer meer aanwervingen zien.
Uiteraard dat de conjunctuur zichzelf zal omdraaien. Het zal echter volgens mij nog een tijdje duren. En de jaren 90...daar zullen we nog lang op mogen wachten.
Oud 30 september 2003, 08:09   #32
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Uiteraard dat de conjunctuur zichzelf zal omdraaien. Het zal echter volgens mij nog een tijdje duren. En de jaren 90...daar zullen we nog lang op mogen wachten.
That's for sure.
Oud 10 oktober 2003, 16:14   #33
FIK
Burger

FIK's schermafbeelding

Standaard

de laatste nieuwe opiniepeiling voor de Democratische nominatie (tussen haakjes de vorige peiling):

Wesley Clark 21 (22)
Howard Dean 16 (13)
Joe Lieberman 13 (10)
John Kerry 13 (11)
Dick Gephardt 8 (11)
Al Sharpton 6 (4)
Carol Moseley Braun 4 (3)
John Edwards 2 (4)
Dennis Kucinich 2 (2)

Dit was een nationale poll, maar volgens mij is de nominatie nog lang niet binnen voor Clark...
Oud 10 oktober 2003, 17:07   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FIK
de laatste nieuwe opiniepeiling voor de Democratische nominatie (tussen haakjes de vorige peiling):

Wesley Clark 21 (22)
Howard Dean 16 (13)
Joe Lieberman 13 (10)
John Kerry 13 (11)
Dick Gephardt 8 (11)
Al Sharpton 6 (4)
Carol Moseley Braun 4 (3)
John Edwards 2 (4)
Dennis Kucinich 2 (2)

Dit was een nationale poll, maar volgens mij is de nominatie nog lang niet binnen voor Clark...
Het blijft een probleem voor de democraten. Ze hebben geen front runner. En het wordt stilletjesaan hoogtijd dat er iemand zich zodoende profileert. Het moet het totaal iemand anders zijn, want uit deze groep komt het niet.
Oud 11 oktober 2003, 16:31   #35
FIK
Burger

FIK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het blijft een probleem voor de democraten. Ze hebben geen front runner. En het wordt stilletjesaan hoogtijd dat er iemand zich zodoende profileert. Het moet het totaal iemand anders zijn, want uit deze groep komt het niet.
Hillary Clinton misschien...??
Al Gore??? nee, die wil niet nog eens van Bush verliezen

Als Bush de verkiezingen verliest volgend jaar, zal hij dat vooral aan zichzelf te danken hebben, denk ik
Oud 12 oktober 2003, 11:10   #36
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FIK
Citaat:
Hillary Clinton misschien...??
Al Gore??? nee, die wil niet nog eens van Bush verliezen

Als Bush de verkiezingen verliest volgend jaar, zal hij dat vooral aan zichzelf te danken hebben, denk ik
Clinton was voor Bush een probleem geweest. Maar zij wilt niet meedoen. Ze wacht liever op 2008. Slim van haar, gelukkig voor hem.

Gore was minder een probleem. Hij is niet zo populair meer.

Het is altijd koffiedik kijken in Amerika, zeker wanneer je nog een jaar van de verkiezingen bent.
Oud 12 oktober 2003, 15:42   #37
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Nog 4 jaar Bush en dan Cheney-Arnold vs Hillary-Gore?
Oud 12 oktober 2003, 17:07   #38
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog 4 jaar Bush en dan Cheney-Arnold vs Hillary-Gore?
Moeilik te speculeren. Er kan nog zoveel gebeuren op 5 jaar tijd.

Voor mijn part is Hillary de enige naam die je mogelijk terug ziet in 2008. Omdat ze dat zelf heeft gezegd. En dan nog. Wie weet.

De drie anderen? Cheney is te oud, en heeft reeds hartaanvallen gehad, Arnold is geen geboren Amerikaan, en Gore komt volgens mij nooit terug, laat staan op een ticket voor het presidentschap.
Oud 12 oktober 2003, 23:28   #39
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hij was wel de generaal verantwoordelijk voor de eveneens volledig onwettige en nutteloze oorlog tegen Joegoslavië.
On-ge-lo-fe-lijk. Ik kan bijna niet geloven dat ik goed lees wat hiet staat.

Dankzij de Amerikanen zijn de massamoorden in Joegoslavië (de achtertuin van West-Europa) ten einde gekomen. De vrede is beginnen terugkomen nadat Amerika is beginnen ingrijpen, omdat de Europese landen maaaaaanden lang aan het lullen waren maar geen vinger uitstaken of konden uitsteken.

En dan lees ik zo'n onzin. Wat een ondankbaarheid.

Wat ik mij begin af te vragen : verdienen alle Europeanen nog wel de vriendschap van de V.S.?
Hoeveel doden denk jij dat de US en hun croaten en UCK in ex-Jugoslavië hebben gemaakt?
alleszins méér dan Milosevic! (helaas)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2003, 23:32   #40
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is altijd koffiedik kijken in Amerika, zeker wanneer je nog een jaar van de verkiezingen bent.
Het zal er van afhangen met welke moddercampagne de republikeinen nùzullen bovenkomen tijdens de laatste 3 maand voor de verkiezingen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be