Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2006, 18:52   #21
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Waarom hebt gij iets tegen mij? Ik heb toch niks tegen u of zijt gij die islam misschien? Hebt gij iets tegen de democratie misschien?

Islam een welgemeende FUCK YOU !!!!!
Moogt dat die uffrouw niet kwalijk nemen, ik denk dat ze u een voorstel deed.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 19:06   #22
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik denk dat hij juist één van de slimmere is hier op het forum.
En als toch zo wil afgeven op de Goddiensten, doe het dan op alle Goddiensten.
Ook de Roomse kerk laat geen democratie toe, zij geven alle macht aan 1 man. En die heeft dan het recht te beslissen wat goed is voor heel de wereldbevolking.
En ja, je kan NU zeggen dat de Paus geen rechtsmacht heeft en dat hij geen wetten kan uitschrijven. Dit recht is de Roomse kerk pas na een bloedige strijd ontnomen. En nog zijn er mensen die blindelings de wetten van het Vaticaan volgen.
Ook het Vaticaan wil zijn zeg hebben in de wetten die worden gemaakt.
Dit hebben ze onlangs nog bewezen toen ze opriepen naar hun gelovigen om de EU-grondwet af te keuren, want er werd niet in gesteld dat men Christelijk moest zijn om bij de EU te horen.
Dus stop met je Goddienst oorlog, want elk geloof heeft zijn voor en nadelen, elke geloof heeft goede en slechte kanten.
En de democratie in België is nog geen 100 jaar oud.
De vrouwen hier werden 40 jaar geleden nog behandeld als minderjarige door de wet en konden zelfs nieteens hun eigen erfenis in ontvangst nemen zonder toelating van hun echtgenoot.
De wet op huiselijke geweld is zelfs nog van deze eeuw. daarvoor was dit zelfs bijna niet strafbaar.
Dat je problemen hebt met de Islam is één zaak, maar voor je hen iets verwijt, kijk in eigenboezen en val dan pas aan.

ps. Ik ben zelf met de Bijbel groot gebracht en zeker geen Moslim.
Eén man is zeker geen democratie? Hoeveel bewindslieden telt dat landje van een voorschoot groot? Dat is democratisch kibbelen als een bende oude wijven (sorry dames voor mijn uitspraak) de schuld op elkaar doorschuiven zorgen dat er niets wordt opgelost en dan een zondebok zoeken om op af te geven en deze te muilkorven, klopt daar hebt ge meer dan één persoon voor nodig, dat is democratie.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 19:24   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
ik heb iets tegen jou, ALEEN tegen jou
Waarom? Ik vraag me af waarom je niks tegen mij hebt? Ik verfoei de islamitische fascistische ideologie even erg als Smiley hoor.

Geen van beiden wensen zich te focussen op de mensen die gebrainwashed werden, enkel aan het licht te brengen wat die ideologie voorstelt.

Als je iets tegen Smiley hebt, heb dan ook iets tegen mij!

Jij bent dan wel degene die mensen zelf verketterd, wij verketteren enkel de fascistische ideologie!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 07:03   #24
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Lees dan een de brochure "Twee gezichten, één islam"van Koen Raads. Dan ziet ge, Esperanza, wie de deur sluit voor discussie en dialoog. Ja, discussie met islam is mogelijk als ge ze naar de mond praat en stroop smeert.
Mijn botte zunne...
Ik heb het wel over een zinnige discussie, in de ware zin van het woord.

Een constant wederkerende schuimbekkende tirade van 'fuck dit' en 'fuck dat' helpt ons evenmin verder.

Misschien kun jij me even wat goede raad geven hoe een discussie aan te gaan met forummers die me beschouwen als een collaborerende islamofascistsche volksverraadster (ik spreek dan nog niet eens over lieve woordjes zoals islamofiele zeug en dergelijke meer...) terwijl ik een militante atheiste ben...

Ik ben benieuwd naar je adviezen terzake.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 11 september 2006 om 07:32.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 07:27   #25
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Jozef Ostyn, ook al niet slimmer man?
Hangt er vanaf wat jij verstaat onder intelligentie...
Oud 11 september 2006, 07:31   #26
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als je iets tegen Smiley hebt, heb dan ook iets tegen mij!
Mooi gezelschap! Ik zou nog liever doodvallen dan met dergelijke types geassocieerd te worden.

Als dergelijke types mijn "medestrijders" zijn tegen religies, laat dan maar...
Oud 11 september 2006, 12:10   #27
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik heb het wel over een zinnige discussie, in de ware zin van het woord.

Een constant wederkerende schuimbekkende tirade van 'fuck dit' en 'fuck dat' helpt ons evenmin verder.

Misschien kun jij me even wat goede raad geven hoe een discussie aan te gaan met forummers die me beschouwen als een collaborerende islamofascistsche volksverraadster (ik spreek dan nog niet eens over lieve woordjes zoals islamofiele zeug en dergelijke meer...) terwijl ik een militante atheiste ben...

Ik ben benieuwd naar je adviezen terzake.
Geef die goede raad eerder maar eens aan een zekere Walter Pauli met zijn welgemeende ‘fuck you’” aan het adres van 1 miljoen Vlaamse kiezers.

Terwijl dat mijn (walter pauli in gedachten die ermee was begonnen) welgemeende 'Fuck you' tegen een gevaarlijke ideologie gericht is en niet tegen mensen. En over democratie valt niet te discussieren of te onderhandelen. Wij hoeven geen theocratie. Indien u een gevaarlijke ideologie die onze maatschappij afwijst de hand boven het hoofd houd doet u inderdaad aan collaboratie en pleegt u verraad aan datgene waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben.

Helft Marokkanen verwerpt democratie

Bron: elsevier.nl

Bijna de helft van de Marokkaanse jongeren in Nederland wijst de Westerse waarden en democratie af. Zeven procent van hen is bovendien bereid het eigen geloof met geweld te verdedigen.

Dat blijkt uit onderzoek van het Instituut voor Migratie en Etnische Studies (IMES) in opdracht van VVD-minister Rita Verdonk voor Vreemdelingenzaken, schrijft de Volkskrant. In het nog vertrouwelijke rapport van het IMES staat dat veertig procent van de Marokkaanse jongeren in Nederland antiwesters is.

Actiebereid
Een meerderheid van de Marokkanen is tegen het recht op vrije meningsuiting en vindt dat kwetsende uitspraken niet zouden moeten worden toegestaan, vooral niet als het de islam betreft. Ze zeggen ‘actiebereid’ te zijn om hun geloof te verdedigen. De meeste Marokkanen zouden dit op een legale manier doen, zes tot zeven procent wil desnoods geweld gebruiken.

Voor het onderzoek zijn zowel ‘democratisch actieve’ moslims ondervraagd als ‘radicalen’. De onderzoekers constateren drie drijfveren van radicalisering. Moslimjongeren radicaliseren als gevolg van discriminatie, uit behoefte aan zingeving en door gebrek aan binding.

Radicalisering
Eerder deze maand bleek uit de vierde voortgangsrapportage terrorismebestrijding al dat de radicalisering van moslims een steeds groter probleem wordt in Nederland. De ministers Piet Hein Donner (CDA) van Justitie en Johan Remkes (VVD) van Binnenlandse Zaken noemden de ideologische beïnvloeding van de gematigde moslims een ‘zorgelijke ontwikkeling’.

Volgens het voortgangsrapport terrorismebestrijding is de dreiging van terroristische aanslagen in Nederland 'onverminderd substantieel', net als drie maanden geleden.

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatst...451/index.html

Laatst gewijzigd door smiley : 11 september 2006 om 12:21.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 12:54   #28
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

"We zijn gekomen om de duivel uit dit land te verjagen. Er is geen plaats voor de duivel in dit land. Nu wij, Godvruchtigen, hier in Nederland zijn heeft de duivel en zijn aanhang een probleem. En dat probleem zal alleen maar erger en erger worden. Nog erger! Dat probleem zal zijn nedergang worden. Want de duivelse inblazingen in de ongelovige zijn slechts valse beloftes en valse hoop."

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=4350

Islam een welgemeende FUCK U !

Laatst gewijzigd door smiley : 11 september 2006 om 12:54.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 13:27   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Wat een zever. Er zijn nu toch wetten die geweld tegen vrouwen verbieden, de strijd tegen de kerk is toch gestreden, vrouwen kunnen toch stemmen, wat is dan het probleem ? Dat het lang geduurd heeft voor de positie van de vrouw verbeterde, is logisch: 100 jaar geleden werkten er nog kinderen in de filaturen en de mijnen, de mensen stierven van de cholera als ze water uit hun put dronken, dus je kan je wel voorstellen dat stemrecht voor vrouwen toen niet echt prioritair was. Maar kijk dan eens naar de landen in het midden-oosten, die er economisch een pak beter aan toe zijn dan Vlaanderen in het begin van de 20ste eeuw: vrouwen worden er nog altijd als stront behandelt. Een tip: ga naar www.google.be zoek op afbeeldingen en typ als zoekterm: 'iran executions'.
Misschien gaan je ogen dan al een beetje meer open.

En juist omdát de strijd tegen de kerk letterlijk met bloedvergieten gevoerd is, mogen we nu niet toelaten dat een andere religie gewoon die plaats inneemt en hetzelfde doet! Onze maatschappij dankt zijn huidige bloei enkel aan onafhankelijke denkers, onafhankelijke instellingen, onafhankelijke pers, scheiding der machten etc. Denk je nu echt dat de islam dat respecteert ?
Noem ook eens 1 goed aspect van de religie islam, ik persoonlijk twijfel tussen "sla uw vrouw als ze ongehoorzaam is (4.34)" of "trek ten strijde tegen christenen en joden(9.30)"

@ smiley: misschien toch best de "fuck islam, terug naar uw zandbak" achterwege laten ? schelden is nergens voor nodig.
Als je nu gelezen had wat er staat en het niet vrij had geïnterpreteerd, dan had je door gehad wat ik bedoelde.
Geen enkel Goddienst of zijn Leiders heeft het recht zich met de samenleving te bemoeien. Deze moeten ondergeschikt blijven aan de Menselijke en landelijke wetten. Binnen de 4 muren van het geloofgebouw kan men zijn geloof belijden en eens daar buiten moet dit stoppen.
Geen Imam, Priester of wat dan ook heeft het recht zich met wetten en politiek bezig te houden en zeker niet om een samenleving te besturen en/of te bevelen wat deze moet en mag doen en wat niet.
En men moet deze persoon verplichten de taal te gebruiken van het land waar zij hun functie van geloofvoorganger uitvoeren en niet de taal laten gebruiken van iemand die al meer dan 1000 jaar dood en begraven is.
Het geloof( eender het welke) heeft zich dus aan te passen aan de maatschappij en niet omgekeerd.
En het kan mij echt niet schelen over welk geloof het gaat, men moet in de eerste plaats mens in de samenleving zijn en daarna pas gelovige.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 22:17   #30
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Gij zijt een deel van het probleem, nie de oplossing!
Inderdaad, zoals hierboven reeds blijkt is elke "ongelovige" een deel van het probleem. De "islam" is de enige oplossing, die elk deelprobleempje systematisch zal elimineren.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be