![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Ritsen tussen vrouwen en mannen is het in het leven roepen van een arbitraire discriminatie. Wat volgt? Elke 3de kandidaat moet een homofiel zijn? 15% op elke lijst moet een racist zijn?
Nonsens. Als ge het mij vraagt: alfabetische kieslijsten opstellen. Als het moet kunt ge ze de ene keer van a-z ordenen en de andere keer van z-a. Maar de macht van de partijen op de kieslijstvorming moet gebroken worden.
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ga er immers vanuit dat de huidige lijstsamenstelling NIET op een democratische wijze gebeurt. Daarom net dat ik het systeem wil aanpassen... Het spijtige is natuurlijk dat de partijen zelf de aanpassingen moeten doorvoeren. En vermits de sterksten binnen de partijen de taktiek bepalen.... Maar dit wil niet zeggen dat we maar moeten ophouden om nieuwe ideeën naar voor te brengen. Want zonder nieuwe ideeën geen vernieuwingen, laat staan verbeteringen. Van de mensen die voordeel trekken uit het huidige systeem moeten we ze alleszins niet verwachten. Als je al maar ziet hoe de huidige meerderheid de nieuwe kieswet naar z'n hand heeft gezet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Dat men eens begint met de persoonlijke voorkeurstem af te schaffen en enkel nog de lijststem overhoudt.
Het zou het belang van de partij- en verkiezingsprogramma's doen toenemen ten nadele van de persoonlijke show. Die dwaze BV's zouden onmiddelijk overbodig zijn evenals dat geleuter over dat ritssysteem. De bevolking zou dan tenminste meer met de inhoud bezig zijn ipv de verpakking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rogier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Ik ben nu juist helemaal geen voorstander van de lijststem maar ik vind gewoon dat de voorkeurstemmen de doorslag moeten doorgeven. De mensen hebben voor die personen gekozen, dus het lijkt me normaal dat zij dan ook verkozen worden. Ik vind het vreemd dat bv iemand met
4000 stemmen verkozen is en iemand met bv 15 000 niet op dezelfde lijst. Dit kan dus niet hé. Daarom vind ik het ook goed dat bij de volgende verkiezingen het gewicht van de lijsstem gehalveerd wordt en dat de voorkeurstem dus meer kracht zal krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() De meest doortrape discriminatie is de positieve discriminatie. Mensen die op deze manier bevoordeeld worden kunnen nooit ernstig genomen worden. Ook mensen die echt bekwaam zijn krijgen dan de vermelding dat niet te zijn. Wat je ook kan vaststellen is dat dochters, vrouwen of erger met gemak op kieslijsten voorkomen. De opleiding van de mannen lijkt toch vaak beter te zijn. Het meest ergelijke zijn de media figuren. Mensen opgeleid om andere mensen bezig te houden en te vermaken. Bij het bestuur gaat het echter om vaak zeer technische zaken. Men heeft daar Technocraten nodig, men kan die inhuren maar wie gaat wat beoordelen. Dus vrouwen ja, maar ze moeten zichzelf bewijzen.
Rogier ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Guderian, voor één keer moet ik zeggen dat u toch wel gelijk hebt. Ik denk dat er dan ook plots heel wat minder bv' in de politiek zullen stappen, en dat er dan ook heel wat minder politiekers bv zullen willen worden.
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wanneer het te heet onder zijn voeten wordt, plaatst hij op het forum een voltreffer van jewelste. Een volttreffer die blijkbaar door velen gesmaakt wordt en terecht. Door deze tactiek heb ik mij door linkse rakkers als eens in de luren laten leggen. Weest waakzaam wanneer een extremist een waarheid als een koe verkondigt. ![]() |
|
![]() |
![]() |