Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2003, 11:53   #21
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Trol wrote:

Niet bij het blok, maar trekt toch wel steeds in de verdediging,... toch een trouw stemmerke...

Inderdaad, bij gebrek aan beter.
Bij gebrek aan beter? Wat moeten we daaronder verstaan? NSVAP? Were Di? Gewapende revolutie? Is het Blok nog niet extreem genoeg?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2003, 13:27   #22
Bruno*
Banneling

Standaard

Nog een interessant dossier over deze materie:

http://www.dgdc.be/nl/in_belgie/dgis...n/info_218.pdf

-------------------------------------------------------------------------------------
Oud 9 oktober 2003, 15:12   #23
Kempen
Gouverneur

Standaard

De vraag mag misschien niet gesteld worden maar inderdaad waarom doen we nog een ontwikkelingssamenwerking zoals we het nu al zolang doen ?

Wat heeft het opgebracht ?
Is het wel nuttig ?

Als ik zo eens naar beelden over Afrika kijk dan zie ik nog altijd dezelfde beelden als van in mijn kindertijd. Nl. veel armoede, ellende en honger.

Ik zie ook nog altijd enorm veel oorlogsmaterieel. Met welk geld aangekocht ?

Dus OS mag voor mijn part opgedoekt worden. Want als er ook maar 1 frank, sorry euro, blijft plakken ergens onderwege is het 1 euro teveel.
Als er ook maar 1 euro van dat geld van OS gebruikt wordt om wapens te kopen dan is dat meer dan 1 euro teveel.

Misschien eens niets meer geven aan die potentaten zodat ze geen geld meer hebben om wapens te kopen ?

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2003, 18:56   #24
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Een argument waarom de splitsing van ontwikkelingshulp toch zo geen slecht idee was:

Heel de wereld heeft grove onregelmatigheden vastgesteld bij de parlementsverkiezingen in Ruanda. Op één man na, u raad het al, Louis Michel. Hij, met de Witte Ridder in het kielzog, ziet er geen graten in de Tutsi-dictator Gagame de handen vol te steken met ons belastingsgeld.
FN kan zich weer aan een grote bestelling moordtuig verwachten want er dient opnieuw een "prille democratie" verdedigd te worden.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2003, 22:54   #25
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Een argument waarom de splitsing van ontwikkelingshulp toch zo geen slecht idee was:

Heel de wereld heeft grove onregelmatigheden vastgesteld bij de parlementsverkiezingen in Ruanda. Op één man na, u raad het al, Louis Michel. Hij, met de Witte Ridder in het kielzog, ziet er geen graten in de Tutsi-dictator Gagame de handen vol te steken met ons belastingsgeld.
FN kan zich weer aan een grote bestelling moordtuig verwachten want er dient opnieuw een "prille democratie" verdedigd te worden.
Heb ik ook al eens aangehaald om aan te tonen dat de Belgische ontwikkelingshulp een grof schandaal was.
A priori moet die verdwijnen, maar of dat nu een gewestelijke of een Europese bevoegdheid moet worden, daar ben ik nog niet uit.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2003, 11:27   #26
Kempen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEL
Citaat:
Dus OS mag voor mijn part opgedoekt worden.
Verdraagzaam!!! En al die 99 mensen die sterven van de honger? Wat ga je daarmee doen? Laten sterven? Zielig hoor je redenering
Ik denk dat er meer mensen sterven door kogels gekocht met ontwikelingsgeld dan van de honger in Afrika.

Hoeveel Hutu's of Tutsi's nu weer 300.000 vermoord in de genocide ? En hoeveel dood gegaan aan de honger ?

Kom niet af met verdraagzaam aub.

Al had ik misschien beter geschreven "OS zoals het nu gebeurt mag voor mijn part opgedoekt worden".

Maar ik dacht dat die zoals het nu gebeurt wel op te maken viel uit de rest van mijn bijdrage.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2003, 15:03   #27
Bruno*
Banneling

Standaard

Ontwikkelingssamenwerking is een ingewikkelde materie en ik beschik derhalve niet over de nodige kennis om er volledig over te oordelen. Ik concludeer echter uit verschillende, onafhankelijke studies van mensen die het wel weten (universiteiten, NGO's) dat een splitsing onzin is.
Oud 10 oktober 2003, 16:01   #28
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Ontwikkelingssamenwerking is een ingewikkelde materie en ik beschik derhalve niet over de nodige kennis om er volledig over te oordelen. Ik concludeer echter uit verschillende, onafhankelijke studies van mensen die het wel weten (universiteiten, NGO's) dat een splitsing onzin is.
Zolang de regio's geen eigen buitenlands beleid kunnen voeren, is de splitsing van ontwikkelingssamenwerking overbodig.
Het beste zou natuurlijk zijn dat ontwikkelingssamenwerking op Europees niveau geschiedt, zodat nationale belangen in mindere mate het beleid bepalen (ik weet het, het klinkt behoorlijk naïef)
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2003, 16:20   #29
Henry
Burgemeester

Standaard

Goed idee, Xenon, om dat op Europees niveau te doen.

Ik zag laatst Michel op de tv een toespraak houden in Congo.
Met de ganzenlever in zijn strot hield hij daar een koloniale speech. "Elke Congolees is Belg, en elke Belg is Congolees, leve Congo, leve België!". En de vette Congolese plunderaars applaudiseerden vrolijk.

Misschien merkt Europa ook snel dat de ontwikkelingshulp van Vlaanderen naar Wallonië overdreven is en niks opbrengt. Dat is de eerste verspilpost die Europa mag schrappen in het ontwikkelingsbeleid!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be