![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Leert eerst eens zelfstandig denken en komt dan nog eens terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is ook niet de overheid die de paketten aan de bevolking bezorgt, daar voor hebben ze een afspraak gemaakt met een paar OEM's en ja er is maar één OEM die geen windows standaard op zijn computers heeft staan. Dit is iets waar Belgie niets tegen kan inbrengen, daarvoor moet je op europees niveau zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burger
|
![]() Citaat:
U mist de essentie van mijn opmerking. Het gaat erom dat men dit presenteert als de oplossing voor financieel zwakkere computer anafabeten En dan blijken er verborgen kosten en is de ondersteuning ondermaats. Er hoeven inderdaad niet perse cadeaus gedaan, maar de regering is op eigen initiatief hiermee begonnen en stelt het voor als de oplossing om mensen over de drempel te helpen, zowel financieel als qua informatie. Terzijde: ik heb al jaren een pc en reageer nu enkel op basis van wat ik zie gebeuren bij een buurvrouw (uit de doelgroep) die op het aanbod inging. Ofwel doet men het degelijk met een correcte prijs en een volwaardig aanbod en opleiding ofwel blijft men eraf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ga er vanuit dat je digibeten bedoelt, want analfabeten moet je eerst leren lezen voor je ze achter een computer kan plaatsen. Maar lees ik het goed dat je buurvrouw met die problemen zit? Is het dan ook zo dat zijzelf op het idee en initiatief kwam om aan deze aktie deel te nemen want één ding is me duidelijk. De intresse voor de computer vooraf lijkt veel minder dan het gezeur achteraf. En tja computeropleiding. Met een mac ben je na een paar uur al voltrokken zonder opleiding, helaas is dit niet zo het geval met windows. Maar ... en dat is toch zo het grote voordeel van een computer met internetverbinding, kan je je opleiding zelf samenstellen via het internet. Het internet bulkt dan ook van de websiites die hulp bieden voor mensen die niets van hun computer snappen. Dus als men in de opleiding niet tot bij internet explorer is gekomen en de mogelijkheden daarvan dan is de opleiding inderdaad waardeloos. Wat de installatie van internet betreft. Mijn moeder heeft zelfs zelf haar adsl aangesloten en voor haar is een TV afstandsbediening zelfs al ingewikkkeld. Kabeltje insteken en even de pagina van de modem bezoeken, login en pasword en hhup ze was op het internet. Ik stond er zelf versteld van. Maar ja dat mens wou surfen en had al een paar boeken gelezen op voorhand. Zeg tegen uw buurvrouw dat internet geen TV is. Internet is interactief. Het is meer dan enkel op de power knop duwen en een zender zoeken. Ik mis echt niet de essentie van het onderwerp, u mist blijkbaar de essentie van het internet als u zeurt over opleidingen. Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 10 september 2006 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Btw wat heb ik met dewinter te maken? Maar nu ge't zegt, het brengt een mens op ideeen ![]() ![]() Pilleke niet vergeten basiel! Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 september 2006 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Het enige waar de belgische modelstaat in uitblinkt zijn gevangenis ontsnappingen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Boerenbedrog |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
www.vlaamsbelang.be Ik zou vandaag nog contact opnemen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Omdat dat problemen (uitgaven) zijn voor later, en wie weet wel voor een andere regering. That's why
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarnaast: als ik lees dat 1 op 10 tot 1 op 7 vlamingen tegen of onder de armoedegrens zitten, dan denk ik niet dat die mensen hun grootste zorg is om een internetaansluiting binnen te halen. Ik vraag mij dan ook af wie eigenlijk de doelgroep van die campagne is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- u onderschat zwaar hoeveel mensen angst hebben van computers. In de zin dat ze denken dat er veel kans is dat ze hem 'kapot' doen als ze op het verkeerde knopje drukken. Die angst is natuurlijk onterecht, maar voor veel mensen wel heel reëel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb tot vorig jaar voor intel gewerkt en was dus ook nauw betrokken bij dit project. Doelgroep is mensen die nood hebben aan een computer en internet. Een goed voorbeeld is een alleenstaande moeder met kinderen, een kroostrijk gezin e.d. Steuntrekkers die ne computer willen om hun tijd te verdoen met patience werden toen niet meegerekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niks opleiding, nada! Ik snap nog steeds niet hoe je kan denken dat de overheid bij u ne computer komt plaatsen die aansluit op het internet en je ook nog eens met een computer leert werken tot je er echt mee weg bent. Naief misschien? Ik onderschat totaal niet het aantal mensen dat schrik heeft van computers maar ik onderschat ook niet de kracht van het menselijk brein om iets nieuws te leren als uw intresse hoog genoeg is. Wat ik merk is dat uw burvrouw nog lang niet toe was aan een computer en dat het waarschijnlijk op aanraden van de buurman moet zijn geweest dat ze die aankoop gedaan heeft. Spijtig genoeg voor haar is haar buurman ook niet echt technisch of gewoon te asociaal om dat mens op de goede weg te helpen. Dus ipv hier wat te liggen zeuren zou je haar betere wat helpen. Maar ja de zeurmaatschappij he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is niet mijn buurvrouw, u verwart me in al uw geraaskal en beledigingen met een andere poster. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Burger
|
![]() Bazil,
De minister van socale integratie speelt met het idee om gratis cursussen te organiseren met als titel "empathie in tien lessen" voor mensen die vanuit hun ivoren toren of vanachter hun computerscherm niet meer de realiteit kunnen inschatten . De doelgroep zijn mensen die van zichzelf denken zo hoog te schoren qua technische kennis ivm pc en internet waardoor zij zeer onbeschoft uit de hoek kunnen komen . Het zijn mensen die vanachter hun computer kunnen zien dat de buurman de buurvrouw onderdruk heeft gezet om een computer aan te kopen . zij zien ook dat de buurman een verschrikkelijke hork is die eigenlijk de buurvrouw helemaal niet wil helpen. De buurman staat inderdaad bekend in de wijde omgeving om eerst vrouwen aan te zetten tot het kopen van een pc, hen hulp te beloven en hen dan als een baksteen te laten vallen. Als ze dan bij bosjes aan de deur komen en smeken om hulp kan hij toch uitblinken met zijn minimale kennis . Bazieltje, wij hebben ons rot gelachen met je betoog en hopen van harte dat je zal inschrijven voor de cursus "empathie in tien lessen " |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Dacht ge dat ge dat allemaal niet kon met ne computer en een internetverbinding ofzo? Welkom op het internet zou ik zo zeggen.
![]() Vanuit mijn ivoren toren zou ik dat inderdaad allemaal wel kunnen doen via mijn computerscherm. Want wat de topicstarter vergeet te vermelden is dat de overheid er zelfs niet voor zorgt dat deze computers geleverd worden met beveiligingssoftware. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op de Telenet-site las ik toch iets over Telenet Security Pack (van Symantec naar ik vermoed, en mss nog trial
![]() |
![]() |
![]() |