Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2006, 13:29   #21
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Het valt op in dergelijke peilingen dat de moslims in Frankrijk het beste en in het Verenigd Koninkrijk het slechtste geïntegreerd zijn. Frankrijk heeft een streng beleid: een imam die oproept tot de jihaad of invoeren van de sharia wordt buiten gesmeten, een allochtone crimineel kan zijn boeltje pakken. In GB daarentegen, heeft men al jaren weet van radicale organisaties, en men laat maar doen. Op 7 juli 2005 hebben we kunnen aanschouwen waar een dergelijke laksheid toe leidt.

De resultaten van het onderzoek vind ik redelijk bemoedigend, belange niet iedere moslim wil hier een of ander kalifaat stichten.
alharb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 20:11   #22
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
1. Ben hier geboren en spreek perfect de taal zowel als de rest van mijn familie(en heb een kleine familie 5 persone)
2. wij hebben ons hier perfect aangepast, niemand loopt hier gesluierd rond, nog beter de vrouwen in mijn familie zijn baas
3. heb nix tegen afbeeldingen van varkens, wat kan mij dat nu schelen
4.ik onderdruk geen vrouwen ben zelf feministen
5. ik ben goe bezig!!!!
6. heb zelf veel rascisme moeten ondergaan door de belgen zelf, zelfs al passen we ons aan , is het nog niet genoeg voor jullie,, ik vraag me soms af wat ik nog meer moet doen, snik
Teruggaan. Alle zever is dan opgelost.

Maar jij moet hier blijven. De broeders en zusters moeten zich sterk houden hier in den Dar Al Harb. In andere landen voeren de strijders van God oorlog tegen de ongelovigen met zelfmoordaanslagen of snijden ze de zwijnen die hun bek teveel durven opentrekken tegen de broeders en zusters levend de keel over op straat waar al de medezwijnen er dan getuige van zijn. Hehe.

Hier in 't landje van Bert de beschermheilige van de islam, moeten de moslims het echter wat kalmer aan doen. Rustig alles over je heen laten gaan en zorgen dat het wapen van de baarmoeder goed gehanteerd wordt. De ongelovigen zijn demografisch immers niet opgewassen tegen de gelovigen. Dus maak vele kinderen voor Allah, beste gelovige.

Ooit zal de godsdienst hier helemaal voor Allah zijn. En die dag komt sneller dan je denkt. Allahoe Akhbar! Allahoe Akhbar! Allahoe Akhbar!

EUROPE IS THE CANCER - ISLAM IS THE ANSWER !!!

Allahoe Akhbar! Allahoe Akhbar! Allahoe Akhbar!

Laat ze het maar eens goed voelen die ongelovige zwijnen. Hun laatste dagen zijn geteld!
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 20:21   #23
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Hier nog wat beelden om moed uit te putten beste gelovigen. Let op de strijdlustige leuzen van deze strijders voor God:

EUROPE YOU WILL PAY! DEMOLITION IS ON IT'S WAY!

Geef toe dit zijn toch hartverwarmende beelden niet?

Of deze:

Hak de hoofden af van hen die de islam belasteren!

Deugddoende beelden en taferelen die je bekomt door simpelweg in google "europe" en "islam" in te toetsen... De overwinning is nabij!

Dat is wat de ongelovige zwijnen zich vandaag in hun "eigen" straten moeten laten welgevallen.
Oud 11 september 2006, 21:34   #24
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Hier nog wat beelden om moed uit te putten beste gelovigen. Let op de strijdlustige leuzen van deze strijders voor God:
.....

Dat is wat de ongelovige zwijnen zich vandaag in hun "eigen" straten moeten laten welgevallen.
Inderdaad...dit is nog maar een voorsmaakje van wat er in vele suburbs van grootsteden broeit. Helaas strooien de linksen nog kwistig zand in de ogen van de gebrainwashte Europeanen terwijl ze zelf de andere kant op kijken, hun ziel verkocht hebbende aan het faustiaans pact met de duivel...
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 06:10   #25
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Inderdaad...dit is nog maar een voorsmaakje van wat er in vele suburbs van grootsteden broeit. Helaas strooien de linksen nog kwistig zand in de ogen van de gebrainwashte Europeanen terwijl ze zelf de andere kant op kijken, hun ziel verkocht hebbende aan het faustiaans pact met de duivel...
"Ze kwamen naar "hier" om het vuile werk te doen dat "wij" niet meer wilden doen."

Mmwoehahahaaha.
Oud 12 september 2006, 06:37   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
"Ze kwamen naar "hier" om het vuile werk te doen dat "wij" niet meer wilden doen."

Mmwoehahahaaha.
Ja, maar dat willen ze nu niet meer doen.
En gisteren was er om canvas een prof die een zeer juiste analyse maakte van de problemen met de Moslims in Europa.
Door hun steeds terug kijken naar hun roots vergeten zij dat ze bezig zijn de hand die hen voed af te hakken. En ze zien niet de deze die hen opsteken tegen het westen en onze vorm van samenleving, net die zijn die in het midden oosten tot de rijkste van die streken behoren.
Zij zien niet dat het deze mensen zijn die de problemen in de landen van hun roots veroorzaken en de mensen daar net dom en arm houden om hun eigen rijkdom te beschermen.
En dat zij in hun rootslanden waarschijnlijk zelf tot de arme en hongerlijdende bevolking zouden behoren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 07:34   #27
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben zelf volledig van Belgische afkomst, zelfs mijn bedovergrootouders waren Belgen.
En ik weet dus ook niet meer wat het VB wil dat de mensen doen.
Ja, ik heb vrienden die van vreemde afkomst zijn en een andere huidskleur hebben. Vele van hen zijn echter beter aangepast naar onze levensnormen dan de Nederlanders of Duitsers of Fransen die hier wonen. En daar zitten er toch ook een pak van tussen mijn vrienden en kennissen kring.
Maar wat ik wel weet is dat vele jongeren(12 tot 25 jarige) zich als vrijbuiters gedragen en dit word gezien als onaangepast gedrag door vele oudere mensen. Maar ook op plaatsen waar bijna geen andere mensen en jongeren wonen dan blanken is er een conflict tussen de generaties.
Maar het grootste probleem ligt bij het geloof!!!!!!
Indien de Imam Nederland zouden spreken tijdens hun diensten en deze ook hier zouden worden opgeleid zouden er al veel minder misopvattingen zijn. Ook het feit dat men na 4 generaties nog steeds de taal van het land van herkomst blijft gebruiken thuis als hoofdtaal en de kinderen dus zonder kennis van het Nederlands aan de school beginnen draagt bij tot deze problemen.
En dan natuurlijk de wereldproblemen die worden overgezet naar plaatselijke problemen. Vele Moslim-jongeren beschuldigen de mensen hier van de problemen in de Arabische wereld, hoewel de mensen hier zich of niet bezig houden met die problemen of juist de kant van de Arabische bevolking kiezen.
En dan heb je natuurlijk nog het grootste probleem van de lage landen, de overbevolking hier. Iedereen is hier nu in een strijd voor het overleven gewikkeld en die uitzich natuurlijk tegen de nieuwkomers en omgekeerd.
Het VB heeft niets tegen vreemdelingen die zich volledig integreren.
De media en de politiek correcten stellen VB in een slecht daglicht.
Ik ken zelfs moslims die VB stemmen. Zijn we dan racistisch ? Zeer zeker niet.
Maar het is logisch dat wanneer je in een vreemd land komt wonen dat je je aanpast aan de wetten en zeden van dat land. en gaat het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
Oud 12 september 2006, 07:39   #28
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
ik ben blij dat je zegt Belgen in het algemeen en geen vlamingen of zo.

Ik word jammer genoeg dagdagelijks geconfronteerd met de marokkaanse way of life.

Er zitten er bij die "geïntegreerd" overkomen, maar hun roots zullen ze nooit achterwege laten. En als puntje bij paaltje komt, zijn ze nog altijd meer marokkaans(ook moslim) dan european.
Dus dat zal er nooit uitgaan, bij ander gemeenschappen heb je dit ook vb chinezen, russen, zuid-amerikanen, enz...
Maar bij maghrebs is het anders, ik denk dat het grotendeels met jullie geloof is die samengesmolten is met jullie cultuur.

Mijn ervaringen heb ik opgedaan met marokkanen al bijna 20 jaar lang, ook bij families in het land van herkomst. Heb ook verschoten v/d hypocrisie binnen de familiekring. En de manier waarop zielige jonge ventjes baas spelen over de moeder. Maar zoals ik al zei, dit is jullie cultuur en heb daar geen probleem mee. Zolang deze blijft in het land van herkomst.

Met kanibalen heb ik ook geen probleem, zolang ze blijven in het land van herkomst.

Toch vreemd dat HEEL europa(wereld) problemen heeft met de maghreb cultuur en wat ze voor staan.
Ik zou het niet gezegd kunnen hebben.
Europa is christelijk en dient zo te blijven.
Het is zoals je zegt, moslims die zich schijnbaar hebben aangepast, blijven dat en al zijn ze Belg genaturaliseerd Marokkan, Turk,...en zullen de wet aan hun laars lappen als die iets voorschrijft in strijd met de koran.
Dit kan niet!
In moslimlanden zijn spijtig genoeg de kerkelijke en wettelijke macht niet gescheiden.
Dat is het probleem. Zij lijken nog in de Middeleeuwen te leven.

Laatst gewijzigd door Lodi : 12 september 2006 om 07:41.
Lodi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 07:47   #29
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet mijn cultuur, daar ben ik ook strikt tegen en moslima's zouden meer naar buiten durven gaan, hun mening laten horen
Maar het grootste probleem is het ongeletterdheid onder de moslima's
Logisch toch ? Zij worden onderdrukt. Zij mogen niet naar school, zij moeten enkel voor de voortplanting zorgen, het huis proper houden, mogen niet spreken in bijzijn van mannen, ze niet in de ogen kijken. Zij worden uitgehuwelijkt, moeten maagd zijn, mogen slagen krijgen...
Is dat normaal ?
Hoe meer ik er over hoor, hoe meer ik overtuigd raak dat deze "godsdienst ?" moet verboden worden. Het spijt me maar het is zo.
Oud 12 september 2006, 07:50   #30
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volledig mee eens, dat er moslima's zijn die hoge studies hebben gedaan, maar ik bedoelde ,de oudere generaties van moslima's die in hun land van herkomst nog ongeletterd zijn en ben er ook mee eens dat het de schuld van de overheid is om er niets aan te doen
Zolang de koran niet wordt veranderd en de gelijkheid tussen man en vrouw er niet wordt in opgenomen, zal de situatie zo blijven.
Oud 12 september 2006, 07:57   #31
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is dus typisch met zo'n mentaliteit is het verloren moeite om erover te argumenteren, je maakt u eigen verhaaltje ervan door te veralgemenen. Dat is dus de grootste fout
Laat hen dan bewijzen dat smiley ongelijk heeft.
Ik geloof dat hij de waarheid geen geweld aandoet, en ik spreek van ondervinding.
Oud 12 september 2006, 07:59   #32
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Zolang de koran niet wordt veranderd en de gelijkheid tussen man en vrouw er niet wordt in opgenomen, zal de situatie zo blijven.
in de islam is er een gelijkheid tss man/ vrouw maar omdat er nog vele vrouwen in arme landen die gedomineeerd worden door de mannen, ongeletterd zijn hebben ze jammerlijk geen keus en van geen weet wat er in de koran staat ern geloven deze vrouwen blindelings radicalen mannen die het niet kunnen verdragen dat vrouwen gelijk zijn

vraagje: diegene die zich wel aangepast hebben aan in België en europa, die eerlijk hun boterham verdienen, de taal beheersen
wat is jullie mening daarover?

Laatst gewijzigd door nubian : 12 september 2006 om 08:09.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 08:52   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Europa is christelijk en dient zo te blijven.
Met deze opmerking ben ik dus in een schatterlach geschoten.
Ik had juist hiervoor naar de spreek van de Paus aan het luisteren geweest en die riep op aan Europa om toch wel eens wat meer terug volgens het Christelijke geloof te gaan leven, wnt hij vond dat de Europeaan een echte heiden was aan het worden.

Dus nee, Lodi, Europa is niet Kristelijk.
Europa heeft geen Goddienst want IEDERE Goddienst botst met onze samenleving.
Men kan immers geen twee meesters tegelijk dienen.
Men kan geen twee waarden tegelijk naleven.
Men moet steeds opnieuw keuzes maken.
En de westerse wereld heeft de keuze van vrije mening en vrij leven gekozen.
Er is hierbijna niemand meer die vrijwillig nog 10% van zijn inkomen afgeeft voor de kerk.
En dat men in de westerse wereld het geloof meer en meer achter zich laat kan je zien aan de klooster bevolking en de priesteropleidingen.
Dus vertel geen onzin Europa is niet Kristelijk, want het geloof kan in Europa slechts op de tweede plaats komen en het is dat wat de moslims en hun geestelijke voorgangers nu eindelijk eens moeten gaan aanvaarden. Maar ja als dat gebeurt dan zijn die geestelijke leiders ook hun machtspositie kwijt zoals die van de Roomse kerk in het verleden.
En op dat punt heb je dan weer wel gelijk, Europa is Kristelijk getint.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 11:59   #34
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in de islam is er een gelijkheid tss man/ vrouw maar omdat er nog vele vrouwen in arme landen die gedomineeerd worden door de mannen, ongeletterd zijn hebben ze jammerlijk geen keus en van geen weet wat er in de koran staat ern geloven deze vrouwen blindelings radicalen mannen die het niet kunnen verdragen dat vrouwen gelijk zijn

vraagje: diegene die zich wel aangepast hebben aan in België en europa, die eerlijk hun boterham verdienen, de taal beheersen
Gek, ik wist niet dat wij een arm land waren. Het aantal hoofddoekdraagsters neemt toe met rasse schreden, verleden week in de Carrefour nog een authentieke burkadraagster gezien....

Zij die hier werken en geen problemen veroorzaken mogen van mij rustig blijven. De islam had ik wel graag verboden gezien, wegens gebaseerd op principes tegen de Westerse samenleving.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...

Laatst gewijzigd door Bill : 12 september 2006 om 12:00.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 12:58   #35
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Gek, ik wist niet dat wij een arm land waren. Het aantal hoofddoekdraagsters neemt toe met rasse schreden, verleden week in de Carrefour nog een authentieke burkadraagster gezien....

Dan moet je zeker niet gaan winkelen in de Cora.
In de Cora van Anderlecht lijkt het wel of je in één of andere Iraanse bazaar bent terecht gekomen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 14:32   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Ben hier geboren en spreek perfect de taal zowel als de rest van mijn familie(en heb een kleine familie 5 persone)
2. wij hebben ons hier perfect aangepast, niemand loopt hier gesluierd rond, nog beter de vrouwen in mijn familie zijn baas
3. heb nix tegen afbeeldingen van varkens, wat kan mij dat nu schelen
4.ik onderdruk geen vrouwen ben zelf feministen
5. ik ben goe bezig!!!!
6. heb zelf veel rascisme moeten ondergaan door de belgen zelf, zelfs al passen we ons aan , is het nog niet genoeg voor jullie,, ik vraag me soms af wat ik nog meer moet doen, snik
maar gij zijt dan ook een schatje he Nubi !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 14:34   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik denk dat het persoonlijk te maken heeft van mens tot mens, als het punt bij paaltje komt voel ik mij maar wereldburger,ik denk niet in 'nationaliteiten'
komaan Nubian, jij bent gewoon een Vlaamse (maar trek u dat niet aan, dat kan geen kwaad )
Oud 12 september 2006, 14:36   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Noemt u dit positief ?

heel zeker ! ik maak mij daar namelijk ook zorgen over
Oud 12 september 2006, 14:40   #39
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar gij zijt dan ook een schatje he Nubi !
ja dat klopt
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 14:42   #40
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

dat zijn volwaardige vlamingen Nubian, niet meer niet minder

ps in de islamitische wereld is er over het algemeen geen gelijkheid tussen man en vrouw. dit ontkennen of minimaliseren lijkt mij olie op het vuur ... net zoals bepaalde criminele feiten (cfr de groepsverkrachtingen) minimaliseren ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be