Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2006, 09:51   #21
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht

Blood & Honour, dat zijn hoofdzakelijk organisatoren en toehoorders van muziekfestivalletjes.

Dat groepje rond Thomas B. is ten hoogste een afsplitsing van een afsplitsing van een afsplitsing.

Die neo-nazi's zijn niet verder geraakt dan wat cafépraat over het afschieten van ministers. Van daaruit de drempel nemen naar een echte terroristische daad is een wel zeer grote stap
Het opbouwen van een wapenarsenaal en rugzakbommen, noem ik anders wel wat meer dan cafépraat. Eigenaardig dat sommige mensen daar helemaal niks ergs in zien. Vooral na de moordaanslagen van die ene gekke dolgedraaide en uit extreem-rechtse hoek komende schutter in Antwerpen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 09:57   #22
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het opbouwen van een wapenarsenaal en rugzakbommen, noem ik anders wel wat meer dan cafépraat. Eigenaardig dat sommige mensen daar helemaal niks ergs in zien. Vooral na de moordaanslagen van die ene gekke dolgedraaide en uit extreem-rechtse hoek komende schutter in Antwerpen.
Inderdaad, als er een hoop moslims opgepakt werd met een wapenarsenaal, gasmaskers, een bom mét opeisingsbrief dan hoorde je ze wel anders kraaien. Het feit dat rechts deze toestanden probeert te minimaliseren (zo érg is het toch niet.....) doet alleen maar afbreuk aan hun eigen geloofwaardigheid en toont hun ware gelaat. Blind (of is het een oogje dichtknijpen) voor extreem rechtse terreur....
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 10:09   #23
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik vind het grapping dat sommigen alles in het werk stellen om de feiten te minimaliseren en hen af te doen als een groepje pubers die wat kattekwaad wilden uithalen.
Sommigen, zoals die expert van de UIA, en dit in tegenstelling tot... ja... tot wie eigenlijk? De "silent majority" achter Blokwatch?

Citaat:
Het contrast met de reacties tegenover de AEL waar er nooit vuurwapens, laat staan explosieven en nachtkijkers werden aangetroffen is groot.
Het parket wou AEL eveneens vervolgen wegens soortgelijke feiten (privé militie). Ik weet niet hoe dat onderzoek is afgelopen. Ook Onkelinckx zelf heeft zich al met de AEL gemoeid (ze wou o.a. een sluiting van hun website als ik me niet vergis).
Oud 12 september 2006, 10:10   #24
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
ik denk
neen hoor.
Oud 12 september 2006, 10:15   #25
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen hoor.
beste turkje

jij beschuldigt anderen ervan prietpraat te verkopen en op een oneerlijke manier te discussieren

jij beschuldigt anderen ervan beledigende of denigrerende taal te gebruiken

deze laaghartige post bezijst enkel je eigen onmacht

nil nove sub sole, indeed

vriendelijke groetjes

godspeed, you WILL need it
Oud 12 september 2006, 10:27   #26
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Op geen van beiden zal ik aanwezig zijn. Toch kan ik het verschil zien tussen een concert tegen haat en een concert dat haat predikt.
Niets is wat het lijkt (of zegt te zijn).

Lijkt me een verstandiger houding voor een kritisch mens.
Oud 12 september 2006, 10:27   #27
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel, wel wat een minimaliseren op dit forum.
Het kan natuurlijk zijn dat u de expert ter zake bent die de ganse neo-nazistische structuur binnen Vlaanderen in kaart hebt gebracht, of nog, dat u de Madame Soleil zelve bent die in haar kristallen bol de aanslagen heeft voorzien die tot dusver nooit gepland waren, maar u zult het mij onwaarschijnlijk vergeven als ik beide mogelijkheden uitschakel. Ik baseer me daarom liever op wat recent door zowel de journalist van dienst die de zaak heeft opgevolgd, als door de academicus die vanuit een wetenschappelijke achtergrond het Vlaamse extreem-rechtse landschap heeft bestudeerd, erover zeggen, in casu tijdens De Zevende Dag van afgelopen zondag. Graag had ik uw bronnen geweten waaruit blijkt dat we hier wel degelijk met een terroristische organisatie te maken hebben.

Citaat:
Als de verdachten links of moslim zijn word er door sommigen hier gesmeekt om het herinvoeren van de doodstraf. Nu blijken de jongens van extreem-rechtse stempel en bovendien blank te zijn en dan zijn het plots pubers, losers of halvegaren.
Les 1: Maak onderscheid. Het is waarschijnlijk veel gevraagd, maar probeer u in te beelden dat niet iedereen die in dit dossier de weinige bomen doorheen het als ondoordringbaar regenwoud gecatalogeerde bos probeert te zien, per definitie "anti-moslim" of "pro-doodstraf" is.

Citaat:
Een beetje consequentie nu en dan zou de discussies hier een stuk eerlijker en vlotter doen verlopen.
Spijtig genoeg is mijn idee van consequentie niet uw idee van consequentie (zie vorige paragraaf).

Citaat:
Deze halvegaren hebben nog afgelopen weekend (9 september) een Ian Stuart herdenkingsconcert gehouden in Wolfsdonk. Ze zijn dus verre van kleingekregen en hebben blijkbaar ook geen angst om nog wat extra uit te dagen.
Pfew zeg, een "Ian Stuart herdenkingsconcert". De wereld herinnert zich deze terroristische aanslag, deze gijzeling van ons land, dit complot waar ganser bevolkingsgroepen tegen elkaar werden opgezet maar al te goed !
Oud 12 september 2006, 10:30   #28
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
jij beschuldigt anderen ervan beledigende of denigrerende taal te gebruiken

deze laaghartige post bezijst enkel je eigen onmacht
Beste Khonnor,

Weerom verzoek ik je eens te lezen op welke post ik reageer. De genaamde styllo_ben, bekend om zijn talrijke argumentrijke filosofische overpeinzingen, was er immers in geslaagd om vanuit een magische astrale projectie, te weten wat ik denk. Bij zo'n uitspatting van paranormale energie, kan ik enkel maar stil blijven.

Altijd bereid om je een handje te helpen,
met groeten,

Turkje.
Oud 12 september 2006, 10:36   #29
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tot dusver is er enkel sprake van één bom (krachtig genoeg om een auto op te blazen) in handen van de kernpersoon, Thomas B. Dat deze laatste mogelijk gevaarlijk is, ga ik niet ontkennen. Dat dat groepje neo-nazis van plan was om "België te ontwrichten" of zou opereren als "terroristische organisatie" is nog wel een ander paar mouwen.
Oud 12 september 2006, 10:37   #30
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot dusver is er enkel sprake van één bom (krachtig genoeg om een auto op te blazen) in handen van de kernpersoon, Thomas B. Dat deze laatste mogelijk gevaarlijk is, ga ik niet ontkennen. Dat dat groepje neo-nazis van plan was om "België te ontwrichten" of zou opereren als "terroristische organisatie" is nog wel een ander paar mouwen.
Wat stel jij dan voor ?? "Ze" gewoon "laten lopen" ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 10:41   #31
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Les 1: Maak onderscheid. Het is waarschijnlijk veel gevraagd, maar probeer u in te beelden dat niet iedereen die in dit dossier de weinige bomen doorheen het als ondoordringbaar regenwoud gecatalogeerde bos probeert te zien, per definitie "anti-moslim" of "pro-doodstraf" is.
Bij mijn weten heb ik gewag gemaakt van 'sommigen' niet van 'iedereen'.

Ik stel alleen maar vast dat wanneer bv; in het geval van Guido Demoor de verdachten van allochtone afkomst zijn sommige reacties een stuk driester zijn en wanneer men het durft wagen te twijfelen aan hun schuld men meteen het predikaat 'linkiewinkie' of 'moslimlover' opgeplakt krijgt.

Wanneer dan een zaak naar boven komt waarin de verdachten van autochtone afkomst en rechtse stempel zijn haalt men alles uit de kast om te bewijzen dat het allemaal nog wel meevalt. mensen met een slecht karakter zouden de term hypocrisie in de mond durven nemen.

En ja, ik beschouw alle leden van B&H als gevaarlijk. Omdat ze openlijk de hitlergroet brengen, omdat ze 'sieg heil' roepen, omdat ze op hun website oproepen tot geweld, omdat ze Dolf vereren, omdat ze met wapens pronken, omdat ze niet aan hun proefstuk toe zijn, ... . Net zoals ik elke vorm van moslimextremisme ook gevaarlijk vind.
Oud 12 september 2006, 10:47   #32
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wat stel jij dan voor ?? "Ze" gewoon "laten lopen" ??
1. Onder de huidige wetgeving kunnen er vast en zeker een paar worden aangehouden (racisme-wetgeving aangezien er heel wat van die mannen ongetwijfeld neo-nazi propaganda in huis hadden). Of er nog vele andere personen, behalve Thomas B., van zwaardere zaken zullen worden beschuldigd (wapenhandel bvb.), lijkt me op dit moment te betwijfelen. Misschien is bezit van een illegaal vuurwapen of zo, nog een mogelijkheid?

2. Zolang er zelfs geen plannen zijn om een aanslag te plegen, lijkt het me logisch dat de catalogering als "terroristische organisatie" volledig uit de lucht is gegrepen. Soit, ik vermoed dat de aanhouding en veroordeling van die Thomas B. op zichzelf al quasi voldoende is om die "organisatie" feitelijk te ontbinden.
Oud 12 september 2006, 10:53   #33
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Onder de huidige wetgeving kunnen er vast en zeker een paar worden aangehouden (racisme-wetgeving aangezien er heel wat van die mannen ongetwijfeld neo-nazi propaganda in huis hadden). Of er nog vele andere personen, behalve Thomas B., van zwaardere zaken zullen worden beschuldigd (wapenhandel bvb.), lijkt me op dit moment te betwijfelen. Misschien is bezit van een illegaal vuurwapen of zo, nog een mogelijkheid?

2. Zolang er zelfs geen plannen zijn om een aanslag te plegen, lijkt het me logisch dat de catalogering als "terroristische organisatie" volledig uit de lucht is gegrepen. Soit, ik vermoed dat de aanhouding en veroordeling van die Thomas B. op zichzelf al quasi voldoende is om die "organisatie" feitelijk te ontbinden.
"Ze" worden ook nog altijd niet officieel van terrorisme beschuldigd.
Oud 12 september 2006, 10:57   #34
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten heb ik gewag gemaakt van 'sommigen' niet van 'iedereen'.
Dan is het ongetwijfeld een "spijtig toeval" dat nu net mijn post geciteerd wordt om uw woorden kracht bij te zetten...

Citaat:
Ik stel alleen maar vast dat wanneer bv; in het geval van Guido Demoor de verdachten van allochtone afkomst zijn sommige reacties een stuk driester zijn en wanneer men het durft wagen te twijfelen aan hun schuld men meteen het predikaat 'linkiewinkie' of 'moslimlover' opgeplakt krijgt.
Dat lijkt me omgekeerd minstens ook het geval.

Citaat:
En ja, ik beschouw alle leden van B&H als gevaarlijk. Omdat ze openlijk de hitlergroet brengen, omdat ze 'sieg heil' roepen, omdat ze op hun website oproepen tot geweld, omdat ze Dolf vereren, omdat ze met wapens pronken, omdat ze niet aan hun proefstuk toe zijn, ... .
Ach, er bestaan zelfs legitieme politieke partijen in dit landje die minstens even grote massamoordenaars vereren. Vergeleken met een groepje dat zich hoofdzakelijk bezighoudt met het organiseren van concerten (dixit die expert), lijkt me zo'n partij toch gevaarlijker te zijn, of niet soms? Ik ben ook geïntigreerd door uw laatste zin "ze zijn niet aan hun proefstuk toe". Wat wilt u daarmee zeggen?

Citaat:
Net zoals ik elke vorm van moslimextremisme ook gevaarlijk vind.
Ik vind extremismen maar gevaarlijk wanneer ze politieke macht hebben, wanneer ze zichzelf die macht gewapenderhand willen toe-eigenen, of wanneer ze de heersende macht bewust naast zich neer leggen. Ik heb me bvb. nooit bedreigd gevoeld door het AEL, om maar iets te zeggen. En ik ga ervan uit dat in een democratisch systeem, "het volk" slim genoeg is om (ondemocratische) extremisten geen meerderheid te geven.
Oud 12 september 2006, 10:59   #35
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
"Ze" worden ook nog altijd niet officieel van terrorisme beschuldigd.
Door het parket niet, idd, die weten dan ook hoe "zwaar" de ten laste gelegde feiten zijn. Heel wat media en politici daarentegen, hebben zich de laatste dagen weer fameus laten gaan.

Bvb. uit het Nieuwsblad van 08/09/2006: "Een extreemrechtse terreurgroep stond klaar om in ons land een terroristische aanslag te plegen."
Oud 12 september 2006, 11:03   #36
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door het parket niet, idd, die weten dan ook hoe "zwaar" de ten laste gelegde feiten zijn. Heel wat media en politici daarentegen, hebben zich de laatste dagen weer fameus laten gaan.

Bvb. uit het Nieuwsblad van 08/09/2006: "Een extreemrechtse terreurgroep stond klaar om in ons land een terroristische aanslag te plegen."
Is zo een beetje zoals alle moslims "moslimfundamentalisten" noemen, wat hier op het forum door zowat alle VB-ers héél gretig wordt gedaan.
Oud 12 september 2006, 11:04   #37
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
de weg is vrij om nog wat anti-racisme-wetten op maat te gaan maken. We weten ondertussen allemaal wat de ware bedoeling daarvan in de 1ste plaats is.
Pff, alleen racisten hebben toch iets te vrezen van zulke wetten?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 11:05   #38
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Ook interessant, in het licht van deze discussie:

'Advocaat extreem rechtse verdachten bagatelliseert dossier' door Gorik Van Holen
Advocaat Paul Quirynen is verontwaardigd over de manier waarop zijn confrater Piet Noë de plannen van de extreem rechtse bende die vorige week werd opgepakt, minimaliseert. Quirynen was de tegenstrever van Piet Noë toen die de notoire negationist Siegfried Verbeke verdedigde, en ziet gelijkenissen.
Quirynen stoort zich aan de manier waarop Noë zijn cliënten op de VRT uit de wind probeerde te zetten. "Lullig en intellectueel weinig eerlijk, want hij bagatelliseert het dossier", vindt Quirynen.
De politie arresteerde de afgelopen dagen twaalf personen, waaronder een militair die lid is van het extreem rechtse BBET, op verdenking van onder meer wapenhandel, terreurplannen, racisme en negationisme. Noë trok dit weekend de eerste verdedigingslinie op door de versie van de politiediensten in twijfel te trekken. "Wapenfreaks die machogedrag vertonen", oordeelt Noë, zeker geen terroristen die aanslagen voorbereidden om de Belgische staat te ontwrichten, zoals het parket gelooft.
Quirynen is behoorlijk boos over de tactiek van Piet Noë. "Hij minimaliseert alles, terwijl deze zaak over de essentie van de samenleving gaat: individuele vrijheid en de begrenzing ervan door een maatschappelijke verantwoordelijkheid." Volgens Quirynen hanteert Noë dezelfde technieken als tijdens het proces-Verbeke. "Hij formuleert hetzelfde verweer: 'Waar moeit justitie zich mee en op welke rechtsgrond durft men ons te vervolgen?' Hij zal ook wel weer komen aandraven met het argument dat de vrijheid van meningsuiting voor dergelijke mensen absoluut is."
Quirynen wijst er echter op dat de vrijheid van meningsuiting grenzen heeft. "Dat principe is goed gekaderd in de Europese regelgeving: als de democratie daarmee gediend is, kan die vrijheid worden beperkt. Een voorbeeld daarvan is de negationismewet. Maar Noë gaat steeds weer op dezelfde nagel kloppen, komt steeds terug aandraven met argumenten die al talloze keren besproken zijn en in diverse arresten zijn afgewezen."
Piet Noë verdedigde in het verleden niet alleen Verbeke, maar ook Roeland Raes, gewezen VB-senator, toen die werd aangeklaagd voor negationisme.
Vandaag komen de twaalf verdachten voor de raadkamer, die beslist over hun verdere aanhouding.

Gorik Van Holen (DM, vandaag)

Laatst gewijzigd door drosophila : 12 september 2006 om 11:05.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 11:05   #39
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Politie België rolt socialistische terreurgroep op

Met spectaculaire invallen in vijf kazernes en op achttien privé-adressen heeft België gisteren een nationaal-socialistisch complot opgerold.

het zijn ook altijd weer die socialisten heh

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 11:07   #40
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Blood&Honour is een vuile vlaemsch-nationalistische organisatie!!
nee hoor, socialistische organisatie, nazi's dus, net zo vies als extreem links en de pislam

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be