Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: gaat u de poll tekenen
ja 8 80,00%
neen 2 20,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2003, 19:26   #21
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

[quote="Vlaamse Leeuw"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
En u suggereert blijkbaar dat als er iemand iets tegen de politiek van de Israëlische regering heeft, hij/zij direct fascist is. Dit ben ik absoluut niet, maar ik heb het alleen niet zo begrepen op de politiek van Sharon.
Nee, maar ik suggereer wel dat er heel weinig kritiek is vanuit Europa op aanvallen op Israelische burgers ... niet enkel nu, maar eigenlijk vanaf de oprichting van die staat in 1948, voor de zgn. bezetting van gebieden in 1967 en ook toen de Arabische landen een boycot uitvaardigden tegen Israel in 1973 en de Europeanen braaf meededen voor de olie ...
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2003, 19:32   #22
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is het scheiden van families van groter belang dan het redden van mensenleven ...
Beide zijn belangrijk.

Citaat:
Maar goed, ik neem dan ook aan dat u dezelfde problemen had toen de VS, zoals u weet, een muur heeft gebouwd aan de grens met Mexico ...
Dit keur ik ook niet goed.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2003, 19:38   #23
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Maar goed, ik neem dan ook aan dat u dezelfde problemen had toen de VS, zoals u weet, een muur heeft gebouwd aan de grens met Mexico ...
Dit keur ik ook niet goed.
Ok, u keurt dat niet goed maar ik zie dan toch wel weer weinig Europeanen hierover op de barricaden springen, een petitie lanceren ... Om 1 of andere redenen vinden velen toch wel die extra energie om zich in te spannen in acties en kritiek tegen Israel. Er zijn vele andere conflicten, wreedheden etc. waar men dus niet de energie voor vindt in Europa ... u moet toch toegeven dat daar iets van aan is/waar is ...
Oud 25 september 2003, 19:38   #24
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, maar ik suggereer wel dat er heel weinig kritiek is vanuit Europa op aanvallen op Israelische burgers ... niet enkel nu, maar eigenlijk vanaf de oprichting van die staat in 1948, voor de zgn. bezetting van gebieden in 1967 en ook toen de Arabische landen een boycot uitvaardigden tegen Israel in 1973 en de Europeanen braaf meededen voor de olie ...
En zo gemakkelijk kan ik zeggen dat er heel weinig kritiek is vanuit de VS op de Israëlische aanvallen en op de bezetting van Palestijns gebied. Beide zouden beter kritiek geven op zowel Israël en Palestina.

Maar misschien zou het ook geen slecht idee zijn om een resolutie i.v.m. Israël niet altijd te blokeren. En ook zouden de resoluties eens moeten uitgevoerd worden. Indien Irak dit moet, dan ook Israël vind ik.

Oud 25 september 2003, 19:40   #25
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ok, u keurt dat niet goed maar ik zie dan toch wel weer weinig Europeanen hierover op de barricaden springen, een petitie lanceren ... Om 1 of andere redenen vinden velen toch wel die extra energie om zich in te spannen in acties en kritiek tegen Israel. En er zijn genoeg conflicten, wreedheden etc. waar men dus niet de energie voor vindt in Europa ... u moet toch toegeven dat daar iets van aan is/waar is ...
Misschien omdat daar veel minder over in de media verschijnt, dat er ook veel minder mensen zich daar mee bezig houden.

Oud 25 september 2003, 19:42   #26
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

[quote="Vlaamse Leeuw"]
Citaat:
Misschien omdat daar veel minder over in de media verschijnt, dat er ook veel minder mensen zich daar mee bezig houden.
Ik denk dat u daar de nagel op de kop slaat ... het conflict in het Midden Oosten staat altijd in het middelpunt in Europa en, misschien belangrijker, wordt bijna altijd langs 1 kant belicht ....
Oud 25 september 2003, 19:47   #27
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u daar de nagel op de kop slaat ... het conflict in het Midden Oosten staat altijd in het middelpunt in Europa en, misschien belangrijker, wordt bijna altijd langs 1 kant belicht ....
Of het langs 1 kant wordt belicht is subjectief. Maar misschien wordt in Amerika dan weer vooral het Israëlische standpunt belicht.

Oud 25 september 2003, 20:00   #28
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Of het langs 1 kant wordt belicht is subjectief. Maar misschien wordt in Amerika dan weer vooral het Israëlische standpunt belicht.
Ik heb er geen enkel probleem mee om dat toe te geven ... Israel is al 50 jaar een bevriend land van de VS en de enige democratie in het Midden Oosten ... In de VS zijn dit 'attributen' die mensen respecteren en zich willen inspannen voor het behoud ervan ...

Mijn probleem is dat, elke keer ik naar Europa ga, me er enorm aan erger dat Europeanen echt niet door hebben hoe zij informatie van slecht 1 standpunt krijgen (ik zou bijna durven zeggen, bijna tot een lichte brainwash toe) en de meeste Europeanen er echt wel van overtuigd zijn dat zij objectieve informatie krijgen toegespeeld waardoor ze anti-Israel/Pro-Palestijns zijn ... Met andere woorden, Amerikanen begrijpen wel dat de media een standpunt uitvaardigen maar omwille van het feit dat Israel democratisch is en een heel goeie vriendschapsband heeft, wil men ze wat meer crediet geven ... Europeanen twijfelen niet aan de informatie en standpunten van de (tot voor kort staats(!)-)media en concluderen dat de Israeli's de slechte zijn, de Arabische landen de goeien ....
Oud 25 september 2003, 20:26   #29
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb er geen enkel probleem mee om dat toe te geven ... Israel is al 50 jaar een bevriend land van de VS en de enige democratie in het Midden Oosten ... In de VS zijn dit 'attributen' die mensen respecteren en zich willen inspannen voor het behoud ervan ...
Bedoelt u met attributen de Israëlische regering. En wat bedoelt u met het respecteren van mensen en de inspanning om dit te behouden?

Citaat:
Mijn probleem is dat, elke keer ik naar Europa ga, me er enorm aan erger dat Europeanen echt niet door hebben hoe zij informatie van slecht 1 standpunt krijgen (ik zou bijna durven zeggen, bijna tot een lichte brainwash toe) en de meeste Europeanen er echt wel van overtuigd zijn dat zij objectieve informatie krijgen toegespeeld waardoor ze anti-Israel/Pro-Palestijns zijn ...
Maar ik heb er net zoveel moeite mee dat de Amerikanen keer op keer Israël blijven verdedigen.

Citaat:
Met andere woorden, Amerikanen begrijpen wel dat de media een standpunt uitvaardigen maar omwille van het feit dat Israel democratisch is en een heel goeie vriendschapsband heeft, wil men ze wat meer crediet geven ...
Dit is misschien juist het probleem. Dat de VS ze te veel crediet geeft en dat ze beter wat meer kritiek zouden geven en Israël onder druk zouden moeten zetten.

Citaat:
Europeanen twijfelen niet aan de informatie en standpunten van de (tot voor kort staats(!)-)media en concluderen dat de Israeli's de slechte zijn, de Arabische landen de goeien ....
In zo'n conflict zijn er nooit goeie of slechte. Ik weet niet of de Europeanen - wat een veralgemening - altijd maar klakkeloos de informatie aanvaarden die de media geven.

Oud 25 september 2003, 20:33   #30
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bedoelt u met attributen de Israëlische regering. En wat bedoelt u met het respecteren van mensen en de inspanning om dit te behouden?

Citaat:
Mijn probleem is dat, elke keer ik naar Europa ga, me er enorm aan erger dat Europeanen echt niet door hebben hoe zij informatie van slecht 1 standpunt krijgen (ik zou bijna durven zeggen, bijna tot een lichte brainwash toe) en de meeste Europeanen er echt wel van overtuigd zijn dat zij objectieve informatie krijgen toegespeeld waardoor ze anti-Israel/Pro-Palestijns zijn ...
Maar ik heb er net zoveel moeite mee dat de Amerikanen keer op keer Israël blijven verdedigen.

Citaat:
Met andere woorden, Amerikanen begrijpen wel dat de media een standpunt uitvaardigen maar omwille van het feit dat Israel democratisch is en een heel goeie vriendschapsband heeft, wil men ze wat meer crediet geven ...
Dit is misschien juist het probleem. Dat de VS ze te veel crediet geeft en dat ze beter wat meer kritiek zouden geven en Israël onder druk zouden moeten zetten.

Citaat:
Europeanen twijfelen niet aan de informatie en standpunten van de (tot voor kort staats(!)-)media en concluderen dat de Israeli's de slechte zijn, de Arabische landen de goeien ....
In zo'n conflict zijn er nooit goeie of slechte. Ik weet niet of de Europeanen - wat een veralgemening - altijd maar klakkeloos de informatie aanvaarden die de media geven.
Met attributen bedoel ik eigenschappen/kenmerken ... Israel is democratisch en respecteert vrijheid van meninsuiting, vrijheid van MEDIA !!! (anders kreeg u al die beelden niet te zien natuurlijk), vrijheid van religie ... en dat is een unicum in dat deel van de wereld ... bovendien wordt een 50-jarige alliantie/vriendschap in de VS, door de burgers alsook de meeste regeringen, ook sterk geapprecieerd.

Europeanen en media ... Europeanen is idd. wel een veralgemening ... over de media, hoe vaak heb jij al Belgen horen zeggen ... weet ge, wat ze nu weer op 't nieuws zeggen, ik geloof daar eigenlijk niks van ...
Oud 25 september 2003, 20:44   #31
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Met attributen bedoel ik eigenschappen/kenmerken ... Israel is democratisch en respecteert vrijheid van meninsuiting, vrijheid van MEDIA !!! (anders kreeg u al die beelden niet te zien natuurlijk), vrijheid van religie ... en dat is een unicum in dat deel van de wereld ... bovendien wordt een 50-jarige alliantie/vriendschap in de VS, door de burgers alsook de meeste regeringen, ook sterk geapprecieerd.
Vrijheid van religie, ik heb nochtans al andere dingen gehoord. Bijvoorbeeld dat Israël een staat die er alleen maar is voor Joden. Dit noem ik geen vrijheid van religie.

Citaat:
Europeanen en media ... Europeanen is idd. wel een veralgemening ... over de media, hoe vaak heb jij al Belgen horen zeggen ... weet ge, wat ze nu weer op 't nieuws zeggen, ik geloof daar eigenlijk niks van ...
En opnieuw een veralgemening: "hoe vaak heb jij al Belgen horen zeggen ..."

Oud 25 september 2003, 20:54   #32
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

[quote="Vlaamse Leeuw"]
Citaat:
Vrijheid van religie, ik heb nochtans al andere dingen gehoord. Bijvoorbeeld dat Israël een staat die er alleen maar is voor Joden. Dit noem ik geen vrijheid van religie..
Tja, van horen zeggen ... daar kan ik natuurlijk geen tegenargumenten op geven, behalve van erop te wijzen dat 20% van de bevolking in Israel niet joods is en vrij zijn godsdienst beleeft ... indien u verder geinteresseerd bent, kan u het Relgious Freedom Report lezen
http://atheism.about.com/library/irf...irf_israel.htm

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leeuw
En opnieuw een veralgemening: "hoe vaak heb jij al Belgen horen zeggen ..."
Mja, alles behalve het individu is een veralgemening eh ... dat maakt dialoog onmogelijk en bovendien ... u weet zelf ook wel beter eh
Oud 26 september 2003, 08:02   #33
eigeeltje
Burgemeester

eigeeltje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

1/U weet toch de VS het land is waar de media meest vanal wordt gecanaliseerd door de overheid? (veel meer dan in Europa, dit is wetenschappelijk bewezen)
2/ Als Israël toch zo een persvrij land is waarom werd de pers dan weggehouden bij legeracties in de bezette gebieden? Waarom worden geen onafhankleijke waarnemers meer toegelaten in de bezette gebieden? waarom worden journalisten bewust ondervuur genomen door sommige militairen in de palestijnse gebieden?
3/ Waarom wordt de Israëlische vredesbeweging zou gesaboteerd door de Israëlische overheid?

tot slot wil ik nogmaals vermelden dat absoluut niet akkoord ga met de aanslagen van HAMAS,HEZBOLLAH,...
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2003, 09:35   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
...tot slot wil ik nogmaals vermelden dat absoluut niet akkoord ga met de aanslagen van HAMAS,HEZBOLLAH,...
Goed , dan kun je ook mede de petitie tegen zelmoordaanslagen van die terroristische organisaties ondertekenen. Door reeds meer dan 167.000 mensen getekend.

Petitie aan de V.N. en wereldleiders

Een solidariteitsactie organizeren, dat zal ik je maar niet vragen zeker?
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be