![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De mensheid is wel weer heel overdreven gesteld. Maar ik vind democratie inderdaad de best mogelijke regeringsvorm. Het nadeel van de democratie is alleen dat het - in extremo - haar eigen ondergang mogelijk maakt. Vandaar dat ik zeg dat het niet mogelijk moet zijn om de democratie m.b.v. de democratie af te schaffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dan komt er ook een einde aan de democratie, want wat jij beschrijft is een revolutie. Een revolutie waarbij de bevolking wil dat de democratie door een andere staatsvorm vervangen wordt: we hebben het nog niet meegemaakt, maar het zou natuurlijk kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoewel het wat problematisch kan worden. Stel dat 100% van de bevolking (op de leiders na) op straat staat voor het afschaffen van de democratie. Dan wordt dat toch moeilijk houdbaar, me dunkt.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goed, ik kwam weer eens te laat eh.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Neen, ik wees er enkel op dat we ons niet zo moeten uitputten in het verzinnen van regeltjes en wetjes; een aantal eenvoudige basisprincipes volstaan. De rol van de staat is beperkt tot het waarborgen van eenieders "life, liberty and the pursuit of happiness". En dat betekent inderdaad dat héél wat wetgeving gerust de prullenmand in mag.
Tenslotte stelt zich in een dergelijke minimale opvatting van "overheid" de vraag naar systeempjes als democratie véél minder. Er is immers maar één optimale keuze: deze die je zelf, voor jezelf in alle vrijheid kan maken. Al de rest is compromis waarbij er altijd mensen zullen zijn die aan het kortste eind trekken. Concreet: kan een 2/3 meerderheid beslissen om een islamitische heilstaat in te richten? Volgens de techniekjes wel. Volgens datgene waarin ik rotsvast geloof niet. Ik behoud me in dat geval het recht voor om de wapens op te nemen en te vechten voor al wat ik waard ben om die ramp af te houden. Immers, de declaration van 1776 gaat als volgt verder: Citaat:
Het feit dat we hier deze discussie kunnen en mogen voeren, hebben we immers aan hen te danken. Lest we forget !
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Wilders eist aftreden DonnerSommigen vinden Donner een tweede Feremans... ![]() Hier vindt men het intervieuw in Vrij Nederland: http://www.vrijnederland.nl/vn/show/id=66477 Laatst gewijzigd door Chipie : 13 september 2006 om 22:32. |
![]() |
![]() |