Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2003, 23:27   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Peter Johan schreef:
Citaat:
Geachte forumgangers,

Het vermelden van de nationaliteit van een misdadiger, is geen strafbaar feit.

Het constant posten van artikels waarin als oorzaak voor criminaliteit de afkomst, nationaliteit of het ras van een misdadiger 'gesuggereerd' wordt, is op de rand van de wettelijkheid balanceren.

Het aanzetten om discriminerend op te treden tegenover personen op basis van ras, afkomst, nationaliteit etc. is ruim over de wettelijke grens.

Trek er als volwassen mensen uw conclusies uit en laat de gemoederen niet oververhitten.

Dat, Peter Johan is mooi gezegd.

De moord op de Pro Europese Anna Lindh is gepleegt door een "allochtoon" al dan niet legaal in het desbetreffende land, met motiven die kunnen gaan van Anti Europeanisme, tot lust, van mislukte roof of verblinde passie. Daar is nog geen uitsluitsel over.
Om de "linkse vleugel" te zalven, deze verdachte is nog niet veroordeeld,desondanks bekentenissen(al dan niet met dwang), dus onschuldig tot de uitspraak is gedaan door de rechter en jury.

Ik zou zo zeggen eerbiedig lands wetten waar je bent, en kom niet in de zelfgezochte problemen.Dat is de meest eerlijke en pijnlijke weg.
Oud 13 oktober 2003, 00:34   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Niet dat ik moord wil goedpraten maar bovenstaande gedachte kwam wel in mij op toen ik las dat Anna Lindh, de Zweedse minister van Buitenlandse zaken, vermoord werd door een joegoslavische asielzoeker met strafblad! De linkse Anna Lindh was een grote pleitster voor de multiculturele maatschappij en is daarvan het slachtoffer geworden!
Ik denk dat men de linkiewinkies die hier voor een open grenzenpolitiek pleiten ook eens de concrete gevolgen van hun daden zou moeten laten ondergaan ; laat ze eens een paar maanden in een ghetto wonen of een paar asielzoekers uit Noord-Afrika in hun woning opnemen! Ze zullen wel anders piepen na een tijdje!
Ik zou nog liever geen zwartblokkers in mijn huis willen... :o
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2003, 10:38   #23
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan
Het constant posten van artikels waarin als oorzaak voor criminaliteit de afkomst, nationaliteit of het ras van een misdadiger 'gesuggereerd' wordt, is op de rand van de wettelijkheid balanceren.
Ik denk dat bovenstaande duidelijk is!
Ik denk dat het zeer duidelijk is. Zeg het eens, Jan, ben je tevreden met die wet, of vind je dat hij je vrije meningsuiting aantast?
Bedoel je de racismewet? natuurlijk vind ik dit een belachelijke wet die enkel als bedoeling had het Blok monddood te maken!
racisme is verwerpelijk van wie ze ook uitgaat! Als een allochtoon je echter voor "sale flamin" uitmaakt heb je geen enkele voet om op te staan en hem juridisch te vervolgen, zeg jij echter "vuile swette" tegen de arbitter en het is juist ne neger dan kan je enkele maanden effectief + een boete van 10.000 euro aan uw been hebben!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2003, 10:39   #24
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Niet dat ik moord wil goedpraten maar bovenstaande gedachte kwam wel in mij op toen ik las dat Anna Lindh, de Zweedse minister van Buitenlandse zaken, vermoord werd door een joegoslavische asielzoeker met strafblad! De linkse Anna Lindh was een grote pleitster voor de multiculturele maatschappij en is daarvan het slachtoffer geworden!
Ik denk dat men de linkiewinkies die hier voor een open grenzenpolitiek pleiten ook eens de concrete gevolgen van hun daden zou moeten laten ondergaan ; laat ze eens een paar maanden in een ghetto wonen of een paar asielzoekers uit Noord-Afrika in hun woning opnemen! Ze zullen wel anders piepen na een tijdje!
Ik zou nog liever geen zwartblokkers in mijn huis willen... :o
Of andersom!
Oud 13 oktober 2003, 10:54   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat het zeer duidelijk is. Zeg het eens, Jan, ben je tevreden met die wet, of vind je dat hij je vrije meningsuiting aantast?
Bedoel je de racismewet? natuurlijk vind ik dit een belachelijke wet die enkel als bedoeling had het Blok monddood te maken!
racisme is verwerpelijk van wie ze ook uitgaat! Als een allochtoon je echter voor "sale flamin" uitmaakt heb je geen enkele voet om op te staan en hem juridisch te vervolgen, zeg jij echter "vuile swette" tegen de arbitter en het is juist ne neger dan kan je enkele maanden effectief + een boete van 10.000 euro aan uw been hebben!
Karel Dillen zei reeds 25 jaar geleden: "Vuile Marokkaan mogen we niet meer zeggen, maar sales flamins, dat blijven we."
En ik moet toegeven dat hij ergens gelijk had (en nog steeds heeft).

Maar hier gaat het om meer dan dat. Er is een vreselijke moord begaan op een minister. De aanvaller is een allochtoon, maar het is nog niet duidelijk of dat ook relevant is.
Ik zou zeggen: wacht eerst tot er conclusies zijn bij het onderzoek, en geef dan commentaar. Jij begint te schieten met alles wat je kunt vinden, gewoon omdat die moordenaar geen Zweed is. En dat is verkeerd.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2003, 11:07   #26
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Karel Dillen zei reeds 25 jaar geleden: "Vuile Marokkaan mogen we niet meer zeggen, maar sales flamins, dat blijven we."
En ik moet toegeven dat hij ergens gelijk had (en nog steeds heeft).

Maar hier gaat het om meer dan dat. Er is een vreselijke moord begaan op een minister. De aanvaller is een allochtoon, maar het is nog niet duidelijk of dat ook relevant is.
Ik zou zeggen: wacht eerst tot er conclusies zijn bij het onderzoek, en geef dan commentaar. Jij begint te schieten met alles wat je kunt vinden, gewoon omdat die moordenaar geen Zweed is. En dat is verkeerd.
Antoon, ge hebt weer niet alle postings gelezen! Ik reageer hier op het feit dat sommige linkiewinkies al connecties met het blok aan het maken waren omdat de eerste verdachte die men had opgepakt (een zweed)verdacht werd van extreem-rechtse symphatieën! Toen het uitkwam dat het om een criminele asielzoeker ging zweeg men vanuit die hoek in alle talen! En dan nog! Als ik zin heb om alle artikels van vreemdelingencriminaliteit uit te krant over te typen dan is dat toch mijn goed recht! Niemand is verplicht van ze te lezen laat staan commentaar op te geven! We leven nog altijd in een democratie of hebben de linkiewinkies hier de boel overgenomen?
Oud 13 oktober 2003, 11:09   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...of hebben de linkiewinkies hier de boel overgenomen?
Voorlopig zitten zij wel in de regering, ja.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be